וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נהג המירוצים דן וולדון נהרג במירוץ בלאס וגאס

ירון אדרי

17.10.2011 / 8:02

אלוף האינדיאנפוליס 500 מצא את מותו בהתנגשות קטלנית ומרובת מכוניות במירוץ האחרון של העונה בסבב האינדיקאר

דן וולדון, שנחשב לאחד מנהגי המירוצים הפופולריים בעולם, נהרג הלילה (בין ראשון לשני) בהתנגשות קטלנית במהלך מירוץ לאס וגאס. הבריטי בן ה-33 היה אחד מבין 15 נהגים שהיו מעורבים בתאונה הקשה על המסלול בהקפה ה-13 של המירוץ האחרון של העונה בסבב האינדיקאר, ובעקבות פציעתו הקשה הוא פונה בבהילות במסוק לבית חולים סמוך, שם נקבע מותו.

לפני פחות מחצי שנה זכה וולדון בפעם השנייה בקריירה שלו במירוץ האינדי 500 היוקרתי, בו זכה גם ב-2005 אז זכה באליפות הסבב,ובסך הכל הוא רשם 16 ניצחונות ב-128 המירוצים בהם השתתף בתשע השנים שלו בסבב. העונה הוא לקח חלק בשלושה מירוצים בלבד, וללאס וגאס הוא הגיע לאחר שראשי הליגה הבטיחו בונוס של חמישה מיליון דולר לנהג שיזכה במירוץ למרות שאיבד סיכוי לזכות באליפות הנהגים.

ערב המירוץ נשמעו ביקורות מצד הנהגים בשל אופי המסלול שכאילו רמז על ההולך לבוא. במהלך האימונים נרשמו מהירויות של כ-360 קמ"ש בתוואי המעגלי שאורכו 1.5 מייל (כ-2.4 ק"מ), ועם סך של 34 מכוניות על המסלול חזו הנהגים כי תאונה היא רק עניין של זמן במירוץ שאורכו אמור היה להיות 300 מייל (כ-484 ק"מ). אמנם מהירות שכזו אינה דבר נדיר בסבב ה-IRL, אלא שמספר הנהגים הרב במסלול הקצר יחסית והעובדה כי שניים מהם נאבקים על תואר האליפות, העלתה את רף הסכנה.

רק כשעתיים לאחר התאונה הודיעו המארגנים באופן רשמי על מותו של וולדון. הנהגים יחד עם מנהלי הקבוצות החליטו כי אין כל טעם להמשיך במירוץ, אולם החליטו לבצע חמש הקפות כבוד לזכרו. על לוח התוצאות נרשם 77, מספר המכונית של וולדון, ואת ההקפות לזכרו הוביל טוני קנאן, חברו הטוב ביותר של וולדון על המסלול שעד לתאונה היה במקום הראשון.

התאונה במירוץ לאס וגאס בה נהרג דן וולדון. Robert Laberge, GettyImages
התנגשות בין 15 מכוניות. המסלול בלאס וגאס הלילה/GettyImages, Robert Laberge

למרות התאונה הקשה, מירוצי מכוניות נחשבים לבטוחים ביותר בעידן המודרני. התאונה הקטלנית האחרונה בסבב זה נרשמה בשנת 2006 אז נהרג פול דיינה במסלול הומסטד מיאמי. בסך הכל רשם סבב אינדיקאר ארבעה הרוגים מאז 1996, וסך של עשרה הרוגים נרשמו משנת 82 בשילוב סבב צ'אמפקארט המקביל שאוחד עם ה-IRL בשנת 2009. מכוניות בטוחות יותר שאולי היו מונעות את התאונה הקשה, תכנסנה לשימוש בעונה הבאה אלא שעבור וולדון שבחן אותן לאחרונה, זה מאוחר מדי.

ESPN היא המסקרת הבלעדית של המירוץ. נשיא החברה ג'ורג' בודנהיימר מסר בתגובה לאירוע: "אנו עצובים ומצרים על מותו הטראגי של דן וולדון. הוא היה אלוף נהדר על מסלול המרוצים ומחוצה לו והוא יחסר לנו מאוד. אנו משתתפים בצערה העמוק של משפחתו".

ספורט מוטורי בוואלה! ספורט

  • עוד באותו נושא:
  • דן וולדון

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully