וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הדרך למדליה של לי קורזיץ

17.7.2012 / 14:30

עשרה ימים לפני פתיחת האולימפיאדה, וואלה! ספורט בוחנת את סיכוייהם של עשרת הספורטאים הבכירים במשלחת הישראלית. פותחים עם לי קורזיץ, שמתכוננת לדרך ארוכה ומלאת מכשולים

קובי אליהו

צילום ועריכה: קובי אליהו

לי קורזיץ נחשבת לאחת המועמדות החזקות ביותר למדליה אולימפית במשלחת הישראלית ללונדון 2012. במקרה שלה התקוות הן שהיא תהפוך למדליסטית האולימפית הישראלית הראשונה מאז יעל ארד והשנייה בסך הכל. כדי לעשות את זה, היא תצטרך "בסך הכל" להיות לי קורזיץ של השנה האחרונה - הישגית, קרת רוח, ווינרית - אבל ברגע האמת זה לא בהכרח משימה קלה.

לי קורזיץ גולשת רוח ישראלית חוגגת את זכייתה באליפות העולם. Mark Dadswell, GettyImages
צריכה להיות עצמה. לי קורזיץ/GettyImages, Mark Dadswell

ניסיון

המשחקים האולימפיים:

השתתפה פעם אחת במשחקים האולימפיים, באתונה 2004, וסיימה במקום ה-13. בגיל 20, שנה אחרי שזכתה באליפות העולם בדגם המיסטרל בקאדיס, קורזיץ המריאה למשחקים האולימפיים באתונה. גור שטיינברג, שאימן אז אותה ואת גל פרידמן, סיפר לפני מספר ימים שקורזיץ התעצבנה מאוד מהעובדה שהוא לא הצהיר שהיא מועמדת למדליה, כמו גל פרידמן. אומנם היא הייתה אלופת עולם, אבל טבילת האש במשחקים האולימפיים היא תמיד קשה, ובכל זאת היה חסר לה ניסיון. ההופעה שלה באתונה הייתה בינונית, בטח מתחת לציפיות שלה, והיא סיימה במקום ה-13 בלבד.

אליפויות העולם ואירופה:

זכתה עד היום ב-3 מדליות זהב באליפויות העולם ובמדליית כסף באליפות אירופה. בשנה הנוכחית לי קורזיץ רשמה הישג נדיר כשזכתה בפעם השלישית בקריירה שלה באליפות העולם. אחרי שעשתה זאת לראשונה ב-2003 היא זכתה באליפות שהתקיימה בסוף 2011 בפרת' שבאוסטרליה ובאליפות המוקדמת של 2012 (בגלל המשחקים האולימפיים) שהתקיימה במרץ בקאדיס. באליפות אירופה שהתקיימה ב-2011 בבולגריה היא זכתה במדליית הכסף. על ההופעות שלה באליפויות העולם ואירופה לפני 2011 אין מה להרחיב. אחרי הקמפיין האולימפי שלה ב-2004, היא התרחקה מגלשני הרוח למשך מספר שנים ולא הצליחה לקבוע את הקריטריון למשחקים האולימפיים ב-2008. רק בשנת 2010 היא החליטה לחזור לפעילות מקצוענית, תחת חסותו של איגוד השייט, ועשתה את זה בגדול.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
לי קורזיץ מחוייכת לפני היציאה לאולימפיאדת לונדון 2012. קובי אליהו
העונה הנוכחית והעונה הקודמת היו כמעט מושלמות. לי קורזיץ/קובי אליהו

המדליה

מה יביא לה את המדליה?

גם גולשי הרוח הטובים ביותר תלויים הרבה בתנאי מזג האוויר שיכולים להתאים להם, או שלא. לי קורזיץ כבר הוכיחה שהיא יכולה להסתדר גם ללא רוחות חזקות במיוחד, אבל אין שום ספק שברוחות חזקות היא אחת משלוש הגולשות המהירות בעולם, אולי אפילו המהירה מכולן. בתנאים אידיאליים עבור קורזיץ, קשה למצוא יותר משתי גולשות בעולם שיכולות לסכן אותה.

מה ימנע ממנה את המדליה?

לפי התחזית הנוכחית מאתר השייט בווימות', נראה שאין הרבה סיכויים שתנאי מזג האוויר יהיו לרעתה של קורזיץ. בעיה אחרת היא שאלופת העולם לא מגיעה לאולימפיאדה במצב הכי אידיאלי מבחינה פיזית. בחודשים האחרונים היא סבלה מבעיה רפואית שהחמירה, היא גם עברה ניתוח אבל הצליחה לחזור לעצמה באליפות העולם ולנצח. בכל מקרה, כשקורזיץ עצמה מספרת שקשה לה, זה בהחלט נשמע מדאיג.

מה הצפי של הוועד האולימפי?

הישג מעולה: מדליה אולימפית

הישג סביר: מקומות 4 עד 8

לי קורזיץ גולשת רוח ישראלית בראש הפודיום באליפות העולם בשייט. Mark Dadswell, GettyImages
יותר קרובה מרחוקה לפודיום. לי קרוזיץ/GettyImages, Mark Dadswell

יריבות מרכזיות

כפי שכבר צוין, לי קורזיץ נחשבת כיום בעיני רבים לאחת משלוש גולשות הרוח האולימפיות הטובות בעולם, כשיחד איתה זוחה קלפצקה הפולניה ומרינה אלבאו הספרדיה. קלפצקה (26) הייתה סגניתה של קורזיץ בשתי אליפויות העולם האחרונות. היא זכתה באליפות העולם ב-2007, ולונדון תהיה האולימפיאדה השלישית שלה אחרי שסיימה במקום ה-12 באתונה (בגיל 18) ובמקום השביעי בבייג'ינג. קלפצקה היא אחת הגולשות שמסמלות את ההשתלטות הפולנית על הדגם הזה, לפחות באירופה. בארצה היא נחשבת לכוכבת גדולה, כשאיגוד השייט המקומי מממן עבורה גם את הטסת ילדה מתחרות לתחרות ברחבי העולם.

מרינה אלבאו (27) הייתה מדליסטית הארד באליפות העולם ב-2011 ואלופת העולם בתחרות שהתקיימה באתר האולימפי בווימות' ב-2009. מלבד זאת, היא זכתה חמש פעמים באליפות אירופה, וגם העובדה שהיא הגיעה למשחקים האולימפיים היא לא עניין של מה בכך, מאחר שהיא התחרתה על המקום מול גולשת ספרדייה נוספת ששייכת לצמרת העולמית, בלנקה מנצ'ון. אלבאו השתתפה גם במשחקים האולימפיים בבייג'ינג וסיימה במקום הרביעי, כך שיש לה מטען כבד בכל מה שקשור לניסיון האולימפי שלה.

כשמדברים על משחקים אולימפיים, צריך לזכור שניסיון אולימפי הוא אלמנט חשוב מאוד, ועם כל הכבוד להישגים של קורזיץ, קלפצקה, ואלבאו - תהיה שם גולשת, אמנם קצת מבוגרת, שהספיקה לעשות קצת יותר. אלסנדרה סנסיני האיטלקיה היא הגולשת המעוטרת ביותר מבין המשתתפות בלונדון 2012. היא מגיעה למשחקים בגיל 42, כשברזומה שלה ארבע מדליות אולימפיות. היא זכתה במדליית הזהב בסידני 2000, בכסף בבייג'ינג 2008 ובארד באטלנטה 1996 ואתונה 2004. חוץ מזה, היא זכתה לאורך הקריירה שלה 4 פעמים באליפות העולם, ובעוד 3 מדליות כסף ואחת מארד שהייתה באליפות האחרונה שהתקיימה ב-2012 בקאדיס. אז היא הוכיחה שגם בגיל 42 היא יכולה להילחם על מקום בפודיום, ואין ספק שהגולשות של הדור הבא כולל קורזיץ צריכות לחשוש ממנה. אחרי הכל, האיטלקים בונים על רצף של חמש מדליות מכיוון הגולשת המופלאה.

צריך לקחת בחשבון גם את בריוני שואו הבריטית. מדובר בגולשת שמצליחה בשנים האחרונות לתפוס מקום בצמרת, ותמיד נראה שהיא רחוקה שלב אחד מהשלישיה המובילה. את השלב הזה היא תוכל לטפס כשתיהנה מיתרון הביתיות בווימות'. צריך להבין שהאתר האולימפי הוא אתר האימונים של בריוני שואו, כך שמדובר ביתרון גדול עבורה. תוסיפו לזה את העובדה שמדובר בגולשת שזכתה במדליית הארד בבייג'ינג 2008 ותקבלו מתמודדות ראויה למדליה. מצד שני, למרות ששואו היא בריטית, ההישגים הטובים בקריירה שלה היו דווקא ברוחות חלשות כמו המדליה האולימפית ומדליית הארד באליפות אירופה ב-2009 בתל אביב.

אולימפיאדה לונדון 2012 בוואלה! ספורט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully