וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הצעירים הכי מבטיחים במונדובאסקט

29.8.2014 / 16:00

הבחירה החמישית בדראפט האחרון, ילד הפלא החדש של ברצלונה, כוכב העתיד של טורקיה וזה ממש לא הכל: רגע לפני פתיחת אליפות העולם, הנה עשרה שחקנים שעוד תשמעו עליהם, ובגדול

מריו הזונייה - קרואטיה

הגארד-פורוורד הקרואטי (19, 2.02) הוא הדבר הכי חם שייצאה המדינה בשנים האחרונות, עם כל הכבוד לדראגן בנדר ממכבי תל אביב. הזונייה כבר הוביל את הקרואטים לזכייה במדליית הזהב באליפות אירופה לקדטים, שם זכה ב-MVP, ולמדליית הארד באליפות העולם עד גיל 17. האתלטיות הנהדרת שלו והמחסור בפחד גרם לצ'אבי פסקוואל להאמין בו כבר בעונה שעברה עם 34 משחקי ליגה ויורוליג, כולל הצגה אחת ב- ACB עם 26 נקודות, והוא בהחלט הוכיח שהוא שווה את המקום בסגל של ברצלונה. בשנה הבאה הוא אמור להיבחר באחד מעשרת המקומות הראשונים בדראפט ה-NBA.

דאנטה אקסום - אוסטרליה

כמה שחקנים בכדורסל העולמי זכו להיבחר במקום החמישי בדראפט ה-NBA מבלי שנראו משחקים באופן שוטף ורציף לאורך עונה? דאנטה אקסום הוא אחד מהם. שתי הצגות ענקיות, באליפות העולם עד גיל 17 לפני שנתיים, ובאליפות העולם עד גיל 19 אשתקד – בשני המקרים נבחר לגארד המצטיין ונכלל בחמישיית הטורניר - גרמו ליוטה ג'אז להאמין שיש בידם את הדבר הגדול הבא. אקסום הוא בדיוק השחקן המגוון שגורם למאמנים לשבור את הראש: גבוה יחסית לגארד, (1.98 מ'), יודע לסיים התקפות מול שחקנים חזקים וגבוהים ממנו, ומסוגל לשמור ובצורה טובה על כל גארד. חוסר הניסיון עומד כמכשול, אבל הכישרון אמור להביא אותו רחוק כבר בטורניר הזה.

ג'די עוסמאן – טורקיה

עוד סיפור מוזר מבית היוצר של הכדורסל הטורקי. גארד גבוה (2.03 מ') שנולד במקדוניה, שיחק בהצלחה בנוער במדי בוסנה סרייבו הבוסנית והגיע לאפס אנדולו בשנת 2007, רגע לפני שקיבל אזרחות טורקית. מי שלא שמע, עוסמאן בן ה-19 כבר שותף ב-12 משחקי יורוליג עם הקבוצה הטורקית, אבל גולת הכותרת הגיעה בנבחרות הצעירות: מדליית זהב עם נבחרת הנוער בשנה שעברה, ומדליית זהב עם נבחרת העתודה השנה בכריתים, כשהוא נבחר ל-MVP. בטורקיה קוראים לדושאן איבקוביץ' לשתף יותר ויותר את הכישרון הצעיר, ולא מן הנמנע שנראה אותו רושם מספרים טובים העונה ביורוליג. טעימה ראשונה נקבל כבר בימים הקרובים.

טיי ג'ק וובסטר - ניו זילנד

בניגוד ללא מעט שחקנים ברשימה זו, שמשחקים במדינות עם מסורת של כדורסל, וובסטר מגיע ממדינה שהרבה ענפי ספורט מקדימים את הכדור הכתום. הגארד בן ה-19 (1.93 מ') פרץ לתודעה דווקא באליפות העולם לנוער בכדורסל 3*3 כשהוביל את ניו זילנד למדליית זהב. אחרי שאכזב מעט בליגה האוסטרלית פרץ בליגה המקומית ובשנה שעברה החל לשחק במכללת נברסקה הקטנה, כשבינתיים היכולת לא מזהירה. אז למה הוא ברשימה הזאת? בעיקר בגלל 21 הנקודות הנהדרות שקלע על סרביה במשחק ההכנה בשבוע שעבר, ומטורניר ההזדמנות האחרונה לאולימפיאדה ב-2012 שם הרשים כבר בגיל 17. וובסטר הוא גארד שלא מפחד להפציץ שלשות, בינתיים לא באחוזים טובים, אבל כשהראשונה נכנסת, היא בדרך כלל לא האחרונה.

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

השיער נושר? מכשיר הפלא האמריקאי ישים לזה סוף במהירות

בשיתוף HairMax

אדו מוריץ' - סלובניה

אחד השחקנים הוותיקים ברשימה. מוריץ' יחגוג 23 בנובמבר, אבל הוא עדיין שם לא מוכר ברמה הבכירה של הכדורסל האירופי. בשנת 2010 חתם הפורוורד בנובו מסטו, ומיד נזרק למים העמוקים. הפריצה הגיעה רק בעונה האחרונה עם מספרים יפים מאוד בליגה האדריאטית וביורוצ'אלנג', הגם שעדיין לא עמד בציפיות הגבוהות ממנו. מדובר בפורוורד שלא מפחד לשחק אגרסיבי וקולע לא רע מבחוץ. אפיק ניסים, ששיחק איתו בסלובניה, הגדיר אותו ככישרון שיכול להגיע ל-NBA, ולא מזמן הוא טעם לראשונה את ליגת הקיץ, אך ללא הצלחה. בנבחרת סלובניה הוא שחקן קבוע משנת 2011, אחרי שהיה השחקן המצטיין בכל הנבחרות הצעירות.

סאסו סאלין - פינלנד

עוד שחקן שהוא רחוק מלהיות ילד, אבל בגיל 23 סאסו סאלין מחכה עדיין לעשות את הפריצה הגדולה בכדורסל האירופי. סאלין הוא כנראה אחד הקלעים הטובים באירופה, כזה שלא מתבייש לקחת זריקה - כ-5.5 שלשות הפגיז במהלך העונה האחרונה בלובליאנה וקלע כ-40 אחוז מתוכן. סאלין הוא אחד הילדים בנבחרת פינית ותיקה מאוד, שהפתיעה אשתקד באליפות אירופה, כשהוא בעצמו קולע 7.1 נקודות ומוריד 5 ריבאונדים בממוצע למשחק. מעבר אל מעבר הים כבר לא יגיע, אך ייתכן מאוד שאם יתחמם במהלך המונדובאסקט יוכל להוביל את נבחרתו לניצחונות מפתיעים, ואותו לחוזה בליגה גדולה בהרבה מזו הסלובנית.

ראול נטו - ברזיל

עוד לפני יום הולדתו ה-20, לפני שנתיים, היה ברור שהרכז הברזילאי הנהדר נמצא בדרכו להפוך לשחק לגיטימי ב-NBA. אלא שאז הגיעה עונה בינונית בליגה הספרדית, ועוד אחת, ולמרות שנטו היה רכז פותח בליגה האירופית הכי טובה, המספרים שלו לא הרשימו יותר מדי והוא נבחר רק במקום ה-47 של הדראפט על ידי אטלנטה. נטו הוא רכז ברזילאי טיפוסי, כזה שיודע לייצר לעצמו וגם לאחרים, והסגנון שלו מאוד יפה לעין. בינתיים נראה שחלומות ה-NBA של השחקן שהצטיין בכל אליפויות הגילאים וגם באליפות דרום אמריקה בקיץ הקרוב יחכו, אלא אם הטורניר הקרוב יהיה יוצא דופן מבחינתו.

מירוסלב רדוליצה - סרביה

שחקן שבהחלט אפשר להתווכח האם מקומו ברשימה כזאת. רדוליצה נחשב לשחקן אדיר בגילאי הנוער, אבל מחוץ לפרטיזן בלגרד פשוט לא הצליח להראות מה הוא שווה באירופה. בנבחרת סרביה הבוגרת הצליח הסנטר להגיע לסגל הסופי רק פעם אחת, ב-2009, כשדושאן איבקוביץ' החליט להצעיר את הסגל בבת אחת. אחרי שהרשים במאריופול האוקראינית, במילווקי החליטו לקחת עליו את הצ'אנס והוא היה לשחקן ה-10-11 של אחת הקבוצות החלשות ב-NBA. אז למה הוא ברשימה? כי עד כה לא הוכיח עד כמה הוא טוב, ונראה שבמשחקי האימון של הסרבים מעמדו המריא פלאים. בינתיים הוא עבר בטרייד לקליפרס וצפוי להיחתך, אולי בדרך חזרה לאירופה. האליפות הקרובה תהווה עבורו הזדמנות טובה להראות האם יש לו מקום ב-NBA, או לא.

סביאטוסלב מיחליוק - אוקראינה

בגיל 17 וחודשיים נכנס הגארד האוקראיני לרשימה כשחקן הצעיר ביותר ובטוח שהאלמוני ביותר. הרקורד שלו כשחקן בוגרים כולל 23 משחקים בליגה המקומית במדי צ'ראסקי, אבל היכולת שלו באליפות אירופה לקדטים בשנה שעברה, בה נבחר לגארד המצטיין, ובאליפות אירופה דרג ב' לנוער השנה, גרמו למכללת קנזס הגדולה של ביל סלף לקחת אותו כפרויקט. בקנזס לא אהבו שמייק פרטלו החליט לצרף את מיחליוק לסגל, אבל המאמן הותיק אמר כי השחקן ידביק את הפערים בשנתו הראשונה בזכות הכישרון המרשים שלו. כרגע הוא מדורג עשירי מבין הפרשמנים במכללות, ויהיה שווה לראות אותו על הפרקט נגד הדרים טים בבית המוקדם.

חורחה גוטיירס (מקסיקו)

במהלך עונת 2012/13 עוד הוצע חורחה גוטיירס למספר קבוצות בליגת העל, אך בסופו של דבר הוא העדיף לסיים את העונה בליגת הפיתוח. הרכז של מכללת קליפורניה רשם טורניר מצוין באליפות פיב"א אמריקה בשנת 2013, ולפתע ברוקלין החליטו להאמין בו ונתנו לו חוזה לעונה אחת. גוטיירס הוא אחד מצמד גארדים מובילים במקסיקו לצד מיודענו פול סטול, וגם הוא מביא סגנון מעט פרוע, אך מוכשר מאוד. בברוקלין לא חשבו פעמיים לפני שהאריכו את החוזה שלו הקיץ, ובגיל 25 הוא אמור להיות אחד השמות הבולטים באלופת אמריקה שתנסה לעבור את הסיבוב הראשון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully