וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כשפרגוסון אמר ש"זו התצוגה ההגנתית הגרועה שראיתי"

בדיוק לפני 25 שנה, יונייטד היומרנית יצאה למשחק חוץ נגד סיטי הצנועה והושפלה במיין רואד. הסיפור בפנים, גם השערים

במנצ'סטר יונייטד ממשיכים לבכות את ההפסד 5:3 ללסטר סיטי בתחילת השבוע, ולנסות למצוא תשובות לפתיחת העונה הלא טובה, אבל האוהדים הוותיקים אולי עוצרים היום לרגע ונזכרים במה שקרה בדיוק לפני 25 שנים, ב-23 בספטמבר 1989.

זו הייתה העונה הרביעית של אלכס פרגוסון על הקווים של מנצ'סטר יונייטד והוא עדיין לא הצעיד אותה לאליפות. בקיץ נערך מסע רכש מאסיבי ביחס לאותם ימים; מייק פילן נרכש מנוריץ' (750 אלף ליש"ט), ניל ווב הגיע מנוטינגהאם פורסט (1.5 מיליון ליש"ט) ואז הכיס נפתח ובתוך פחות מחודש הונחתו גם גארי פאליסטר, פול אינס ודני וואלאס בעלות כוללת של 5.9 מיליון ליש"ט.

הכול היה מוכן לעונה מלאת ציפיות ובמחזור השביעי פרגוסון והשחקנים שלו יצאו למשחק חוץ נגד מנצ'סטר סיטי. העיר לא ראתה דרבי מאז עונת 1986-87 בגלל שסיטי שהתה בליגת המשנה. התכולים מצידם, לא טעמו את טעמו של ניצחון על היריבה העירונית מאז פברואר 1981.

יונייטד אמנם פתחה את העונה בגמגום והתייצבה להתמודדות כשהיא במקום ה-11, אבל מצבה של היריבה העירונית היה עגום בהרבה ובששת המחזורים הקודמים היא השיגה ניצחון, תיקו וארבעה הפסדים. למרות שהמשחק התקיים במיין רואד, האורחים היו פייבוריטים ברורים.

שחקן מנצ'סטר יונייטד בשנת 1995, גארי פאליסטר. GettyImages
חלק ממסע רכש מרשים של יונייטד. פאליסטר/GettyImages

יונייטד היטיבה לשחק בפתיחה, אבל אחרי 11 דקות הכול נשכח. דייויד אולדפילד קבע 0:1 למנצ'סטר סיטי דקות וטרבר מורלי הכפיל בדקה ה-13. פחות מרבע שעה עברה וג'ים לייטון כבר נכנע פעמיים. יונייטד קיוותה לצאת מהבור, אבל בדקה ה-35 כבר פיגרה 3:0 אחרי שאיאן בישופ נגח פנימה וחגג שער ראשון במדי סיטי. מארק יוז עוד צימק בדקה ה-50, אבל אולדפילד השלים צמד בדקה ה-58, ושחקן הבית אנדי הינצ'קליף חתם בדקה ה-62. 1:5 גדול בסיום.

השדים האדומים חסרו באותו יום את בריאן רובסון וסטיב ברוס הפצועים, אבל עם סוללת כוכבים אחרים, לא הייתה צריכה להיות מובסהת כך. חוליית ההגנה בראשות השחקן ההגנה היקר בכל הזמנים באנגליה, גארי פאליסטר, עשתה כמעט הכול לא נכון ואחרי שריקת הסיום אלכס פרגוסון הודה ש"מעולם לא ראיתי תצוגה הגנתית גרועה יותר בקריירת האימון שלי".

פאליסטר שנרכש ממידלסברו תמורת 2.3 מיליון ליש"ט כמה שבועות לפני כן, מעולם לא שכח את המשחק הזה וכתב באוטוביוגרפיה שלו: "סטיב ברוס ובריאן רובסון היו בחוץ בגלל פציעות, אבל זה לא היה תירוץ... אני יכול לומר שזו הייתה נקודת השפל הכי גדולה בקריירה שלי. פרגוסון היה בהלם אחרי המשחק, הוא איבד את המילים. באותן שנים לא הייתה אבטחה ואחרי המשחק ארבעה אוהדים של הקבוצה התקרבו אלי ואמרו לי שאני לא מתאים ללבוש את החולצה של מנצ'סטר יונייטד, שביישתי את המועדון".

זה היה ניצחון ענק של סיטי, אבל גם האחרון שלה מנצ'סטר יונייטד עד נובמבר 2002. 13 שנים במהלכן השדים האדומים השיגו תשעה ניצחונות, ביניהם 0:5 באולד טראפורד ו-0:3 במיין רואד. למרות זאת, בעיר מצפון-מערב אנגליה מעולם לא שכחו את הניצחון התכול.

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

השיער נושר? מכשיר הפלא האמריקאי ישים לזה סוף במהירות

בשיתוף HairMax
שחקני מנצ'סטר סיטי בשנת 1989, איאן בישופ (ימין), פול לייק. GettyImages
ניצחון גדול, אבל האחרון של סיטי על יונייטד למשך 13 שנה. איאן בישופ/GettyImages

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully