וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סוג של יום אבל בחוף השנהב

אוהדי הפילים, שנחשבים כפייבוריטים לזכייה באליפות אפריקה, בנו רק על ניצחון מוחץ מול ה"אחות הקטנה" בורקינה פאסו

רויטרס

וידאו: רויטרס

עריכה: יאיר דניאל

מלאווי אמנם הייתה הנבחרת המרשימה ביומה השני של אליפות אפריקה אחרי הניצחון 0:3 על אלג'יריה, אבל מי שגנבה לה את ההצגה הייתה נבחרת הכדורגל של בורקינה פאסו, והכל בזכות התיקו 0:0 שהצליחה לסחוט מחוף השנהב.

וזה לא ש"סוסי ההרבעה" (זה אכן הכינוי שלהם) מבורקינה פאסו הציגו כדורגל מבריק, הם פשוט ידעו להסתגר מול אחת הנבחרות הבולטות ביבשת, על שלל כוכביה. בורקינה פאסו נחשבת למעשה ל"אחות הקטנה" של חוף השנהב. היא גובלת בה במערב אפריקה, אבל נחשבת למדינה קשה הרבה יותר, למעשה אחת המדינות העניות בעולם. מצבה הכלכלי הירוד גרם בשנים האחרונות למיליונים מתושביה להגר לחוף השנהב, שהבטיחה חיים טובים יותר. ואחרי כל זה, מי ציפה שדווקא היא תעשה צרות לפילים על מגרש הכדורגל?

ולכן התגובות בעיר אבידג'אן היו קשות מאוד. בשש בערב שעון מקומי האווירה שם כבר הזכירה את השעה חצות, ולא מעט עיתונאים זרים שהסתובבו ברחבי העיר שמעו את התחושות של האוהדים. רובם טענו כי יש בעיה בגישה של הנבחרת רווית הכוכבים, ונשמעו שם משפטים כמו: "הם עלו לשחק בידיעה שכבר יש להם ניצחון 0:3 ביד. אתם צריכים להבין שאנחנו לא היינו חותמים גם על ניצחון 0:1 לפני המשחק הזה. תמיד התייחסנו אל בורקינה פאסו כאל ילדים קטנים, אף אחד לא העלה על דעתו שהם יכולים לגרום לנו לאבד נקודות". גם את אוהדי בורקינה פאסו לא היה קשה למצוא ברחובות אבידג'אן, אחרי הכל יש שם כל כך הרבה מהגרים משם. חלקם פשוט הודו: "השאיפה המוסכמת על כולם הייתה שנפסיד 2:0 ונהיה מרוצים, לא חשבנו שנוכל להפסיד רק 1:0. העובדה שהמשחק הזה הסתיים בתיקו יצרה סנסציה אדירה. זה פשוט שינה לנו כל כך הרבה דברים בראש, עכשיו אנחנו כבר לא הנבחרת שמוכה על ידי חוף השנהב, ובפעם הבאה נוכל אפילו לנצח אותה".

בהתחשב בעובדה שמשחקה הבא של חוף השנהב יהיה נגד גאנה, נראה שיופעל המון לחץ על שחקניו של המאמן הבוסני ויהאד חלילוג'יץ, ואף אחד לא רוצה לחשוב מה יקרה באבידג'אן אם הפילים ייאבדו נקודות גם במשחק הזה.

נבחרת נוספת ממדינה ענייה במיוחד שעלתה לכותרות היא מלאווי, שמופיעה בטורניר הזה לראשונה מאז 1984. הנבחרת האלמונית, שהגיעה ממדינה שפורצת לכותרות בעיקר כשמדברים על ילדה המאומץ של מדונה, גברה אל אלג'יריה 0:3 וצריך לזכור שהנבחרת המפסידה היא אחת מחמש נבחרות אפריקאיות שעלו למונדיאל דרך טורניר מוקדמות קשה. ה"להבות" הציגו במשחק הזה את ראסל מוואפולירווה, שחקנה של נורשפינג השבדית שכבר מועמד להיות אחת הכוכבים של הסיבוב הראשון באליפות. עבדלקאדר גזאל האלג'יראי, חלוצה של סיינה האיטלקית, סיכם את המשחק בצורה אופטימית משהו ואמר: "שיחקנו טוב, אבל הגיע לנו להפסיד. הגענו לכמה מצבים טובים, אבל לא היינו מספיק חדים כדי לנצל אותם. ההפסד הזה יעשה לנו טוב, מכיוון שהוא יעזור לנו לגלות מחדש את הדרך שהובילה אותנו למונדיאל 2010. עכשיו אנחנו צריכים להתרכז במשחק הקרוב נגד מאלי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully