וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

5.23 מיליון שקל ליצחקי: החוזים הכי יקרים בליגה

שרון בורנשטיין וטל וולק

24.9.2013 / 16:00

"גלובס" מדרג את 10 השחקנים בעלי החוזים הכי הגבוהים לעונת 2013/14. מענק החתימה של שרן ייני - 2.5 מיליון שקל. מכבי תל אביב עם שישה נציגים, רק אחד למכבי חיפה

קיץ 2010. בתום סאגה מתישה חותם ברק יצחקי במכבי ת"א ומצטרף לפרויקט הגלאקטיקוס שמיטש גולדהאר מתחיל לבנות בקרית שלום. הוא מקבל חוזה מדהים לחמש שנים, שהופך אותו לאחד מהשחקנים היקרים בתולדות ליגת העל.

שלוש שנים מאוחר יותר, והחלוץ שגדל באשקלון, ויחגוג מחר את יום הולדתו ה-29 - ממשיך לספור את הכסף: מנתונים שהגיעו לידי "גלובס", עולה כי יצחקי הוא השחקן שייהנה בעונה הנוכחית (2013/14) מהחוזה הגבוה ביותר בליגה: סך מקסימלי של 5.23 מיליון שקל ברוטו, על-פי המפתח הבא: 3 מיליון שקל שכר בסיס; 500 אלף שקל מענק העפלה לשלב הבתים בליגה האירופית (סכום שכבר הובטח לאחר שהצהובים עלו למפעל); 850 אלף עבור "פרמיות" (הגעה ל-75 נקודות ליגה); מענק אליפות 500 אלף; גביע המדינה 200 אלף; החזר הוצאות (רכב, שכ"ד וכו') בסך 180 אלף שקל.


בן הרוש ויצחקי ממחישים את מהפכת קרויף

המשחק שניפץ את המיתוס של יעקב שחר

מספרי המחזור של "דריבליסט"

הטראומה של מכבי חיפה

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

יצחקי הוא הדובדבן ברשימת המשתכרים הבכירים בליגת העל, שמתפרסמת ב"גלובס" זו העונה הרביעית. הרשימה הזאת מראה בפעם המי יודע כמה, שגם אם הרמה היא לא מהמשובחות של הכדורגל האירופי, הליגה שלנו בכל זאת יכולה להציע לכמה יחידי סגולה גן עדן, כזה ששווה לזנוח עבורו את החלום האירופי. בסך הכל שווים חוזי המקסימום של 10 המרוויחים הגדולים בליגה העונה 30.9 מיליון שקל, עלייה של קרוב ל-15% לעומת אשתקד, שמגיעה על-אף העובדה שהשנה נשמט מהרשימה רוברטו קולאוטי, שעמד בפסגת המרוויחים שלוש שנים רצופות (אשתקד החוזה שלו עמד על מקסימום של 5.5 מיליון שקל), ועבר לשחק העונה באנורתוזיס הקפריסאית.

העלייה העונה בצמרת המרוויחים מגיעה אחרי שלוש שנים רצופות בהן הסך הכל ירד באופן איטי, אך עקבי: 35.9 מיליון בעונת 2010/11; 30.9 מיליון ב-2011/12; 26.9 מיליון ב-2012/13.

הדבר הבולט ביותר שעולה מעיון ברשימה: ההגמוניה הכלכלית של מכבי ת"א היא מוחלטת. הדרך של גולדהאר להשתלטות על הכדורגל הישראלי נעשתה במהלך ארבע השנים האחרונות באמצעות משכורות שאי אפשר להתקרב אליהן, כולל מכבי חיפה של יעקב שחר. העונה נמצאים שישה שחקני מכבי ת"א ברשימת 10 המשתכרים הבכירים (כולל שלושת המקומות הראשונים), כאשר שלושה שחקנים נוספים שלא הצליחו להיכנס לרשימה (מקומות 11-13) גם הם שחקני מכבי ת"א (איתן טיבי, ראדה פריצה, מאנה).

אם לוקחים את 10 החוזים הגבוהים בכל אחת מארבע העונות האחרונות, 40 חוזים בסה"כ, הרי ש-27 מהם משויכים לצהובים. הפועל ת"א שלחה בארבע העונות האחרונות 9 שחקנים לצמרת המרוויחים, בעוד מכבי חיפה ממשיכה להוכיח שלשחקנים עם שאיפות להרוויח מיליונים לא ממש משתלם לשחק אצלה (3 חוזים בלבד). הפועל ב"ש היא הנציגה היחידה מחוץ למועדונים "הגדולים" שהשחילה שחקן אחד לרשימות בארבע השנים האחרונות (אליניב ברדה).

עוד דבר מעניין ברשימה הוא שבשונה משנים קודמות, אז כיכבו ברשימה לא מעט שחקנים זרים, העונה הרשימה היא ישראלית כמעט לחלוטין. 8 מתוך העשירייה הם ישראלים, כאשר שני הזרים היחידים נדחקים אי שם לתחתית (קרלוס גרסיה מקום 8, בויאן שראנוב מקום 10).

גיל ורמוט שחקן הפועל תל אביב עם איתי שכטר. ברני ארדוב
תמונה אחת שווה 6.2 מיליון שקל בעונה. שכטר וורמוט/ברני ארדוב

אחת ההפתעות ברשימה של 2013/14 מגיעה כבר במקום השני: שרן ייני. למרות שהוא הקפטן של מכבי, שחקן הכלבו לא נחשב לאחד מהכדורגלנים הבכירים במועדון. ובכל זאת, המגן/בלם/קשר אחורי יגרוף העונה סכום מקסימלי של 3.89 מיליון שקל ברוטו. במקרה של ייני הסיבה אינה שכר הבסיס (שיעמוד על 650 אלף שקל) אלא העובדה שבמהלך הפגרה חתם על חוזה חדש במועדון, במסגרתו הובטח לו מענק חתימה פנומנלי של 2.5 מיליון שקל.

שחקן נוסף שזכה למענק חתימה נדיב הוא אליניב ברדה, שקיבל מאלונה ברקת 1.8 מיליון שקל רק כדי לנחות בבאר שבע. ביחד עם השכר שהובטח לו (480 אלף שקל) ובונוסים (550 אלף שקל מענק אליפות, 220 אלף שקל מענק גביע) הפך החלוץ לאחד מהמשתכרים הבכירים בליגה - 3.05 מיליון שקל, שמדרג אותו במקום החמישי. חוזה שלא היה מבייש גם את הליגה הבלגית, בה שיחק בשש השנים החולפות.

מי שמתקשה להבין מדוע חילק חיים רמון את הבעלות בקבוצה לכל כך הרבה חלקים ונדבנים, מקבל את התשובה עם החוזים של הצמד שכטר-ורמוט. למרות שנתנו רק עונה אחת גדולה באמת בקבוצה (2009/10) ובינתיים לא מצליחים לשחזר את יכולותיהם, זה לא מונע מהפועל להמשיך לשלם את מחיר הנוסטלגיה: עלות החוזים המקסימלית של שכטר ו-ורמוט עבור האדומים תגיע העונה ל-6.2 מיליון שקל, מתוך זה שכר בסיס מובטח של 3 מיליון שקל (1.5 מיליון כ"א).

ורמוט ושכטר ממשיכים לקבע את האקסיומה לפיה שחקן שיוצא לשחק באירופה, יכול לחזור מאוחר יותר לישראל עם יכולת השתכרות יוצאת מגדר הרגיל: מלבדם, רשימת המרוויחים הבכירים כוללת עוד ארבעה שגרירים לשעבר - יצחקי, ברדה, ערן זהבי ואלברמן.

שחקן מכבי תל אביב, שרן ייני. אדריאן הרבשטיין
המפתיע. ייני/אדריאן הרבשטיין

10 החוזים הגבוהים בליגת העל ל-2013/14, על פי גלובס

(החוזים כוללים שכר בסיס, פרמיות, מענקים ותנאים סוציאלים)



1. ברק יצחקי, מכבי תל אביב, 5.23 מיליון שקל

2. שרן ייני, מכבי תל אביב, 3.8 מיליון שקל

3. ערן זהבי, מכבי תל אביב, 3.5 מיליון שקל

4. גילי ורמוט, הפועל תל אביב, 3.2 מיליון שקל

5. אליניב ברדה, הפועל באר שבע, 3.05 מיליון שקל

6. איתי שכטר, הפועל תל אביב, 3.0 מיליון שקל

7. גל אלברמן, מכבי תל אביב, 2.45 מיליון שקל

8. קרלוס גרסיה, מכבי תל אביב, 2.4 מיליון שקל

9. טל בן חיים, מכבי תל אביב, 2.33 מיליון שקל

10. בויאן שראנוב, מכבי חיפה, 2.32 מיליון שקל

בויאן שראנוב שוער מכבי חיפה. אדריאן הרבשטיין
הירוק הבודד. שראנוב/אדריאן הרבשטיין

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully