וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כריסטיאן סרגי: "לא חשבתי שאשחק בישראל"

27.8.2014 / 12:05

ההמלצה מטנסה, הדמיון ללאסלו צה, ההתלהבות מערן לוי והתיירים הצרפתים במלון. כריסטיאן סרגי וגבריאל ג'ורג'ו, הרומנים של מכבי נתניה, הגיעו לכאן במקרה\ אבל כבר מרגישים בבית. ראיון משותף

ברני ארדוב

כריסטיאן סרגי ירד ראשון ללובי. קבענו לשעה 11 בבוקר והבלם הרומני של מכבי נתניה שהוכיח תזמון בכלל לא רע במשחקי גביע הטוטו, דייק על הדקה. דווקא גבריאל ג'ורג'ו, שותפו למושבה הרומנית הקטנה בעיר של הצרפתים, התמהמה. סרגי עידכן כי זה לא אופייני ומיהר לעלות לחדר של הקשר האחורי במלון רמדה. אחרי רבע שעה שניהם שבו כשג'ורג'ו מעדכן על וירוס שתקף את בטנו ולא איפשר לו לעצום עין לילה שלם.

הראיון המשותף התקיים לאחר ההודעה על ביטול מחזור הליגה הראשון. העיר נתניה אמנם רחוקה ממוקד האזעקות והטילים, אבל גם הזרים החדשים והמסקרנים שלה מתרגלים למציאות לא מוכרת. סרגי (27) סיפר שזו סיטואציה מוזרה מאוד עבורו: "מעולם לא נתקלתי במצב דומה", אמר הבלם שעד נתניה שיחק כל חייו באוצלול גלאץ. "זו סיטואציה חדשה ומוזרה עבורי, אבל אני מקווה שהליגה תיפתח בקרוב כי אנחנו רוצים לשחק. אני מבין שאפשר היה לקיים את המשחקים עם מקסימום 1,000 אוהדים ביציעים, אבל כדורגל בלי אוהדים הוא לא כדורגל ולכן אנחנו מקווים שבתוך זמן קצר הכל יירגע ונחזור לשחק".

אתה הגעת אחרי ג'ורג'ו לנתניה ולא יצא לך עדיין לשמוע אזעקה בעיר.

"עדיין לא שמעתי אזעקה בנתניה ואני מאוד מקווה לא לשמוע אותה בעתיד".

כריסטיאן סרגי שחקן מכבי נתניה. ברני ארדוב
"מעולם לא נתקלתי במצב דומה". סרגי/ברני ארדוב

ג'ורג'ו (31) שיחק כבר מחוץ לרומניה ברובין קאזאן ולמרות שהוא בעל נסיון רב מעולם לא נתקל גם הוא בסיטואציה שחווה כרגע הכדורגל הישראלי: "כבר יצא לי לשמוע פעמיים את האזעקה בנתניה", סיפר הקשר הצנום. "במקרה אחד שיחקנו בדיוק במשחק אימון וזה היה מוזר שעזבנו את כר הדשא כדי להתחבא בחדר מוגן ואחרי שנגמרה האזעקה, חזרנו לשחק כאילו הכל נורמלי. אני מקווה שהמלחמה הזו תיגמר מהר כי אנחנו רוצים לשחק כדורגל לעיני הקהל שלנו".

אשתך ושני ילדיך שהגיעו בימים האחרונים לישראל, לא פוחדים מהמצב הזה?

"ברור שהם חוששים קצת מהמצב כי זה חדש להם. אבל טוב שאני באתי לפניהם וראיתי שבסך הכול נתניה רחוקה מאוד ממה שקורה בדרום ליד עזה וגם ממה שקורה באזור תל אביב".

לא סיקרן אותך לנסוע קצת דרומה לראות מקרוב מה מתרחש שם?

"ממש לא. עד עכשיו נשארתי רק בנתניה. אנחנו מקווים שהמלחמה תיגמר כי זה דבר לא נורמלי".

סרגי צעיר יותר מג'ורג'ו והוא קיבל הרבה טלפונים מהמשפחה המודאגת ומהחברים הקרובים. למחרת הראיון הזה, רעייתו הצטרפה עם בנו והוא היה קצת מודאג מהנחיתה בנתב"ג אחרי איומי החמאס: "ההורים שלי טילפנו מודאגים וגם החברים שאלו אותי למה נסעתי לשחק במדינה שיש בה מלחמה, אבל הרגעתי את כולם. סיפרתי להם שאני כבר חודש בנתניה ואני לא שומע שום דבר מיוחד. אמרתי להם שזו לא מלחמה בכל ישראל, אלא שהמלחמה האמיתית היא באזור של רצועת עזה. בחלקים גדולים של הארץ אין תחושה של מלחמה".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן
גבריאל ג'ורג'ו שחקן מכבי נתניה. ברני ארדוב
ג'ורג'ו/ברני ארדוב

מהבר של המלון נשקף החוף היפהפה של נתניה. כמעט צהריים והשמש במרכז השמיים, מה שמזכיר לסרגי דווקא מראות של הריביירה הצרפתית: "אני באתי לשחק כאן כדורגל. באתי לעבוד. במלון יש המון תיירים שהגיעו לישראל לחופשה ואם הם לא חוששים ואם הם לא ביטלו, אני לא צריך לחשוש מהשהות בנתניה".

חשבת שמכבי נתניה תהיה התחנה הראשונה שלך בקריירה מחוץ לרומניה?

"ממש לא. לא חשבתי שאשחק בישראל, אבל אתה לא יודע לאן החיים ייקחו אותך. אני מרוצה מהמקום אליו הגעתי. העיר יפה וגם הופתעתי מהאוהדים שהגיעו בהמוניהם לגביע הטוטו כדי לעודד אותנו. הם היו מאוד קולניים ואהבתי את זה".

לפני ההגעה למכבי נתניה, ג'ורג'ו וסרגי קיימו שיחות ארוכות עם ויורל טנסה הרומני שהיה מהזרים הטובים שנחתו במכבי נתניה. השניים הספיקו עוד לשחק איתו בטרם הוא פרש ואימן אותם תקופה קצרה באוצלול גלאץ. "ויורל צילצל אלי כשהוא שמע שאני מגיע לנתניה", סיפר ג'ורג'ו. "הוא הרעיף מחמאות על העיר ועל הקבוצה. כריסטיאן ואני שיחקנו איתו חצי שנה ואחרי זה הוא הפך למאמן שלנו. הוא המליץ מאוד על נתניה".
הוא לא הספיק לשחק באיצטדיון החדש והמודרני של העיר.
ג'ורג'ו: "נכון. הוא הזכיר את זה בשיחה. הוא אמר שהוא שיחק במגרש הישן ואמר שיש לנו מזל שאנחנו יכולים לשחק עכשיו באיצטדיון חדש ויפה".

לאסלו צה, שחקן מכבי נתניה לשעבר. ברני ארדוב
רואים את הדמיון? צה/ברני ארדוב

סרגי, איך אתה משווה את הקהל של נתניה לזה של אוצלול?

"הקהלים דומים למעט העובדה שכאן מרבית הקהל שר ובאוצלול רק קבוצה מסויימת שרה כל המשחק. ממה שראיתי עד עכשיו כמעט כל האוהדים שרים וזה יפה מאוד. כולם רוצים להיות קרובים לשחקנים וכולם רוצים לעודד ולהעלות את המוראל שלנו. ויורל באמת ציין את הקהל לטובה. הוא גם אמר לי שזה יהיה טוב לקריירה שלי לבוא למכבי נתניה כי יהיו לי כאן את כל התנאים כדי להצליח. הוא בטוח שיש עתיד גדול לקבוצה שלנו".

טנסה לא הזהיר אותך מהחום הכבד. שחקנים מספרים שאתה מתפלא שמשחקים בחום כזה.

סרגי: "אני לא מדבר על המשחקים, אלא על האימונים. בערבים זה בסדר לשחק, אבל כשאנחנו מתחילים אימונים בבוקר אנחנו מגיעים ל-12 בצהריים וממש חם. גם ברומניה הטמפרטורה גבוהה, אבל הבעיה היא שכאן הלחות הרבה יותר גבוהה. ברומניה יש עכשיו 38 מעלות, אבל יבש. כאן ממש לח ובצהריים זה ממש קשה".

ג'ורג'ו הגיע לפניך לקבוצה והוא המליץ עליך ליוסי מזרחי. מה הוא אמר לך כדי לשכנע אותך לבוא?

"אחת הסיבות להגעתי הנה היא גבי. הוא אמר לי: 'כריס, לא יהיו לך כאן בעיות כמו ברומניה עם הכסף. פה יהיו לך התנאים הכי טובים. יהיה לך שקט לשחק כדורגל ובטחון כלכלי'. הדברים שלו חיזקו אותי ודחפו אותי לקבל את ההצעה. ידעתי שתהיה לי בעיה בהתחלה כי אוצלול לא רצו לשחרר אותי אפילו שהם היו חייבים לי כסף. ההתנהגות שלהם היתה בלתי אפשרית ולשמחתי פיפ"א דנה במקרה שלי מהר מאוד ובתוך יומיים שיחררה אותי לטובת נתניה".

ג'ורג'ו צנום מסרגי. הוא רזה ונמוך קומה ופניו מזכירות להפליא את אלו של לאסלו צה ההונגרי ששיחק בעבר במכבי נתניה. "הביאו לי ממש השבוע תמונה של לאסלו צה וראיתי שאנחנו דומים. הבנתי שהוא היה שחקן מוצלח כאן. אני מקווה שיזכרו גם אותי לטובה".

עד עכשיו שיחקתם במשחקי אימון וגביע הטוטו וכבר יכולתם להתרשם מהכדורגל הישראלי.

ג'ורג'ו: "לא ידעתי דבר על הכדורגל הישראלי עד שהגעתי לכאן, אבל אחרי שראיתי כמה קבוצות אני חושב שיש כאן קבוצות טובות עם שחקנים מאוד איכותיים".

לא יהיה קל למכבי נתניה בעונה הקרובה.

ג'ורג'ו: "לא יהיה לנו קל, כי יש קבוצה חדשה לגמרי עם הרבה שחקנים שהצטרפו ויש גם שחקנים שמעולם לא שיחקו בליגה הראשונה".

סרגי, התרגלת לשאגות של יוסי מזרחי באימונים?

"השחקנים הכינו אותנו לדמות של יוסי. הם אמרו לנו שגם אם הוא צועק, זה רק כי הוא רוצה את הכי טוב ואין לו שום כוונות רעות. אני חושב שהוא מאמן טוב. אני בכלל לא מודאג מעמדת המאמן".

איך התרשמת עד עכשיו מהליגה הישראלית?

סרגי: "הופתעתי מהרמה הטכנית של הכדורגלן הישראלי. הכדורגלן הישראלי ממש טוב עם הכדור. ברומניה הכדורגל הרבה יותר פיזי. כאן לא רואים הרבה שחקנים גבוהים וחסונים, אבל השחקנים הרבה יותר זריזים ומתוחכמים וקשה לתפוס אותם".

שיחקתם נגד מספר קבוצות ואתה כבר יכול להעריך את העונה הקרובה של נתניה.

סרגי: "תהיה עונה קשה, אבל אני לא חושש כי יש לנו את הקהל המצוין מאחורינו. אני בטוח שהם יעזרו לכל שחקן לתת מעצמו יותר".

ערן לוי הוא בטח שחקן בו לא נתקלתם עד עכשיו.

סרגי: "יש ברומניה כמה שחקנים עם בעיטה כמו של ערן וראיית משחק מצויינת כמו שיש לו. המסירות שלו חכמות מאוד. לערן חשוב מאוד לאחד את הקבוצה ואחרי אימונים הוא כל הזמן דואג שנהיה יחד".

בין רומניה לישראל קיימת מערכת של קשרים בכל מיני תחומים. ידעתם על כך לפני שבאתם?

ג'ורג'ו: "אני ידעתי שהיו הרבה רומנים שעבדו כאן בישראל וידעתי שיש הרבה יהודים מרומניה שהגיעו לגור בישראל לפני הרבה שנים. מה שכן, מאוד הופתעתי שאלפי ישראלים טסים לחופשות בבוקרשט ובקלוז'. דיברתי עם מישהו שסיפר לי על כך והייתי מאוד מופתע לשמוע זאת. מצאתי כאן גם הרבה ישראלים שמדברים איתי ברומנית וזה כיף ונוח".

איך אתם מסתדרים עם האוכל הישראלי?

ג'ורג'ו: "אני לא אוכל הכל, אבל בסך הכל אני מרוצה מהאוכל כאן".

סרגי: "האוכל טוב, אבל אני עוד לא מסתדר עם כל נושא הכשרות. העובדה שאני לא יכול לאכול במסעדה בשר וגבינה יחד, היא קצת מוזרה לי. אני רגיל לאכול כך ואני צריך להתרגל לדברים חדשים בישראל".

ערן לוי שחקן מכבי נתניה. ברני ארדוב
"יש ברומניה כמה שחקנים עם בעיטה כמו שלו". לוי/ברני ארדוב

מה הדבר הראשון ששמתם לב אליו בנתניה?

סרגי: "הרצון של אנשים לעזור לך. אתמול, למשל, המשפחה של ג'ורג'ו היתה בים והבן שלו התחיל לבכות. אנשים שכלל לא מכירים את ג'ורג'ו ואת המשפחה שלו יצאו מגדרם כדי לעזור על מנת שהילד לא יבכה. הם נתנו לבן שלו ממתקים, אבטיח, מים ומה לא, העיקר שלא יבכה עוד".

ג'ורג'ו: "אני בכלל לא הייתי בים עם אשתי והילדים. היא סיפרה לי שהבן בכה בגלל שהחול היה חם לו לרגליים. אני חושב שכאשר יש כאן שקט, ישראל היא אחת המדינות הכי שוות לקיים בה חופשה משפחתית".

חופשה זה כיף, אבל אתם באתם לעבוד. מה ייחשב להצלחה עבור מכבי נתניה בעונה הקרובה?

ג'ורג'ו: "מבחינתי לסיים בין שש הראשונות זו תהיה הצלחה".
סרגי: "אני לא רוצה להבטיח דברים גדולים לאוהדים, אבל הצלחה מבחינתי תהיה לנצח כמה שיותר משחקים ולהיות הפתעת העונה".

ובכל זאת כשתהיה לכם הזדמנות לטייל בארץ, לאן תסעו?

סרגי: "אני רוצה כמובן לנסוע לירושלים ולראות את כל המקומות הקדושים".

לא תתכנן נסיעה לגבול רצועת עזה?

"ממש לא".

הבנתי שהייתם בטוחים שעידן שריקי גר שם.

סרגי: "לא. שאלתי בחדר ההלבשה מי גר קרוב לעזה ועידן אמר שהוא גר באשדוד ושזה קרוב לשם. הוא סיפר שהוא שומע חמש אזעקות ביום ושנתניה היא מקום מאוד בטוח. אנחנו מקווים שהוא צדק ושבכל ישראל יהיה מאוד בטוח בקרוב".

עידן שריקי שחקן מכבי נתניה. ברני ארדוב
חמש אזעקות ביום. שריקי/ברני ארדוב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully