וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בלוג MMA: האזרח קיין

איתי לייבוביץ'

28.12.2012 / 0:43

קיין וולסקז נולד בארה"ב, אבל עם שורשים מקסיקניים קשוחים. בראשון הוא פוגש את ג'וניור דוס סאנטוס (5:00, 5+ לייב ו-HD)

רגע לפני שמתחילים, הנה פעילות התוכנית שצילמנו לאגו טוטאל

בלילה שבין שבת לראשון (5:00, 5+ לייב ו-HD) ייפגשו בפעם השנייה קיין וולסקז וג'וניור "סיגאנו" דוס סאנטוס. בפעם הראשונה שהשניים נפגשו היה זה האלוף וולסקז הבלתי מנוצח שהגן על תוארו בפני הטוען לכתר דוס סאנטוס. הפעם יהיה זה הברזילאי שיגן על תוארו מול המקסיקני שינסה להוכיח לעולם שההפסד במפגש הראשון ביניהם היה מקרי בהחלט. על ג'וניור דוס סאנטוס כבר דיברנו, היום נציג לקהל החדש שלא הכיר את וולסקז מי זו המכונה המקסיקנית המשומנת היטב שמאיימת על תוארו של סיגאנו.

לוחם MMA קיין וולסקז בקרב מול אנטוניו סילבה. Julie Jacobson, AP
מכונה מקסיקנית משומנת. קיין וולסקז/AP, Julie Jacobson

קיין וולסקז נולד בארה"ב לאבא מקסיקני ואמא אמריקנית וגדל כאמריקני לכל דבר אך עם מורשת מקסיקנית חזקה. הגאווה שלו במורשת המקסיקנית הביאה אותו לקעקע על גופו את המילים "Brown Pride" שמתרגמות ל'גאווה מקסיקנית' – "קעקעתי את המילים "Brown Pride" על החזה שלי כדי שאני ידעו 'היי, אני מקסיקני, אני גאה להיות מקסיקני. אני עושה דברים טובים".

את תחילת דרכו בספורט עשה וולסקז כמו אמריקנים רבים בהאבקות ובפוטבול. האתלטיות של וולסקז באה לידי ביטוי כבר בתיכון אז היה הקפטן של קבוצת ההאבקות, בה הגיע למאזן של 10:110, וגם הקפטן של קבוצת הפוטבול שלו.

במכללות בחר וולסקז להתמקד בהיאבקות והגיע למאזן של 86 ניצחונות מול 17 הפסדים והיה אול-אמריקן מטעם אריזונה סטייט, שם גם התאבקו ריאן ביידר וסי בי דאלאווי. הישג השיא של וולסקז היה מקום רביעי בטורניר המכללות היוקרתי לשנת 2005 מה שמצביע על יכולות האבקות גבוהות מאד.

וולסקז לא בזבז זמן ועם סיום לימודיו, תואר ראשון בחינוך אם זה משנה לכם, הצטרף ל-AKA (American Kickboxing Academy) וערך את קרב הבכורה שלו בסטרייקפורס בשנת 2006. וולסקז השמיד את יריבו בנוקאאוט טכני בפחות משתי דקות ופחות מחודשיים לאחר מכן עשה את אותו הדבר ליריב אחר בליגת BodogFight. הפעם זה לקח לו ארבע דקות מלאות. שני הקרבות הללו הספיקו למגלי הכישרונות של ה-UFC להביא את המקסיקני המגודל לבמה הגדולה. כמובן שלהשתייך לארגון חזק ומוכר כמו AKA (בו חברים ג'ון פיץ', דניאל קורמייה, טייסון גריפין, קינג מו, מייק סוויק, אחד נועד להט ועוד) לא מזיק בדחיפה קדימה במסדרונות הבירוקרטיה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל
קיין וולסקז לוחם MMA עם הרשל ווקר. Jeff Chiu, AP
יכול היה להיות שחקן פוטבול, בחר בהיאבקות. קיין וולסקז עם כוכב הפוטבול לשעבר הרשל ווקר/AP, Jeff Chiu

את קרב הבכורה של וולסקז לא הרבה זוכרים וזאת משום שהוא היה חלק מהקרבות המקדימים ב-UFC 83 אז נפגשו ג'ורג' סיינט פייר ומאט סרה בפעם השנייה מול קהל קנדי משולהב במונטריאול. מול וולסקז עמד לוחם אוסטרלי ותיק עם מאזן 2:10 ורצף של ארבעה ניצחונות, שגם לו היה זה קרב הבכורה ה-UFC. אני בטוח שבמבט לאחור מוריס האוסטרלי היה מעדיף להילחם במישהו אחר בקרב הבכורה שלו בארגון כי וולקסז עבר דרכו כאילו היה טאקו ב-02:10 דקות. שלושה חודשים לאחר מכן עבר וולסקז את ג'ייק אובריין בנוקאאוט טכני כאילו היה נאצ'ו ב-02:02 דקות וכחצי שנה לאחר מכן עבר את סטוייניץ הבוסני בנוקאאוט טכני כאילו היה פנייטה ב-02:34 דקות בסיבוב השני. בקרב הזה זכה בפעם הראשונה בפרס נוקאאוט הערב.

שלושה קרבות ב-UFC הראו שמשהו טוב קורה ו-וולסקז קיבל את המבחן הראשון בקריירה בדרך לפסגה: צ'יק קונגו. הקרב נערך ב-UFC 99, האירוע הראשון שנערך בגרמניה ולמרות שבאירוע לקחו חלק שמות כמו דניס סיבר (הגרמני), דן הארדי, מרכוס דייויס, קאול אונו, ספנסר פישר, מייק סוויק ומירקו "קרו קופ", היה זה וולסקז שנבחר להילחם בקרב השני של הערב.

רבים תהו כיצד יתמודד המתאבק החזק והאגרסיבי עם יכולות הקיקבוקסינג הטכניות של קונגו ועם הפיזיות שלו. וולסקז ענה בפשטות עם 251 מכות שפגעו והחלטת שופטים אחידה. זה היה הקרב הראשון ונכון לכתיבת שורות אלו האחרון בו וולסקז ניצח בנקודות ולא בהשמדת יריבו.

ב-UFC 104 פגש וולסקז בבן רוטוול בקרב הבכורה שלו בארגון. רוטוול הגיע לאחר הפסד בנוקאאוט לאנדריי ארלובסקי אך לפני כן רכב על רצף של 13 ניצחונות בהם על יריבים כמו רוי נלסון, קריסטוף שוזינסקי וריקו רודריגז. מאזו של רוטוול עמד על 29 ניצחונות מהם 17 בנוקאאוט ורק 5 הפסדים. איך זה נגמר? בנוקאאוט טכני בסיבוב השני.

קיין וולסקז לוחם MMA מול צ'יק קונגו. Hermann J. Knipertz, AP
כולם תהו איך יתמודד, הוא ענה 251 תשובות מכאיבות. קיין וולסקז מפליא מכותיו בקונגו/AP, Hermann J. Knipertz

UFC 110 היה הראשון להיערך באוסטרליה ו-וולסקז נבחר להוביל את האירוע בקרב המרכזי נגד אלוף ה-UFC ופרייד לשעבר מינוטוארו נוגיירה, כשהמנצח יקבל הזדמנות לקחת את החגורה מידי האלוף דאז ברוק לסנר. ביג נוג הגיע לקרב במאזן 5:32 כשבקרב האחרון ניצח בהחלטה את רנדי קוטור בקרב שזכה בתואר 'קרב השנה' (2009). יתרונות ההאבקות, הסיבולת והגיל עמדו לצידו של וולסקז הצעיר, אך הג'יו ג'יטסו והניסיון היו לצידו של נוגיירה. האקס פקטור היה יכולות האגרוף של נוגיירה והיו שחשבו שלוולסקז אין את כוח האש להתמודד עם ביג נוג בעמידה אך זה היה לפני שתכנית המדע-ספורט מדדה את עוצמת אגרופו של וולסקז והגיעה לעוצמת אגרוף של 1011 ק"ג!

היה אפשר לוותר על התכנית ופשוט לשאול את נוגיירה איך הרגיש לחטוף את הנוקאאוט השני בקריירה כשוולסקז שלח אותו לקרשים 02:20 דקות לתוך הקרב – ניצחון שזיכה אותו בפרס 'נוקאאוט הערב' השני בקריירה. הניצחון היה ללא ספק מול היריב האיכותי שפגש עד כה וסלל לו את הדרך לקרב אליפות מול הבהמה הלסנרית.

בדיוק 4 שנים מקרב הבכורה שלו, ועם מאזן נקי מהפסדים, עמד וולסקז על הבמה הגדולה מכולן ונלחם בקרב הגדול מכולם – קרב אליפות. הקרב נערך ב-UFC 121 וולסקז הראה לעולם ממה הוא עשוי כ/לקח, משך, שלף ותלש את חגורת האליפות מברוק לסנר. וולסקז ביטל את יכולות ההאבקות של לסנר בכך שהצליח לחזור לרגליים לאחר הפלה של האלוף והימנעות מהפלה נוספת. בשלב זה, שתי דקות לתוך הקרב, הבין לסנר שהוא בצרות שכן אם הוא לא יכול למרוח את וולסקז על הקרקע אז... בעצם הוא לא יכול לעשות כלום. וולסקז פגע בלסנר שוב ושוב, לקח אותו לקרקע שלוש פעמים וכתש אותו כמו שאיש לא עשה מעולם (מחוץ ל-WWE) עד לעצירת השופט וההכרזה על אלוף חדש. הקרב הזה זיכה אותו בפרס 'נוקאאוט הערב' השלישי בקריירה. במהלך הקרב עם לסנר קרע וולסקז שריר במסובבי הכתף ונאלץ לעבור ניתוח שהשביתה אותו לשנה.

יש שטוענים שעם הניצחון הפך וולסקז לאלוף העולם במשקל כבד הראשון אי פעם ממוצא מקסיקני, בכל ענפי הזירה. קביעה זו אינה מדויקת שכן ריקו רודריגז כבר היה אלוף ה-UFC במשקל כבד וגם לו שורשים מקסיקניים. עם זאת, שני ההבדלים בין השניים הם שדגל מקסיקו תלוי מאחורי וולסקז והעובדה שהקהילה המקסיקנית מעולם לא אימצה לוחם (במשקל כבד) כפי שאימצה את וולסקז כגיבור ומודל לחיקוי.

בכל אותה התקופה בה טיפס וולסקז במעלה הסולם, טיפס בחור נוסף מעברו השני של הסולם – ג'וניור "סיגאנו" דוס סאנטוס. כמו וולסקז, גם סיגאנו היה בלתי מנוצח ב-UFC והפיל יריבים על ימין ועל שמאל בנוקאאוטים (פבריסיו וורדום, סטפן סטרוב, גילברט אייבל וגבריאל גונזגה) והחלטות (רוי נלסון ושיין קארווין). בין שני הלוחמים עברה (והפסידה) רובה המוחלט של קטגוריית המשקל הכבד וכשהעשן התפזר נותרו השניים לעמוד אחד מול השני. הקרב נבחר להיות הקרב המרכזי באירוע הראשון אי פעם ששודר ברשת פוקס המיינסטרימית.

פייר? הקרב היה אנטי קליימקס רציני שלמרות שניגמר בנוקאאוט לטובתו של סיגאנו בסיבוב הראשון ובאובדן האליפות, רבים הרגישו כי הקרב לא סיפק את שהבטיח. מכה חזקה שנכנסה בדקה הראשונה הפילה את וולסקז וסיגאנו הסתער וגרם לעצירת הקרב ע"י השופט. לאחר הקרב התברר כי שני הלוחמים הגיעו לקרב פצועים. סיגאנו נפצע בברכו ואילו וולסקז פצע מחדש כשבוע לפני הקרב את השריר שקרע שנה קודם לכן.

חצי שנה לאחר מכן פגש וולסקז באנטוניו "ביגפוט" סילבה ב-UFC 146 וערך לו קבלת פנים חמה לליגה הטובה בעולם. את UFC 146 ראיתי בבר ספורט בעת חופשה באמסטרדם ובאמצע הקרב התחלף הערוץ ופתאום ראיתי טניס. ניגשתי אל בעל המקום, זועם ונרגש ודרשתי לפשר החלפת הערוץ באמצע הקרב כאשר לפנינו עוד קרב אליפות בין סיגאנו לפרנק מיר. בעל הפאב הסתכל עלי, לבן ומזיע ואמר "אני מצטער, אני לא יכול עם כל הדם הזה. זה עושה לי בחילה". זה, גבירותי ורבותי, ההבדל בין בעל פאב ספורט באמסטרדם לבעל פאב ספורט בארה"ב/ישראל/איראן.

וולסקז מיהר לקחת את הקרב לקרקע והחל לכתוש את סילבה. מרפק חזק שנכנס לפניו של סילבה דקה לתוך הקרב החל מפל דם שצבע את הכלוב באדום. המשך גראונד אנד פאונד היווה הצהרת כוונות רצינית לכל מי שהסתכל שהראשון שבהם; אלוף העולם דוס סאנטוס. 03:36 דקות של מכות ודם הספיקו לשופט שעצר את הקרב והכריז על המנצח בנוקאאוט טכני.

אנטוניו סילבה לוחם MMA. AP
נחילי הדם זרמו בכלוב. אנטוניו סילבה/AP

בשבת, כאמור, יפגשו וולסקז ודוס סאנטוס בשנית ואני מניח שאם וולסקז ינצח (ואני מניח שהוא ינצח) אנחנו עוד נראה קרב שלישי בין השניים. סיגאנו הוא סטרייקר מצוין, אולי הטוב במחלקה פרט לאליסטר אוברים, אך הוא משתמש בעיקר בידיו. וולסקז לוחם שלם יותר שמשתמש גם בבעיטות ועם אתן לשני הלוחמים תיקו בממד הג'יו ג'יטסו, הרי שההאבקות של וולסקז אמורה להוות יתרון. עם זאת יש לזכור שסיגאנו ניצח את שיין קארווין, מתאבק מוכשר ומעוטר. היתרון של וולסקז על רוב, אם לא כל היריבים במחלקה, היא הסיבולת הבלתי נתפסת שלו. תפוקת מערכת הלב-ריאה שלו משתווה לזו של ספורטאי סיבולת וכל זאת יש לזכור שהוא עושה ממרומי 109 הק"ג שלו.

נותר רק לקוות שהפעם הקרב יהיה ארוך יותר.

האתר של איתי לייבוביץ'

Itay.leibovich@gmail.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully