וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

למה קראתי לך להתפטר

טור אורח

22.2.2009 / 13:07

לא היה לי קל לצעוק לך "תתפטר". מיותר לציין כמה אני אוהב אותך ומעריץ אותך, אבל הגיעו מים עד נפש וצריך לומר את האמת: אנחנו פשוט קבוצה בלי מאמן. אוהד מכבי בטור מיוחד

מהיום שהכריזו על אבי נמני כמאמן מכבי תל אביב, אני מרגיש מרומה. אומרים שמכבי סובלת מבעיות שיפוט, אומרים שאנשי המשרוקית מתעללים בנו, אבל אולי במקום לפנות למשבץ השופטים, אנחנו צריכים להתלונן אצל משבץ המאמנים. אנחנו פשוט קבוצה בלי מאמן.

נאמני נמני לא מוכנים לשמוע ביקורת על אלילם ומאיימים באלימות על כל מי שקורא תיגר על כתרו - ובגלל זה הדעה הזאת שלי נכתבת בעילום שם - אבל לא הייתה לי ברירה. בלב כבד, צעקתי לנמני "תתפטר".

בתור אוהד ותיק, אין צורך לפרט בכלל עד כמה אני אוהב את אבי. אין לי שום דבר אישי נגדו, מעולם לא קיללתי אותו בעבר, הערצתי אותו כשחקן, אבל עם העובדות אי אפשר להתווכח - זה פשוט לא עובד. זה לא אומר שהוא צריך ללכת הביתה ולעזוב את המועדון, אבל הוא חייב לחזור לתפקיד הקודם שלו (או לכל תפקיד אחר), ולתת את המפתחות למאמן מנוסה, לאיש מקצוע ותיק ומיומן שיודע את העבודה. ככה זה לא יכול להימשך.

בכל פעם יש תירוץ אחר: פעם אחת הוא נקלע לפיגור מוקדם, ומפסיד; במשחק אחר הוא מתקשה לכבוש, ומפסיד; שבוע לאחר מכן הוא עולה ליתרון מוקדם, ומפסיד. אז מה קורה פה? הרי להשאיר אותנו בליגה גם אני יכול; אבל מה שעומד על הפרק זה העתיד שלנו, ואיך תיראה העונה הבאה. אם בהנהלה רוצים שהוא יאמן אותנו גם בשנה הבאה, אז שיצהירו על זה כבר עכשיו; אבל אם ההנהלה לא מתכוונת להשאיר אותו בתפקיד הנוכחי – וקשה להאמין שזה יקרה - אז חבל על הזמן, שייתנו למאמן החדש להתחיל לעבוד כבר עכשיו. כשמביטים בהבעת פניו של נמני – שנראה מנותק רגשית מהמתחולל סביבו - נדמה שגם הוא מייחל ליום הזה.

לא במקרה הצעקות "תתפטר" הגיעו אחרי החילוף. אתמול לא הייתה הפעם הראשונה שהחילופים שלו פגעו בקבוצה. בתור אוהד אתה רואה מהצד את הטעות, מזהה את השגיאה, ולא יכול לעשות כלום. קשה להבין מדוע שוב הוא הוציא שחקן שהיה טוב (כמובן באופן יחסי) ומכניס שחקן שלא יכול לשנות כלום. נראה כאילו הוא בא עם חילופים מהבית, אבל בניגוד לקודמיו (גרנט וקלינגר) – הפעם אתה מזהה את הפוליטיות ואת השיקולים השגויים.

אני כאוהד לא אוהב לצעוק למאמן להתפטר. לדעתי, זה מחליש את הקבוצה ופוגע בשחקנים, אבל הפעם לא עמדתי בפיתוי. זה היה שילוב נדיר של רגע נכון ומאורע היסטורי. החילוף של מגרלשווילי הכין את הקרקע למחאה. נדמה כאילו חלק מהקהל ניצל את השקט בשער 11 כדי להפתיע את נמני ולמחות נגדו, אחרים פשוט התרגשו מהמעמד ההיסטורי והצטרפו לקריאות. גם אני לא יכולתי להתאפק, וכמעט בלית ברירה, בלב חצוי, עשיתי את זה, וצעקתי "תתפטר".

התגובה של שער 11 לא איחרה לבוא. תוך שניות ספורות הם הסתערו על הגדרות, ובפנים מלאי שנאה וזעם הם איימו על האוהדים בשער 13 והשקיטו אותם. אם הם היו מוחים על זה שאנחנו פוגעים בקבוצה, מילא; אבל הרגיז אותם שאנחנו יוצאים נגד נמני. העובדה שבתגובה הם החלו לשיר שירי אהבה למאמן הכושל ולא לקבוצה המקרטעת מוכיחה עד כמה מעוותת החשיבה שלהם. אז נכון שהקריאות האלימות שלהם השתיקו אותנו מהר מאוד, אבל עדיין - זה היה שווה את זה.

לדעתי זה מביש שקהל גדול אוהד אדם ספציפי, ולא את הקבוצה, וזו בוודאי לא הפעם הראשונה שהקהל מפולג. גם אחרי הדרבי כמעט שפרצו תגרות בין האוהדים, כשנאמני נמני לא מוכנים לשמוע ביקורת על אלילם ומאיימים באלימות על כל מי שקורא תיגר על כתרו. בגלל זה הדעה הזאת שלי נכתבת בעילום שם. המצב לא נעים, אבל אני אופטימי וממשיך לחכות ליום שבו נהיה מועדון נורמלי. כצעד ראשון נהיה חייבים להיפטר מנמני.

* פרטי האוהד שמורים במערכת וואלה! ספורט

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully