וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צא גדול בכסף הקטן: על אלי טביב ובית"ר ירושלים

12.9.2014 / 8:00

אלי טביב הציל את בית"ר ירושלים מקריסה, החזיר אותה לחיים וייצב אותה, אבל המועדון תקוע עם נורמות התנהלות ישנות והתקטננות על פרטים לא משמעותיים, שמונעים מהמועדון לעשות קפיצה קדימה. הבלוג של אופיר סער מסביר גם מדוע מנחם קורצקי מתקשה לישון בלילה

one

בתקציר: משחק ההדחה של בית"ר ירושלים מגביע הטוטו

תומר סוויסה צפוי לסכם בבית"ר ירושלים. אולי זה יקרה היום, אולי מחר, אולי בשבוע הבא, או שבסופו של דבר יברח לקבוצה אחרת. הסאגה הזאת, שנמשכת מעל חודש, מספרת למעשה את כל הסיפור של בית"ר ירושלים ואלי טביב בקיץ הנוכחי. קיץ בו הקבוצה מנסה לבנות עצמה מחדש ומכוונת לפליי אוף העליון, ומנגד, חסרה יד מכוונת שתנהל נכון את העניינים ותחתוך דברים. אין מי שיעביר את המועדון לשלב בו ההתנהלות המקצועית והכלכלית יתבצעו כפי שצריך.

כאשר שואלים את שני הצדדים היכן הפערים עם סוויסה, שומעים כי מדובר בפרטים טכניים וגילום מס של נושאים כמו רכב ודירה. אחרי לא מעט שיחות, נותר רק נושא הדירה על הפרק, כאשר השאלה היא מי יגלם את המס. בית"ר הציעה לסוויסה 4,500 שקלים לשכר דירה, אך דרשה שגילום המס יהיה עליו. במצב כזה יישארו לסוויסה כ-2,500 שקלים, לא בדיוק משהו שייתן לו לגור במקום ראוי.

טביב יהיה חייב לעשות שינוי. לתת סמכויות לדמות בכירה שתעמוד בראש המועדון ותמנע ממנו להגיע לסיטואציות האלה, שרק הורסות את כל הדברים החיוביים שהוא מביא לבית"ר. הוא רצה את אוחנה שנשאר בהתאחדות, הוא רצה את ניר סביליה, וזה אכן הגיע לבית וגן, אך כנציג ארגון השחקנים. טביב צריך למצוא את הדמות שתעשה סדר, תייצג את המועדון ותנהל את העניינים מול כל הגורמים הרלוונטיים, כי בפורמט הנוכחי יהיה קשה להמשיך.

אלי טביב הבעלים של בית"ר ירושלים. מגד גוזני
אולי הגיע הזמן שסמכות בכירה יותר תנהל את בית"ר ירושלים/מגד גוזני

לדברי גורמים בבית"ר, אחת הבעיות היא הסמכויות הנרחבות שנותן הבעלים לחשב הקבוצה חיים נבון. נבון משמש, כמעשה, סמנכ"ל ומטפל כמעט בכל דבר - סוגר חוזים מול שחקנים, מטפל בדברים שוטפים ועובד ישירות מול טביב. הפעילות הזו מייצרת המון כעסים בקרב עובדים וגורמים מולם עובד המועדון. נבון, על פי טענות רבים, מנסה לחתוך מכל תלוש שכר, סכום או חשבון. גם במו"מ מול סוויסה הוא הדמות הדומיננטית.

אחד מהעובדים אמר השבוע: "הבעיה בקבוצה היא בדברים הקטנים – מורידים מכאן, לוקחים קצת משם, אבל זה קורה במקומות הכי טיפשיים, שלא חוסכים יותר מדי ורק ממרמרים את כולם. בן אדם רציני בראש המערכת לא היה מתעסק בדברים האלה". הדברים הקטנים הללו הם שהורסים לטביב ובית"ר את כל השינויים החיוביים שהביא למועדון. אחרי חמש שנים שבמהלכן בית"ר התקיימה למטרת הישרדות בלבד, לא הוזרם כסף מהבעלים, מיטב הכישרונות של הקבוצה נמכרו ומנגד לא צורפו כמעט שחקני רכש, בית"ר של טביב נמצאת בכיוון אחר לגמרי.

טביב ישלים השנה הזרמה של מעל 20 מיליון שקלים. הוא רכש עד כה שישה שחקנים חדשים (עומר אצילי, איציק כהן, בוריס קליימן, לידור כהן, ז'רקו קוראץ' ושמוליק מלול), ומצרף שחקני רכש משמעותיים כמו חנן ממן וגם סוויסה, שככל הנראה יצטרף בסוף המו"מ המייגע. מבחינה כלכלית, טביב הציל את בית"ר מקריסה, החזיר אותה לחיים וייצב אותה. השאלה היא לאן הוא לוקח אותה מכאן.

חנן ממן היה שחקן הרכש הראשון שבית"ר צירפה הקיץ. הוא חתם על זיכרון דברים ב-25 ביוני, אבל החתימה התבצעה רק לאחר יותר מחודשיים, כאשר בית"ר חזרה בה מסעיפים מסוימים בנוגע לאופציה לשנה נוספת, שכר הדירה והרכב. גם כאן השחקן התאכזב, הגיע למצב של תסכול ונאלץ לוותר קצת על מנת לחתום. הפרטים הקטנים הללו הם החשובים ביותר עבור שחקנים, מבחינתם צריך לדעת לתת להם את האקסטרות הקטנות ולא להתיש אותם.

sheen-shitof

בהנחה בלעדית

החברה הישראלית שהמציאה את מסירי השיער עושה זאת שוב

בשיתוף Epilady
שחקן בית"ר ירושלים, חנן ממן. נועם מושקוביץ
לקח הרבה זמן עד שהכול נסגר. חנן ממן/נועם מושקוביץ

נקודה נוספת היא הטיפול בחובות. בית"ר הייתה חייבת בעונה שעברה כ-300 אלף שקלים לאלי כהן ושילמה רק לאחר פסק בורר. ברקע, יש מספר חובות נוספים שבבית"ר מעדיפים להתעלם מהם במקום לטפל. להרבה קבוצות ישנה בעיה תזרימית, השאלה היא מה עושים איתה. עד ה-1 באוגוסט בית"ר הייתה צריכה להעביר כ-160 אלף יורו לזטה המונטנגרית עבור זרקו קוראץ'. לו בית"ר הייתה עונה לקבוצה המונטנגרית במכתב מסודר בו היא מסבירה על בעיה ומבקשת פריסת תשלומים, סביר להניח שהעניין היה נפתר. בית"ר בחרה להתעלם ולא להגיב למכתבים, והמשמעות היא שהמונטנגרים קרובים לפנות למוסדות הרלוונטיים על מנת לקבל את המגיע להם. כמו במקרים רבים, טביב יכול היה לפתור זאת עם סמכויות אמיתיות לדמות רצינית ובכירה שתעמוד בראש המערכת.

כל מי שראה את משחק גביע הטוטו של בית"ר בבאר שבע זיהה קבוצה עם פוטנציאל. עד כאן הכול טוב ויפה, הבעיה היא שהסגל הזה כל כך קצר, הוא לא יכול להחזיק יותר מחודשיים. מנחם קורצקי שותק אבל חושש, הוא יודע שאם לא יצורפו 2-3 שחקנים, לא בטוח שיהיו לו 18 להעמיד בנובמבר. לא במקרה אף אחד בבית"ר לא בכה כשהקבוצה לא עלתה לרבע גמר גביע הטוטו: "בסגל הזה, לקיים שני משחקים מול מכבי תל אביב, אחר כך באר שבע בחוץ ומכבי חיפה בבית, היינו נופלים מהרגליים. זה 0 מ-6 קלאסי".

על סוויסה כבר דיברנו. בנוגע לקשר אחורי, קורצקי יסמוך על המזל. בן רייכרט הוא השחקן המועדף על המאמן, אך מכבי תל אביב דוחה כל הזמן את התשובה לגבי שחרורו. הקשר הספרדי אפוניו יכול להגיע בעלות כוללת של 100 אלף יורו, אך הקופה ריקה וטביב לא מעוניין להשקיע מעבר לסוויסה. אם תהיה תשובה שלילית מרייכרט, האופציה שעלתה היא זו של דריו פרננדס, כאשר הפועל חיפה תשתתף בשכרו. הצוות המקצועי רוצה את פרננדס, אבל טביב לא ממהר להחזיר שחקן שנזרק מהמועדון.

מנחם קורצקי, מאמן בית"ר ירושלים. מגד גוזני
נראה שההדחה מגביע הטוטו דווקא התאימה. קורצקי/מגד גוזני

אנחנו ב-11 בספטמבר, שבוע וחצי לפני תום מועד ההעברות וקורצקי מתקשה לישון בלילה. הוא חייב את החיזוק הזה, ובכל יום שעובר מבלי שזה קורה החששות גוברים. כאשר ארבעה שחקנים שהו השבוע עם הנבחרת הצעירה, בית"ר התאמנה עם 15 שחקנים, חמישה מתוכם שחקני נוער. "סתם אימונים", כפי שכינו בקבוצה, "אי אפשר היה לארגן משחקונים נורמליים". בית"ר שחררה בקיץ 14 שחקנים והסגל שלה קצר, מרבית השחקנים עדיין לא מנוסים וכל שחקן שיצורף הוא קריטי.

לאן זה יוביל? כרגע יש בשבת משחק בווסרמיל. הרצון הוא לתיקו ומעלה בבירת הנגב ולטדי מלא נגד מכבי חיפה. מעבר לכך, קורצקי ככל הנראה ימתין ויתפלל לצירופם של סוויסה ורייכרט גם בשבוע הבא. טביב? הוא מחכה לוועדה למעמד השחקן ולדמי ההשבחה על אריאל הרוש. לאחר הנוק אאוט בבוררות, זה כבר מעבר לכסף, הוא רוצה לסיים עם ידו על העליונה ולהיות המנצח הגדול של כל הסיפור הזה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully