וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טומי ארשנסקי הפסיד בקרב על הארד באליפות העולם

הג'ודוקא הישראלי כבר הוליך בקרב האחרון והיה קרוב למדליה, אבל ספג ווזארי 10 שניות לסיום הקרב מול המדורג שני בעולם. ארשנסקי: "תחושה של פספוס". באיגוד התלוננו על החלטת השיפוט שמנעה ממאמנו אורן סמדג'ה להיות לצדו

טומי ארשנסקי ג'ודוקא ישראלי מול הירואקי היראוקה ג'ודוקא יפני. Laurence Griffiths, GettyImages
קרוב. ארשנסקי/GettyImages, Laurence Griffiths

אכזבה וגאווה לישראל ביומה הראשון של אליפות העולם בג'ודו, הנערכת השנה בצ'ליאבינסק, רוסיה. האליפות יצאה היום (שני) לדרך עם התחרויות במשקלי ה-60 ק"ג לגברים ו-48 ק"ג לנשים ועם מתחרה ישראלי בודד, טומי ארשנסקי, שכבר העפיל לקרב על מדליית הארד, אבל הפסיד ממש בסיום, וסיים במקום החמישי. זו הפעם הראשונה מאז 1995 מדורג ג?ודוקא ישראלי בין הטופ 5 באליפות העולם לגברים.

ארשנסקי פגש בקרב על המדליה את אמירן פפינשווילי הגיאורגי, שזכה במדליית הזהב באליפות אירופה ב-2013 במדליית הכסף ב-2014, ומדורג שני בעולם, אך לא נבהל מהמעמד. אחרי 2:30 דקות הישראלי כבר עלה ליתרון כשזכה בנקודות על יוקו והיה על סף ניצחון, אבל 10 שניות לסיום הקרב הגיאורגי קיבל ניקוד של ווזארי, בהחלטה שיפוטית די גבולית. ארשנסקי, שכבר היה בטוח שניצח אחרי שהשופטים היססו, הכה בתסכול על המזרן, בטרם ירד מנוצח.

ארשנסקי אמר בסיום ש"הכל התחבר היום והייתי צריך לחזור עם המדליה. גם הקרב על הארד היה בידיים שלי ויש לי הרגשה קשה של פספוס".

מאמנו אורן סמדג'ה אמר: "טומי הראה היום שהתמיכה שלנו בו מוכיחה את עצמה ושהוא ראוי לכל ההערכה המקצועית שיש אליו. הוא היה ראוי למדליה היום, והוכיח שיש לנו עוד ספורטאי מעולה לאולימפיאדה בריו. אני גאה בו".

יש לציין כי ארשנסקי התחרה היום כשמאמנו אורן סמדג'ה לא לצדו, וזאת בעקבות עונש שקיבל הישראלי על חליפת ג'ודו קצרה מדי. על פי אנשי איגוד הג'ודו, ההחלטה של השופט הטוניסאי הייתה שגויה ומחמירה. בנוסף, בעקבות זאת ארשנסקי התחרה עם חליפה ללא סימן של דגל ישראל. על הפסילה של החליפה של ארשנסקי אמר סמדג'ה: "זו הייתה החלטה מטופשת".

יו"ר האיגוד משה פונטי: "היה לו יום מצוין וקרב מצוין, ואם היו אומרים לו לפני התחרות שהוא יסיים במקום החמישי, הוא היה מקבל את זה. הוא הראה שהוא ספורטאי מצוין, ושהוא יכול לנצח כל יריב בכל זירה".

אורן סמדג'ה מאמן ג'ודו ישראלי. קובי אליהו
"החלטה מטופשת". סמדג'ה/קובי אליהו

היום התחיל טוב מבחינת ארשנסקי: בסיבוב הראשון של התחרויות פגש הג'ודוקא ביריב מאזרבייג'אן, אילגר מושקייב. בתום קרב עיקש, שארך שלוש דקות ו-54 שניות, הצליח ארשנסקי להפיל את יריבו בעזרת איפון והעפיל לשלב הבא.

הקרב השני של ארשנסקי אמור היה להיות נגד אייסה מג'רשי, ג'ודוקא מערב הסעודית. אלא שכמנהגם העצוב של הספורטאים המגיעים ממדינות ערב, מג'רשי לא הופיע לקרב והעדיף לפרוש מהתחרות ולא להילחם נגד יריב ישראלי.

בסיבוב השלישי, שלב שמינית הגמר, פגש ארשנסקי את הקובני חאנייר פניה וגבר עליו בעזרת ווזארי אחד שהשיג לאחר שהטיל את יריבו אחרי כשתי דקות ועשרים שניות של קרב. מאותו רגע ועד לסיום, ארשנסקי התגונן היטב, ספג שני עונשים, אבל הצליח לשמור על היתרון הקטן שלו ולנצח את הקרב, כדי להעפיל לרבע הגמר.

ברבע הגמר פגש ארשנסקי את אלוף העולם היפני המצוין נאוהיסה טקאטו, שהיה גדול עליו והטיל אותו באיפון מהיר תוך דקה ו-12 שניות בלבד. ארשנסקי עבר לבית הניחומים, שם אמור היה לפגוש בקרב הראשון את אין היוק צ'וי מדרום קוריאה, אולם הוא נפצע (הפעם כנראה באמת) ולא התייצב לקרב, כך שארשנסקי טיפס עוד שלב, לקרב על מדליית הארד. שם כאמור, הוא נוצח ממש לפני הסיום.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully