וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מי שלא רצה אותו כשחקן, יקבל אותו כמנהיג

שכטר לא הבין, ההנהלה טיפסה על הקירות, השחקנים לא עמדו בלחץ, אבל לבן שמעון לקח הרבה מאוד זמן להפסיק את הברוגז של סלים טועמה ולמצוא בו את השלום תקווה החדש שהפועל תל אביב כל כך צריכה בימים שחונים אלה. בניגוד למקרה הדומה עם אבי נמני, התפנית הגיעה בזמן

one

"כמו פצצה מתקתקת", כך הגדירו השבוע בהפועל תל אביב את מערכת היחסים בין רן בן שמעון לקשר הוותיק סלים טועמה בתחילת העונה. בן שמעון קיבל מספר אזהרות בנוגע לכוחם והשפעתם של טועמה וחברו שי אבוטבול, ומהר מאוד הכול הידרדר. "טועמה ואבוטבול הם כוח בחדר הלבשה. אם אתה רוצה לעשות מהפכה בהפועל תתחיל שם", אמרו למאמן. בן שמעון שמע והפנים, ומהר מאוד נתן לכולם להבין שאלו בדיוק הולכות להיות התכניות שלו. המסר היה חד: שני הקשרים בקושי ראו דקות במשחקי מבחן והבינו בדיוק שאת הדשא הם יראו בעיקר באימונים. "זה היה פיצוץ ידוע מראש", נזכר השבוע אחד מהגורמים בהפועל תל אביב. "איך שבן שמעון דרך במועדון, כולם ידעו שהוא וסלים זאת עסקת חבילה גרועה מאוד שלא תחזיק מעמד הרבה זמן".

אלא שבן שמעון לא הסתפק בכך. בעוד שאת הקפטן שי אבוטבול קירב אליו המאמן לאט לאט, את טועמה הוא השאיר בצד. לא משפט, לא מילה טובה, וחוץ משלום מנומס, השניים התעלמו אחד מהשני לגמרי. המהלך מזכיר במעט את הגישה של בן שמעון מול אבי נמני, בו בחר פחות להיעזר כאשר הגיע למכבי תל אביב. כחצי שנה לקח לקרח להפשיר. בדקה ה-61, בפיגור של שני שערים מול בני יהודה, זרק המאמן את הקשר למגרש וקיבל ממנו שני בישולים בפחות מחצי שעה. באותו שבוע ערך בן שמעון אסיפה שבה החמיא לקשר: "כל הכבוד סלים. נכנסת, הבאת אתך הרבה אנרגיות ושינית את המשחק. תמשיך ככה".

מאז אותה שיחה, טועמה הוא אחד הדברים היותר טובים שעוד קיימים בהפועל תל אביב. בהנהלה כבר סימנו אותו כאחד שבעונה הבאה אמור להנהיג את הקבוצה הצעירה שאמורה להיבנות בזול, תחת המדיניות התקציבית החדשה. מבורג רקוב וחלוד, הפך טועמה תוך כמה שבועות למרענן הרשמי של האדומים, עד כמה שזה אפשרי במציאות הקיימת. עם אנרגיות של ילד בן 20, טועמה מראה לכל אלה שכבר הספידו אותו וגמרו לו את הקריירה כי יש לו מה למכור גם בגיל 35. כך הפך טועמה מעלוקה על צווארו של בן שמעון לתקווה הגדולה של המאמן על ספסל האדומים.

סלים טועמה עם דני עמוס שחקני הפועל תל אביב. ברני ארדוב
בניגוד לדעתם של רבים, בן שמעון בחר להרחיק אותו בהתחלה. טועמה ביציע/ברני ארדוב

כדי להבין לעומק את סיפור העונה המוזר של סלים טועמה, צריך לחזור טיפה אחורה. בעונה שעברה מעמדו של הקשר הותיק בהפועל היה חזק באופן לא שגרתי. יוסי אבוקסיס, שהחליף את ניצן שירזי בשל מחלתו, נתן כבוד של מלכים למספר 15, ובהפועל תיארו את מערכת היחסים שלהם כחברית מדי ולא כזו שנהוגה בין מאמן ושחקן. טועמה לקח את זה למקום של אחריות. עוד לפני השער שכבש נגד עירוני קרית שמונה, שבו אותת להנהלה שהשחקנים רוצים שאבוקסיס לא יפוטר, טועמה פעל לא מעט מאחורי הקלעים.

בין היתר, הוא היה שם כדי למתן את הזעם של אבוקסיס על הקשר רועי גורדנה, שלטענת המאמן לא ביצע את הוראותיו במספר משחקים. אבוקסיס כבר עמד לעשות מעשה ולהעניש את הקשר הצעיר, אך לפני שהדברים הגיעו לידי פיצוץ טועמה התערב. הקשר ותיק שוחח עם אבוקסיס ועם גורדנה ויישר את ההדורים בין השניים. "זאת הייתה חותמת סופית שסלים התבגר", אמר גורם בהנהלה. "תמיד היו דיבורים סביב סלים שהוא אחד שדואג רק לעצמו ובעונה שעברה הוא הפתיע לא מעט אנשים במערכת עם האכפתיות שלו. רן עשה טעות בדרך שנקט אתו. במקום לקרב אותו אליו, הוא התעלם ממנו לגמרי וזה דבר שלא עושים לשחקן ותיק שעבר לא מעט שנים במועדון וחווה הרבה משברים בקבוצה".

בן שמעון, כאמור, בחר לפרש את הכוח של טועמה, לא רק בימי אבוקסיס, בצורה אחרת מאותם חברי הנהלה. תוכנית העבודה שלו לעונה הקרובה לא כללה את הותיקים, ובראשם טועמה. תכנית כזו עוברת בדרך כלל רק אם היא מגובה בהצלחות, אבל ככל שנקפו ההפסדים והתוצאות הלא טובות בהפועל, למהלך האמיץ של המאמן נשאר פחות ופחות גיבוי. הפיצוץ הראשון בין המאמן אדום לקשר הוותיק הגיע בסוף ספטמבר. שבוע אחרי שטועמה ראה את 20 דקות המשחק הראשונות העונה, נגד מכבי פתח תקוה. הסיבה: כבר מול הפועל חיפה הוא לא היה בסגל. הקשר סירב להירגע והרגיש פגוע מאוד מבן שמעון. בקבוצה ניסו להרגיע אותו, אך הוא לקח ללב את הוצאתו מהסגל. אחרי שהדברים התפוצצו גם בתקשורת, המתח הפך לנתק של ממש. בן שמעון טען אז בפני חבריו כי טועמה עושה לו נזק בקבוצה ולדעתו הוא מדליף נגדו בתקשורת. טועמה, בהתאם למערכת היחסים החדשה, פשוט התעלם.

מי שניסו באותו זמן לגשר על הפערים היו דווקא חברי הדירקטוריון של הפועל תל אביב, ששוחחו עם טועמה וניסו להבין את פשר המריבה בינו למאמן, אך ללא הצלחה. באחת השיחות ביקשו מהקשר הוותיק להראות לבן שמעון דרך האימונים כי הוא טועה, אך הדבר עוד יותר הרתיח את מס' 15, שהשיב: "עם כל הכבוד לבן שמעון, אני לא ילד שעלה מהנוער שצריך להוכיח משהו למישהו. כולם מכירים את היכולות שלי, כולל רן שעוד שיחק נגדי. נכון, כל מאמן חדש שמגיע רוצה לתת במה לשחקנים שהוא הביא. אבל כבר מהתחלה הבנתי שאני לא בתכניות, לא משנה איזו יכולת אני אציג באימונים".

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - עכשיו בישראל

בשיתוף נומייר פלוס
מאמן הפועל תל אביב רן בן שמעון. קובי אליהו
טועמה נפגע וגם חברי הדירקטוריון לא הצליחו לגשר. בן שמעון/קובי אליהו

את החודשיים הבאים, כאמור, העביר טועמה בנתק מוחלט מבן שמעון. השניים לא החליפו מילה וחוץ משלום קר, לא נרשם ניסיון לערוך שיחה בין שני האנשים. לחבריו בקבוצה אמר אז: "הבנתי שלא ממש רוצים אותי העונה פה. כל מה שנשאר לי לעשות הוא לבוא בכיף לאימונים וליהנות כמה שאפשר". הדברים לא עברו ליד האוזן של חבריו לקבוצה, ואלה ניסו לעודד אותו בכל הזדמנות. "אל תתייאש", אמר לו איתי שכטר בזמנו. "יש לך עוד הרבה מה לתרום. אני ועוד הרבה אנשים חושבים שאתה צריך לשחק. אתה תראה שזה יגיע".

עוד לפני שזה קרה ומעמדו של טועמה השתנה בקבוצה, הגיע הפיצוץ הגדול באמת. ביום שישי, יממה לפני המשחק מול עירוני קרית שמונה בחוץ, טועמה שלא נכלל בסגל למשחק החליט לקפוץ למסיבת יום הולדת של חבר קרוב. לטענת הקשר, באותו הזמן הוא שהה שם עד אחת לפנות בוקר. כשהקשר התעורר הוא החל לחוש ברע ואחרי שכבר קבע עם חבריו לקבוצה נסיעה משותפת לצפון, התקשר טועמה למנהל הקבוצה, מורדי דדון, וסיפר לו שהוא שלא יכול להגיע למשחק בערב. דדון העביר את המסר וטועמה חשב שהוא פטור מהנסיעה המתישה. למזלו הרע של הקשר, דיווחים על הבילוי ביום שישי הגיעו לאוזני בן שמעון, שהחליט להשעות את הקשר מאימוני הקבוצה. במשך כמעט שבועיים טועמה לא הורשה להתאמן, עד שנערכה לו ועדת משמעת. בשיחה שם הקשר סיפר על השתלשלות האירועים וגם טען כי באף קבוצה שחקנים שלא בסגל מחויבים להגיע למשחק חוץ.

לפחות בדבר אחר המהלך של בן שמעון הוליד משהו. הוא וטועמה בחרו ליישר את ההדורים, וטועמה הבטיח להיות מחויב להצלחת הקבוצה. כבר במשחק הראשון, לאחר אותה שיחה, מול בני סכנין, טועמה הוקפץ במחצית לדשא. למרות ההשפלה שספגו האדומים באותו משחק (0:4), העובדה שבן שמעון נתן לקשר הוותיק דקות משחק ראשונות אחרי שלושה חודשים עשו את האפקט. הצבע חזר ללחיים. אף על פי שלקח לבן שמעון עוד שלושה שבועות כדי לשתף שוב את הקשר, טועמה פיתח רעב מחודש ובריא באימונים. רעב שגרם לו גם לצלוח פציעה קלה בחודש ינואר, ולשחק היטב מדי שבוע, כולל הופעה נדירה בהרכב נגד קרית שמונה.

"תענוג היה לראות את סלים באימונים", אמר גורם בקבוצה. "הוא נראה כמו ילד מהנוער. אף אחד לא יכול היה להתעלם מהיכולת שלו ולא סתם הוא קיבל צ'אנס מחודש מרן". אז גם הגיעה המחווה של בן שמעון לטועמה מול כל הקבוצה אחרי המשחק מול בני יהודה, ומערכת היחסים הטעונה בין השניים קצת נשכחה. עד כדי כך, שטועמה מחמיא לבן שמעון בשבועות האחרונים על סגנון האימון שלו: "זה מאמן שאפשר ללמוד ממנו הרבה דברים", אמר טועמה במועדון. "יש לו הרבה שיטות לגבש קבוצה ולא ראיתי הרבה מאמנים שמביאים כל כך הרבה יצירתיות לתפקיד".

סלים טועמה שחקן הפועל תל אביב. קובי אליהו
פיתח רעב מחודש ובריא באימונים. רעב שגרם לו גם לצלוח פציעה קלה בחודש ינואר, ולשחק היטב מדי שבוע. טועמה/קובי אליהו

עכשיו, אחרי שטועמה הוכיח במשחקים האחרונים שממש לא שכח לשחק כדורגל, בהפועל כבר בונים עליו לעונה הבאה. תכנית ההבראה שאמורה לצאת לפועל בקיץ מדברת על כך שטועמה יקבל חוזה לעוד שנתיים במועדון בסכומים נמוכים ממה שמרוויח היום, והוא אמור להיות המנהיג של הצעירים שיקבלו את ההזדמנות.

עד אז, טועמה ימשיך לנסות להיות השלום תקווה החדש של הפועל תל אביב. זה שקם מהספסל ומשנה משחק, ואם אפשר, אז בטח בדרבי (20.55, ערוץ 1). "הוא ניסה להצליח בהרבה מקומות אחרים, אבל הפועל זה המקום שלו", מסכם שלום תקווה. "הוא אוהב את המועדון ורואים את זה בכל דקה שלו על המגרש. בניגוד להרבה אנשים, אני חושב שבגילו יש לו עוד מקום בהרכב, אבל גם אם הוא יתרום מהספסל זה יהיה נכון בשבילו. כשהוא לובש את החולצה האדומה יוצאות ממנו אנרגיות גדולות. לטעמי, אחרי התקופה האחרונה, הצוות המקצועי מצטער שלא השתמש בשירותיו הרבה לפני. אין לנו הרבה שחקנים כאלה".

שחקן הפועל תל אביב, סלים טועמה. קובי אליהו
שלום תקווה: "טועמה אוהב את המועדון ורואים את זה בכל דקה שלו על המגרש"/קובי אליהו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully