וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דרוקר: "לא הייתי ממליץ לאף אחד לגעת בשחקן כמו סמית'"

8.3.2013 / 13:00

"להחתים אותו הייתה הטעות הגדולה בקריירה שלי". "אין משחק חשוב אחד שהוא הופיע". "הוא מכנה את עצמו 'הקרנף'? תומאס קירנף אותו, וכולם חגגו עליו". מאמן הפועל ירושלים שרון דרוקר, במתקפה חסרת תקדים, מגלה הכול על החזית בינו לבין קרייג סמית'

מי שינבור בארכיון בראיונות הרבים שהעניק שרון דרוקר בתקשורת יתקשה למצוא מהמאמן ציטוטים מיליטנטיים על שחקנים או עמיתים בכדורסל. אולם בראיון לוואלה! ספורט יוצא דרוקר במתקפה חסרת תקדים על קרייג סמית', שביקר אותו בצורה חריפה בראיון שהעניק ל'מעריב' בשבוע שעבר, בו טען, בין היתר, כי אינו מבין מדוע הוחתם אם דרוקר לא יודע כיצד להשתמש בו.

שרון דרוקר מאמן הפועל ירושלים. מגד גוזני
מתקפה חסרת תקדים. דרוקר/מגד גוזני

דרוקר לוקח אחריות מלאה על הבאתו של השחקן: "אני הבאתי את קרייג סמית' לארץ. עשיתי המון כדי להביא אותו, דיברתי עם הדירקטוריון ועם ההנהלה כדי להביא שחקן שחשבתי שהוא בקליבר שיכול לשדרג את הפועל ירושלים בעמדה 5 באירופה. לנגד עיניי הייתה הדוגמה של בילי תומפסון. עברתי מקבלת דו"חות מקבוצות, דרך היכרות עם אנשים ששיחקו איתו, או מאמנים. האחריות היא כולה שלי. אני יכול להגיד שב-14 שנים שאני מאמן, והבאתי הרבה זרים ובהרבה ארצות, לא רק בישראל, זו הטעות הכי גדולה שלי", מכה דרוקר על חטא.

"לאו דווקא מבחינה מקצועית, כי מקצועית הוא שחקן מוכשר, אבל אני חושב שבמקומות מסוימים, למשל בסין, הוא יכול לשחק מצוין. הוא יעשה את הנקודות, ישחק התקפה, ינפח את החזה ויראה לכולם את השרירים שלו. אני חושב ששם זה יכול להצליח לו. אני חושב שהראיון שהוא עשה היה פחדני, של אדם פחדן ומוג לב. תמיד היה אפשר לדבר איתי ותמיד בקבוצה אנו מדברים על הדברים. קבוצת כדורסל זה לא מתמטיקה. יש רגשות. יש אמוציות. ניצחונות, עליות ומורדות. אבל גם ההנהלה, הצוות המקצועי פתוח לשמוע ולדבר עם השחקנים".

דרוקר ממשיך ותוקף: "אפשר להראות עובדות, לא מסיפורים ומעשיות, פשוט העובדות - הקבוצה שלנו היא לפני אחרונה בריבאונד בליגה, לפני אחרונה בריבאונד התקפה בליגה, הקבוצה שלנו אחרונה בחסימות בליגה, כל שחקן בעמדה 5 ששיחק נגדנו נבחר ל–MVP במחזורי ליגה. אין משחק אחד חשוב בכל צומת הדרכים של הפועל ירושלים שקרייג סמית' הופיע בו, למרות שהוא השחקן שהיה אמור להיות עוגן ולסחוב את הקבוצה הגנתית והתקפית. לראייה, במשחק נגד נימבורק, משחק שהובלנו כבר בכ-15 הפרש, שהיינו צריכים לנצח 18 ולעלות, במצב בלתי אפשרי, סמית' קיבל פאול טכני והרס לנו את המשחק. בחצי גמר הגביע, ה'קרנף' , כפי שהוא מכנה את עצמו, קורנף על ידי ג'יימס, תומאס וסמית' ולא הצליח לעשות כלום. היה משחק נוסף שג'וש דאנקן נפצע והיינו צריכים את קרייג סמית'. מה קיבלנו ממנו? שלוש עבירות מהירות, בכי על השופטים, ושוב פעם 'אכלו לי , שתו לי ומגיע לי ולא נותנים לי'".

שחקן הפועל ירושלים קרייג סמית' מאוכזב. מגד גוזני
"אולי בליגה הסינית הוא יכול לנפח את החזה ולהראות את השרירים שלו". סמית' מאוכזב, דרוקר מאוכזב עוד יותר ברקע/מגד גוזני

"במשחק האחרון נגד ראשון לציון הלכנו למשחק קובע, ומה קיבלנו משחקן ה-NBA המהולל? באותו משחק אלישי כדיר נפצע ולא היה ידוע עדיין לכמה זמן הוא ייעדר, דאנקן היה עם ארבע עבירות. וקרייג סמית'? הוא תופס את הרגל של וורן מאחורה, מקבל עבירה בלתי ספורטיבית שהיתה שווה גם הרחקה, יוצא בחמש עבירות ומשאיר אותנו לגמרי בלי שחקנים", ממשיך דרוקר לתקוף.

דרוקר מספר: "הוא רוצה לדבר על מחויבות? בואו נדבר על מחויבות. באמצע העונה, בתקופת חג המולד, הצעתי לו לנסוע לחו"ל לארבעה או חמישה ימים. אין הרבה מאמנים שמציעים את זה, אבל אני יודע כמה זה חשוב לאמריקאים ושזה יכול לתת לו קצת התרעננות ואנרגיה, לראות משפחה וחברים ולשוב רענן חזרה. הצעתי לו את זה כשהיה רווח של שמונה ימים בין משחק למשחק. מה שקיבלתי זה שהוא נסע, וביום שהוא היה אמור לנחות חזרה, אני מקבל ממנו SMS שהוא לא חתם על ניירת בקשר לסוכן האחרון שלו ולכן הוא לא יגיע למשחק, ושאני מקווה שתמשיכו בדרך הניצחונות בלעדיי'. וזה בתקופה שאנו בלי שחקנים! אורי קוקיה גמר את העונה, אלישי כדיר וג'וש דאנקן נשארו לי. התקשרתי אליו מיידית וניסיתי לדבר איתו. הסברתי לו את המצב, ורק בסוף הוא התרצה ועלה על הטיסה. אז שהוא לא יסביר ויספר לאף אחד מה זה מחויבות, מה זה הפועל ירושלים".

שון ג'יימס שחקן הפועל תל אביב קולע מעל קרייג סמית' שחקן הפועל ירושלים. ברני ארדוב
"כל סנטר ששיחק נגדו נבחר ל-MVP". סמית' מול שון ג'יימס/ברני ארדוב

דרוקר ממשיך: "לבוא ולקרוא ראיון כזה, בלי שהאדם לוקח טיפה, מינימום של אחריות אישית על עצמו? להגיד 'אולי אני טעיתי פה'? אולי הייתי צריך לעשות יותר, אולי הייתי צריך לקחת על יותר על עצמי. הייתי יכול להבין את זה ולקבל את זה. הוא מלמד אותנו מתי צריך לשמור אזורית ומתי לא? אז אני אספר משהו - אנחנו שומרים אזורית כדי להחביא את קרייג סמית'. כי כל אחד עושה עליו חגיגה. אתה קורא את הדברים שלו וזה פשוט ניסיון לארגן מרד, כל השנה אנו מטיפים לשחק ביחד, אחד נותן לשני ומשחק בשביל השני, בא בן אדם שלא נתן להפועל ירושלים ניצחון אחד חשוב, שלא נתן להפועל ירושלים שום דבר ממה שציפו ממנו, ועדיין מחפים עליו, המערכת מאחוריו. והוא? פותח את הפה ומשמיץ כל דבר שזז. פתאום הוא מתעניין ברפי מנקו ואדם אריאל שמאוד חשוב לתת להם לשחק. סמית' לא צריך לדאוג לעתיד של הפועל ירושלים. העתיד שלה יהיה טוב, ואני אישית אעשה הכל כדי שיהיה טוב".

"למה הוא תקף אותי? אולי תסכול, אולי אגו. יכול להיות שזה לא הולך לו, שהוא חושב: 'רגע, אני באתי לכאן לעשות משהו וזה לא מצליח'. כל הקבוצה שמעה ממנו שהוא בשליחות להביא אליפות. ככה מביאים אליפות? עושים ראיון כשאלישי כדיר בחוץ, ושהקבוצה עם גבוה אחד בשלבים האלו של העונה? מה שקרייג סמית' עשה משול לכך שבאמצע קרב או מלחמה חייל מסתובב לעבר החיילים שלו והמפקדים שלו עם הנשק ויורה בהם. וזה דבר שלא ייעשה. הפועל ירושלים זה מועדון עם ערכים. שחקן שרוצה לעשות דברים כאלו כמו סבוטאז' או מרד ולא לוקח שום אחריות על עצמו, לא צריך להיות בקבוצה הזאת. בטח לא בקבוצה שצריכה לסמל לחימה, וביחד וחוסר ויתור".

קורטני פלס, אלישי כדיר, ליאור ליפשיץ שחקני הפועל ירושלים. מגד גוזני
"קרייג סמית' השאיר אותנו בלי שחקנים". פלס עם כדיר וליפשיץ/מגד גוזני

מה ההנהלה אומרת על כל הסיפור? אפשר להבין שאין סיכוי שסמית' ימשיך בירושלים.

"יש הנהלה שעד עתה התנהגה במקרה הזה למופת. הם מבינים שמדובר כאן במועדון, יש חוקים. השחקן עשה משהו שלא ייעשה. ביום ראשון קרייג סמית' לא ישחק. יש לו ועדת משמעת והעמדה שלי ידועה להנהלה. שוב, אני לא מוריד אחריות מעצמי כי אני הבאתי אותו. גם מכבי תל אביב עשו טעויות כשהביאו את מלקולם תומאס והחליפו, וגם אני טעיתי פה ואני מודה בזה.לפעמים זה קורה. במקרה שלו, נחצו כל הקווים האדומים מבחינתי. האיש מנסה לעשות דברים שלא ייעשו בקבוצת כדורסל, שלא ייעשו בקבוצת אנשים בכלל. ההנהלה מבינה את חומרת המעשה והם גיבו אותי בכל דבר שאחליט, ואני כבר החלטתי. צריך להוציא את הגידול כדי לנסות ולהבריא".

שחקן כמו קרייג סמית' יכול להתאים למכבי תל אביב או לקבוצת יורוליג כמו שהוא טוען?

"אני הייתי ממליץ לכל קבוצה באירופה לא לגעת בשחקן כזה. חבל שהטרייד עם שון ג'יימס לא יצא לפועל בתחילת העונה, כי כולם יודעים מה היה יכול להיות אם זה היה יוצא לפועל".

שחקן הפועל ירושלים קרייג סמית'. קובי אליהו
"לא הייתי ממליץ לאף קבוצה לגעת בשחקן כזה". קרייג סמית'/קובי אליהו

מדוע פולן שוחרר?

"לגבי פולן, זה היה תהליך מאוד ארוך. חשבתי שמגיע אלינו שחקן צעיר שנוכל לגדל ולעצב אותו. הוא ידע שהוא מגיע למקום גדול. הפועל ירושלים הוא מקום עם הרבה ציפיות, שאיפות ולחץ. אבל לא ראינו כל כך הרבה רצון. הוא שחקן מאוד מוכשר אבל ברגע שהוא ירד במשחק מול חולון שהיה צמוד ואמר לנו: 'אל תחזירו אותי יותר', כי הוא בנה על חילוף, הבנתי שלמלחמה לא אוכל לצאת איתו ולקחתי את רון סטיל".

המאמן בוחן כעת מועמדים להחלפתו של סמית'.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully