וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קפיצה במוט: מדליית זהב לשוורץ בדיאמונד ליג

הקופצת במוט שעלתה לארץ בשנה שעברה, השוותה את השיא הישראלי כשעברה 4.60 מטרים בתחרות שבניו יורק, וזכתה בזהב

ישראל היתה בשנים האחרונות מעצמה של קפיצה במוט, אבל תמיד רק אצל הגברים. הערב (שבת) ייתכן שהמגמה הולכת ומשתנה. ג'יליאן שוורץ שעלתה לארץ בשנה שעברה ממשיכה להציג יכולת נהדרת, ולאחר שרשמה תוצאה של 4.60 רק לפני חודש, השוותה הקופצת במוט את שיאה הישראלי, כשקבעה תוצאה זהה בתחרות הדיאמונד ליג בניו יורק, וזכתה במדליית הזהב.

שוורץ פתחה טוב כשעברה כבר בניסיונה הראשון את הגובה ההתחלתי בגמר, 4.20. לאחר מכן היא פסלה בניסיון הראשון בגובה 4.40, אבל עברה בשני. לגובה 4.50 הגיעו 5 קופצות, אבל רק שתיים עברו אותו. ג'ן שור האמריקאית עברה אותו כבר בניסיון הראשון והיתה קרובה למדליית הזהב, כשראתה את כל האחרות פוסלות, כולל שוורץ, שכשלה בשני הניסיונות הראשונים. אלא שבשלישי עברה שוורץ, וב-4.60 היא עברה כבר בנסיונה הראשון. שור נכשלה בשלושת הניסיונות שלה לעבור את הגובה ונאלצה להסתפק במדליית הכסף.

על אף שהתוצאה רחוקה מאוד משיאיה של השיאנית אלנה איסיבנבאייבה, אין ספק כי מדובר בהישג נהדר עבור האתלטיקה הישראלית, שמעניק לנו הרבה אופטימיות לקראת המשחקים האולימפיים בלונדון, ולפני כן באליפות אירופה שתתקיים בקיץ הקרוב בברצלונה.

תוצאה מעניינת נוספת בניו ירק השיג הספרינטר הטרינידדי, ריצ'ארד תומפסון, שנהנה מרוח גבית קצת מעל למותר וניצח בריצת ה-100 מטרים בזמן של 9:89 שנ'. תומפסון הקדים בשתי מאיות את יוהאן בלייק הג'מייקני, כאשר דניאל ביילי מאנטיגואה סיים שלישי (9:92 שנ'). קופץ המשולשת הצרפתי, טדי טאמגו, ניצח בתוצאה נהדרת של 17.98 מ', והקדים את כריסטיאן אולסון השבדי (17.62 מ') ופיליפס אידוו הבריטי (17.31 מ'). ורוניקה קמפבל-בראון הג'מייקנית ניצחה בריצת ה-200 לנשים עם 21:98 שנ', והקדימה בחמש מאיות את אליסון פליקס האמריקאית. לולו ג'ונס האמריקאית ניצחה בריצת ה-100 משוכות בזמן מצוין של 12:55 שנ'.

שני אתלטים ישראלים נוספים התחרו בסוף השבוע בחו"ל. יוחאי הלוי סיים שלישי בקפיצה המשולשת בתחרות בינלאומית בטורינו, אחרי שקבע 16.56 מ', והיה רחוק ב-20 סנטימטרים משיאו האישי. ארני דויד גיראט הקובני ניצח בתחרות עם קפיצה של 17.21 מ'. הקופץ במוט, ייבגני אולחובסקי, התחרה בגמר המכללות בארצות הברית, וקבע 5.30 מ' בתחרות באורגון, מה שמיקם אותו שמיני. המנצחים אגב קבעו תוצאה של 5.40 מ'.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully