וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אבוקסיס: "הצהובים אוכלים ת'לב"

לי בוץ

17.5.2007 / 12:56

אחרי הזכייה של הפועל ת"א בגביע התפנה קפטן הקבוצה לנקמה במכבי ת"א ובאיציק קורנפיין. באשקלון המומים: "הגיע לנו יותר מלהם"

אחרי הפנדל המוצלח של חאבייר פאאס, אף אחד כבר לא זכר את הדרך. ולמה שמישהו ירצה לזכור דרך לא מרשימה? בסופו של דבר, בהפועל ת"א ובכל מקום אחר יודעים שהעובדות מדברות בעד עצמן ובמקרה הזה מדובר בגביע שני ברציפות לאדומים, אחרי ניצחון בפנדלים על הפועל אשקלון. השחקנים פרקו לא מעט תסכול בהקפת הניצחון ולאוהדים סוף סוף יש סיבה לשמוח, והם עשו את זה בחגיגות מאורגנות בפארק הירקון.

"לקחנו את הגביע בשביל כל המועדון וגם בשביל שביט"

מאמן הפועל ת"א ניר לוין סיכם: "הגיע לנו. ראשית מחמאות לאשקלון מכל הלב. בכדורגל נטו הם התגוננו וביזבזו זמן. מה שקרה היום מסמל את כל העונה של הפועל ת"א. סמלי ששחקן ייפצע לנו במחצית הראשונה ושדברים יברחו לנו. אם ידענו אחרי יכולת כל כך ירודה בליגה ואחרי כל כך הרבה בעיות, דיינו". כשנשאל על תכניותיו לעונה הבאה אמר לוין: "תנו לי ליהנות ולחגוג, אני אדבר על הכל בהמשך. הצלחנו קצת לשמח את המועדון הזה, גם זה כיף".

יוסי אבוקסיס: "כל כך כיף להיות במעמדים כאלה. למרות שהיום זה הלך קשה מול קבוצה מהליגה השניה. אם היינו מפסידים בפנדלים זה היה אסון בשבילנו. נחליט בשבוע הבא מה לעשות, בסך הכל זכיתי בשני גביעים בשנתיים האחרונות". על ההקנטות למכבי ת"א בסיום המשחק אמר אבוקסיס: "זו לא שנאה, זו שנאה ספורטיווית ולא צריך לעשות מזה יותר מדי".

סלים טועמה, שכבש לראשונה בגמר גביע אחרי שהחטיא בפעמיים הקודמות במעמד הזה: "המאמן לא רצה לתת לי לבעוט אבל ביקשתי ממנו. הרגשתי שאני חייב לשים סוף לסבל בגמר גביע. רצינו לסיים את העונה הזאת עם טעם מתוק בפה והצלחנו. פנדלים זה עניין של מזל ואני שמח שעמדנו בלחץ ולקחנו את הגביע. אני לא חושב שלא הגיע לנו לזכות, זה מועדון גדול ומפואר. צריך להגיע לאירופה גם בעונות פחות טובות. היו לנו רגעים נפלאים השנה גם בליגה וגם באירופה. רק בחודשיים האחרונים שום דבר לא הלך לנו. הדבר הכי טוב שיכל לקרות לנו זה לסיים את העונה עם הגביע ולהגיע לאירופה. אתם לא יודעים באיזה לחץ היינו, לא זילזלנו באשקלון ונתנו הכל על המגרש. הם קבוצה טובה ואני באמת מאחל להם שיישארו בליגה".

אליניב ברדה: "אני שמח להיות חלק מהפועל ת"א בשנתיים האחרונות. היום הקהל שלנו נתן הצגה והביא לנו כוחות שאני לא יודע מאיפה. אני מסיים חוזה בסוף העונה ולהפועל ת"א יש אופציה עליי, אבל אף אחד לא דיבר איתי עד עכשיו".

ברוך דגו: "אני מאוד רוצה להיות בהפועל ת"א גם בעונה הבאה, זה לא מועדון שאוותר עליו כל כך מהר. זה גביע שני שלי ברציפות וחמישי בסך הכל. זו ההרגשה הכי כיפית בעולם, טוב לי עם הקהל הזה. הגביע מוקדש לאוהדים, להנהלה, לכל מי שאוהב את הפועל, כי אני יודע שיש הרבה אנשים שלא אוהבים את הפועל - חמסה על כולם, שיישרפו".

יגאל אנטבי: "אשקלון שיחקו טוב והגיעו למצבים, הם סחטו אותנו 120 דקות אבל גביע זה לנצח. אני שמח ששמרנו על הגביע שנה שניה ברציפות. שביט אלימלך הוא חבר טוב והיה חסר לנו לאורך כל הדרך, אבל ניל אברבנל עשה עבודה מצויינת".

גילי ורמוט: "לקחת גביע זה תמיד טוב ומתוק. כמה שיותר קשה זה יותר מתוק, אבל הפעם באמת לא עמדתי בזה. המשחק הזה קיצר לי כמה שנים מהחיים. ידעתי שיהיה קשה אבל לא עד כדי כך, שנגיע לפנדלים". ורמוט, שבכה בסיום, הסביר: "זו הפעם ראשונה שזה קורה לי. בדרך כלל אני מפנים את הרגשות שלי. אני שמח שבסוף זה נגמר טוב".

ניל אברבנל, השוער שהצטיין במשחק עם עצירת הפנדל של מאור זוהר, לא קיבל אישור להתראיין בהתאם לנוהל במועדון לפיו שחקני השנה הראשונה בקבוצה לא מתראיינים.

הבעלים מוני הראל, שבכה בסיום: "עשינו את זה במועדון ולא בשבילי. לקחנו את הגביע בשביל כל המועדון וגם בשביל שביט. יכול להיות שאני אקח את הגביע איתי למיטה. צריך לראות את כל הקהל מסביב שגם מקלל אותי לפעמים, זה בשבילו. אני לא מתבייש להגיד שבכיתי, הרבה לחץ השתחרר בסיום, אני מאוד מאושר. אין מועדון כמו הפועל תל אביב, זה היה שווה את כל מה שעברנו כל העונה".

אבוקסיס התאפק שלושה ימים, והחזיר לקורנפיין

באשקלון, לעומת זאת, מצב הרוח היה מדוכדך יותר. מאמן הקבוצה, מירו בן שמעון: "גם מחמאות בסיטואציה שלנו זה המון. עצם ההגעה שלנו לגמר היא הישג וההופעה היא הישג עוד יותר ענק. היינו משכנעים לאורך כל הדרך והיה קשה מאוד להבדיל מי הקבוצה מליגת העל ומי מהלאומית. אנחנו באים ממאבקי תחתית קשים ועשינו את זה בצורה ראוייה. כואב לי שלא זכינו בגביע, כי זה הגיע לנו יותר מלהפועל ת"א".

משה בן סעדון: "אני גאה בשחקנים, קשה לא להיות מאוכזב אם מובילים עד הדקה ה-75, אבל אנחנו עם הראש קדימה. העובדה שהיתה פה הארכה ופנדלים לא תשפיע, כפי שמשחקי הגביע לא השפיעו עלינו עד עכשיו".

אביב חדד: "בטח שרציתי ללחוץ את היד לדליה איציק, אבל אני גאה בהופעה שלנו בגמר. אני חושב שלא אכזבנו את האלפים שהגיעו ועשינו כבוד למועדון". מחמיץ הפנדל, מאור זהר, יצא ראשון מחדרי ההלבשה וסרב להתראיין.

כ-2,000 מאוהדי הפועל ת"א הגיעו לאחר סיום המשחק לגני יהושוע, כדי לחגוג את הזכייה בגביע השני ברציפות. השחקנים עלו לקבל את התשואות בזה אחר זה, וכשהגיע תורו של שמעון צטרון, אחד מחברי קבוצת הניהול, הוא התקבל בבוז צורמת ובקריאות 'הנהלה זונה' לצד 'אלימלך הוא המלך של הפועל'. אחרי ציטרון, שני חברי קבוצת הניהול הנוספים, מוני הראל ושחר בן עמי, כבר לא עלו אל הבמה.

קפטן הקבוצה, יוסי אבוקסיס, שהבטיח להגיב על התנהגותו של שוער בית"ר ירושלים איציק קורנפיין, בחגיגות האליפות של קבוצתו רק לאחר גמר הגביע (כזכור, קורנפיין עלה על הבמה, לקח את המיקרופון לידו ושר 'הפועל זונה'), עצר את השירה למספר שניות, נטל את המקרופון ואמר לאוהדים: "אני מתאפק כבר שלושה ימים ואחרי שקורנפיין קילל את הפועל בחגיגות האליפות, אני חייב את זה - ירושלים...", את יתר המילים האוהדים כבר השלימו בעצמם. אבוקסיס קינח בקריאה: "הפועל לא תזוז מאוסישקין".

גם ברוך דגו לא שכח את היריבות של הפועל, ולמרות שזכה בשני גביעים במדי מכבי ת"א חגג הקשר בשירה: "הצהובים אוכלים ת'לב". מי שלא הגיע לחגיגות היה החלוץ הניגרי, איבזיטו אוגבונה, שסיים את העונה בעקבות פציעה ברצועה הצולבת ושוהה בימים אלו במולדתו. עם זאת, האוהדים והשחקנים לא שכחו את החלוץ שכבש את שער הנצחון מול הפועל מרמורק בשמינית הגמר ועודדו אותו דקות ארוכות. בסיום החגיגות עם האוהדים, המשיכו השחקנים והצוות המקצועי לחגיגות מצומצמות באחת המסעדות בת"א.

חלוץ הקבוצה, אליניב ברדה, שהוחלף במהלך המחצית הראשונה ככל הנראה סיים את העונה עם חשש לקרע בשריר.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully