וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חנן ממן: המבחן הגדול של שחקן הרכש הצעיר של הפועל תל אביב

הכישרון הגדול, ההשקעה באימוני הכושר, חוסר ההתמדה והיציאה מפוקוס. חנן ממן סומן על ידי ניצן שירזי כבר בהפועל חיפה, עכשיו השאלה היא האם הקשר המוכשר יידע לעשות את קפיצת המדרגה כדי להפוך בהפועל תל אביב לאיש שאליו הושווה עוד בקריית חיים: גילי ורמוט

בסוף עונת 2010/11 הגיעו סקאוטים לראות את חנן ממן במשחק הפלייאוף האמצעי של הפועל חיפה נגד הפועל באר שבע. מאמן הפועל חיפה דאז ניצן שירזי כלל לא ידע שהסקאוטים מגיעים, ובמחצית החליט שממן מגלה יכולת חלשה והחליף אותו. ממן הזועם נתן אגרוף לשמשה בחדר ההלבשה וניפץ אותה, זכה למספר תפרים יפים בבית החולים ונדרש להתנצל בפני שחקני הקבוצה.

שירזי לא העניש את הקשר והשחקנים עקצו את המאמן: "חנן ממן זה הבייבי שלו. אם זה היה מישהו אחר, מזמן הוא היה עומד לוועדת משמעת". הבייבי של שירזי נשאר כזה גם אחרי שהמאמן עזב. כבר בינואר שעבר רצה שירזי לצרף אותו להפועל תל אביב. הדברים יצאו לבסוף לפועל רק בקיץ הנוכחי, אלא שמעכשיו חובת ההוכחה היא על ממן. האם הוא מסוגל להרשים את הפועל תל אביב ולהפוך לרכישה המפתיעה של הקיץ?

חנן ממן, שחקן הפועל תל אביב. ברני ארדוב
הבייבי של ניצן שירזי, השאלה היא כמה זמן יישאר כזה בהפועל תל אביב. חנן ממן/ברני ארדוב

בלי אקסטרה לא תצא לארג'

כשמדברים על התקופה הראשונה של חנן ממן, בשבוע הבא בן 22, בבוגרים, מדברים על שלומי דורה. שחקני הפועל חיפה מספרים כי השניים שיחקו לא מעט בחתול ועכבר. ממן סירב תחילה לקבל את מקומו כשחקן ספסל, ודורה, שידע אז להסתדר אפילו עם ערן לוי, לא ממש נתן לזה להפריע לו ועשה סדרות חינוך לילד בכל פעם שלא עמד בסטנדרטים שלו.

דורה מדבר על ממן: "חנן שחקן עם נתונים טובים מאוד, שיכול להתפתח לרמות הכי גבוהות שיש. לפני שלוש שנים הוא החל בשינוי, לקח את עצמו בידיים. הוא התחיל לעבוד ולהתייחס ברצינות למקצוע, לעשות הרבה כושר ולעבוד על פיזיות. עד אז הוא חשב שהכל יבוא לו בקלות. חנן מתאים לרמות הגבוהות, אבל יצטרך לתת שם אקסטרות, יש לו את הכישרון אבל בלי השקעה והתמדה הוא לא יוכל להצליח. בסך הכל, בשלוש השנים האחרונות הוא עשה התקדמות גדולה ולמד שכדורגל זה גם השקעה והכישרון לא מספיק".

כשדורה מדבר על האקסטרות, הוא מדבר על הדברים הקטנים. ממן ידוע כשחקן שמשקיע מאוד בכושר גם מחוץ לשעות האימונים, אך באימונים עצמם הוא לא נותן את כל מה שיש לו. הוא לא מאלה שבאים לפני ונשארים אחרי. הטקטיקה, הדיוק, ההתמדה והפוקוס לוקים אצלו בחסר. קאלה דרשלר אומר עליו: "הוא מהשחקנים הכישרוניים שיש בישראל, אבל היו הרבה שחקנים כאלה שאמרתי את זה עליהם לפני מספר שנים ופתאום אני רואה אותם בליגה לאומית. כשאני שואל למה, אומרים לי 'הם לא רציניים'. ממן עדיין צעיר ורואים את ההתפתחות שלו בהפועל חיפה, הוא הבשיל שם מילד לבוגר, למד להיות יותר מקצוען ועם אופי של שחקן איכותי, אבל הפועל תל אביב היא עולם אחר והוא יצטרך להביא עוד דרגה של אופי, כח סבל והתמודדות".

קאלה דרשלר שוער הפועל חיפה. אדריאן הרבשטיין
"הוא מהשחקנים הכישרוניים שיש בישראל, אבל היו הרבה שחקנים כאלה שאמרתי את זה עליהם לפני מספר שנים ופתאום אני רואה אותם בליגה לאומית. כשאני שואל למה, אומרים לי 'הם לא רציניים'". קאלה/אדריאן הרבשטיין

לך אחורה, תבוא להתחיל משחק

אחד מאנשי המקצוע שעבדו עם ממן כבר הספיק לנתח את הצפוי לו בהפועל תל אביב ועל מה ההצלחה שלו תקום ותיפול, ואמר: " בהפועל תל אביב יצטרכו ללמד אותו איך לגוון. הבעיה היא המשחק החד-גוני שלו. כרגע הוא יודע לעשות רק את התפקיד הקדמי כמו שצריך, ובחלק האחורי הוא יילך לאיבוד. בהפועל תל אביב הוא יצטרך לשפר יכולות בכל תפקיד שישימו אותו, אחרת הוא יאבד את מקומו בהרכב ואולי גם ברוטציה.

זה המבחן האמיתי של ממן בהפועל תל אביב. שירזי רוצה אותו כשחקן היצירתי בין הקישור האחורי לקדמי, אבל למעשה הוא יתופקד יותר מאחור, כשחקן 50:50, כדי לעזור לבלאנס של הקישור האחורי של הפועל תל אביב, שתמיד היה קו אחרון לפני הבלמים. רביעייה קדמית לא חסרה לשירזי, והמשמעות מבחינת ממן היא שאם לא יעלה בדרגה את רמת היכולת ההגנתית שלו, הוא לא יזכה ליותר מדי דקות משחק, מה גם שלא תמיד המאמן יהיה שירזי. אגב, גם שירזי עצמו צעק על ממן באחד המשחקים: "תתחיל לעשות הגנה, אני לא זוכר שצ'לסי ומנצ'סטר יונייטד רוצות אותך, לך אחורה להתחיל משחק".

מצד שני, שירזי אמר לאנשים בהפועל תל אביב כי מדובר בשחקן "אינטליגנט, עם חוכמה וראיית משחק שמאוד חסרות בכדורגל הישראלי, מסוג השחקנים שיודעים לתת את הכדורים שמייצרים גולים. זה הדבר הכי חשוב אצלנו באמצע, כי התקפה אדירה יש לנו". הדברים של שירזי מייעדים את ממן למשבצת היתומה שהשאיר גילי ורמוט. אגב, כשעלה ממן לבוגרים של הפועל חיפה דיברו עליו תמיד כוורמוט הבא, כך שההשוואה לא תהיה זרה לו.

מיכאל זנדברג, ששיחק עם ממן בחיפה, חושב שההשוואה קצת מוגזמת: "הוא שחקן מאוד מוכשר וחכם, אבל אל תעשו לו את העוול ותפתחו ציפיות. הוא צריך להתפתח בקצב שלו. יכול להיות שממן יהיה ורמוט ויכול להיות גם יותר, אבל בקצב שלו להשוואות אין מקום, הוא בתהליך חיובי של התפתחות כשחקן וכרגע בהפועל תל אביב הוא חלק מהרוטציה. לא בונים עליו שימשוך את הקבוצה, וזאת הנקודה הכי נכונה בשביל ההתפתחות שלו היום".

גילי ורמוט, הפועל תל אביב. ברני ארדוב
ההשוואה אליו לא זרה לממן. גילי ורמוט/ברני ארדוב

טל בנין כמודל

שבוע לפני פתיחת האימונים של הפועל חיפה, ממן פנה לניר קלינגר ואמר לו שהוא רוצה להתקדם ולבדוק אפשרויות אחרות. קלינגר ניסה לשכנע את השחקן שהפועל חיפה היא הדבר הכי נכון עבורו ועוד שנה בצפון תעשה לו רק טוב, אך ממן היה נחוש. הוא ידע שכאשר הדברים יסתדרו בהפועל תל אביב, שירזי יעשה הכל כדי להביא אותו למתחם חודורוב. כשהגיעה ההצעה מהפועל תל אביב, הבינו בהפועל חיפה שלא ניתן למנוע ממנו את החלום.

בהפועל חיפה מספרים שאת האמונה בהצלחה והעלייה בדרגת המקצוענות קיבל ממן דווקא מטל בנין. כאשר הגיע בנין להפועל חיפה, חשש ממן בתחילה כי יאבד את מקומו בהרכב, היות שבנין נותן עדיפות לשחקנים אגרסיביים ובעלי אופי הגנתי, אך מהר מאוד התברר לו אחרת. בנין לקח את ממן לשיחה ואמר לו: "זה לא עניין של אופי התקפי או הגנתי, אתה פשוט צריך להבין שאתה צריך לקרוע את עצמך בכל אימון וגם מחוצה לו כדי להתקדם, אלה הדברים הבסיסיים של הכדורגל. אין גבול ליכולות של הגוף אם רק תאמין בזה, ורק משם תוכל להביא את עצמך לרמות שאתה חולם עליהן". בפועל, בנין לא רק דיבר, אלא גם בדק כל פרט על שחקני הפועל חיפה, לא עזב אותם לשנייה באימונים ועשה הכל כדי להביא אותם לדרגת המקצוענות שציפה.

ממן אכן שדרג עצמו ברמת האימון, הטקטיקה והחשיבה. הוא סיפר לשחקנים בקבוצה כי זה היה שלב מאוד משמעותי בקריירה. "בנין עשה אצלו שינוי גדול", סיפר אחד מחבריו של ממן להפועל חיפה, טל סיפר לו על מה שעבר באיטליה ובכלל, כולם ראו בו דמות של שחקן שהגיע הכי רחוק בעבודה קשה. ממן והשחקנים פשוט נשאבו לכל מה שהיה לבנין לתת להם והצליחו להטריף אחד את השני בפילוסופיה שלו, שמתבססת קודם כל על הוצאת כל היכולות האפשריות מתחילות האימון ועד סופו וגם מחוצה לו. זה עבד כל כך טוב, שהגענו למצב של עומס כמו של מחנה אימונים בתחילת עונה וטל התחיל להוריד קצת. הוא הדבר הכי טוב שקרה כאן לשחקנים בשנים האחרונות וגם לחנן, למרות שניצן הוא המאמן שהכי אהב אותו".

מאמן מכבי נתניה, טל בנין. ברני ארדוב
"הדבר הכי טוב שקרה לשחקני הפועל חיפה". טל בנין/ברני ארדוב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully