וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חמש ההחתמות הכי טובות של הקיץ: על שוק ההעברות בליגת העל

29.7.2014 / 10:15

עם תקווה גדולה ששגרת הכדורגל תחזור אלינו במהרה, וואלה! ספורט חונכת סדרת כתבות חדשה: המצעד הגדול של הקיץ, שבו ננתח ונדרג את עבודות הרכש של קבוצות ליגת העל. פותחים עם חמשת שחקני הרכש הכי טובים שהגיעו, כולל חמישה אחרים שכמעט נכנסו לדירוג

ברני ארדוב

בוידאו: מכבי חיפה נוחתת בישראל, האוהדים בטירוף

נכנסו לעשיריה, אבל לא לחמישייה

לידור כהן, בית"ר ירושלים - קשה לדעת כיצד יגיב ללחץ בטדי, אבל זאת שאלה זמנית. מה שחשוב הוא שבית"ר הניחה את ידה על אחד הכישרונות הבאים בכדורגל הישראלי ופיזרה כך גם כמה עננים קודרים בנוגע לעתיד המעט רחוק שלה.

שחר הירש, הפועל פתח תקוה – ההימור הכי מסוכן ברשימה הזו, אבל יש משהו בהירש, לא רק בסיומת, אלא גם באישיות, שרומז שהוא יידע לנצל את מאבקי ההישרדות במושבה כדי לחשוף לא מעט איכויות ולעזור להפועל פתח תקוה לא להיות היורדת הבטוחה לכל אורך העונה.

רועי גורדנה, הפועל באר שבע – ים של כישרון, מעט מדי ריכוז. אלו בדיוק השחקנים שאלישע לוי יודע ללמד ולכוון, ולעזור להם להתבגר. המאמן והשחקן נפגשים בדיוק בשלב שבו הם צריכים אחד את השני, ואם גם יהיה חיפוי נוסף על הילד בקישור האחורי ועומק בהגנה, כל הצדדים ירוויחו.

בריאן חרסיסיץ', מכבי פתח תקוה – החתימה של רן בן שמעון במכבי פתח תקווה תסתיים או בפיצוץ גדול או בהצלחה אדירה, משמע מקום בפלייאוף העליון. הלוזונים הדעתניים לא מקלים על מאמנים, בטח לא על אחד שלא דובר את שפתם כמו רן שמעון, אבל אם המאמן המוכשר יקבל את המעטפת הנכונה להרוויח מחדש את הקריירה, יש סוג מאוד מסוים של שחקנים שבולט אצלו – קשר אחורי. רעב להוכיח לא צריך להוסיף גם במקרה שלו.

יוסי בניון, מכבי חיפה - יצא ברגע האחרון מהחמישייה הפותחת. החתמה ענקית מבחינת התודעה הציבורית על אוהדי מכבי חיפה וההשפעה המנהיגותית על שחקני מכבי חיפה. אבל החשש המדכא שמא גדול השחקנים בדורנו יסבול בליגה הלא קלה שלנו מצריך מידה מסוימת של זהירות. את הניתוח שלו נשמור לרשימת ההחתמות החידתיות של העונה, אבל שמו חייב להיות נוכח גם ברשימה כזו.

יוסי בניון שחקן מכבי חיפה נישא על כפיים בנתב"ג, 27.7.2014. ברני ארדוב
השפעה מוראלית גדולה, עם חשש שיסבול בליגה שלנו. בניון/ברני ארדוב

מקום חמישי: נוסא איגייבור

שחקן עם יותר סימני שאלה מאשר סימני קריאה. אבל על דבר אחד אין ויכוח – מדובר בקשר עם כישרון ו-ורסטיליות שלא קיימת בדרך כלל בליגת העל. קשר שציפו ממנו להיות משהו אחד והוא בחר להיות משהו אחר. אדיש, לא ברור, מסרב בכוח לענות על סיפור ההבטחה שחיברו עבורו, ואיכשהו הפרצוף החמוץ שלו עלול להיות הגורם שיעיק על חדר ההלבשה החזק של מכבי תל אביב.

אלא שיש לא מעט מקור לתקווה, שדווקא במכונה המשומנת של אוסקר גרסיה איגייבור לא יתבקש לעשות ולהיות מה שהוא לא. הוא לא צריך לקחת את הקבוצה עליו. הוא לא צריך להסתיר חסרונות אחרים בסגל. הוא צריך להיות בורג טוב. הוא צריך שלא כל העיניים יהיו עליו. הוא צריך מערכת מסודרת. הוא צריך רק למלא את התפקיד שלו, ולתפקיד שלו יש לו הרבה דברים לתת. מדובר בקשר שיוסיף לא מעט פיזיות לקישור של מכבי תל אביב ואחרי תקופה קשה בספרד הרעב שלו יכול לשחק גם הוא תפקיד מרכזי, בהנחה שהפעם הוא יהיה בריא. מכבי תל אביב תמשיך להיות תלויה בזהבי, כי ככה זה כשיש לך שחקן ברמה הזו בסגל, וזה בסדר מבחינתו של איגייבור. אחרי לא מעט בחירות מוטעות בקריירה, שהשפיעו לא מעט על עלילת חייו, ייתכן שסופסוף הוא נחת במקום הנכון עבורו.

נוסא איגייבור, מכבי תל אביב. קובי אליהו
במכבי תל אביב לא ידרשו ממנו להיות משהו שהוא לא. איגייבור/קובי אליהו

מקום רביעי: ולדימיר סטויקוביץ'

את הבעיות בהגנת מכבי חיפה של השנים האחרונות צריך להתחיל מהשוער. מחוסר השקט וחוסר הביטחון בין הקורות. העונה למכבי חיפה יש שוער שבקלות יכול לשחק בליגות הבינוניות של אירופה, כשהדבר האחרון שהוא סובל ממנו זה חוסר ביטחון. מספיק לצפות בקלטת הביצועים של סטויקוביץ' בנבחרת סרביה כדי להבין שנחת כאן שוער עם תו איכות שונה, אבל חשוב מכך – שוער עם אישיות ונפח במגרש, שיידע להיות אחד הגנרלים בהגנה של מכבי חיפה. שוער שיכול להיות חלק מתהליך ההתייצבות של מכבי חיפה אחרי שנתיים רעות, בדרך לזינוק מחודש קדימה.

מכבי חיפה חסרה בשנים האחרונות שחקנים עם אישיות חזקה וכריזמה ספורטיבית, ואם הטירוף של השוער הסרבי אכן יתחבר למערכת כמו שצריך – הרי לכם עוגן ראשון בטוח לירוקים. סטויקוביץ' הוא חומר נפץ, ואין לדעת כיצד יגיב לשחקנים כמו משומר וטאלב טואטחה. אבל יש סיכוי לא רע שהם יקשיבו לו יותר מאשר השוער הסרבי הקודם. בטח אחרי שהם יראו את ההצלות שלו.

ולדימיר סטויקוביץ' שחקן מכבי חיפה. אדריאן הרבשטיין
חומר נפץ שעשוי להתברר כחיובי. סטויקוביץ'/אדריאן הרבשטיין

מקום שלישי: עדן בן בסט

השאלה המרכזית בסיפור של עדן בן בסט היא האם הוא יהיה רעב להוכיח ולפרוץ גבולות חדשים כפי שהיה באירופה. האם המשכורת השמנה והחזרה לבית הנוח בישראל לא יגרמו לו להתרווח על הכורסא. מאחר שאנחנו יודעים שסיפור הקאמבק של בן בסט החל בכלל בישראל, אפשר להאמין שנראה את אותו טירוף גם במכבי תל אביב. הוא גם מגיע למערכת שלא תיתן לו להשמין לרגע, מערכת שחיכתה הרבה זמן לחלוץ מסוגו. חלוץ שלוחץ על כל המגרש, חלוץ שיכול לשחק בכמה תפקידים. חלוץ שיודע להבקיע שערים מכמה מקומות במגרש. בעיטה, נגיחה, כוח מתפרץ וגם כוח פיזי לא מבוטל.

אסור לשכוח – לבן בסט אין סבלנות לשבת על הספסל. הוא נשבר מהר במצבים כאלה. מסביבו יש הרבה חלוצים שירצו לנגוס לו בדקות המשחק וקשר אחד ששואב אליו את רוב התהילה. אלא שקשה להאמין שמכבי תל אביב השקיעה כל כך הרבה כסף ומאמץ בהבאה שלו, מבלי לתת לו העונה את התפקיד הכי חשוב בדרך להצלחה – החלוץ הראשון והמוביל של הקבוצה.

עדן בן בסט חלוץ מכבי תל אביב. אתר מכבי תל אביב, אתר רשמי
יקבל את המפתחות להיות החלוץ המוביל. בן בסט/אתר רשמי, אתר מכבי תל אביב

מקום שני: מאור מליקסון

אם שלומי ארבייטמן ייקח על עצמו חלק גדול מעומס מכיבוש השערים העונה, בוזגלו ימשיך במגמה החיובית בקריירה וברדה ימשיך לרוץ כמו ברדה – ייתכן שהפועל באר שבע תמצא העונה גרסה משלה לערן זהבי. ראינו בעונה שעברה כמה החיבוק של הקהל לשחקן שחוזר לארץ יכול לגרום לו להתחבר מהר וליצור אצלו את אותה תשוקה להצליח. ההחתמה של מליקסון היא קודם כל הצהרת כוונות. שבאר שבע לא עוצרת ולא מסתפקת. מדובר גם בצורך המקצועי הכי חשוב לאור לקחי העונה שעברה.

באר שבע חסרה קשר קדמי דומיננטי ואיכותי, ובהכירנו את אלישע לוי והדחף שלו להביא חלוצים גם העונה – מדובר גם בקשר שעונה בדיוק לסוג המשחק של באר שבע. לא תהיה שם יותר מדי הנעת כדור, אלא יציאה מהירה קדימה. קשרם מסוגו של מליקסון, שמקבלים את הכדור ומתחילים מיד בפעולה ההתקפית, הכי מתאימים לשיטת המשחק הזו. אם הפועל באר שבע שלו תהיה בדיוק כמו הפועל באר שבע של העונה שעברה, ומשחק ההגנה ימשיך להיות מצוין ויעיל למרות שחסר שם עומק ואולי גם עוד שחקן רכש, למליקסון יש סיכוי לא רע להפוך מהר מאוד לנשק שובר שוויון במאבקי הצמרת.

שחקן הפועל באר שבע מאור מליקסון. אדריאן הרבשטיין, מערכת וואלה!
יכול להיות נשק שובר שוויון. מליקסון/מערכת וואלה!, אדריאן הרבשטיין

מקום ראשון: מוחמדו אידירסו

עוד פצצת מתקתקת בסגל המתחדש של מכבי חיפה, אבל בדיוק כמו במקרה של השוער – יש לא מעט יסוד להאמין שלפחות בעונה הראשונה היתרונות המקצועיים יגברו על החסרונות באופי הלא פשוט. והיתרונות של אידריסו הם פשוט נכס בליגת העל. הכוונה היא קודם כל לגודל שלו, לכוח, לעוצמה. ראינו כמה שחקנים חסונים וגדולים כאלה טורפים את הגנות ליגת העל בזכות הדברים האלה. מעבר לכך, מדובר בחלוץ מבוגר, לא ילד שצריך זמן להסתגל. הוא עבר מספיק קבוצות כדי להיקלט מהר במועדון חדש.

מדובר במכונת שערים מוכחת, שלא אמורה לעקם את האף כשהיא פוגשת מאמן קשוח כמו סטוינוביץ'. הוא רגיל למאמנים קשוחים מגרמניה. הצורך של מכבי חיפה במכונת שערים כזו זועק לשמיים. החלוצים לצדו צריכים חלוץ מוביל ראשון, הקשרים לידו צריכים מישהו שיקל עליהם ויעזור להם. אם הבלגן שנוטה להתפרץ במכבי חיפה בשנים האחרונות לא יתפרץ גם הפעם ויגרור אותו למהומה – הנה לכם סיכוי אמתי לעונת המהפך של מכבי חיפה.

מוחמדו אידריסו שחקן מכבי חיפה. האתר הרשמי של מכבי חיפה, אתר רשמי
רק שהבלגן שנוטה להתפרץ במכבי חיפה לא יתפרץ הפעם. אידריסו/אתר רשמי, האתר הרשמי של מכבי חיפה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully