וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בר ביצוע?: על המעבר של בר טימור להפועל ירושלים

21.7.2014 / 14:56

שיבק: "החתמה לטווח ארוך". רמי כהן: "הוא צריך לשחק ובמקום חם". גיא הראל: "העדיף אותנו על אחרות, ואנחנו אותו". האם אחרי שנה קשה בגרמניה, בר טימור יהיה הקלף המנצח של הפועל ירושלים מול מכבי תל אביב, שגם היתה בעניין? הסיפור המלא

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הימור מושכל או מסוכן? בר טימור/מערכת וואלה!, צילום מסך

"אגיד את זה באופן הכי אמיתי: אף אחד לא אוהב לא לשחק, אף אחד לא נהנה מזה. אבל, כשאני רואה פה מה יהיה כשכן אשחק, אני יודע שאני נמצא במקום טוב. זה יבוא, גם אם זה ייקח זמן, זה יגיע וזה יהיה הדבר הכי טוב בעולם".

רק לפני שמונה חודשים, בשיחה עם אורן יוסיפוביץ, בר טימור היה מלא בביטחון שהצ'אנס שלו באלבה ברלין יגיע. כשנשאל מתי הוא חוזר לישראל הוא ענה בביטחון, "לא בזמן הקרוב". הנחישות להשתלב בקבוצת הפאר הגרמנית נראתה כמו מתכון בטוח להצלחה.

בימים הקרובים, אולי אפילו היום (שני) צפוי טימור לחתום על חוזה לשלוש שנים בהפועל ירושלים. כבר בתחילת הקיץ, אחרי שישב כמעט חצי שנה ללא דקת משחק בשל פציעה, ההרגשה הייתה שהוא בדרך לישראל. הפועל תל אביב, מכבי תל אביב והפועל ירושלים היו בתמונה, טימור בחר באדומים מהבירה שחולמים בגדול. אחרי עונה מלאת ציפיות שהסתיימה באכזבה, גם עבורו וגם עבורם, מחפשים שני הצדדים לעשות את הצעד הבא קדימה. האם השידוך הזה יוביל את הפועל ירושלים למקום שאליו טרם הגיעה?

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מקבלים נשק חדש. דני פרנקו וגיא הראל/מערכת וואלה!, צילום מסך

הועדף על פני מורן רוט

כאמור, עם סיום עונת 2012/13 הפתיע טימור את הפועל תל אביב, והודיע כי הוא מממש את אופציית היציאה בחוזהו ויוצא לחתום באלבה ברלין. במהלך העונה שבה הצטיין במדים האדומים תחת ארז אדלשטיין, הגיעו נציגי במברג ואלבה לצפות בטימור מככב, והגארד העדיף את ההצעה הכספית הטובה יותר. כבר אז היו כאלה שטענו כי טימור קופץ מוקדם מדי על קבוצה שגדולה עליו, אלא שעם חוזה לשלוש עונות בקבוצה כזו, עם כסף שלא יכול היה לקבל בישראל, אפשר להבין את ההחלטה.

"זאת הייתה החלטה טובה בגדול. לא שערורייתי ללכת לשחק במקומות כאלה, זה שיפור בקריירה ושדרוג כלכלי, זה מה שהשחקנים מחפשים כל הזמן", אומר המנהל המקצועי של הפועל תל אביב אורי שלף, "באופן אישי, לדעתי זה היה מוקדם מדי, אבל אלה צעדים שעושה שחקן שרוצה להגשים את עצמו". רמי כהן מצטרף לדעה זו: "הוא עשה צעד נכון ואי אפשר להתעלם מהצד הכלכלי. הוא הלך לכסף גדול שלא יכול היה לקבל בארץ, האמין שיקבל את כל החבילה, גם כסף גדול וגם התקדמות מקצועית. בפועל, גם אם תשאל אותו והיית אומר לו שהוא לא ישחק עונה שלמה, הוא היה חושב אחרת".

כאמור, טימור לא קיבל כמעט הזדמנויות עם דקות משמעותיות, מלבד משחק אחד ביורוקאפ. בדצמבר הוא סבל מפציעה, בעקבותיה החליט לעבור ניתוח ולסיים את העונה. "אפשר להסתכל על זה בשני אופנים", אומר העיתונאי הגרמני מוריץ קורפף, "אולי הוא עוד לא מוכן לרמות האלה, אבל אסור להתעלם שטימור הוא שחקן שהביא הג'נרל מנג'ר לסשה אוברדוביץ'. העובדה היא שהוא לא השתמש בו כמעט והעדיף את השחקנים שלו. אלבה האמינה בטימור, ולדעתי הוא היה מקבל עוד כמה הזדמנויות אם לא הפציעה. בכל מקרה, הוא לא השחקן הראשון שמביאים לאוברדוביץ' והוא לא בדיוק נותן לו הזדמנות".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה
אורי שלף יושב ראש הפועל תל אביב. ברני ארדוב
היה מוקדם מדי לעזוב לגרמניה. אורי שלף/ברני ארדוב

העונה הזאת, שבה טימור, במקרה הטוב, דרך במקום, לא גרמה לאנשי הפועל ירושלים לחשוש מהאפשרות לקחת אותו. מורן רוט ניהל מגעים קצרים עם הירושלמים, שבסופם החליטה הקבוצה ללכת על טימור, בעוד במכבי תל אביב מתקשים לקבל החלטה לגביו. "בר הוא שחקן טוב מאוד שאנחנו עוקבים אחריו כבר הרבה זמן, הוא בחר להיות בהפועל ירושלים, מתאים למאמן מבחינה מקצועית ולנו מבחינה תפיסתית", אומר מנכ"ל האדומים גיא הראל, "הוא העדיף לבוא לפה על פני ההצעות האחרות שהיו לו, ואנחנו העדפנו אותו על פני שחקנים אחרים".

מלבד טימור ורוט היו עוד לא מעט רכזים בליגה, אך האדומים בחרו בטימור. "השיקול המרכזי לעשות מהלך כזה הוא לדעתי הגיל שלו", אומר אחד ממאמני ליגת העל, "לקחת את אפיק ניסים בגיל 32 או את יובל נעימי, שכבר היה שם בכל מיני סרטים, יכול להיות טוב נקודתית, אבל בר טימור הוא שחקן מוכשר עם פוטנציאל להיות כוכב גדול". גם שיבק, שהזמין אותו לנבחרת ישראל, מסכים, "אני לא חושב שהפועל ירושלים מחתימים היום את טימור כדי לעזור להם לעשות קפיצת מדרגה. כאיש כדורסל שמסתכל מהצד, החתמה של שחקן כזה היא החתמה עם ראייה קדימה".

מאמן נבחרת ישראל אריק שיבק. ניב אהרונסון
החתמה עם ראייה קדימה. שיבק/ניב אהרונסון

חייב דקות משחק

ההחלטה של טימור לבחור דווקא בהפועל ירושלים כביתו החדש גורמת ללא מעט אנשים להרים גבה. "זה שחקן מוביל בכדורסל הישראלי, שהולך לראות במקרה הטוב 15 דקות לערב בליגת העל", אומר מאמן בליגת העל, "אם טימור יצליח לקבל יותר באמצעות היכולת שלו, הוא ישתיק הרבה מאוד אנשים. יש לו יכולת גבוהה מאוד, הוא שחקן כדורסל מצוין, אבל בהפועל ירושלים יש את דרווין קיצ'ן, ברייסי רייט ויותם הלפרין לפניו. הוא בחר להתמודד עם חבורה של שחקנים שממשיכים שנה שנייה בקבוצה, זה לא פשוט בכלל".

מאמן הנבחרת אריק שיבק שולח את עצתו לטימור: "אני לא אענה על קבלת ההחלטות שלו, אבל באופן כללי, כשאתה בא לבחור קבוצה, ואנחנו רואים שחקנים יותר גדולים מבר טימור כמו עומרי כספי שעושים את זה, אתה מסתכל קודם כל מי השחקנים שנמצאים על העמדה. נכון שזאת עמדה עמוסה בישראלים ובזרים, אבל יש גם את טימור. מה שצריך להנחות את הבחור בסיטואציה שהוא נמצא בה היום, זה ללכת לקבוצה עם מאמן טוב ודקות משחק. האם הפועל ירושלים היא המקום הנכון? לא אני אקבע".

רמי כהן, שכאמור רצה אותו בתחילת הקיץ בהפועל תל אביב, מודה שהייתה לו שיחה עם הגארד, בה נתן לו את העצה של שיבק: "אני לא רוצה להגיד לו לאן ללכת. אמרנו לו גם בשנה שעברה, וגם היום, בעודו צעיר ומראייה המקצועית בלבד, הוא צריך לשחק במקום חם ומפרגן לקבל דקות. מה התוכניות של ירושלים? כמה הוא ישחק זה לא תלוי בי. ברגע שהוא שיחק אצלנו הוא לא הפסיק להתקדם".

בניגוד לספקנים, גיא הראל בטוח שטימור יפרח בבירה: "אלה לא שחקנים שמתחרים, בקבוצה עם שאיפות כמו שיש לנו בהפועל ירושלים, ועם כמות המשחקים שלנו בשנים הקרובות, צריך סגל עמוק ואנחנו בונים על זה שהסגל יהיה מסודר, עם זרים מובילים ועם הישראלים הכי טובים בעמדות האלה. לשחקנים טובים תמיד יש מקום להשתלב".

רמי כהן יושב ראש הפועל תל אביב. יוסי ציפקיס
אצלם הוא היה משחק. רמי כהן/יוסי ציפקיס

איך הוא משתלב בעתיד של ירושלים?

נקודה לא פחות חשובה במעבר של טימור להפועל ירושלים, היא ההשתלבות שלו במארג הקבוצתי, והשפעת ההצטרפות על שחקנים אחרים שמחזיקים בחוזים ארוכי טווח גם כן. אחרי שרפי מנקו כבר סגר את תנאיו בגלבוע/גליל, נראה שגם אדם אריאל או תום מעיין יעזבו את האדומים העונה בהשאלה, כשהשני יזכה לדקות משחק מועטות, מה שמעלה את התהייה מדוע בירושלים לא בוחרים בשחקנים שקידמו בעונה שעברה. "ברגע שהשחקנים איתנו לזמן ארוך, אנחנו מסתכלים קצת יותר רחוק מקצה האף", אומר הראל, "אנחנו מסתכלים איך אפשר ליצור פה בסיס טוב, ואיך השחקנים האלה יכולים להשתלב כדי שיהיו השחקנים המובילים בעתיד של הפועל ירושלים".

שיבק תומך בטענה: "עם יותם הלפרין וליאור אליהו, שהם הישראלים הטובים והוותיקים יותר, ארבעת הצעירים האלה יהיו לצידם, פלוס הזרים, קיצ'ן ורייט. זאת קבוצה שתוכל לתת דקות בלא מעט משחקים לחבורה הצעירה, ככה שבעוד שנתיים שליאור ויותם יהפכו לשחקנים המשלימים והשחקנים האלה יהפכו למובילים. זה תהליך נכון וטוב של קבוצה, ובטח במציאות של החוק הרוסי בכדורסל הישראלי".

שחקני הפועל ירושלים רונלד דופרי, רפי מנקו חוגגים. מגד גוזני
עזב, אבל יכול עוד לתת תחרות לטימור בעתיד בנבחרת. רפי מנקו/מגד גוזני

על דבר אחד איש לא התווכח במהלך השיחות הארוכות שניהלנו לגבי בר טימור: מידת הכישרון שלו, והמיקום שלו כאחד הגארדים המובילים כיום בכדורסל הישראלי, והעתיד הוורוד שמחכה לירושלים ולנבחרת ישראל אם יממש את הפוטנציאל. "אם בר יצליח לחזור לנקודה שבה הוא סיים את העונה עם הפועל תל אביב ומשם יתקדם, ירושלים עשתה מהלך גאוני", אומר מאמן בליגת העל, "השאלה כמה זמן זה ייקח לו. אין ספק שכרגע הוא נמצא בנקודה קצת יותר רחוקה".

"אני רציתי לקחת אותו לנבחרת בזכות העונה שהייתה לו, ובזכות אותו קיץ שהוא עשה בנבחרת העתודה שנה לפני כן", מפרגן שיבק לטימור על יכולותיו, "הוא היה מאלה שהעלו את נבחרת העתודה לדרג א', והגיע לו להיות בנבחרת. יש היום נבחרת עתודה שסיימה במקום השביעי באירופה, שיש בה את גולן גוט, איגור קולשוב, רפי מנקו ואדם אריאל, חבורה של שחקנים שמשחקים גארדים-פורוורדים, אז תהיה פה מלחמה בעתיד. אין לי ספק שהוא נמצא ברשימה הזאת".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully