וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ריקי היקמן, אולי שחקן הקלאץ' הטוב ביורוליג

17.4.2014 / 6:21

הנתון שמפריך את הטענות בנוגע לגארד המושמץ, נורת האזהרה מכיוון הקו האחורי של מילאנו, היתרון האמיתי של טייריס רייס על פני קית' לנגפורד והתוכנית של האיטלקים למשחק הבא. בונוס: ניתוח הסדרה בין צסק"א לפאו. בלוג ההצלבה של יהונתן אליהו

עריכת וידאו: טל רזניק

מדד לנגפורד

באופן קונצנזוסאלי למדי, בפרשנויות טרום הסדרה הוצגה משוואה אחת מובהקת: למכבי תל אביב יש יתרון בעמדות הפנים, למילאנו סוללת גארדים מרשימה יותר, ומי מהן שתקבע את הטון היא גם זו שתנצח בסדרה כולה. אחרי משחק אחד, אפשר לומר שמכבי תל אביב ומילאנו ממשיכות להתבצר בעמדותיהן, תרתי משמע: מילאנו נותרה חסרת אונים למול העוצמה של סופו בצבע, ואילו החבורה בצהוב נראתה אובדת עצות נגד המהירות, האתלטיות והפיסיות של שחקני הקו האחורי של מילאנו.

מהלומה מנטאלית כמו זו שהנחיתה מכבי תל אביב אמש על מילאנו עשויה להיות מכרעת ולחרוץ את דינה של הסדרה, זה נכון, אך במבט מפוכח, קר ומקצועי יותר, דווקא מילאנו היא זו שהורידה נוק-אאוט לצהובים. הגארדים של מילאנו הכתיבו לחלוטין את קצב המשחק, חדרו, מסרו (הטריו המוביל של מילאנו בקו האחורי, האקט-ג'רלס-לנגפורד, חיבר אמש לא פחות מ-16 אסיסטים) וקלעו. החדשות הרעות: המצ' אפ ההולם שהצהובים היו אמורים להעמיד מול הגארדים של מילאנו, לכאורה, התברר כבלוף. לנגפורד, האקט ושות', שבנו את הצלחתם ביורוליג על רקע אתלטיות עדיפה, עוללו להיקמן, רייס ואוחיון קלי הרגליים את שעוללו לנבארו או לבוגדנוביץ' האיטיים, בשלבים מוקדמים יותר העונה.

ואולי, בעצם, זו התורה כולה על רגל אחת. לנגפורד, הפנטזיה הרטובה של כמה מאוהדי מכבי תל אביב, כביכול סמל הקמצנות של ההנהלה הנוכחית, לימד אותנו אמש לקח חשוב. הוא לימד אותנו שלפעמים עדיף טייריס רייס אחד – מוכשר פחות, נוצץ פחות, יקר פחות – כל עוד יש בו את שאר הרוח, את הווינריות הכה-מכביסטית זו, שהופכת אותה למה שהיא. לא בכדי לנגפורד מעולם לא הגיע להישג של ממש ביורוליג על אף ששיחק בקבוצות שאפשרו זאת. בגילו המתקדם יחסית עבור כדורסלן (31), ולאור ההתפתחויות האחרונות, אפשר שזה גם לא יקרה אף פעם. לכן לנגפורד נמצא במילאנו – הלוזרית, האנדראצ'יברית, שתשמוט יתרון של 12 נקודות בשתי הדקות האחרונות לקבוצה שהיא האנטיתזה שלה – מכבי תל אביב של טייריס רייס.

0:1 למכבי ת"א על מילאנו בהצלבה, אחרי 99:101 ענק

בלאט: "אחד המשחקים הגדולים". פניני: "לא האמנו"

עוד בהצלבה: צסק"א ב-0:1 על פאו אחרי ניצחון בהארכה

שלשום: ריאל מדריד וברצלונה הביסו בדרך ליתרון בסדרה

שחקן מכבי תל אביב טייריס רייס. GettyImages
לפעמים עדיף טייריס אחד על פני כמה קית' לנגפורדים/GettyImages

מה אומרים המספרים

תגידו שלום לאחד ממלכי הקלאץ' של היורוליג, ריקי היקמן. כן כן, קראתם נכון. ריקי היקמן, האיש שהוא החלקה מצפה לקרות, מאבד-העשתונות-הסדרתי, שכל נגיעה שלו בכדור מלווה ברחש עמום מצד הקהל, הוא הוא זה שמתפקד הכי טוב ברגעי הלחץ. כך, לפחות, על פי הסטטיסטיקה.

בזכות התצוגה שלו אתמול, עלה היקמן למקום הרביעי רשימת הקולעים ביורוליג בקטגוריה הסטטיסטית המסקרנת, הנקראת 'תצוגה בקלאץ'' (CLUTCH PERFORMANCE) - קטגוריה הבודקת את ביצועי השחקנים במהלך רגעי ההכרעה, משמע: בכל חמש הדקות האחרונות במשחק נתון, בו אף קבוצה לא מובילה בהפרש גבוה מחמש נקודות. היקמן צבר בסך הכל 39 נקודות בדקות הקלאץ' הללו, 2 פחות מהמוביל בקטגוריה, דימיטריס דיאמנטידיס - שידוע לכולנו כווינר עצום. ושימו לב לאחוזים: 50% לשתיים, 45% לשלוש וחשוב מכך, 87.5% מהקו. נכון, במשחקים הצמודים הללו מכבי תל אביב סיימה עם יותר הפסדים (7:6), אך היקמן הוא דווקא נקודת האור היחידה, יחד עם רייס כמובן, בדקות אלה.

כדאי שנתחיל להפנים: היקמן הוא האיש שיקבע לאן מועדות פניה של מכבי תל אביב. התלות של מכבי תל אביב בו, ובטייריס רייס, הופכת לעצומה במאני-טיים. ברבעים האחרונים העונה קלע היקמן העונה בסך הכל 102 נקודות – יותר מכל אחד אחר בשורות הצהובים. במשחקי חוץ, שם המנהיגות עומדת למבחן ביתר שאת, היקמן גם כן מוביל עם 171 נקודות בסך הכל העונה. אתמול הוא קבר לא פחות מ-18 נקודות ברבע האחרון ובהארכה, וכמובן, הוכיח שזורם לו קרח בורידים עם 6 מ-6 מהקו בהארכה, בשיא הלחץ. להוריד בפניו את הכובע. ואז לאכול אותו.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית
קית' לנגפורד שחקן ארמני מילאנו מול ריקי היקמן שחקן מכבי תל אביב. GettyImages
היקמן מול לנגפורד/GettyImages

מה אומרים באיטליה

פייטרו שיבטה, המסקר את מילאנו עבור 'גאזטה דלו ספורט', מספר על רשמיו מחדר ההלבשה של מילאנו לאחר המשחק: "השחקנים היו בהלם מוחלט. קרטיס ג'רלס, שהיה השחקן המצטיין במשחק עד שתי דקות לסוף, היה ממש על סף בכי. קשה מאוד לצאת ממצב כזה לניצחון בסדרה, אבל לוקה באנקי ודייויד מוס דאגו להזכיר לכולם את הסדרה של סיינה מול אולימפיאקוס לה היו שותפים בעונת 2010-2011. באותה סדרה אולימפיאקוס ניצחה במשחק הראשון ב-48 הפרש, וסיינה ניצחה את כל המשחקים הבאים".

תחזית למשחק הבא: "במשחק הבא מילאנו תנסה קודם כל למנוע מהכדורים להגיע לסופו, אבל הפעם, בניגוד למשחק האחרון, היא תפעיל יותר לחץ על המוסר. כולם ראו איך לאוול וסמואלס לא הסתדרו איתו באחד על אחד. כדי לנצח, מילאנו תהיה חייבת לשחק יותר בחכמה בזמן יתרון, ללכת יותר לקו. אני מאמין שמילאנו תנצח".

שחקן מילאנו קרטיס ג'רלס. GettyImages
איך יוצאים מזה? ג'רלס עם הכדור/GettyImages

ובסדרה אחרת

צסק"א – פנאתינייקוס (0:1 לצסק"א בסדרה)

בניגוד לההערכות המוקדמות, צסק"א נזקקה להרבה מאוד מזל כדי לצלוח את המשחק הראשון. באופן מפתיע, העומק שאמור היה להיות היתרון הגדול של הרוסים על פני פאו, מתקזז כמעט לחלוטין, וזה סימן מדאיג עבור אטורה מסינה. ארון ג'קסון ממשיך למלא באופן סביר את מקומו של מילוש תאודוסיץ' (שיחזור למשחק השלישי בסדרה) אך ג'רמי פארגו רחוק מלהיות מחובר, אנדריי וורונצביץ' מהוסס לחלוטין, ולדימיר מיצוב בכושר חלש למרות פתיחת עונה חזקה, ואפילו ננאד קרסטיץ', שאמור היה להיות עוגן בצבע, סובל מתנודות קיצוניות ביכולת.

במצב הנוכחי, המשא על כתפיהם של ויקטור חריאפה, סוני ווימס וקייל היינס, אנשי אמונו של אטורה מסינה, אולי כבד מדי. לכן אפילו קבוצה חלשה כמו פנאתינייקוס, עם גרסה דהויה ושחוקה של דימיטריס דיאמנטידיס הגדול, יכולה למתוח אותה בצורה כזאת. אבל גם זה לא לאורך זמן.

תחזית: 1:3 לצסק"א

קייל היינס שחקן צסק"א מוסקבה מול פנאתינייקוס. GettyImages
מה עם קצת שוויון בנטל? היינס/GettyImages

יורוליג בוואלה! ספורט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully