וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מהפך 2012?

27.6.2012 / 12:56

אחד מצטיין במשחקי ידידות, השני פורח במאני טיים. אחד נחשב לשחקן הטוב בעולם בכל מקום חוץ ממולדתו, לשני למדו כבר לסלוח. מי טוב יותר במדי הנבחרת: ליאו מסי או כריסטיאנו רונאלדו, שנישל את כוכב ברצלונה מאליפות ספרד וכעת רוצה לקבוע תקדים נוסף מולו. הנה המספרים

ב-2008 זכה כריסטיאנו רונאלדו בכדור הזהב בפעם הראשונה והיחידה בקריירה שלו. הוא הקדים אז את ליאונל מסי ב-165 קולות. מאז, ראה הכוכב הפורטוגלי שהספיק לעבור ממנצ'סטר יונייטד לריאל מדריד, את יריבו מברצלונה גובר עליו שלוש פעמים ברציפות במירוץ לעבר התואר האישי הגדול מכולם. "מאז, למעשה, רונאלדו רודף אחרי מסי", מסביר לוואלה! ספורט העיתונאי הפורטוגלי אנטוניו פריירה, כתב 'קוריאו דה מניה'. "הטורניר הזה, במיוחד לאור שני המשחקים הגדולים שלו מול הולנד וצ'כיה, יכול להקנות לרונאלדו יתרון עצום על פני מסי. אם יוביל את פורטוגל לתואר היסטורי או אפילו לגמר, הוא יהפוך את היוצרות במאבק האישי וגם כדור הזהב צריך להיות שלו".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
בקבוצות הם מככבים בדומיננטיות מורגשת, בנבחרות הסיפור אחר, אבל היריבות תמיד ברקע. רונאלדו מול מסי/מערכת וואלה!, צילום מסך

אז לפני שרונאלדו מנסה לבצע עקיפה על פני מסי במאבק על תואר הכדורגלן הטוב בעולם, בדקנו מה תרמו שני השחקנים במישור הבינלאומי במהלך הקריירה שלהם עד כה. הנבחרות שלהם לא זכו בתארים בטורנירים הגדולים באמת בתקופה הזו והביקורות בנושא היו חריפות, במיוחד מאז קיבלו את סרט הקפטן שהוסיף לעול הבלתי נתפס המוטל עליהם כדמויות המובילות. למרות זאת, ממצאי ההשוואה בקטגוריות השונות מעניינים למדי. האם אכן מסתמן כאן מהפך?

הפעם הראשונה שלי

רונאלדו ערך את הופעת הבכורה שלו בניצחון 0:1 על קזחסטן, כמחליפו של לואיס פיגו במשחק ידידות באוגוסט 2003. הוא היה אז בן 18 וחצי. שער הבכורה הגיע כמעט שנה לאחר מכן, ב-12 ביוני 2004, בתוספת הזמן של ההפסד 2:1 ליוון, בשלב הבתים של אליפות אירופה אותה אירחה פורטוגל. אותו מפגש, כזכור, חזר על עצמו גם בגמר, עם אותה מנצחת. רונאלדו השלים אז 90 דקות, ואת המשחק שפט מרקוס מרק.

מסי ערך את הופעת הבכורה שלו בנבחרת ארגנטינה ב-17 באוגוסט 2005, אז היה בן 18 וחודשיים, בניצחון 1:2 על הונגריה במשחק ידידות. שחקנה של ברצלונה החליף בדקה ה-63 את ליסנדרו לופס, אבל הורחק בחלוף שתי דקות לאחר שלטענת השופט (ניחשתם נכון – מרקוס מרק) פגע עם המרפק בשחקן יריב. שבעה חודשים אחרי הבכורה העגומה, מסי הבקיע את שערו הראשון במדי האלביסלסטה, בניצחון 2:3 על קרואטיה במשחק הכנה במרץ 2006.

הארגנטינאי הבקיע מהר יותר את שער הבכורה, אך עשה זאת במשחק ידידות, לעומת שער הבכורה של רונאלדו על במה מרכזית כמו אליפות אירופה. גם האדום בפרמיירה לא מוסיף נקודות זכות למסי בקטגוריה הזו. 0:1 לרונאלדו.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
שחקן נבחרת פורטוגל, כריסטיאנו רונאלדו. רויטרס
בפורטוגל יודעים שהוא הכוכב והשחקן הכי חשוב בנבחרת. זה לא אומר שכולם אוהבים אותו. רונאלדו/רויטרס

היחס בבית

רונאלדו הוא הספורטאי הפופולרי שידעה פורטוגל בכל הזמנים, אך זה לא מנע מהתקשורת וממספר שחקני עבר לירות לעברו חיצי ביקורת לאחר כל משחק מאכזב, כשלכך ניתן להוסיף את חלקו בפיטוריו של קרלוס קיירוש. השיא הגיע בתחילת הטורניר הנוכחי, אז כתבו בעיתונים המקומיים כי "רונאלדו הוא השחקן הטוב בעולם בכל מקום, מלבד פורטוגל". השחקן השתיק את המבקרים במשחקים הבאים, בעוד חבריו הפגינו תמיכה חסרת תקדים בו לאחר הניצחון מול הולנד, אז התעלמו כולם מאנשי התקשורת כאשר חלק מהשחקנים אף ליווה את רונאלדו ביציאה לכיוון האוטובוס. רונאלדו הוא אולי לא הדמות האהובה בחדר ההלבשה של נבחרת פורטוגל, אך כרגע השחקנים מבינים שהם חייבים להתייצב מאחוריו. רק הוא יכול להוביל אותם להצלחה. לכן גם נאני נסוג בו מהעימות מולו ושלח אליו מסרים מעודדים באמצעות התקשורת לאחר הניצחון על דנמרק.

אל מסי תמיד התייחסו בחשדנות בארגנטינה. המעבר בגיל צעיר לספרד והעובדה שמעולם לא שיחק כדורגל מקצועני במדינה, עמדו לרעתו והפכו לעצם בגרון כאשר הייתה אכזבה מיכולתו. השער ב-1:4 על ספרד במשחק הידידות ב-2010 היה מעין הוכחה לנאמנותו של מסי ושינה באופן סופי את הגישה, כשבמקביל ניתן לומר כי מאמנים ושחקני עבר מעולם לא ביקרו אותה בצורה חריפה וגם התקשורת המקומית גילתה סלחנות באופן יחסי. מלבד מקרה של התנגשות סגנונות עם חואן רומן ריקלמה, בתקופה של מסי בנבחרת לא זכורות תקלות מיוחדות. בהתאם לאופיו, הוא נחשב לשחקן אהוב מאוד על חבריו ובשנתיים האחרונות גם על הקהל הארגנטינאי, למרות האכזבות במונדיאל ובקופה.

האופי של מסי העניק לו גיבוי מבית לאחר כל כישלון וגם שמר אותו רחוק מכל עימות פומבי עם מאמנים או חברים. רונאלדו עורר אנטגוניזם גם במדינתו, היה במוקד של סכסוכים פנימיים וסבל לא פעם מהתקשורת. במקרה הזה, הנקודה של מסי. 1:1.

ליאונל מסי שחקן נבחרת ארגנטינה חוגג עם הכדור מתחת לחולצה. רויטרס
לא מצליח לשחזר בנבחרת את היכולת המדהימה מברצלונה, אבל עדיין אהוב ומוערך. מסי/רויטרס

חלוקת המנה

רונאלדו ניצב, רגע לפני המשחק מול ספרד, עם 35 שערים ב-97 משחקים במדי נבחרת פורטוגל. מתוכם, רק חמישה הובקעו במשחקי הידידות השונים, לעומת 22 בשלבי מוקדמות המונדיאל או היורו. הפורטוגלי אף היה מלך שערי מוקדמות מונדיאל 2006 והסגן במוקדמות יורו 2008 ו-2012. שמונה שערים נוספים כבש רונאלדו בחמישה טורנירים גדולים בהם השתתף, עם הישג של לפחות שער בכל טורניר מאז יורו 2004.

מסי הבקיע 26 שערים ב-70 משחקים, מתוכם שבעה בשלושה משחקים ב-2012, אבל שימו לב לחלוקה אצלו. לא פחות מ-16 מהשערים שלו הבקיע הארגנטינאי במשחקי ידידות של האלביסלסטה, לעומת שבעה בשלב מוקדמות המונדיאל בבית הדרום אמריקאי ושלושה בלבד בטורנירים גדולים (מתוך שני גביעי עולם ושני טורנירי קופה אמריקה בהם נטל חלק). במונדיאל 2010 וקופה אמריקה הביתי שנה לאחר מכן, מסי סיים ללא הבקעות.

בעוד הארגנטינאי פורח בעיקר במשחקי ידידות נטולי חשיבות, רונאלדו מוביל את נבחרתו כמבקיע המצטיין בכל קמפיין מוקדמות ודואג לכבוש בכל טורניר מרכזי. ממוצע השערים שלו נמוך יותר, אך השפעתם משמעותית בהרבה. עוד נקודה לפורטוגלי, 1:2.

שחקן נבחרת פורטוגל כריסטיאנו רונאלדו. רויטרס
מול הולנד סיפק צמד נפלא ואת משחק השיא שלו בנבחרת, מול צ'כיה ברבע הגמר היה חתום על שער הניצחון. רונאלדו/רויטרס

על הבמה המרכזית

את שערו הראשון בנבחרת פורטוגל, הבקיע כאמור רונאלדו בפתיחת יורו 2004, בסיומו נבחרתו הפסידה בגמר ליוון. רונאלדו הופיע אז בנבחרת מצטייני הטורניר. במונדיאל 2006 הסתפק CR7 בפנדל נגד עירק, וברבע הגמר מול אנגליה הואשם כי התלונן וגרם להרחקתו של חברו ממנצ'סטר יונייטד דאז, ווין רוני. רונאלדו ספג שריקות בוז בהפסד בחצי הגמר לצרפת ולא קיבל את פרס השחקן הצעיר של הטורניר. גם ביורו 2008 נעצר רונאלדו על שער בודד, אותו הבקיע בהדחה ברבע הגמר מול גרמניה. במונדיאל 2010 נבחר לאיש המשחק בכל אחד ממשחקיה של פורטוגל בשלב הבתים, אבל כבש רק ב-0:7 על צפון קוריאה כדי לשבור בצורת של 16 חודשים. ספרד הדיחה אותו בשמינית הגמר. אחרי מנה צנועה של שער לטורניר, רונאלדו הגיע ליורו 2012, התגבר על שני משחקים ראשונים מאכזבים ומול הולנד סיפק עם צמד נפלא את משחק השיא שלו בנבחרת. גם מול צ'כיה ברבע הגמר היה חתום על שער הניצחון, וכרגע בטורניר השיא שלו בקריירה יש לו שלושה שערים וארבע קורות בארבעה משחקים. גם הקריאות הקנטרניות מהיציעים בשמו של מסי, כבר לא מוציאות אותו מכליו.

מסי היה הארגנטינאי הצעיר ביותר ששותף במונדיאל, כאשר ערך את הבכורה שלו בגביע העולמי בגרמניה במחזור השני של שלב הבתים, בניצחון המוחץ 0:6 על סרביה. הכישרון מברצלונה בישל להרנן קרספו וכבש בעצמו את האחרון כדי להיכנס בסערה לטורניר, אבל לאחר מכן לא תרם ובהדחה בפנדלים מול גרמניה כלל לא שותף. שנה לאחר מכן, בקופה אמריקה, נבחר לשחקן הצעיר של הטורניר אותו סיים עם שני שערים ושני בישולים, אולם ארגנטינה הובסה 3:0 בגמר.

במונדיאל 2010 כבר לבש את החולצה המחייבת עם המספר 10, וזאת כאשר לא אחר מדייגו מראדונה על הקווים, אבל מסי למרות משחקים לא רעים בכלל, נפרד מדרום אפריקה עם בישול אחד, ללא שערים ולאחר תבוסה משפילה מול גרמניה ברבע הגמר. מי שחשב שבקופה אמריקה הביתי ב-2011 הסיפור ישתנה, קיבל עוד הדחה של ארגנטינה ברבע הגמר, הפעם בפנדלים מול היריבה המושבעת אורוגוואי. ומסי? הוא שיפר את המאזן לשלושה בישולים, אבל שוב לא מצא את הרשת ונפרד בדמעות. טראומה בהמשכים.

רונאלדו הגיע עם נבחרתו לגמר יורו, חצי גמר מונדיאל וחצי גמר יורו בו היד עוד נטויה. בכל אחד מהמקרים הוא גם מצא את הרשת, כולל הטורניר הנוכחי בו הוא עוד עשוי לסיים כמלך השערים וכשחקן המצטיין של הטורניר. לעומתו, מסי בלט בשני הטורנירים הראשונים בהם היה צעיר ועוד לפני כן כשכיכב במדי ארגנטינה הצעירה שזכתה באליפות העולם עד גיל 20 (2005) ובאולימפיאדת בייג'ינג (2008), אבל כשנדרש להוביל בנבחרת הבוגרת לא עמד בלחץ. איתו נעלמו גם השערים. נקודה נוספת לרונאלדו.

ליאונל מסי שחקן נבחרת ארגנטינה. Ricardo Mazalan, AP
אכזבה קטנה ב-2006, אכזבה עצומה ב-2010, בקופה אמריקה בארגנטינה המסורת נמשכה. מסי/AP, Ricardo Mazalan

הרגע הגדול מכולם

אצל רונאלדו מדובר בזיכרון טרי. המשחק הפנטסטי מול הולנד, ברגע האמת של פורטוגל ושלו בטורניר ומול יריבה שנחשבה לעדיפה על הנייר, נחשב להופעה הגדולה ביותר שלו במדי הנבחרת וכמובן להופעה האישית המרשימה ביותר של שחקן כלשהו ביורו 2012 עד כה. המשחק הזה שם בצד כל הופעה טובה קודמת של כוכב ריאל מדריד במשחקי מוקדמות או בפלייאוף היורו.

גם אצל מסי מדובר ברגע מהחודש האחרון, אם כי במסגרת שונה לגמרי. ב-9 ביוני 2012, בזמן שרונאלדו הפסיד לגרמניה, מסי להט מול ברזיל והבקיע שלושער, כולל שער ניצחון מרהיב, ב-3:4 של ארגנטינה במשחק הידידות. ההופעה הזו גברה על הבכורה כמחליף במונדיאל 2006 מול סרביה ועל שערי הניצחון בתוספת הזמן במשחקי ידידות נגד ברזיל ופורטוגל.

שוב, ההבדל הוא הבמה. בעוד משחקי השיא של מסי היו למעשה מפגשי ראווה חסרי חשיבות או לכל היותר מאבקי יוקרה, רונאלדו בדרך כלל הוריד הילוך במשחקים כאלה ושמר כוחות למוקדמות. ביורו 2012 הוא התעלה מעל הממוצע והראה שהוא מסוגל להוביל את פורטוגל גם בטורניר גדול. ההצגה מול הולנד מעניקה לו ניצחון מוחץ.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully