וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"בהפועל תל אביב החיים שלי החלו להתפרק"

עצרו אותו במחצית, זרקו אותו מקבוצות, גררו אותו למהומות. ליאור אסולין, בראיון עצבני, וחברים קרובים, חושפים את אחד הסיפורים הכי קשים בכדורגל הישראלי, בו חלוץ ראשל"צ מדבר על הימורים, גירושים וקריירה שהלכה לאיבוד בעונה אחת באדום, ובה "הכל עבר עליו, חוץ מרכבת"

ליאור אסולין שחקן הפועל באר שבע. ברני ארדוב
"ליאור, אבל למה ככה? היית כובש עוד אחד, מוריד חולצה ומקבל צהוב ככה. לפחות היינו מנצחים"/ברני ארדוב

אפשר להשתמש בהרבה תארים כדי להגדיר את 41 הדקות שעברו על ליאור אסולין באום אל פאחם בסוף השבוע שעבר. חלוץ הפועל ראשון לציון נכנס למשחק בדקה ה-47, במצב של 0:2 לקבוצה מאצטדיון השלום. בדקה ה-73 הוא צימק, בדקה ה-81 השווה, בדקה ה-83 הוצהב ובדקה ה-88 הורחק. עוד יום עבודה במשרד של אסולין.

החלוץ פשוט עשה שם את מה שהוא עושה הכי טוב: לכבוש, ולא לפחד מכלום. הכרטיס הצהוב שספג היה האזהרה חמישית העונה. המשמעות: אסולין ייעדר מרבע גמר הגביע מול הפועל תל אביב. אנשים שהיו במשחק בפאחם מספרים על זעקת שבר עצומה ביציע הכתום כשאסולין הוצהב. "ברגע שקיבלתי את הצהוב", הוא משחזר את מה שעבר ולא עבר בראש, "ידעתי שזה החמישי. ידעתי שזה מול הפועל, והעדפתי לא לשחק מול לוד בליגה. לא חשבתי יותר מדי, רק ידעתי שעדיף לי לקבל אדום". אחרי ההרחקה צעק מישהו במגרש: "ליאור, אבל למה ככה? היית כובש עוד אחד, מוריד חולצה ומקבל צהוב ככה. לפחות היינו מנצחים".

סיפור גדול, סיפור מסקרן, אבל זו מעשייה מרדימה לעומת החודש שעבר. אז, ב-4 בפברואר, במהלך משחק באצטדיון גרין, שוטרים הגיעו לחדר ההלבשה של הפועל ראשון. הם באו לעצור את אסולין, בחשד שלא שילם מזונות לגרושתו מורן. החלוץ התבצר בחדר ההלבשה, ולבסוף נלקח, נעצר ובילה את הלילה בתחנת המשטרה. עכשיו לכו ותתלהבו מסיפור נחמד על כרטיסים צהובים.

זה ליאור אסולין, וזו הקריירה שלו. איך אמר השבוע מאמן שאימן אותו בעבר, "אין איתו רגע דל". ראשון לציון זו הקבוצה העשירית שלו, ויהיו עוד. התדמית של אסולין, לפי מה שפורסם ולפי הרבה שלא, נוראית. גירושין מכוערים שמשפיעים עליו עד היום, ושמועות על הימורים ואלימות במשפחה, שמועות שרצות עד לאולימפיאדה בריו. הערב הוא פוגש את הפועל תל אביב, והראש ישר חוזר ל-2007/08. "בעונה ההיא החל כל הבלאגן שלי", הוא אומר. "שם התפרקו החיים האישיים שלי".

דודי ליאני בית"ר תל אביב/רמלה מול ליאור אסולין הפועל רמת גן. לירן דורף, ספק 500
"הפועל רמת גן עלתה ליגה, והייתי הגורם העיקרי לכך שהיא עלתה", אומר אסולין במרירות. "כנראה שגם שם לא העריכו אותי. שוכחים פה מהר בכדורגל. זה הכי עצוב"/ספק 500, לירן דורף

אסולין, לפחות לפי הטון, נשמע קצת יותר מבוגר, מפוכח. אולי זה רצף האירועים המשוגע של מכות בווינטר, סילוק מהפועל רמת גן, מעצר בנצרת וכל הסיפורים מהצד, ואולי כי התגבר. בגיל. דבר אחד בטוח – כמו שהכדור נדבק לו לרגל, כך הסיפורים הרעים. "אלו דברים שמלווים אותי המון זמן בקריירה, יותר מדי זמן", הוא אומר. "להרבה אנשים יש צרות בחיים והם נמצאים בדיוק במצב שלי. כמו כל בנאדם שלישי, גם אני גרוש. אני מנסה לשקם את החיים שלי".

אסולין גר בראשון לציון, שלושה ילדים ("שיהיו בריאים") ומזונות שמשולמים או לא משולמים לגרושה. אחרי תקרית וינטר – שבה גם הוא התחפש לקראטיסט - הגיע שלב העונש. כל עברייני לוד והפועל רמת גן הגיעו לדיון מצוידים בעורך דין. אסולין בא לבד. כל המיוצגים ניסו שעות להגיע לעסקאות טיעון. אסולין, לו צפו עונש אסטרונומי, פשוט ניגש לאבן עזרא. הוא הודה במעורבות ודיבר ללב. סיפר על המצב הרגיש, על הפרנסה, על הילדים, על המזונות. אמר שאם יורחק לתקופה ארוכה לא יוכל להביא כסף. תובע ההתאחדות השתכנע, ואסולין היה הראשון לסגור עסקה.

"הוא היה אחד המעורבים הראשיים בתגרה והוא כבר יושב רגל על רגל בבית, השועל הזה", צחקו-קינאו השחקנים האחרים באותו ערב. "מי צריך עורך דין?", אמר אסולין אתמול. "כל שני וחמישי יש מקרים בבית הדין. הצגתי את הדברים ויצאתי הכי בזול".

ברמת גן לא חשבו כך, וחתכו אותו מיד בתום העונה, אחרי 12 שערי ליגה ושני גולים בגביע. "הם עלו ליגה, והייתי הגורם העיקרי לכך שהם עלו", אומר אסולין במרירות. "כנראה שגם שם לא העריכו אותי. שוכחים פה מהר בכדורגל. זה הכי עצוב".

sheen-shitof

במבצע מיוחד

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס
חלוץ הפועל תל אביב, ליאור אסולין, בין שני שחקני בית"ר ירושלים מילובאן מירוסביץ' וכריסטיאן אלברז. ברני ארדוב
"מול בית"ר ירושלים, עם הפועל, אמרו שמכרתי את המשחק. לאן הגענו?"/ברני ארדוב

"זה כמו עם ערן לוי", הוא ממשיך. "לפני שבועיים כולם אמרו 'נבחרת נבחרת', והיום, כי לא מצליחים, התיק נופל עליו. אנחנו שבפרונט – אותנו הכי קל להאשים. מול בית"ר ירושלים, עם הפועל, אמרו שמכרתי את המשחק (במצב של 1:1 אסולין הגיע לאחד על אחד נוח מדי מול קאלה, והחטיא באופן מדהים. תוך דקה האדומים ספגו שער הפסד מברק יצחקי). לאן הגענו? אני רוצה יותר הבנה, יותר סבלנות. אני, חוץ מרכבת, הכל עבר עליי".

ב-2007/08, בהפועל, נראה שבאמת עברה עליו רכבת. השעיות, ברדק, קזינו באנדרלכט, קנסות של מאות אלפי שקלים. בדצמבר של אותה עונה, באימון, אסולין גלש לרגל של שי אבוטבול. אנשים שהיו באימון הזה מספרים על קטטה מטורפת, על סטופקסים לברכיים ואגרופים לפנים. "היה נראה שאחד מהם ייצא מזה מת", אמרו. כך נראתה כל העונה הזו, עבור הפועל ועבור אסולין. תאונה אחת גדולה.

"הייתי ממש עצבני אז", הוא אומר. "אנשים חושבים שזה בגלל הקהל של הפועל ובגלל המשחק ההוא מול בית"ר. אבל זה ממש לא זה. שם התחילו הגירושין. בגלל זה כל העונה המחורבשת הזו. הייתי המון שנים בליגת העל, וכנראה שמתישהו היתה צריכה לבוא שנה אחת כזו. השנה הזו פוגעת בי עד היום". הוא צודק. 88 שערים ליגה בליגת העל נכבשו על ידי אסולין. 70 לפני הפועל, רק 18 אחריה. 2007/08 היתה העונה היחידה אותה סיים אסולין בלי שער ליגה. מול הפועל הוא דווקא מסתדר מצוין, עם שבעה שערי ליגה (רק מול הפועל פתח תקוה ואשדוד הוא כבש יותר).

אז הנה, שוב הפועל, עליה אמר פעם ש"הם מנסים לחסל את הקריירה שלי". שוב פרדי דוד. "אני לא משחק מול פרדי, אני מול הפועל", הוא אומר. "הפועל לא מעניינת אותי והאוהדים של הפועל לא מעניינים אותי. אנחנו, ראשון לציון, רוצים לבוא ולהצליח. הפועל קבוצה טובה יותר, אבל הכול יכול לקרות בגביע".

הפועל בתקופה רעה.

"עזוב שטויות, זו הפועל".

אייל לחמן מאמן הפועל ראשון לציון. ברני ארדוב
"אסולין בחור טוב שפשוט נהג בשאננות בחייו האישיים", אומר לחמן. "זה חבל מבחינתו. אבל אני לא מוותר לו במילימטר"/ברני ארדוב

זו הקדנציה השלישית של אסולין עם לחמן. קדמו לה עונה משוגעת בלאומית עם מכבי הרצליה – 28 שערים – וגביע מדהים עם סכנין. "תדמיתו של אסולין רחוקה ממי שהוא באמת", מסנגר המאמן. "הרבה לפני שהוא שחקן כדורגל, ליאור הוא בחור מצוין ורגיש עם לב טוב. תעיד על כך מערכת היחסים הטובה בתוך הקבוצה". אסולין אחראי על רוב פעולות הגיבוש, מזמין את השחקנים לביתו, מתדרך את הצעירים.

"בתחילת העונה, כששמענו שליאור מגיע, נרתענו", מודה הקשר איתי אלקסלסי, אקס הפועל בעצמו. "אמרנו 'וואו, ליאור אסולין מגיע', ותהינו איך זה ישפיע עלינו. אבל עם הזמן ראינו שהכל בסדר גמור. דווקא עם הצעירים הוא אפילו פתוח יותר. יש בעיות, שומעים מה מדברים מסביב, אבל בחדר ההלבשה הכול נעלם. לא רואים עליו כלום". ברוך דגו, שהיה עם אסולין בהפועל והתאחד עמו שוב, לא ראה שום בעיה בזמן הקצר שהוא במועדון: "הוא עושה הפרדה. יש דברים שלא תלויים בך. יש אנשים שלא טוב להם שאתה מצליח, ואז הם מפריעים". "גולר בנשמה, אחד החלוצים הטובים והחדים שיש פה", מוסיף השוער יוסי שקל.

בקיץ, לחמן נלחם על אסולין. למרות שהחלוץ לא יכול היה לצאת למחנה האימונים בגלל צו בית משפט, המאמן הימר עליו. עד כה הוא מרוצה. "אסולין בחור טוב שפשוט נהג בשאננות בחייו האישיים", אומר לחמן. "זה חבל מבחינתו, אבל זה לא עושה אותו דמות שלילית. חוץ מבהפועל, בכל עונה ובכל מקום ששיחק תמיד הטביע חותם". גם העונה הוא כבר עם עשרה שערים בכל המסגרות, וגם זה בזמן קצר. החלוץ החמיץ לא מעט משחקים, חלק בגלל ההכנה הלקויה וחלק כי לחמן לפעמים מתעצבן. "אני לא מוותר לו על מילימטר", אומר המאמן. "אם הוא משקיע פחות, אני לא מתפשר והוא לא מתלבש. הוא לא מקבל הנחות".

תאקלים עדיין יש, בטח שעם שתי דמויות כאלו. "לחמן זה כוכב בפני עצמו", אומר הכוכב אסולין. "מוח של כדורגל. אם הוא מצליח איתנו, זה אומר המון". ואיך היחסים? "טובים. תמיד יש מהמורות. לחמן הוא כמו חבר, כמו אבא". לחמן חושב שזה ייגמר בקיץ. "תהיה לאסולין הצעה מליגת העל, אני בטוח. אין היום חלוצים כאלה. גוף של ילד, אבל קליל ומהיר. ויותר מזה, זו הבעיטה שלו, טכניקת בעיטה עילאית. כמאמן, הרבה יותר קשה להתמודד עם שחקנים עצלנים או טיפוסים שליליים. הוא לא עצלן ולא שלילי. אז להפנות לו עורף רק כי יש לו בעיות אישיות?".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"זו לא ההתנהגות שלו אלא ההתנהלות מחוץ למגרש. זה משפיע בגדול. החיים שלו לא מסודרים". אסולין ביציאה מהמעצר/מערכת וואלה!, צילום מסך

על המעצר אסולין מסרב לדבר. באימון שלאחר המעצר, כולם ציפו למבוכה מצד אסולין, תהו איך יתפקד. הוא תפקד בלי בעיה. "הכל היה טבעי", מספר לחמן. "האימון הזה הוכיח מה יש בראשון". אלקסלסי מסכים: "לא היה שום דבר מוזר. פשוט לא דיברנו על זה, והמשכנו הלאה".

הבוס ספיר יודע מה הבעיה. "זו לא ההתנהגות שלו אלא ההתנהלות מחוץ למגרש", הוא אומר. "זה משפיע בגדול. החיים שלו לא מסודרים". אסולין דווקא חושב אחרת: "לדעתי אני מפריד בין החיים האישיים לכדורגל באופן מושלם". עם כל הבעיות, הוא בכלל נהנה מכדורגל או מרגיש כמו פקיד שרק מחכה לתלוש? "אין בנאדם שלא צריך כסף", הוא אומר. "אני משתדל ליהנות. ברור שזה לא כיף. אני בליגה שנייה וצריך להיות בראשונה. אבל יש לי תשוקה למשחק. זו אותה הנאה, רק התבגרתי. לא אבוא ואכריז שאני רץ בכל אימון כמו משוגע". אז למה הוא לא בליגה הראשונה? "עברתי הרבה קבוצות, וכנראה לא תמיד זה הסתדר".

כנראה שהתדמית פוגעת.

"אין ספק. אני צריך לחיות עם זה".

איזה תסריט צריך לקרות כדי שתחזור לליגת העל?

"לא צריך שום תסריט. כיום אני יכול לשחק בליגת העל".

יש 14 קבוצות בליגת העל, נניח 28 חלוצים ברמה של הרכב. אתה בין 28 החלוצים הטובים בישראל?

"זו שאלה מעליבה. אני לא ב-28, אני בעשירייה".

מי בכל זאת מעליך?

"אני יודע לפרגן כשצריך, אבל יש הרבה חלוצים נהדרים שעוד יצטרכו לעבור הרבה כדי להגיע לדברים שאני עברתי".

רביב ספיר הבעלים של הפועל ראשון לציון. קובי אליהו
"קיבלתי על עצמי את כל החבילה. עובדה שליאור נשאר אצלנו - יכולנו לחתוך אותו חד צדדית. לזכותו, הוא נותן 100 אחוז ומביא תוצאות". הבוס רביב ספיר/קובי אליהו

והוא כנראה ימשיך לעבור. בינואר היתה התעניינות מצד שתי קבוצות, ומשהו קצת יותר קונקרטי מצד הפועל ירושלים. "הם בסוף לא רצו לשלם", אומר אסולין. הבעלים ספיר טוען שלמרות הבעיות, הוא לא מצטער על הבאת החלוץ. "לחמן התעקש, וכך היה", הוא אומר. "קיבלתי על עצמי את כל החבילה. עובדה שליאור נשאר אצלנו - יכולנו לחתוך אותו חד צדדית. לזכותו, הוא נותן 100 אחוז ומביא תוצאות. יחס כיבושים מצוין, מטריד את ההגנות, ווינר בלתי רגיל. עלינו לשלב הבא בגביע בזכותו, ובגביע הטוטו זכינו בזכותו. אם הוא היה מגיע לידיים שלי לפני 10 שנים, הוא היה עושה קריירה באירופה. בעוד חודשיים נקבל החלטה לטובת המערכת".

אסולין, שוב, לא חושש מפרידה אפשרית. לא חושש מכלום. "נגמרה העונה כבר", הוא אומר, "אין ממה לפחד". כרגיל. בגלל זה הוא מרבה ליפול, בגלל זה הוא מרבה לכבוש. הוא פשוט לא יודע מתי לפחד. ברגע שהכדורים זימנו מפגש בין הפועל תל אביב לראשון לציון, אסולין ניגש לספיר. "הבטחתי לך את גביע הטוטו, וקיימתי", אמר החלוץ לבעלים. "אז הנה, אני מבטיח לך שאנחנו עוברים את הפועל".

נתונים: אתר דריבליסט

לטוויטר של אורן יוסיפוביץ

מייל: orenjos@walla.co.il

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך
ליאור אסולין בני יהודה ברוך דגו יוסי אבוקסיס הפועל תלאביב א. ברני ארדוב
"הוא עושה הפרדה. יש דברים שלא תלויים בך. יש אנשים שלא טוב להם שאתה מצליח, ואז הם מפריעים". דגו עם אסולין/ברני ארדוב
ליאור אסולין שחקן הפועל ראשון לציון לפני עדי נמני שחקן הפועל רעננה. ברני ארדוב
"אני רוצה יותר הבנה, יותר סבלנות. אני, חוץ מרכבת, הכל עבר עליי". ליאור אסולין/ברני ארדוב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully