וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המשחק בין ישראל לבלגיה נדחה ל-31 במרץ

ההתאחדות הבלגית הסכימה לבקשת ישראל לדחות את המשחק בשל המצב הביטחוני. ההתמודדות במסגרת מוקדמות יורו 2016, תתקיים בעוד כשבעה חודשים, שלושה ימים אחרי המשחק נגד ויילס

שחקני נבחרת ישראל ערן זהבי, איתי שכטר עם חן עזרא. רויטרס
נגד ויילס ובלגיה בתוך ארבעה ימים. נבחרת ישראל/רויטרס

המשחק בין נבחרות הכדורגל של ישראל ובלגיה, שהיה אמור להתקיים ב-9 בספטמבר, נדחה ל-31 במרץ 2015. הבלגים למעשה נאותו לבקשת ההתאחדות לכדורגל של ישראל, והסכימו לדחות את ההתמודדות.

שלושה ימים לפני כן ישראל תארח את ויילס, גם כן למשחק במסגרת מוקדמות אליפות אירופה. המשחק נגד גארת' בייל וחבריו יתקיים באצטדיון סמי עופר, בעוד זה נגד בלגיה ייערך באצטדיון טדי. משחק הידידות נגד גרמניה שהיה אמור להתקיים ב-25 במרץ, יידחה למועד אחר.

כידוע, אופ"א לא אישרה את קיום המשחק בישראל לאור המצב הביטחוני. בהתאחדות לכדורגל הפעילו לחצים גדולים למנוע את העברת המשחק לקפריסין, כאשר היו"ר לשעבר אבי לוזון נפגש לאחרונה בקרדיף עם אנשי ההתאחדות הבלגית ושכנע אותם להמתין עד סוף אוגוסט להחלטה לגבי קיום המשחק. מכיוון שהמצב לא השתפר, בהתאחדות הציעו לבלגים לדחות את המשחק לחודש מרץ 2015, בתקווה שהמצב יאפשר עד אז לשחק בישראל. הבלגים הסכימו והיום הגיע גם האישור של אופ"א.

כזכור, מוקדם יותר היום גם מאמן נבחרת בלגיה, מארק וילמוטס הודיע שהוא מסכים לדחייה: "קודם כל שתי ההתאחדויות צריכות לסכם. אני אמרתי כן להצעה הישראלית ואנחנו מחכים להחלטת אופ"א ביום שלישי והכול גם תלוי בזכויות שידור ועניינים אחרים. אנחנו מוכנים לכל תרחיש ואנחנו חייבים להיות כי המשחק נקבע לעוד שבועיים".

ישראל ובלגיה תשחקנה בבית ב' במוקדמות יורו 2016, ביחד עם בוסניה, ויילס, קפריסין ואנדורה. הנבחרות שתסיימנה בשני המקומות הראשונים, תעלנה אוטומטית לטורניר שיכלול לא פחות מ-24 נבחרות. הנבחרת שתסיים במקום השלישי תעפיל לפלייאוף עלייה ליורו.

אדן הזאר שחקן נבחרת בלגיה. AP
ניפגש ב-2015. הזאר/AP

יו"ר ההתאחדות לכדורגל, עופר עיני: "ההתאחדות לכדורגל עשתה רבות כדי להבטיח שמדינת ישראל, אזרחיה ואוהדי הנבחרת יזכו לראות את נבחרתם מקיימת את משחקיה כאן ולא בשום מקום אחר. למרות נסיבות ביטחוניות ומדיניות מורכבות מאין כמותן, הצלחנו לשכנע שכך ראוי שיהיה, וכך יקרה.

"אני מבקש להביע את הערכתי ותודתי לאבי לוזון, יו"ר ההתאחדות לשעבר, ולמנכ"ל ההתאחדות רותם קמר, על מאמצים כבירים שנשאו פרי. זאת הזדמנות מצוינת להודות לגורמים נוספים שסייעו לטובת העניין, בהם ראשי אופ"א וראשי ההתאחדות הבלגית והגרמנית. אני משוכנע שהקהל הישראלי ימלא את האצטדיונים ויבוא לתמוך בנבחרת ובמדינה אחרי תקופה לא פשוטה. לא ויתרנו לרגע, ואין לי ספק כי יחד נוכל לעשות הרבה יותר גם על המגרש".

תגובת מאמן נבחרת ישראל, אלי גוטמן, להחלטת אופ?א: ?בשמי ובשם שחקני הנבחרת, אני רוצה להודות להתאחדות לכדורגל על כך שלא הרימה ידיים וכנגד כל הסיכויים הצליחה להשאיר כאן את משחק הבית נגד בלגיה. החלום שלנו לשחק בטדי לעיני 30 אלף איש ולשמח אותם עד כמה שאפשר, חי ובועט. נבחרת ישראל תעשה הכל כדי שכולם יוכלו להתגאות בה?.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully