וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אדל והלהיט החדש: על המהפכה בשער הפועל תל אביב

החרדות של אדל, הפחדים של קליימן. השיחות עם אבוקסיס, ההבטחה של ההנהלה, ההצעה מצרפת, הקשר ליורו 2013. כך התרחש המהפך בשער הפועל תל אביב - אדל אאוט, קליימן אין, בדרכו העתידית אולי לשער הנבחרת

בתחילת דצמבר היו דילמות קשות בהפועל תל אביב. בוריס קליימן החליף את אפולה אדל המורחק והציג יכולת מצוינת בשער. הקמרוני סיים לרצות את עונשו, שב לארץ למרות חרדות בעקבות המצב הביטחוני והוחזר לשער. מלבד החשש של האדומים כי המהלך של יוסי אבוקסיס ישבור את השוער הצעיר, בהפועל תל אביב דאגו מפגיעה במערכת היחסים החמה בין שני השוערים. החשש היה טבעי, ברוב הקבוצות אין פרגון אמיתי בין שוערים שמתחרים על אותה עמדה במגרש, אולם השניים הפתיעו רבים במועדון ולא נתנו ליריבות על האפודה ביניהם לפגוע במערכת היחסים הטובה. קליימן ללא ממש אהב את החלטה של אבוקסיס, אבל השתדל לשמור על קור רוח ואדל הראה שוב מדוע הוא אחת הדמויות האהובות בחדר ההלבשה. הקמרוני מיד יזם שיחה עם מחליפו ואמר לו: "כל הכבוד בוריס, אתה כל הזמן מתקדם ועשית עבודה מצוינת. אני שמח בשבילך, תמשיך ככה".

נדיר לשמוע על שני שוערים כל כך טובים שלא מפסיקים לפרגן אחד לשני. אחרי תקופה לא ממש טובה של אדל, אבוקסיס החליט אמש להדיחו מההרכב ולהציב בשער את קליימן הצעיר, לאחד המשחקים הקריטיים של הפועל תל אביב העונה. האם זה הזמן הנכון לתת לשוער הצעיר ומלא הפוטנציאל של האדומים הזדמנות אמיתית להיות שוער ראשון או להמשיך לתת את הקרדיט לאדל, שכבר הוכיח שהוא אחד השוערים היותר טובים שנחתו פה. רגע לפני שריקת הפתיחה בקרית אליעזר (20:50, ערוץ 1 ו-HD), נספר מה עובר על שני השוערים האלה בתקופה האחרונה.

שטער הפועל תל אביב, בוריס קליימן. ברני ארדוב
האם זה הזמן הנכון לתת לשוער הצעיר ומלא הפוטנציאל של האדומים הזדמנות אמיתית להיות שוער ראשון? קליימן/ברני ארדוב

"תבינו אותי, אני לא רואה את עצמי בקבוצה אחרת, אבל אני לא יכול להרשות לעצמי עוד עונה בלי לשחק. זה יפגע לי מאוד בקריירה". אלה הדברים שאמר קליימן הצעיר רק לפני כחודש להנהלת הפועל תל אביב, כאשר זו הזמינה אותו לדון בחוזה חדש בקבוצה.

עכשיו נחזור מעט לאחור. קליימן הצעיר כבר סומן לאורך שנים כהבטחה גדולה ואולי כשוער הנבחרת הבא. כבר בעונה שעברה הוכיח השוער כי יש על מי לסמוך, כשהחליף את אדל ונתן הצגות. בקיץ האחרון התחבטו בהפועל תל אביב האם להשאיר את הקמרוני לעוד עונה, או לוותר על שירותיו ולפנות את המקום לקליימן. לניצן שירזי המהלך היה די ברור. אף על פי שגם הוא החזיק מהשוער הצעיר, הוא העדיף לשמור את אדל ודרש להשאירו. ההחלטה לא שברה את קליימן, שקם העונה מהספסל והזכיר שוב לכולם איזה עתיד יכול להיות לו. אנו קופצים שוב לתחילת דצמבר. היכולת המצוינת של קליימן לא נעלמה מעיני אנשים במועדון, שהחליטו להפעיל לחץ על אבוקסיס כדי שישקול להמשיך ולתת קרדיט לשוער השני והמבטיח. "אנשים לא מבינים כמה קשה לעשות מה שבוריס עשה", טוען גורם בכיר במועדון. "בגלל זה הוא הרוויח לא מעט נקודת זכות אצל כולם בקבוצה. אין לאף אחד ספק שהוא יהיה שוער העתיד של הקבוצה. ככל שיקבל את המקום בהרכב יותר מהר, כך הוא רק ימשיך וישתפר".

המספרים של השניים הקשו עוד יותר על ההחלטה של המאמן. קליימן רשם ארבעה משחקי ליגה העונה. הוא ספג פעמיים, אך הפועל סיימה עם 100 אחוז הצלחה. בעונה שעברה רשם השוער גם ארבעה משחקי ליגה, בהם ספג פעם אחת בלבד. לעומתו, אדל פתח את העונה בליגה עם שישה משחקים ללא ספיגה והיה המצטיין של הקבוצה במחזורים הראשונים. אבוקסיס העדיף להחזיר את אדל לשער, לא לפני שערך שיחה עם השוער הצעיר: "אחד הדברים שתמיד מפחידים מאמנים הוא שוער שני שצריך לעלות מהספסל", אמר לו המאמן, "אני יודע כמה זה קשה עבור שוער לקום מהספסל אחרי שהוא לא משחק באופן קבוע, אבל היית מצוין, נתת לי הרבה שקט ואני ממש מרוצה ממך".

שוער הפועל תל אביב אפולה אדל. קובי אליהו
חזר לשער למרות אחוזי ההצלחה של מחליפו. אדל/קובי אליהו

ממש באותו הזמן הבינו בהפועל תל אביב כי אם לא יחתימו את קליימן על חוזה חדש, הטאלנט הצעיר עלול לברוח להם בקיץ. כאמור, באותה שיחה הבהיר קליימן להנהלה את התנאים שלו - שוער ראשון או קבוצה אחרת. למרות העובדה שאדל, לפחות לטענתו, החזיק גם הוא בהצעה מהמועדון ועיכב את תשובתו , אחרי אותה שיחה היה ברור שקליימן הוא זה שיהיה השוער הראשון בעונה הבאה ולמעשה החליטו לוותר על אדל. במהלך השבועות האחרונים התנהל משא ומתן בין הצדדים, כשגם סוכנו של השחקן דודו דהאן היה בעד חתימה בהפועל. הצדדים הגיעו לעמק השווה וקליימן חתם לשלוש שנים נוספות באדום.

שביט אלימלך משבח: "יש לי רק מילים טובות להגיד על השניים. אדל הוכיח שהוא שוער גדול ולדעתי יש לו נתונים ופוטנציאל להגיע לרמות הכי גבוהות באירופה. הוא נתן השנה לא מעט הצגות. לעומתו, בוריס גם העונה הראה איזה פוטנציאל יש לו וכמה הפועל יכולה לבנות עליו. הוא שוער צעיר, אמנם ללא הרבה ניסיון, אבל בכל פעם שעלה למגרש הוא היה מצוין. אין לי באמת תשובה מי צריך להיות בשער, כי במקרה של שניהם כמעט אי אפשר לטעות. זה תלוי בכושר הנוכחי שלהם ואת זה רק המאמן יכול לקבוע. לא כל מאמן היה לוקח את הסיכון ונותן לקליימן את המפתחות על חשבון אדל, אבל אין מקום לדאגה מבחינת הקבוצה. ללא קשר למשחק הערב, אני חושב שהפועל צריכה שוער כמו אדל לשלבים המכריעים יותר של הליגה, אף על פי שגם קליימן הוכיח בדרבי שאפשר לסמוך עליו בעיניים עצומות".

עוזר מאמן הפועל תל אביב, שביט אלימלך. ברני ארדוב
"לא כל מאמן היה לוקח את הסיכון ונותן לקליימן את המפתחות על חשבון אדל, אבל אין מקום לדאגה מבחינת הקבוצה". אלימלך/ברני ארדוב

אז עם קליימן הכל הלך חלק, יחסית, אבל משהו עובר על אדל. עוד לפני שנפלו הגראדים על תל אביב, נראה שהוא לא מרגיש נוח. זה התחיל עם ההצהרות הבוטות נגד איתן תבריזי אחרי משחק ההפסד מול מכבי נתניה, מתקפה שכתוצאה ממנה ספג הרחקה לשלושה משחקים. "אם מישהו אחר היה מרשה לעצמו לדבר כך, הקבוצה הייתה מענישה אותו בצורה הרבה יותר חמורה", אמר אחד האדומים. ובאמת, על פי גורם בהפועל תל אביב, היכולת הטובה שהפגין מתחילת העונה עלתה לו לראש. לאחר מכן הגיעו קולות המלחמה לתל אביב והשוער, שגם ככה לא יכול היה ליטול חלק במשחקים, ביקש להתאוורר בצרפת. מבחינת אדל לא היה קשר בין הדברים, הוא הכחיש שזו הסיבה שביקש חופש, אך בהפועל תל אביב סיפרו אז על הפחד שהקרין.

לאחר שהמצב הביטחוני נרגע, בהפועל תל אביב חשבו שיראו את השוער הטוב והישן, אך משהו התחיל לקרטע על הדשא. טעויות לא מחויבות ועצבים מצד אדל, שאף התעמת עם מספר אוהדים אחרי משחק ההפסד מול בני יהודה. על פי שחקנים בקבוצה, אף על פי שהקמרוני עדיין נחשב לאחד המקצוענים בהפועל תל אביב ולא הורגש שינוי בגישה שלו באימונים, הוא נעשה מופנם יותר והפסיק כמעט לדבר עם חבריו. הסיבה, ככל הנראה, היא העובדה שאדל לקח מאוד קשה את הביקורות והדלפות שיוצאות מחדר ההלבשה האדום. לחבריו בקבוצה אמר: "זה לא הגיוני. אין דברים כאלה באף מדינה. מה שקורה בחדר ההלבשה חייב להישאר בתוך הקבוצה, אנחנו מנצחים ביחד ומפסידים ביחד. אחרי כל התקופה הטובה שלי, מגיע משחק אחד ואנשים שוכחים לי את היכולת".

גם חבריו של אדל יצאו להגנתו: "אנחנו במקום השני הרבה בזכותו, הוא הציל את הקבוצה כל כך הרבה פעמים השנה. גם אם עשה כמה טעויות, זה לא מוריד ממנו כלום, רק מראה שגם הוא בנאדם. הוא האחרון שאפשר לבוא אליו בטענות. חשוב לציין, אדל וגם קליימן הם טיפוסים מאוד אהודים בקבוצה וקשה מאוד למצוא לכלוך עליהם".

שחקני הפועל תל אביב במהלך אימון. קובי אליהו
לאדל היו לא מעט טענות כלפי חבריו לקבוצה: "זה לא הגיוני. אין דברים כאלה באף מדינה. מה שקורה בחדר ההלבשה חייב להישאר בתוך הקבוצה, אנחנו מנצחים ביחד ומפסידים ביחד. אחרי כל התקופה הטובה שלי, מגיע משחק אחד ואנשים שוכחים לי את היכולת"/קובי אליהו

למרות זאת, בפני הפועל תל אביב עדיין עומדת דילמה גדולה לקראת תום חלון העברות. אדל כן היה רוצה לעבור לצרפת ומחזיק מהצעה מנאנסי ועוד מספר קבוצות, אך לא יעזוב אם לא תגיע הצעה מקבוצת אמצע טבלה ומעלה שגם תבטיח לו את הבמה כשוער הראשון. עם זאת, קופת הפועל המתרוקנת והעובדה שהקבוצה תכנס לגירעון בסוף השנה, גורמת ליותר ויותר אנשים במועדון לחשוב שכן עדיף למכור את הקמרוני עכשיו תמורת סכום קטן יחסית, ולתת לשוער הצעיר את המפתחות עד תום העונה. יש כאלה שכבר טוענים כי המהלך שנעשה על ידי אבוקסיס הערב הוא חלק מצעד זה, אך בהפועל תל אביב מכחישים זאת.

אם לסכם, ניתן לומר שיהיה נכון להשאיר את הקמרוני עד סוף העונה גם אם יחמם את הספסל, כי קבוצה גדולה חייבת שני שוערים טובים. אם אדל לא מרגיש טוב כאן וקליימן יעבור את המבחן הערב וביום רביעי, אף אחד לא יבוא בטענות אם יוחלט לשחרר את אדל ולהביא בלם איכותי במקום הקפטן הוותיק.

יוסי אבוקסיס מאמן הפועל תל אביב. קובי אליהו
מכין הפתעה בדמות חילופי זרים? אבקוסיס/קובי אליהו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully