וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בית"ר ירושלים זכתה בגביע המדינה

לאחר 120 דקות של כדורגל ללא שערים, גברה בית”ר ירושלים על הפועל ת"א בפנדלים 4:5, וזכתה בתואר ראשון העונה, בדרך אל הדאבל

מי זוכר עכשיו שהיה משחק גרוע, שראינו עוד 120 דקות משעממות, ששתי הקבוצות החמיצו והחמיצו והתקשו להפגין יכולת ראויה למעמד הגמר גביע. בסופו של דבר זכינו לדרמת פנדלים מותחת, שבסופה בית"ר ירושלים זכתה בגביע המדינה אחרי ניצחון 4:5 בפנדלים על הפועל תל אביב (אחרי 0:0 בתום הזמן החוקי), והיא בדרך לדאבל היסטורי.

זה לא שזה לא היה צפוי, אבל בכל זאת, במעמד של גמר גביע ציפינו לכדורגל הרבה יותר טוב מאשר קיבלנו כמו במרבית העונה הדלוחה של ליגת העל. האווירה הייתה נהדרת כש-42,000 צופים גדשו את יציעי אצטדיון רמת גן ומילאו אותו מפה לפה, אבל הפתעה לא קרתה. משחק גדול לא היה הערב (שלישי), אבל כל זה ממש לא מעניין את הירושלמים, שזכו בגביע ראשון אחרי 19 שנה.

בית"ר הגיעה למשחק לאו דווקא כפייבורטית, אחרי חודש קשה מאוד. פיצוץ משחק, בתי דין, שערוריות ושלושה הפסדים רצופים בליגה. אבל כל זה יישכח. לאחר שנים למודות אכזבה מול הפועל תל אביב, סוף סוף בית"ר הגיע לנחלה ולנקמה נגד האדומים. היא לא הצליחה לעשות את זה ב-99' ו-2000, אבל הפעם הגביע נוסע לבירה.

הפועל תל אביב תרגיש, כמובן, מאוד מאוכזבת, לאחר שהגיעה לגמר והייתה רחוקה פנדל אחד מזכייה שלישית ברציפות בגביע. להפועל כמעט תמיד הלך קלף נגד בית"ר, אבל לא לעולם חוסן. במצב של 4:4 ברוך דגו כבר היה יכול להביא עוד גביע לוולפסון, אבל קאלה הציל את חבריו. בסופו של דבר אלי גוטמן וחניכיו, שעברו עונה קשה, יכולים להיות מרוצים מהעובדה שבעונה הם ישחקו באירופה, אחרי עונה קשה מאוד בליגה.

המשחק עצמו התנהל באיטיות כבדה מאוד. בית"ר שלטה ב-35 הדקות הראשונות של המשחק, בעשר הדקות הבאות הפועל התעוררה וברוך דגו הגיע למצב של 100 אחוז, אך החמיץ ברשלנות. גם במחצית השנייה שתי הקבוצות התנהלו בחוסר חשק, ו-22 השחקנים על כר הדשא מיאנו לזוז וכמעט לא הגיעו למצבים, דבר שהכניס את המשחק להארכה, שגם לא הניבה הרבה. אז הגיעו הפנדלים, שתמיד מסתיימים באופן דרמטי, כך שבסוף הגלולה המרה של הגמר הומתקה קצת.

מחצית ראשונה

דקה 8 - ניסיון ראשון בגמר. עידן טל השתלט על כדור תועה ובעט מכ-20 מטרים שטוח, אבל לא מדויק.

דקה 18 - טופוזאקוב הכשיל את רומולו על מפתן הרחבה. טל בעט את הכדור החופשי מ-16 מטר, אבל שלח גבוה מעל שערו של אניימה.

דקה 19 - בית"ר המשיכה לשלוט ולתקוף. רומולו עשה פריצה סוחפת, השתחל בין כל מגיני הפועל ושלח בעיטה חזקה מ-18 מטר, אניימה הדף מצוין.

דקה 34 - יואב זיו פרץ לאורך כ-30 מטרים, והוכשל סמוך לרחבת הפועל על ידי אבוטבול, שראה צהוב. ברוכיאן שלח את הכדור החופשי קרוב לקורת שערו של אניימה.

דקה 36 - החמצה של פעם בעשור. ג'וניור נגח, הכדור הגיע לדגו, שעמד לבד מול קאלה, אבל שלח משבעה מטרים לקורה. האדומים תפסו את הראש כלא מאמינים. הפועל סוף סוף נכנסה למשחק.

דקה 38 - יואב זיו בעט בראשו של טלקיסקי ברחבת בית"ר. פנדל ברור. קולם של הקוון, שבתאי נחמיאס והשופט, מאיר לוי, נדם.

דקה 39 - טלקיסקי הרים כדור מצוין, ארבייטמן נגח משני מטרים לגופו של קאלה, שיצא טוב והדף.

מחצית שנייה

דקה 48 - זנדברג נכנס כמחליף ושלח כדור מצוין מהאגף, רומולו המשיך עם הראש, ברוכיאן בעט ברשלנות משבעה מטרים החוצה.

דקה 65 - פאביו ג'וניור קיבל כדור מדגו, נכנס לרחבה, אבל בעט מזווית כמעט בלתי אפשרית לשערו של קאלה. הכדור פגש רק את הרשת החיצונית.

דקה 75 - ראובן עובד ניסה את מזלו בבעיטה מטווח רחוק, אבל הכדור שלו עף עד ליציעים 17-18.

דקה 76 - דגו הכניס כדור טוב לטלקיסקי, שניסה להתחכם ולשלוח כדור מעל קאלה. השוער הקרואטי היה במקום כדי לקלוט בבטחה.

דקה 77 - המשחק החל לקבל קצב קצת יותר טוב, אבל רק קצת. זנדברג הכניס רוחב, אניימה הגיע רגע לפני ברוכיאן. תמוז השתלט על הריבאונד ושלח מכ-20 מטרים, שוער הפועל היה במקום כדי להדוף לקרן.

דקה 86 - אלברז הרים לרחבה, תמוז אולי היה מופתע שהיה כל כך חופשי, שלח את הכדור לגופו של אניימה, שהציל לקרן.

דקה 88 - טל הוריד כדור בראש לתמוז, ששעט קדימה, אבל במקום למסור חזרה לטל, בעט מ-16 מטרים החוצה. קבלת החלטה גרועה של החלוץ.

דקה 89 - טלקיסקי פרץ מצידה הימני של הרחבה, אבל הבעיטה שלו הלכה רק לרשת החיצונית.

דקה 90 + 2 - הכדור טייל ברחבת הפועל, אבל מיאן להיכנס לשער, הגנת הפועל הצליחה להרחיק לקרן.

דקה 90 + 3 - טל הרים מצוין מאגף שמאל, תמוז עלה לנגיחה ויכל לכבוש שער ניצחון דרמטי ולגמור את המשחק, אבל הכדור שלו חמק סנטימטרים מהקורה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

הארכה

דקה 99 - לעידן טל נמאס. הוא לקח כדור ושלח טיל מכ-25 מטרים אלכסונית לשערו של אניימה. הכדור שרק ליד הקורה, עוד כמעט במשחק.

דקה 106 - ברוך דגו עקף יפה את אלברז וסובב את הכדור מעל קאלה, אבל גם מעל המשקוף.

דקה 110 - עידן טל פרץ לרחבה, אבל במקום לשלוח רוחב חכם המשיך והמשיך, הבעיטה שלו נהדפה על ידי טופוזאקוב לקרן.

הרכב בית"ר ירושלים: טברטקו קאלה, אריק בנאדו, שמעון גרשון, כריסטיאן אלברז, יואב זיו, עידן טל, דרק בואטנג, גל אלברמן, אבירם ברוכיאן (חן עזריאל, 106), עמית בן שושן (מיכאל זנדברג, 46), אנטונלי רומולו (טוטו תמוז, 75).

הרכב הפועל תל אביב: וינסנט אניימה, עמרי קנדה, אלין טופוזאקוב, וואליד באדיר, יגאל אנטבי, מזואה אנסומבו (ביברס נאתכו, 101), שי אבוטבול, ברוך דגו, דימיטאר טלקיסקי (עידן סרור, 111), שלומי ארבייטמן (ראובן עובד, 53), פאביו ג'וניור.

פנדלים

גל אלברמן בעט ראשון, טיל למרכז השער, ופנימה. 0:1 לבית"ר.

יגאל אנטבי לא התבלבל, בעט שטוח למרכז, והשווה ל-1:1.

מיכאל זנדברג בעט לרשת הגבוהה ולא השאיר לאניימה סיכוי, 1:2 לבית"ר.

וואליד באדיר בעט שמאלה מתחת לבטנו של קאלה, 2:2.

עידן טל בעט חזק ימינה בחצי גובה, והעלה את בית"ר ל-2:3.

פאביו ג'וניור לא התבלבל ובעט גבוה למרכז, 3:3.

דרק בואטנג בעט שמאלה, אניימה הימר נכון והדף מצוין. עדיין 3:3. הדיפה מצוינת של אניימה.

שי אבוטבול בעט ימינה כדור שטוח ומדויק, קאלה איחר, 3:4 להפועל.

טוטו תמוז הוציא את העצבים ובעט חזק וגבוה, 4:4.

ברוך דגו ניגש לפנדל המכריע שהיה יכול להעניק גביע לאדומים, קאלה הפעם הגיב מצוין ברגע האמת. עדיין 4:4.

שמעון גרשון, שחשש לבעוט בחמישה הראשונים, ניגש הפעם לנקודה הלבנה. הקפטן לשעבר של הפועל בעט ימינה, אניימה הימר נכון, הדף לקורה, אבל הכדור נכנס פנימה. 4:5 לבית"ר.

ראובן עובד היה חייב לכבוש כדי להשאיר את קבוצתו במשחק, בעט שמאלה, אבל קאלה שוב זינק נכון והדף. הכדור בחוץ, הגביע של בית"ר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully