וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בית"ר/שמשון ת"א ניצחה את מכבי ת"א 0:1 והדיחה אותה מהגביע

מכבי ת"א חלמה על עידן חדש תחת שניידר, אבל בית”ר/שמשון הדהימה עם 0:1 קטן בגביע. גם ק. שמונה, הפועל ת"א וכפ"ס עלו לשמינית הגמר

משהו קורה למכבי תל אביב במשחקי גביע. זוכרים את הפועל עכו, שהפתיעה את מכבי תל אביב? ואת בני סכנין, ששיחקה אז בליגה הלאומית? הפעם הכוכבת התורנית הייתה בית"ר שמשון ת"א, שעשתה את זה בגדול וניצחה 0:1 בהארכה, ובעטה את הצהובים החוצה משלב הגביע.

120 דקות בית"ר שמשון הייתה טובה יותר, שלטה במשחק והייתה דומיננטית, וזה היה רק עניין של זמן עד שהשער יגיע. והוא הגיע. אדם מזרחי, שנכנס כמחליף ושיחק דקה על המגרש, היה אחראי לשער הניצחון בדקה הדרמטית ביותר שיש: הדקה ה-120.

אם מישהו חשב שקבלן הגביעים, ניר לוין, יציל את העונה של הצהובים עם תואר, הרי שכעת מכבי תל אביב נאלצת להתרכז כל כולה רק במשימת הליגה. לאלכס שניידר יש כעת הרבה עבודה במועדון, ואולי כעת הוא יצטרך לקחת יותר אחריות כדי לשנות את כל מה שצריך ולהשיב את הסדר בקרית שלום.

בית"ר שמשון פתחה את המשחק בהתלהבות והגיעה למספר הזדמנויות, כשעופר שטרית הזכיר בדיוק את אותן החמצות מהעבר במדי מכבי חיפה. בדקה ה-20 שטרית בעט לגופו של השוער, כשגם הריבאונד של גיא אבן נעצר אצל יבריץ'.

הצהובים מיעטו להגיע למצבים ואיפשרו לבית"ר שמשון ליזום התקפות ומספר דקות לאחר מכן הגיעה הזדמנות של מורד עליאן לאיים על השער של יבריץ', אך שוער מכבי תל אביב היה במקום. המשחק היה משמים ולא נרשמו אירועים מיוחדים עד הדקה ה-83, אז רודי חדד הגיע למצב טוב, אותו החטיא מקרוב כששלח את הכדור החוצה.

בהארכה מכבי תל אביב הייתה מעט מסוכנת יותר ובדקה ה-115 אלן מסודי הגביה כדור טוב מימין , וג'ו ביזארה שהגיע היה חופשי ובעט, אך עמית מהלל הציל שער בטוח. בדקה ה-120 שילמו הצהובים ביוקר על ההחמצה וחטפו את השער שהכריע את ההתמודדות: אורן רותם התקדם עם הכדור והרים לאדם מזרחי, שנכנס כמחליף, וזה בעט בסיבוב לקורה ופנימה. בית"ר שמשון מדהימה את הצהובים!

הרכב בית"ר שמשון תל אביב: יניב מזרחי, אורן רותם, תומר עיני, שלומי דהאן, אדם כהן (עמית מהלל 81), גיא אבן (אדם מזרחי 118), גל יער, מורד עליאן, עופר שטרית, אלי גבאי (אלון סולטן 29), סמי אליקים.

הרכב מכבי תל אביב: דרגוסלאב יבריץ', יובל שפונגין, ג'ו ביזארה, משה מישאלוב (רביד גזל 78), ארז מסיקה, ג'ונתן אסוס, ליאור ז'אן, אלן מסודי, דור מלול (עומר פרץ 65), רודי חדד (יניב עזרן 102), יאניק קמנאן.

יפתח הלוי, מאמן בית"ר שמשון תל אביב: "הצלחתי להעביר את המסר לשחקנים. זה היה קשה אבל ידענו שהכל אפשרי בגביע. חיכינו להגיע לשלב הפנדלים, אבל בסופו של דבר לא היינו צריכים את זה. אדם מזרחי הוכיח שגם בדקה אפשר לנצח משחק".

הפועל חיפה - הפועל כפ"ס 2:1

בהפועל כפר סבא הפסידו בעונה שעברה להפועל רמת גן בשמינית הגמר, אבל הפעם לא היה מקום לטעויות, והכפר סבאים ידעו להשלים את המשימה, גם אם רק אחרי 120 דקות. ניצחון מתוק על הפועל חיפה בקרית אליעזר, שולח את כפר סבא לשמינית הגמר עם הרבה מאוד אופטימיות.

הפועל חיפה, שמאוד מרוכזת בניסיונותיה לעלות בחזרה לליגת העל, תחזור לזירה העיקרית שלה וגם בקבוצה החיפאית יודו כי עלייה לליגת העל עדיפה מבחינתם מהתקדמות בשלבי הגביע. שער בהארכה של סמואל יבואה, החלוץ הבלתי נדלה של כפר סבא, עשה את ההבדל ארבע דקות לסיום ההארכה, ושלח את כפר סבא לשלב הבא.

37 דקות לקח לחניכים של אלי אוחנה לפרוץ את ההגנה החיפאית, עד שהבלם דגלאס דה סילבה כבש את שער היתרון וקבע 0:1 לכפר סבא. חיפה חזרה למשחק בדקה ה-72 עם שער של יניב צ'יצ'יאן, והקבוצות הלכו להארכה. מי אם לא סמואל יבואה העניק את שער היתרון בהארכה ארבע דקות לסיום המשחק וקבע 1:2 דרמטי.

מ.ס אשדוד - עירוני קרית שמונה 2:0

במפגש הראשון על טהרת ליגת העל בסיבוב ט' בגביע, הראשונה שעמדה במשימה הייתה עירוני קרית שמונה, שניצחה די בקלות את היריבה באשדוד, למרות שמדובר היה במשחק ביתי של האשדודים, שרצו לצאת לתקופה טובה אחרי הבעיות בליגה.

רק בשבת האחרונה החניכים של אלון חזן איבדו יתרון של שני שערים מול הפועל כפר סבא והפסידו 4:2. הפעם הם ספגו רק פעמיים, וכעת הם יוכלו להתמקד בדבר האמיתי מבחינתם: הישארות בליגה. הקבוצה של רן בן שמעון יכולה להגיע לגביע אופ"א מהליגה, אבל גם הגביע היא אופציה טובה. המפעל הזה תפור על קבוצות דוגמת קרית שמונה, שעם קצת מזל בהגרלות עוד מסוגלת אפילו להביא תואר לעיר הצפונית.

קרית שמונה פתחה את המשחק טוב יותר ועלתה ליתרון אחרי 15 דקות, כשפיטר אופוריקווה כבש את השער. גואל צ'רסאווה ביסס את היתרון של קרית שמונה בדקה ה-63 והרחיק עוד יותר את אשדוד משמינית הגמר.

הפועל ת"א - הפועל נצרת עילית 1:3

למשחק השני שנערך בבלומפילד הגיעו קבוצות במגמות הפוכות. אמנם שתיהן בתחתיות הליגות שלהן, אבל הקבוצה התל אביבית נמצאת בעיצומה של בריחה מהקו האדום, והיא הוכיחה גם הערב כי יש לה מה למכור, אחרי ניצחון על נועלת הליגה הלאומית.

שלושה ניצחונות רצופים בליגה, כולל מול מכבי תל אביב ומכבי חיפה, נתנו לקבוצה של אלי גוטמן הרבה אוויר לנשימה ולמרות שביום שבת מחכה לה משחק חוץ קשה מאוד מול עירוני קרית שמונה, השחקנים האדומים פתחו את דרכם להגנה על התואר עם ניצחון חשוב על נצרת עילית, שלא נראתה טוב.

שמונה דקות מהפתיחה האדומים חגגו שער מהיר, אחרי שכדור חוופשי של דמיטאר טלקיסקי מצא את הראש של טל חן, שמקרוב נגח פנימה וקבע 0:1 להפועל תל אביב. בדקה ה-26 חוררה ההתקפה האדומה את ההגנה של נצרת עילית פעם נוספת, כשטלסקיסקי חדר לרחבה מצד ימין ושלח בעיטה מזווית קשה פנימה.

בדקה ה-33 נצרת עילית עשתה סימנים של חזרה למשחק, כשעבדול עזיז הרים כדור לרחבה, ואיב ג'ידה היה במקום כדי לנגוח פנימה ולקבוע 2:1. סמוך לסיום המחצית שלומי ארבייטמן קיבל כדור בתוך הרחבה מביברס נאתכו ופספס במעט את המסגרת.

בדקה ה-76 הגיע השער השלישי כשברוך דגו הרים מהאגף השמאלי כדור אל נאתכו שבעט, אלמדון הדף ופאביו ג'וניור המשיך פנימה, 1:3.

הפועל תל אביב: וינסנט אניימה, גל שיש, טל חן, אלין טופוזאקוב, עאמר מנצור (רמי דואני 46), מזואה אנסומבו, שי אבוטבול, ברוך דגו, ביברס נאתכו (עידן סרור 78), דמיטאר טלקיסקי, שלומי ארבייטמן (פאביו ג'וניור 46).

נצרת עילית: תום אלמדון, נאסר א-דין, עמית צלח, שון שנפס, מוחמד שחברי, וסיהון, שלומי חנוכה (עומרי אלמקייס 83), עמי גילברט, מקוצ'דנה, עבדול עזיז, איב ג'ידה.

הצעה שאסור לפספס

התקדמו לדור הבא של ברי המים של תמי4: קטנים יותר, חכמים יותר

לכתבה המלאה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully