וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מאיפה הכסף? על שחקני הרכש של הפועל תל אביב

בן יוסף - 400 אלף שקל. דנין - 600 אלף. חיימוביץ’ - 400. דג’מבה דג’מבה - מיליון שקל. פיינטסיל - חצי מיליון. בן חיים - 4 מיליון. אלמוג כהן יהיה שחקן הרכש ה-16 של הפועל תל אביב העונה - מספר תמוה למועדון מפואר. בדקנו כמה עלו שחקני החיזוק, ביחד ולחוד

16 שחקני רכש הגיעו מתחילת העונה להפועל תל אביב. נתון מדהים במיוחד לאור העובדה שבקיץ דיברו שם על עונה פיננסית ומציאות כלכלית לא פשוטה לאור הכאוס הניהולי. כדי למלא את הקופה ולא להיכנס לגירעון תקציבי בתום העונה, האדומים תכננו למכור לאירופה את טוטו תמוז ואביחי ידין. לאחר שתכנית זו לא יצאה לפועל, ובניגוד לדרישתו של המאמן דאז, החליטה ההנהלה למכור את נוסא איגייבור, אחד הזרים הטובים שהיו להפועל בשנים האחרונות, לבטיס תמורת כ-1.1 מיליון יורו. זאת, למרות אופציה לשדרג את חוזהו של הניגרי במעט על מנת להשאירו. בנוסף, לאחר סאגה בלתי נגמרת עם ידין, הקשר נמכר ב-270 אלף יורו למכבי חיפה.

כלומר, האדומים הכניסו ממכירת השניים שבעה מיליון שקלים, אבל זה לא מתחבר עם מדיניות הרכש ההזויה. האדומים קבעו תקדים עם כמות אדירה של שחקני רכש, חלקם תמוהים, בעלות כמעט כפולה מהסכום שנכנס ממכירת שחקנים. בנוסף, קשה להצביע פה על מגמה לטווח ארוך או רכישות שיעשירו בעתיד את קופת המועדון.

בפרק זמן של פחות משנה מאז שהפועל תל אביב זכתה בגביע המדינה וסיימה במקום השני, במועדון החליפו כמעט את כל הסגל ולמרות שהסגל הנוכחי רחב, יוסי אבוקסיס נותר עם 12 שחקנים כשירים למשחק האחרון מול מכבי נתניה. אז למי שפספס או שכח את כל השחקנים האדומים העונה, הנה רשימת הקניות של הטוענת לכתר.

ראשי קבוצת הרכישה של הפועל תל אביב חיים רמון, משה תאומים, המנכ"ל אמיר לובין, המאמן ניצן שירזי. קובי אליהו
והם עוד רצו עונה פיננסית. רמון ותאומים/קובי אליהו

טיאגו קוסטה: המגן הפורטוגלי הוא ללא ספק הבלחה של הרגע האחרון והוא גם הזר הכי זול בהפועל העונה. קוסטה סיכם עד תום העונה תמורת כ-6,000 דולר לחודש ואופציה לעונה הבאה.

עלות ברוטו לעונה הנוכחית: 130 אלף שקל.

ניקולה פטקוביץ': ממש בדקה ה-90 של חלון העברות בקיץ סגר הבלם הסרבי על חוזה עד ינואר אצל סגנית האלופה בעלות של כ-12 אלף יורו לחודש. בתחילת ינואר הוחלט כי לבלם לא יוארך החוזה והוא עזב את הקבוצה כשחקן חופשי.

עלות ברוטו לעונה הנוכחית: 300 אלף שקל.

ניר נחום: הקשר שהצטרף לאחרונה אמור להרוויח כ-40 אלף דולר עד סוף העונה ו-80 אלף בעונה הבאה.

עלות ברוטו לעונה הנוכחית: 300 אלף שקל.

סאבו פאביצ'ביץ': ההחתמה הראשונה של יוסי אבוקסיס הייתה הבלם המונטנגרי שהגיע כשחקן חופשי ללא דמי העברה. המאמן התלהב מההיכרות של השחקן עם הכדורגל הישראלי והחתים אותו על חוזה של 60 אלף יורו עד תום העונה עם אופציה לעונה הבאה.

עלות ברוטו לעונה הנוכחית: 375 אלף שקלים.

טיאגו קוסטה, הפועל תל אביב. ברני ארדוב
הכי זול בסגל. קוסטה/ברני ארדוב

דויד רוצ'לה: כמו במקרה פטקוביץ' גם הבלם הספרדי חתם לחצי עונה עם אופציה ואמור להשתכר כ-15 אלף יורו לחודש.

עלות ברוטו לעונה הנוכחית: 375 אלף שקלים.

ברונו קוטיניו: העברה המוזרה ביותר של הקיץ בהפועל תל אביב היא זו של הקשר הברזילאי. לא מעט שמועות התעופפו להן באוויר בקשר לאותה עסקה, אך לבסוף הקשר שהגיעה מפולוניה ורשה חתם על חוזה של 120 אלף יורו ונחתך כבר בדצמבר מהקבוצה.

עלות ברוטו לעונה הנוכחית: 375 אלף שקל.

זאב חיימוביץ': אחרי היעדרות ארוכה מהליגה לטובת רוסיה והכסף הגדול חבר חיימוביץ' שוב לניצן שירזי וחתם בקיץ על חוזה לשנתיים בעלות של כ-120 אלף דולר לעונה, אך בחלון העברות הושאל להפועל רמת גן.

עלות ברוטו לעונה הנוכחית: 400 אלף שקל.

ג'ון פיינטסיל: אחד השמות הלוהטים שהגיע בקיץ בכדי למשוך את הקהל לקנות מנויים היה המגן הגנאי, שחתם על חוזה בסך 140 אלף יורו לעונה. אחרי חצי שנה נחתך מהמועדון ועלותו היא בערך כ-80 אלף יורו כולל המשכורת האחרונה שלו.

עלות ברוטו לעונה הנוכחית: חצי מיליון שקל.

ברונו קוטיניו שחקן הפועל תל אביב. ברני ארדוב
ההעברה המוזרה של הקיץ. קוטיניו/ברני ארדוב

אלירן דנין: למרות לא מעט עיכובים, שירזי היה נחוש להחתים את המגן השמאלי בהפועל תל אביב וכשזה לא הגיע להבנות עם הפועל עכו, הוא חתם אצל האדומים לעונה עם אופציה בחוזה של כ-75 אלף דולר לעונה.

עלות ברוטו לעונה הנוכחית: 600 אלף שקל.

שמעון הרוש: רק לפני שבועיים עבר המגן להפועל תל אביב אחרי לא מעט קשיים בעסקת העברתו. הפועל שילמה לבני סכנין כ-245 אלף שקל עבור המגן והוסיפה להפועל באר שבע כ-60 אלף נוספים כחלק מהעסקה. המגן עצמו חתם לעונה וחצי והוא אמור להרוויח עד תום העונה כ-40 אלף דולר ובעונה הבאה כ-80 אלף דולר.

עלות ברוטו לעונה הנוכחית: 600 אלף שקל.

תומר בן יוסף: במהלך די מפתיע החליטו בהפועל תל אביב להחתים את הבלם הוותיק בקיץ על חוזה של שכר בסיס של 50 אלף דולר לעונה למשך שנתיים (השכר יכול להגיע עד 80 אלף דולר כולל פרמיות), כשהעונה השנייה תלויה בכמות המשחקים בעונה הראשונה.

עלות ברוטו לעונה הנוכחית: 400 אלף שקל.

חנן ממן: כששירזי קיבל את תפקיד המאמן בעונה שעברה, הוא חפץ בקשר המוכשר מהפועל חיפה וניסה לצרפו בינואר אשתקד. בקיץ שירזי הצליח במשימה והאדומים שילמו לקבוצה מהכרמל כ-50 אלף יורו דמי השאלה עם אופציה לרכוש אותו בסוף העונה תמורת עוד כ-600 אלף שקל. הקשר עצמו חתם על חוזה של 70 אלף דולר עם אופציה להארכה.

עלות ברוטו לעונה הנוכחית: 800 אלף שקל.

שחקני הפועל תל אביב ניקולה פטקוביץ', תומר בן יוסף. קובי אליהו
650 אלף שקל בלי לשחק דקה. בן יוסף/קובי אליהו

אריק דג'מבה דג'מבה: בקיץ בהפועל חשבו בעיקר על הבאת שמות מפוצצים שיביאו את הקהל לרוץ ולרכוש מנויים. הקשר עם העבר במנצ'סטר יונייטד היה השם הכי נוצץ שהוצע לקבוצה וחתם על חוזה לעונה בעלות של כ-160 אלף יורו עם אופציה לעונה נוספת.

עלות ברוטו לעונה הנוכחית: מיליון שקל.

אלמוג כהן: ההפתעה הכי גדולה של האדומים בינואר היא החתמתו של השגריר מגרמניה בשנים שהגיע בהשאלה עד סוף העונה. הקשר ירוויח כ-25 אלף יורו בחודש שישולמו על ידי אנשי עסקים שגם אוהדי הקבוצה.

עלות ברוטו עד סוף העונה: 1.4 מיליון שקל.

גילי ורמוט: בקיץ חזר ורמוט אחרי חצי עונה בקייזרסלאוטרן ועוד חצי עונת השאלה בדה חראפשחאפ ההולנדית. העסקה הסתכמה בכ-350 אלף יורו שהפועל תעביר לגרמנים בשלושה תשלומים ועוד 200 אלף יורו במקרה של ההעפלה לליגת האלופות. הקשר עצמו חתם לחמש שנים בשכר של 300 אלף יורו לעונה.

עלות ברוטו לעונה הנוכחית: בסביבות ארבעה מיליון שקל.

טל בן חיים: העסקה היקרה של הפועל בקיץ היא רכישתו של החלוץ המוכשר ממכבי פתח תקוה. הפועל הסכימה לשלם כחצי מיליון יורו עבור 25 אחוז מכרטיסו של השחקן ועוד כ-185 אלף דולר לשנתיים עם אופציה לעונה נוספת.

עלות ברוטו לעונה הנוכחית: ארבעה מיליון שקל.

שחקן הפועל תל אביב, גילי ורמוט. ברני ארדוב
300 אלף יורו לעונה. ורמוט/ברני ארדוב

סך כל השחקנים החדשים בהפועל העונה מגיע לסכום ברוטו של 15,955,000 מיליון שקל עבור דמי העברה ומשכורות.

הפועל תל אביב בוואלה! ספורט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully