וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ערוצי הספורט - בדרך לפשרה?

רוני קורן-דינר

28.3.2007 / 13:23

הפסקת אש זמנית במלחמת הערוצים: משחק הפועל י-ם-מכבי ת"א וליגת האלופות ישודרו גם ב-HOT וגם ב-yes

TheMarker מעדכן: פשרה זמנית בין ערוץ הספורט ו-HOT: בין הצדדים הוסכם כי משחק הפועל י-ם ומכבי ת"א בכדורסל מחר, ישודר גם ב-HOT וגם ב-yes, ולא רק בערוץ ספורט 3 הבלעדי ל-HOT.

ערוץ הספורט, מצדו, חזר בו מכוונתו לשדר משחקים מליגת האלופות בערוצים החדשים 5 לייב ו-5 גולד, שמשודרים לפי שעה רק ב-yes. לאחר המשבר שנוצר, תוך הפרת כללי מועצת הכבלים והלוויין שלא לשדר אירועי ספורט בבלעדיות, הוסכם כי למנויי HOT ו-yes תהיה גישה בתנאים שווים לכל השידורים.

עם זאת, הסכסוך בין ערוץ הספורט, HOT וצ'רלטון עדיין רחוק מאוד מפתרון. HOT עדיין לא הודיעה מתי ואם בכלל תעלה לאוויר את שני הערוצים החדשים של ערוץ הספורט, שעד כה סירבה להעלות. בינתיים, היא גם תמשיך עם תוכניתה לשדר את ערוץ ספורט 3 שבמסגרתו ישודרו משחקים שהיו אמורים להיות משודרים בערוץ הספורט. ב-HOT הכחישו כי הושג הסדר כלשהו. בערוץ הספורט אישרו את הדברים.

המשבר בין הצדדים החריף כאשר ערוץ הספורט הודיע היום כי ישדר חינם משחקים בליגת האלופות גם בשני ערוציו החדשים, "5 לייב" ו-"5 גולד". עד כה שודרו המשחקים רק בערוצים 5 ו-5+ הזמינים שניהם בחברות הכבלים והלוויין. המשמעות היתה שהצופים יוכלו לצפות בחלק ממשחקי ליגת האלופות חינם – רק אם הם מנויי yes.

במקביל, נודע כי ספורט 3, ערוץ הספורט החדש ב-HOT, ישדר בבלעדיות בקיץ את משחקי הנבחרת הצעירה במוקדמות יורו 2008. הערוץ, שמפיקה חברת צ'רלטון, משודר בלעדית למנויי HOT ללא תשלום. אתמול, לאחר הסערה שעוררה השאלה האם ישודרו משחקי הנבחרת הצעירה בערוץ פתוח, הוחלט לשדרם בערוץ זה. ואולם, במשחקים אלה כאמור יוכלו לצפות רק מנויי HOT.

הערוץ נפתח בימים האחרונים בעקבות הסכסוך בין צ'רלטון וערוץ הספורט, על העברת זכויות שידור. בשבוע האחרון מסרבת צ'רלטון, שבבעלות אלי עזור ופיני זהבי, להעביר לערוץ הספורט (ערוץ 5) משחקי כדורגל וכדורסל שעד כה היה לגביהם הסכם בין הצדדים. לטענת צ'רלטון, ערוץ הספורט, בבעלות אביב גלעדי, חייב לה כ-10 מיליון שקל עבור אותן זכויות שידור. בערוץ הספורט לא מכחישים את קיומו של החוב, אך טוענים כי הפסיקו לשלם בשל העברה לא סדירה של שידורי המשחקים ובשל סירובה של צ'רלטון לקזז תשלומים בגין משחקים שלא הועברו במועד או לא הועברו כלל.

משחקי המריבה בין הצדדים ששודרו עד כה בערוץ הספורט תמורת תשלום לצ'רלטון הם משחק הכדורסל בליגת העל בימי ראשון, המשחק המוקדם בליגה האנגלית בכדורגל בימי ראשון, משחק השבת בליגת העל בכדורגל ותקצירים של הליגה האנגלית וליגת העל בכדורסל. בשל הפרת ההסכם לכאורה מאיימים בערוץ הספורט לפנות לבית המשפט.

שתי החברות, צ'רלטון וערוץ הספורט, שמתחרות על לבם וכיסם של אוהדי הספורט. ערוץ הספורט העלה לאחרונה שני ערוצים חדשים - 5 גולד ו-5 לייב. שני הערוצים עלו רק בחברת yes לפי שעה, תמורת 29.90 שקל בחודש (בששת השבועות הראשונים הערוצים משודרים חינם). צ'רלטון מתכוונת להעלות שני ערוצים משלה בעוד כחודש - ערוץ ספורט 1 וספורט 2, שבהם תשדר משחקים מליגת העל בכדורגל, אירועי ספורט שונים ותוכניות אולפן. הערוצים יעלו כ-50 שקל בחודש, אם כי תתאפשר רכישה בודדת של משחקים בתשלום.

(עדכון אחרון 20:00)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully