וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אופ"א החליטה: גמר יורו 2020 ייערך בוומבלי

האיצטדיון הלונדוני אף ייארח את חצאי הגמר בטורניר שישוחק לראשונה במספר מדינות. משחקים נוספים ייערכו בין היתר בבאקו וגלזגו. טדי שהיה בין המועמדים לא זכה להיכלל ברשימת 13 האצטדיונים המארחים

ראשי אופ"א התאספו היום (שישי) בז'נבה לכינוס חגיגי במיוחד, בו הוכרזו 13 הערים שיארחו את משחקי יורו 2020. כזכור, 32 ערים הגישו את מועמדותן להשתתף בטורניר שישוחק לראשונה במספר מדינות שונות, ונשיא הארגון מישל פלאטיני הכריז: "טורניר היורו יהיה חגיגה גדולה של כדורגל ברחבי היבשת האירופית ומיוחד עבור האוהדים". ההחלטה לפצל את הטורניר נובעת מחגיגות ה-60 של הטורניר שיצוינו ב-2020.

כצפוי, מי שזכתה באירוח הגמר וחצאי הגמר היא לונדון, שתקיים את המשחקים באצטדיון וומבלי המחודש. הערים שיארחו את רבעי הגמר ועוד שלושה משחקים בשלב הבתים הן מינכן, באקו, סנט פטרסבורג ורומא. הערים אשר יארחו את יתר המשחקים בשלב הבתים ועוד משחק בשמינית הגמר הן קופנהאגן, בוקרשט, אמסטרדם, דאבלין, בילבאו, בודפשט, בריסל וגלזגו.

מישל פלאטיני נשיא אופ"א. ברני ארדוב
חגיגה חד פעמית. מישל פלאטיני/ברני ארדוב

בין המתחרות הייתה גם ירושלים, אך כצפוי היא לא נבחרה לאחת מ-13 המארחות. כבר בשבוע שעבר פורסמו הערכות לפיהן המצב הביטחוני בישראל ימנע ממנה את הזכות להשתתף בחגיגת הכדורגל החד פעמית, ובדו"ח של אופ"א נכתב: "הרצון של התאחדות הכדורגל בישראל לארח נשען בעיקר על ההצלחה של היורו לנבחרות צעירות ב-2013, שהשאיר תיאבון לעוד. תידרש השקעה גדולה על מנת לטפל כהלכה בסיטואציה שנוצרה בישראל בשל המצב הפוליטי. לא התקבל גם מידע על כמות הכסף שיושקע בשיפוצים המתוכננים באצטדיון שבירושלים. לא סופקו גם תכניות ברורות לגבי אמצעי הביטחון שיידרשו והתשתיות באצטדיון לא תואמות את דרישות הביטחון על פי התקן. לא התקבל גם ממוצע המחירים לחדר במלון בעיר ואין מספיק חדרים בבתי המלון. האזור שהוצא כ'אזור האוהדים' לא עומד בדרישות".

הערים שהתחרו:

באקו (אזרבייג'אן), מינסק (בלארוס), בריסל (בלגיה), סופיה (בולגריה), קופנהאגן (דנמרק), לונדון (אנגליה), סקופיה (מקדוניה), מינכן (גרמניה),בודפשט (הונגריה), ירושלים (ישראל), רומא או מילאנו (איטליה), אמסטרדם (הולנד), דאבלין (אירלנד), בוקרשט (רומניה), סנט פטרסבורג (רוסיה), גלזגו (סקוטלנד), מדריד, ברצלונה, בילבאו ו-ולנסיה (ספרד), סולנה (שבדיה), קרדיף (ווילס).

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully