וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כדורעף: ישראל ניצחה 1:3 את בלארוס ועלתה לאליפות אירופה

הנבחרת התגברה על ההפסד מהמשחק הראשון ועלתה לאליפות לראשונה מזה 39 שנים. זלינגר: "זה יום של ניסים. אני נרגש"

אתר רשמי

צילום: טל אנגלנדר

עריכה: עידן גוראל

מה עוד אפשר להגיד על הנבחרת הנהדרת של אריה זלינגר? הבנות של נבחרת ישראל בכדורעף חוללו הערב (שבת) היסטוריה כשהעפילו לראשונה מזה 39 שנים לאליפות אירופה, אחרי ניצחון ענק ודרמטי במיוחד במשחק הגומלין על בלארוס 1:3, ומחקו את ההפסד (3:2) מהמשחק הראשון. בלארוס כבר עשתה קולות של קאמבק, אבל הלב הנהדר של שחקניות הנבחרת ניצח כל מה שעמד מולן, וישראל רושמת הישג פשוט פנטסטי.

בלארוס נראתה טוב פתיחה ונטלה את ההובלה, אבל התעוררות של ויסוצקי הובילה למהפך, וישראל עלתה ליתרון 13:14. בלארוס שוב הענישה, וכבר עלתה ליתרון 4, אבל אז נכנסה ישראל לקצב, ניצלה את הדחיפה הנהדרת מהקהל, עלתה ליתרון מבטיח וניצחה את המערכה הראשונה 22:25. הבלארוסיות לא ויתרו ועלו חדות בהרבה למערה השניה, הוליכו 12:18, והשחקניות של זלינגר פשוט לא הצליחו להתקרב, בדרך להפסד 25:16. החשש שוב עלה, שבדיוק כמו במשחק הראשון, אז הוליכה ישראל 0:2 במערכות אך הפסידה, שהמומנטום יעבור לצד הבלארוסי, אבל משחק הקרבה נהדר של ישראל הוביל אותה ליתרון מוקדם, וניצחון 20:25 במערכה השלישית.

ישראל פתחה טוב את המערכה הרביעית, אבל האורחות שוב תפסו פיקוד בעומק המערכה, ועלו ליתרון 8:11. המארחות לא ויתרו וביצעו מהפך נהדרת בראשותה של וילקי, עם יתרון 13:15. הבלארוסיות ניסו לחזור, אבל נקודה ענקית של ויליקי העלתה ל-16:20. הבלארוסיות הבינו שויליקי היא זו שצריך לעצור וצימקו ל-21:18, אבל אז הגיעה נקודה ארוכה ומפרכת, בסופה השיגה ויליקי עוד נקודה חשובה, ויתרון 18:22. אלא שהאורחות נאבקו בציפורניים, רשמו 5 נקודות רצופות ועלו ליתרון 22:23 מדהים. פונטי בנקודה חכמה השוותה, וחסימה גדולה של ויליקי הובילה לנקודת משחק ישראלית, ומהלך גדול נוסף של הנבחרת שלח את הנבחרת הישראלית לחגיגה ענקית על הפרקט.

מאמן הנבחרת, אריה זלינגר היה נרגש במיוחד בסיום, בעודו צופה על שחקניותיו חוגגות על הפרקט. "החלום התגשם", אמר זלינגר. "היו הרבה אנשים שאמרו שאי אפשר להגשים חלום אבל אני תמיד מאמין. היום הזה זה יום של ניסים". על המשחק עצמו אמר המאמן: "זה משחק כל כך אמוציונלי, הבנות עמדו בלחצים עצומים. בלארוס התחילה לעבוד נורא קשה והבנות שלנו חטפו וחטפו עד שהן שברו את החומה". זלינגר אף הסביר את הצלחת הפרוייקט בראשותו, ואמר: "זה עבודה מאורגנת ומסודרת, עבודה עם מטרות, עבודה עם התקדמות חיובית. זה רגע כל כך אמוציונלי ומרגש עבורי שקשה לי לתאר אותו. אף אחד לא האמין שזה יקרה. מגיע כל מחמאה לבנות האלה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully