וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דה חראפשחאפ, לא רק השם מסובך

3.1.2009 / 17:15

עם מאמן המסוכסך עם הג'נרל מנג'ר, ההתקפה הגרועה בהולנד וחוליית הגנה המתאימה לליגת חובבים, דה חראפשחאפ היא לא ממש החממה האופטימלית עבור בן סהר

בגיל 11 זוהה קלאס יאן הנטלאר על ידי סקאוטים של דה חראפשחאפ, כמו לא מעט שחקנים מקומיים אחרים שלוכדים את עיני אנשי המקצוע. "הצייד" נוסה כשחקן מחלקת הנוער במגוון תפקידים, כולל מגן שמאלי ושוער, עד שנמצאה עבורו העמדה המתאימה בהתקפה. כשחקן בוגר חזר הנטלאר למספר משחקים בקבוצה, כמושאל מאיינדהובן, אך לא הותיר חותם והמשיך הלאה, עד אשר ביצע את הפריצה המיוחלת שמציבה אותו כיום כרכש הטרי של ריאל מדריד.

המקרה הזה מאפיין את דה חראפשחאפ, קבוצתו החדשה של בן סהר. זהו מועדון המתקשה לשמור על התוצרים שלו ומהווה מפלט עבור שחקנים המחפשים דקות משחק, במיוחד כאלה המגיעים מהקבוצות הבכירות בהולנד. שחקנים כמו פטריק פאווה, קפטן פיינורד בעבר ושחקן בורוסיה מנשנגלדבאך בהווה, הגיעו לשם כמושאלים והשתמשו בדקות המשחק שקיבלו כמקפצה להמשך הקריירה. להישאר שם, במרבית המקרים, לא בא בחשבון עבורם.

אין הגנה ואין התקפה

בן סהר מגיע לקבוצת ההתקפה הגרועה בליגה ההולנדית. רק 12 שערים כבשו "הסופר-איכרים" בחלוף סיבוב שלם, בו הם מאיישים את המקום הלפני אחרון מבין 18 קבוצות. הנתון לא מפתיע כשמתבוננים על צורת משחקה של הקבוצה. המאמן הנק ואן סטי בן ה-47, שחקן הקבוצה בעברו ומאמן פיינורד ואלקמאר במהלך העשור האחרון, דוגל במשחק הגנתי המבוסס על התקפות מתפרצות עם חלוץ בודד. לא טיפוסי לליגה ההולנדית ובטח לא אופטימלי עבור בן סהר, שבחר בקבוצה שהבטיחה לו דקות משחק וכעת ייאלץ להתמודד עם חלוצי ליגה בינוניים כחרט דן אודן החסון, על מקום אחד ויחיד בחוליית ההתקפה.

השיטה של ואן סטי אולי מתקבלת על הדעת, על אחת כמה וכמה עבור קבוצת תחתית שכל מטרתה להישאר בליגה, אלא שהחוליה האחורית שלו מבטלת כל אפשרות שכזו. עד כה ספגה דה חראפשחאפ 34 שערים, ובמשחקים מסוימים הציגה ההגנה שגיאות קומיות שלא היו מתקבלות בשלוות נפש גם בליגות הילדים. "עם הגנה כזו אי אפשר להישאר בליגה", נכתב בעיתון המקומי לאחר השלישייה שספגה הקבוצה ממי שנחשבת לגרועה בליגה, וולנדאם. "זה היה פשוט מביך".

הבעיות הקשות בהגנה עומדות כעת בצילן של חילוקי הדעות בין המאמן לגנ'רל מנג'ר החדש, ליין לויין. ואן סטי יודע שלא ימשיך עוד עונה, למרות ההבטחות שקיבל בעבר. במועדון לא מרוצים מתפקודו ולא ינצלו את האופציה להאריך את חוזהו. העניין מגיע כהמשך ישיר לעזיבתו של הג'נרל מנג'ר האן ברגר, אשר היה ביחסים מעולים עם המאמן. "רציתי לדעת מי יחליף את האן והאם זה בנאדם שאני מסוגל לעבוד איתו", אמר ואן סטי בדיפלומטיות. "ליין הוא האיש החדש ונצטרך לתת לזמן לעשות את שלו. יותר מזה לא אוכל להגיד".

המאמן מבין היטב כי עומדת בפניו מטרה לא פשוטה עם החזרה מהפגרה. "הרצון שלי הוא להשאיר את הקבוצה בליגה, בכל צורה אפשרית. אסור לנו להגיע למשחקי הפלייאוף. זכינו למחמאות אחרי מספר משחקים ולא תמיד ייצרנו המשכיות. רק אחרי שנבטיח את ההישארות, אחשוב על עתידי".

מרגע השיא לרגע השפל

את תהילתה העונה השיגה דה חראפשחאפ בניצחון על פיינורד המתפוררת בדה קויפ. חרט דן אודן כבש פעמיים ב-1:3 המזהיר, שהושג באחד המגרשים הקשים לפיצוח בימים כתיקונם. ניצחון החוץ נתן את האות לגל אופטימיות במועדון – גל שהתנפץ לרסיסים במפגש עם אייאקס.

"אם אייאקס יתפסו יום רע ואנחנו נתפוס יום טוב, אז נוכל להפתיע", אמר ואן סטי לקראת משחק הבית המסקרן. "אנחנו צריכים לרצות לנצח, ואני יכול להבטיח שלא נושפל". קשה למצוא הרבה קבוצות הולנדיות, במיוחד מסוגה של דה חראפשחאפ, אשר היו מרשות לעצמן להגיע כל כך זחוחות להתמודדות עם אייאקס הגדולה, גם אם זו לא ממש בשיאה בשנים האחרונות.

מרפק אחד ששלח יוסט וולמר לפניו של הארגנטינאי של אייאקס, דריו סביטאניץ', הפך את היוצרות והבהיר לאן באמת מועדות פניה של דה חרפאשחאפ העונה. המשחק הסתיים בתבוסה כואבת 6:0, והבלם בן ה-34 הושעה לחמישה משחקים. כמו כן, נשלל ממנו סרט הקפטן, בשל "הדוגמא הרעה שהוא מהווה", כך לדברי ראשי הקבוצה.

המאמן ואן סטי העצים את המאבק מול הג'נרל מנג'ר הטרי, כשהצהיר: "אני והשחקנים לא מסכימים למהלך. וולמר הוא הקפטן שלנו". כפי הנראה, סרט הקפטן ישוב אחר כבוד לוולמר, ברגע שזה יסיים לרצות את עונשו. מנגד, מאבקי הכוח בין המאמן לג'נרל מנג'ר ימשיכו ללוות את הקבוצה עם התחדשות משחקי הליגה ב-17 בינואר מול ווילם וו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully