וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מכבי נתניה-קרית שמונה: הכול מוכן לגמר גביע המדינה

מתחממת האווירה לקראת גמר גביע המדינה (ד', 20:00, ספורט 5 ו-HD). מכבי נתניה רוצה זכייה ראשונה מאז 1978 ונהנתה מאימון חגיגי עם כ-300 אוהדים שהטריפו עם רימוני עשן וזיקוקים, אבל שחקניה יודעים: "קרית שמונה פייבוריטית". קהת, מנגה ועאבד יפתחו

יוסי מזרחי, ערן לוי, מכבי נתניה. קובי אליהו
השני של נתניה או הראשון של קרית שמונה?/קובי אליהו

המספרים

* זהו הגמר הרביעי בתולדות מכבי נתניה, שהפסידה ב-1954 ו-1970 (פעמיים למכבי תל אביב) וניצחה בגמר האחרון שלה 1:2 את בני יהודה ב-1978. כעת היא מחפשת זכייה שנייה.

* זהו גמר שני ברציפות וגם שני בסך הכול של עירוני קרית שמונה, שהפסידה בגמר אשתקד 4:2 בפנדלים (1:1 ב-120 דקות) ליורדת הפועל רמת גן. היא רוצה גביע ראשון בתולדותיה.

* וובה בראון ודויד מנגה, שהניפו את הגביע עם האורדונים בעונה שעברה, יוכלו להחזיר לקרית שמונה וגם להיות שני היחידים שלמעשה מגנים על התואר.

* מכבי נתניה היא הקבוצה השישית מליגת המשנה שמגיעה לגמר. מבין קודמותיה, רק הפועל רמת גן (2003) הצליחה גם לזכות בגביע.

* אם תניף את הגביע, נתניה תרשום דאבל ייחודי וראשון בכדורגל הישראלי: אליפות הליגה הלאומית וזכייה בגביע המדינה.

* קרית שמונה עברה לאורך הדרך רק נציגות מליגת העל: הפועל עכו (0:3), הפועל חיפה (0:3), בית"ר ירושלים (0:2) והפועל באר שבע (1:2).

* קרית שמונה לא הפסידה כבר 18 משחקים רצופים בכל המסגרות (14 בליגה). מדובר ברצף הכי טוב העונה של קבוצה בליגת העל. הפעם האחרונה בה הפסידה: 1:0 בבית להפועל באר שבע, ב-25 בינואר.

* מכבי נתניה לא הפסידה ב-11 משחקיה האחרונים בליגה ובגביע, מאז הפועל ראשון לציון גברה עליה 1:3 ב-28 בפברואר.

אוהדי מכבי נתניה לקראת משחק גמר הגביע נגד עירוני קרית שמונה. אליה ירוחימוביץ', מערכת וואלה! NEWS
נרגשים לקראת הגמר. אוהדי מכבי נתניה באימון/מערכת וואלה! NEWS, אליה ירוחימוביץ'

מאז עונת הדאבל ב-1978 במכבי נתניה מחכים להניף את גביע המדינה. בעונה ההיא עם המאמן האגדי שמוליק פרלמן ז"ל זכתה הקבוצה גם באינטרטוטו, ומאז במועדון ממתינים שוב לזכייה בתואר.

36 שנים אחר כך, המאמן יוסי מזרחי עומד בפני אתגר לא פשוט - ניצחון על הקבוצה של ברק בכר שנמצאת בכושר מצוין. כ-300 אוהדים הגיעו היום למתחם האימונים בשפירא, השליכו רימוני עשן ועודדו את השחקנים. בצום האימון יצאה הקבוצה למלון דן אכדיה, שם תיערך לפני המשחק גם אסיפה. "קרית שמונה בכושר מצוין וברור שהיא הפייבוריטית. אבל יחד עם הקהל שלנו הכל אפשרי", אמרו שחקנים עוד לפני האימון. "יש לנו את האמונה שאפשר לעשות את זה".

מבחינת ההרכב, לא מעט שחקנים יחזרו ל-11 של יוסי מזרחי. אוהד לויטה, עידן שריקי, רן רול, סביטי ליפנייה ועומר צלישר יחזור להרכב לאחר שסופסלו בניצחון על הפועל נצרת עילית. גם טובארנו פינאס, אדיר טובול, עומר פרץ ולארי קאיודה שכלל לא נכללו בסגל בפנים. מלבד ערן לוי, שבנתניה בונים עליו לא מעט במשחק הקרוב, כמו גם על עידן שריקי והחלוץ הניגרי שכבש את השער השני במשחק הגביע מול מכבי פתח תקוה.

כ-20 אלף אוהדים צפויים לתמוך בקבוצה ברמת גן, כאשר עיריית נתניה תציב מסך ענק בכיכר העצמאות עבור יתר האוהדים.

הרכב משוער: אוהד לויטה, טובארנו פינאס, סביטי ליפנייה, עידו לוי, אדיר טובול, עומר צלישר, עומר פרץ, ערן לוי, רן רול, עידן שריקי, לארי קאיודה.

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה
שחקני מכבי נתניה באימון המסכם לקראת גמר הגביע מול עירוני קרית שמונה. אליה ירוחימוביץ', מערכת וואלה! NEWS
שחקני מכבי נתניה באימון המסכם/מערכת וואלה! NEWS, אליה ירוחימוביץ'
אוהדי מכבי נתניה לקראת גמר הגביע מול עירוני קרית שמונה. אליה ירוחימוביץ', מערכת וואלה! NEWS
מחכים לגביע מאז 1978. אוהדי מכבי נתניה/מערכת וואלה! NEWS, אליה ירוחימוביץ'

אם באימון המסכם של מכבי נתניה לקראת גמר הגביע היה קרנבל, אצל עירוני קרית שמונה הרבה יותר רגוע. הקבוצה ששוהה במרכז לקראת המשחק, ערכה הערב את האימון המסכם במגרש האימונים של בית"ר רמת גן, הסמוך לאצטדיון הלאומי, ופרט לאוהד אחד (שלא ברור אם היה עובר אורח או באמת אוהד של הקבוצה) שצעק כמה מילות עידוד, לא נצפו שום אירועים מיוחדים.

בקרית שמונה לקחו את הדברים לצד החיובי ואמרו: "יבוא קהל ללוות אותנו וזה מה שחשוב. גם לפני בית"ר ירושלים ברבע הגמר דיברו לפני כן רק על האלפים מירושלים שיגיעו ויטריפו, אבל את הכרטיס לחצי הגמר אנחנו לקחנו. לא יהיה קל, אבל אנחנו מאמינים שאנחנו טובים יותר ונביא את זה לידי ביטוי".

על אף השקט היחסי, בקרית שמונה עדיין סוחבים טראומה מהעונה שעברה ואומרים: "אי אפשר להיות רגועים לפני גביע. מכלום זה יכול להשתבש ולברוח לך, ולכן עובר בראש כל תרחיש וכל סיטואציה קשה שנצטרך להתמודד איתה. בכל מקרה, גם מבחינה מנטאלית אנחנו מוכנים וגם אם נהיה בפיגור נדע להתאושש ולהילחם עד הסוף, וזה הכי חשוב".

בקרית שמונה מאמינים כי קרוב ל-5,000 אוהדים ילוו את הקבוצה מחר ולא ייתנו לשחקנים להרגיש במשחק חוץ: "למרות שלנתניה יהיה קהל גדול יותר, במונחים של קרית שמונה זאת כמות אדירה. אם ננצח, בטוח נרוויח אוהדים חדשים שמגיעים ורוצים להיות חלק מהחוויה הזאת".

בנוגע להרכב הקבוצה לא צפויים שינויים מיוחדים, כשהמאמן ברק בכר יעלה עם ה-11 הקבועים שהובילו את הקבוצה בשבועות האחרונים.

הרכב משוער: גיא חיימוב, מתן אוחיון, שיר צדק, קאסיו פרננדס, חן דילמוני, וובה בראון, מינדאוגאס פאנקה, רועי קהת, אדריאן רוצ'ט, דויד מנגה, אחמד עאבד.

שחקני עירוני קרית שמונה, אדריאן רוצ'ט, רועי קהת. אדריאן הרבשטיין
בכושר הבקעה מצוין. רועי קהת/אדריאן הרבשטיין
דויד מנגה, הפועל רמת גן, חוגג זכייה בגביע המדינה. דרור פיקלני
חגג זכייה בגביע בעונה שעברה, על חשבון קרית שמונה. דויד מנגה/דרור פיקלני

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully