וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תראו מה פיספסתם

29.1.2008 / 18:24

סמואל שיימן הוא שם אחד של יהודי שלא עלה בהקשר של קבוצה ישראלית. הישראלי-הולנדי נדחה בעבר ע"י מכבי ת"א ונתניה, היום הוא בדרך לאייאקס

בפברואר 2006 הגיע לקרית שלום צעיר בן 18, סמואל שיימן שמו. שיימן, ישראלי הולנדי, ביקש להיבחן במכבי תל אביב ונענה בחיוב. התקופה הייתה תקופת הגלקטיקוס והאיש על הקווים היה טון קאנן. הצהובים היו שרויים בצרות של עצמם, אבל למרות שאם לשפוט על פי הדיווחים מאז, הנער הותיר רושם חיובי, בקבוצה הצהירו משהו בסגנון "לא נבנה עליו עכשיו, אבל אולי נהיה איתו בקשר לקראת העונה הבאה".

שיימן, ששיחק עם נבחרת הולנד במכביה ב-2005, חזר להולנד ושב לישראל מספר חודשים לאחר מכן, בפגרת הקיץ. המגן/קשר השמאלי נבחן שוב במכבי תל אביב ומאוחר יותר גם בהכח עמידר רמת גן, אבל שתיהן החליטו לוותר עליו. למרות שהוא מציין לטובה את היחס שקיבל בשתי הקבוצות, הן מהצוות המקצועי והן מהשחקנים עצמם, אחד הזכרונות הרעים של שיימן מגיע דווקא ממכבי נתניה. "הלכתי לשם ועשיתי אימון אחד, אבל מיד אחריו אמרו לי שלא רוצים אותי וזהו", הוא מספר בראיון מהולנד, "זה שבר אותי".

שיימן נולד בעפולה, אבל כשהיה בן 5 עזבה משפחתו לרוטרדאם ומאז היא חיה שם. למרות שאת מירב שנות חייו הוא העביר בארץ השפלה, למגן בן ה-20 נותרה שאיפה אחת גדולה ולכן התחושה הייתה קשה פי כמה. "החלום שלי הוא לחזור למקום בו נולדתי. בישראל אני מרגיש בבית וכשבאתי למבחנים בקבוצות בגיל 18 תכננתי לחזור ישראל וגם להתגייס לצבא. היה לי קשה כי חשבתי אחרי המבחנים שאני אצליח".

המעקב של אייאקס

ימים חדשים עוברים על הכדורגל הישראלי. הכסף הגדול שחדר אליו התיר לקבוצות לצוד שחקנים יקרים ובכללם גם יהודים כמו רודי חדד וג'ונתן אסוס. אפילו שחקנים בקליבר של ג'ונתן בורנשטיין ובני פילהאבר הסכימו לשמוע, כשמכבי תל אביב היא קולטת העלייה הגדולה של השנה. בשנתיים שחלפו מאז נבחן בישראל וקיבל תשובה שלילית, שיימן חזר להולנד והחל לשחק במדיה של קבוצת קוזאקן בויס מהליגה ההולנדית השלישית, מכיוון שאז לא יכול היה לשוב לאחת מהקבוצות המקצועניות. בישראל השם שלו לא עלה שוב.

בינתיים התחיל ללמוד פסיכולוגיה ואחר כך משפטים, אבל במקביל לא ויתר על חלום הכדורגל והפך לאחד מהשחקנים הבולטים של הקבוצה מהעיירה הקטנה ורקנדאם. על פניו לא נראה היה שמכבי תל אביב, או כל קבוצה ישראלית אחרת פיספסה משהו מיוחד, אלא שלשמחתו של הכשרון הצעיר, קבוצתו הוגרלה למפגש גביע עם אייאקס הגדולה וב-26 בספטמבר האחרון האימפריה מאמסטרדם עמלה קשות כדי לנצח את קוזאקן הקטנה 1:2 אחרי הארכה. השחקן הטוב ביותר במשחק היה הישראלי – הולנדי. "הם החליטו להמשיך לעקוב אחרי בחצי השנה האחרונה", הוא מספר, "ובמערך הסקאוטינג שלהם הגיעו למסקנה שאני מספיק טוב והזמינו אותי למבחנים. זו חוויה גדולה".

לא חוזר לעוד מבחנים

מה שלפני שנתיים לא היה מספיק טוב עבור מכבי נתניה, טוב היום בשביל אייאקס. בקבוצה מקצוענית לא שולחים שחקן הביתה אחרי אימון אחד ושיימן נבחן מזה שבוע וחצי באימפריה מאמסטרדם. חלון ההעברות של ינואר ייסגר בעוד יומיים, אבל אייאקס בוחנת את הישראלי עם ראייה לעונה הבאה. תחת ארון וינטר הגדול, מאמנה של קבוצת המילואים, שיימן ישחק ביום רביעי במשחק אימון מול קבוצה סלובקית ולאחר מכן יקבל תשובה אם עליו יהיה לשוב בקיץ הקרוב, אז יקבל חוזה במועדון. גם אם יקבל תשובה שלילית, המגן הצעיר לא מודאג. בתור עומדות קבוצות הולנדיות נוספות שהביעו בו עניין, אבל הבחירה במבחנים באייאקס הייתה טבעית.

עם זאת, שיימן טוען שלעולם לא יפסול מעבר לקבוצה בישראל, הרי לדבריו בהולנד הוא מרגיש פחות בבית מאשר בישראל. אלא שלעולם של תקופות מבחנים מייגעות ותשובות שליליות לאחריהן לעומת זאת, הוא לא מוכן לשוב. הישראלי בן ה-20 מציין גם שלא ישחק בליגה הלאומית ועל השינוי שעבר עליו מאז שנבחן בישראל הוא מספר: "היום אני חזק יותר בעיקר מבחינה מנטלית. אז הייתי צעיר, וגם במשפחה אומרים שהייתי ילד. גם פיזית אני היום יותר מהיר ויותר חזק. פשוט גדלתי".

אם שיימן, ששיחק במחלקות הנוער של פיינורד במשך 9 שנים ואחר כך העביר 3 נוספות באלו של נאק ברדה, לא יתקבל לאייאקס, הוא יהיה פתוח להצעות לקראת הקיץ. "לא הייתי חוזר לישראל עכשיו כי התחלתי עם הקבוצה שלי ואני רוצה לסיים בה את העונה. נראה לי שאני אעבור כי יש לי הרבה הצעות, אבל לא בקיץ".

למרות הנסיקה האדירה בקריירה והעובדה שהוא הושם תחת מעקב ארוך של אייאקס ונמצא מתאים, שיימן הוא בחור ביישן והוא מסרב לומר שהקבוצות הישראליות שבחנו אותו, פיספסו. "לפני שנתיים הייתה לי אמונה ואני לא יכול להגיד שהרגשתי שהרמה הייתה גדולה עלי, אבל אולי לא הייתי מוכן מנטלית". למרות זאת הוא מסיים עם המלצה: "אף פעם לא נדע הם הקבוצות פיספסו אותי כי לא ממש קיבלתי את הצ'אנס. עכשיו אני מראה שאני יודע לשחק כדורגל. שייראו אותי ואז יגידו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully