וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זוהר זמירו הבטיח את מקומו בלונדון 2012

אחרי ריכטר, רץ המרתון הישראלי התבשר כי תוצאתו מרוטרדם מספיקה לו, ואמר: "יש לי צמרמורת בכל הגוף. חלום שמתגשם"

זוהר זמירו הוא הספורטאי הישראלי השני שמבטיח את הכרטיס ללונדון 2012. אחרי סרגיי ריכטר, שעשה זאת בשבוע שעבר, היום (שישי) פורסם על ידי התאחדות האתלטיקה הבינלאומית קריטריון A במרתון ללונדון 2012 שהינו 2:15:00 שעות וקריטריון B שהינו 2:18:00. על פי הקביעה הזו, אישר גילי לוסטיג, יושב ראש היחידה לספורט הישגי בוועד האולימפי כי זמירו אכן הבטיח את מקומו בלונדון.

כזכור, זמירו קבע בתחילת השבוע 2:14:28 שעות במרתון רוטרדם. בכך הפך כאמור זמירו לאתלט הישראלי הראשון שהבטיח בוודאות את מקומו במשחקי לונדון בשנה הבאה. לפי הקריטריון שפורסם לאליפות העולם בקוריאה – 2:17:00 והטיוטות הראשוניות שיצאו מה-IAAF, היה כמעט ברור לחלוטין שקריטריון A יהיה 2:14:00, אולם הפרסום היום שינה את התמונה. לוסטיג הוסיף שוובה בריהון, חברו של זמירו לאגודה, ייכנס ככל הנראה לסגל האולימפי המורחב של הוועד האולימפי, אולם הדבר דורש אישור שצפוי להתקבל בשבוע הבא.

זמירו בן ה-34 מאגודת הפועל אתלטי אורן השרון, אמר על הבשורה המשמחת: "יש לי צמרמורת בכל הגוף. זה חלום שמתגשם. העובדה הזו תאפשר לי להתכונן בשקט ובלי לחץ מיותר להבטחת מקום מסוים בקוריאה או בכל תחרות אחרת".

זמירו הוא התוצר האולימפי הראשון של פרויקט המקצוענות של שרת התרבות והספורט, ח"כ לימור לבנת בשיתוף עם הוועד האולימפי ואיגוד האתלטיקה, אשר היושב בראשו, שלמה בן-גל אמר היום בעקבות הפרסום הבינלאומי: "זו סנונית ראשונה של הפרויקט ושל האתלטיקה הישראלית. כפי שהצהרנו בתחילת הפרויקט שהמטרה תהיה לשלוח לפחות חמישה אתלטים למשחקים האולימפיים בלונדון, אנו מקווים שאתלטים נוספים יבואו אחרי זמירו. יש כבר כאלו שהתקרבו, אבל אנו סבורים שהם ישלימו את משימתם".

בריהון, שסיים ברוטרדם בזמן של 2:17:17 ש', קבע אמנם את קריטריון B לפי המסמך הרשמי שהוצא על ידי ה-IAAF, אמנם אחרי שזמירו קבע את קריטריון A, כל רץ מרתון נוסף יהיה חייב אף הוא לקבוע את קריטריון A על מנת להבטיח את מקומו בלונדון. חשוב לציין כי הקריטריונים למשחקים האולימפיים שונים מהקריטריון לאליפות העולם בקיץ בקוריאה, אליה נקבע קריטריון בודד להשתתפות – 2:17:00 ש', ומשמעות הדבר היא שתוצאתו המצוינת של בריהון לא מספיקה להשתתפות בקוריאה.

להבדיל מטבלת הקריטריונים הבינלאומיים שפורסמה היום, הקריטריון הישראלי למשחקים יהיה קריטריון A בלבד. בהתאם לזה, לשלושת הישראלים שקבעו את קריטריון B ללונדון (אירינה לנסקי ב-100 משוכות ושני הקופצים לגובה של אנטולי שפרן, דניאל פרנקל שקבעה את השיא הישראלי 1.94 ודמיטרי קרויטר שקבע 2.28 שנחשב לקריטריון B לעומת 2.31 כקריטריון A), יהיה עליהם לקבוע את הקריטריון העליון כדי להבטיח את השתתפותם בלונדון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully