וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קטאר מתכננת: "ליגת החלומות" נוצצת ועשירה

משפחת המלוכה שוב מסתערת על הכדורגל: תציע סכומי עתק לקבוצות הגדולות כדי לארגן טורניר ייחודי. אופ"א כבר בלחץ?

האם עולם הכדורגל עומד בפני בשורה חדשה? "טיימס" הבריטי מפרסם היום (רביעי) כי משפחת המלוכה הקטארית מתכננת להקים את "ליגת החלומות", שתהווה אלטרנטיבה לליגת האלופות ותהווה מעין שילוב בין הצ'מפיונס ליג לאליפות העולם לקבוצות.

על פי הדיווח, הקטארים יארגנו טורניר בהשתתפות 24 קבוצות, שייערך אחת לשנתיים, ויציעו פרסים כספיים עצומים על מנת למשוך את המועדונים הגדולים מכל העולם.

אמיר קטאר, חאמד בין חאליפה אל ת'אני. Dan Kitwood, GettyImages
"כשהם רוצים שמשהו יקרה, הם עושים את זה". אמיר קטאר/GettyImages, Dan Kitwood

היוזמה הזו לא רק מהווה איום על פיפ"א ועל אופ"א, אלא גם מציבה שוב את קטאר ככוח עולה בכדורגל העולמי, כידוע, המדינה שתארח את הגביע העולמי ב-2022.

סכומי הכסף שמוזכרים ביוזמת ה-DFL (כאמור, 'Dream Football League') הם עצומים בהשוואה לסכום שמביאה ליגת האלופות. צ'לסי, לדוגמה, גרפה אשתקד 47 מיליון ליש"ט כאלופת הצ'מפיונס ליג, כשסך המענקים למשתתפות עומד על 595 מיליון ליש"ט.

המארגנים מקטאר, לעומת זאת, צפויים להציע סכומים בגובה 175 מיליון ליש"ט למועדונים כמו ברצלונה ומנצ'סטר יונייטד על מנת להביא אותם אחת לשנתיים לטורניר היוקרתי.

לפי התוכניות, אמורות להיות 16 קבוצות קבועות במפעל, ועוד שמונה קבוצות שייאבקו על המקומות הנותרים. ארבע מהן יהיו מאנגליה.

רומן אברמוביץ' בעלי צ'לסי. Christof Koepsel, GettyImages
מי יכול לסרב לסכומים האלה? אברמוביץ'/GettyImages, Christof Koepsel

הקבוצות שהוזכרו, כמו גם ראשי הפרמיירליג וראשי אופ"א, לא הגיבו על הדיווח. גורם המקורב לפרויקט אמר ל"טיימס" כי "האנשים האלה כבר הוכיחו שאם הם רוצים שמשהו יקרה, הם יזרקו מספיק כסף כדי לגרום לזה לקרות. תעשיית הכדורגל כבר הוכיחה שבמחיר הנכון, כסף יכוללקנות הכל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully