וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כאן לא בונים: על תפקודו של ארז אדלשטיין כמאמן נבחרת ישראל

18.8.2014 / 8:00

דווקא אחרי הניצחון המרשים בבולגריה צריך להיזכר בדרך העקומה שבה נבחר ארז אדלשטיין למאמן הנבחרת. אי אפשר לצפות ממי שהפך לברווז צולע עוד לפני מינויו לוותר על מתאזרח, לקדם גבוהים לא מלוטשים ולבנות על צעירים. אם היה עושה זאת ומפסיד, הוא היה נזרק בתוך שניה

עכשיו, אחרי משחק מרשים של נבחרת ישראל מול בולגריה (84:100), שבו הציגה כדורסל קבוצתי, שוטף ולפרקים מרהיב, ואפילו העפילה לראשות הבית בזכות הפסדה הביתי המפתיע של מונטנגרו להולנד, ראוי לשוב לנסיבות בחירתו של ארז אדלשטיין למאמן הנבחרת. הבחירה במאמן הוותיק יכולה הייתה להיות חגיגית: סוף סוף מגיע לנבחרת מאמן יצירתי, בכושר שיא, אחרי אחת העונות הטובות בקריירה שלו. איגוד הכדורסל יכול היה להחתים אותו על חוזה ארוך טווח, להעניק לו סמכויות נרחבות, שליטה באקדמיה ובעיקר להפקיד בידיו משימה: להציל את פס הייצור של השחקן הישראלי, שכמעט פסק מלכת.

ישראל הביסה 84:100 את בולגריה בחוץ

הולנד הפתיעה עם 60:65 מדהים במונטנגרו

תמונת הסיכויים: עד כמה ישראל קרובה למקום הראשון?

ארז אדלשטיין מאמן נבחרת ישראל. איגוד הכדורסל,
מונה לתפקידו לא כמי שמקבל אשראי, אלא כברווז צולע. ארז אדלשטיין/איגוד הכדורסל

רק שבמקום זאת, האיגוד הציע את התפקיד תחילה לצביקה שרף, האיש שאותו בכלל ירש אריק שיבק, שכעת אמור היה לפנות את מקומו. אנשי האיגוד היו מוכנים להפקיד את עתידו של הכדורסל הישראלי בידי אויבם המושבע, יו"ר האופוזיציה, רק כדי להשתיק אותו. זה קרה בעיצומה של עונה בינונית נוספת של המאמן הוותיק במכבי ראשון לציון. למרבה המזל, שרף היה הגון דיו כדי לסרב, והדרך למינוי אדלשטיין נסללה. עם זאת, הוא מונה לתפקידו לא כמי שמקבל אשראי, אלא כברווז צולע. ככזה, הוא בוודאי יודע שאיש לא ייטה לו חסד אם יוותר על מתאזרח, ימלא את הסגל בשחקנים צעירים, ייתן דקות משחק ארוכות לשחקנים כזלמנסון, דאוסן ובלייזר, ויסתכן בהפסד פה ושם כדי לבנות סגל לטווח ארוך. כמו כל מאמני הליגה, שיודעים שיפוטרו אם יפסידו משחק או שניים, לאדלשטיין נותר לחשוב רק על הכאן והעכשיו.

אז אתמול הוא ויתר על עקרונות הגנתיים נעלים, ושמר במשך דקות רבות הגנה אזורית שהופכת לאישית כדי לבלבל ולהוציא מהקצב את הבולגרים המבולבלים. הוא המשיך לבנות על דיאור פישר, אדם עם קשר רופף לכדורסל הישראלי, שסיפק לו נקודות חשובות מחצי מרחק אשר סייעו להפוך את ההתקפה הישראלית לקטלנית. הרוטציה שהוא בונה עליה ממשיכה להיות קצרה – שמונה שחקנים שמשחקים את חלק הארי של הדקות, כולם ותיקים, חלקם לא יהיו רלוונטיים כבר בקמפיין הבא. הוא עושה זאת למרות הביקורות בימים האחרונים – על אי שילוב גבוהים, ואי שילוב צעירים, והשמרנות בבניית הסגל. אם אדלשטיין היה בוחר בעקרונות הנעלים, גאוני האיגוד היו זורקים אותו הביתה בלי למצמץ. הוא נוהג כפי שכל מאמן אחר היה עושה במקומו: שומר על הג'וב שלו. כי במציאות המטורללת של הכדורסל הישראלי, אף אחד לא יעשה זאת במקומו.

דיאור פישר, שחקן נבחרת ישראל, במשחק מול רוסיה. איגוד הכדורסל, אתר רשמי
אדלשטיין לא יכול להרשות לעצמו לוותר עליו. דיאור פישר/אתר רשמי, איגוד הכדורסל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully