וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מדליית ארד לזאבי באליפות אירופה

13.4.2008 / 18:48

הג'ודוקא הישראלי הפסיד בקרב השלישי שלו בליסבון, אבל עלה מבית הניחומים, וניצח באיפון בקרב על המדלייה את הומבר הצרפתי

הג'ודוקא הישראלי אריק זאבי שוב לא איכזב, וזכה הערב (ראשון) במדליית ארד באליפות אירופה בג'ודו בליסבון, פורטוגל. הג'ודוקא הישראלי הפסיד בקרב השלישי שלו, ועבר לבית הניחומים, שם ניצח את שני הקרבות שלו, ובקרב על הארד ניצח את הומבר הצרפתי באיפון. את תחילת האליפות גבר זאבי, שזכה בעבר שלוש פעמים בתואר, על דיוניסיס איליאדיס היווני בקרב הראשון שלו, והמשיך בניצחון מרשים בסיבוב השני מול ג'יאנלוקה ג'יאקליה האיטלקי.

בקרב השלישי הוא נעצר על ידי פרמיסלב מטייאשק הפולני, שניצח בנקודות ושלח את זאבי לבית הניחומים, שם פתח את דרכו בניצחון משכנע על בלגוי איבנוב הבולגרי. בגמר בית הניחומים הוא נזקק לשבע דקות של קרב מול ז'ואו טביירה הפורטוגלי, לפני שניצח בנקודת זהב. בקרב על המדליה פגש זאבי בהומבר הצרפתי, שכבר ניצח את זאבי בגמר אליפות אירופה לפני שלוש שנים. אלא שהפעם ידו של הישראלי היתה על העליונה, והוא ניצח באיפון, 2:49 דקות לפני סיום הקרב.

הנציג הישראלי השני ביומה האחרון של האליפות, אנדריאן קורדון (מעל 100 ק"ג), עלה אוטומטית לסיבוב השני והפסיד שם בנקודות ליאנוש ווז'נרוביץ' הפולני, שהיה בעבר פעמיים מדליסט הכסף באליפות אירופה. ווז'נרוביץ' הפסיד בקרב הבא שלו, כך שקורדון הודח מהאליפות ולא הגיע לבית הניחומים.

תיאור הקרבות

בקרב הראשון, איליאדיס היווני התגונן כבר מהפתיחה, ואחרי קצת יותר מדקה איפשר לזאבי לקבל את הניקוד הראשון שלו (קוקה) בגלל פסיביות. מאוחר יותר, זאבי השיג ווזארי ועלה ליתרון משמעותי. חצי דקה לסיום, זאבי השיג ווזארי נוסף וניצח את הקרב באיפון.

בקרב השני זאבי נראה כבר הרבה יותר משוחרר, והוא רק חיכה לטעות של האיטלקי כדי להפיל אותו. זה קרה 1:20 דק' בתוך הקרב, כשזאבי השיג את הווזארי הראשון שלו. כעבור קצת יותר מדקה, המדליסט האולימפי הישראלי המשיך וביצע את התרגיל היפה ביותר שלו באליפות עד עכשיו, כדי להשיג ווזארי שני ולנצח באיפון.

בקרב השלישי זאבי הוביל עם שתי קוקות, אחרי תרגיל מוצלח וסימון לפאסיביות של הפולני. בהמשך, מטייאשק הגיב בשני תרגילים מוצלחים, אחד מהם היה ווזארי, ולא איפשר לזאבי לבצע תרגיל נוסף עד לסיום הקרב.

בבית הניחומים, זאבי עלה לקרב מול איבנוב הבולגרי והשיג ווזארי חשוב אחרי 1:20 דק' של קרב. בהמשך הבולגרי נענש בפאסיביות, ואיפשר לזאבי לסיים בביטחון את הקרב, ולהשיג איפון קצת יותר מחצי דקה לסיום.

בגמר בית הניחומים, זאבי וטביירה הפורטוגלי נראו עייפים מאוד, ולמזלו של הישראלי, טביירה לא ניצל את האווירה המחשמלת בליסבון עד הסוף. אחרי חמש דקות של קרב שני הג'ודאים המשיכו לתוספת זמן, ואחרי שתי דקות זאבי השיג את הניקוד הראשון בקרב, כדי לעלות לקרב על המדליה.

בקרב שלו על מדליית הארד התמודד זאבי מול הומבר הצרפתי. הקרב נפתח בצורה מהוססת כששני הג'ודוקאים נלחמים בשמרנות, וזוכים לאזהרה. לאחריה, ניסה הצרפתי לתקוף, וגרם לישראלי לקבל אזהרה מהשופט, אך זאבי לא נרתע, ו-2:49 דקות מסיום הקרב הפתיע את יריבו, וזכה באיפון כדי לנצח בקרב ולזכות במדליית ארד מכובדת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully