וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המשחקים הגדולים של ליאונל מסי: מקומות 16-25

20.6.2012 / 12:00

זו זכות לחיות בתקופה שבה אפשר לקבל עדות חיה לכדורגלן נדיר והיסטורי כמו לאו מסי. ביום ראשון האגדה יחגוג 25. לכבודו, בחרנו את 25 המשחקים הכי גדולים שלו. חלק א'

יש שחקנים שלא מספקים 25 משחקי ענק בקריירה שלמה. אבל לא לכולם, בעצם לאף אחד מהם, לא קוראים ליאונל מסי. הבחירה ב-25 המשחקים הגדולים בקריירה של מספר 10, לכבוד יום הולדתו ה-25, לא הייתה פשוטה בכלל. הרשימה כבר הגיעה ל-50 משחקים ויותר וצוות מומחים נדרש לסייע בסינון. הקריטריונים לפיהם נבחרו המשחקים הם כמובן כמות שערים, אבל גם מעמד, יריבה ובעיקר משמעות המשחק בקריירה של מסי עצמו. אז שבו, תיזכרו ותתענגו. זו זכות לחיות בתקופה שבה שחקן ברמה הזו מככב. טוקבקים עם משחקים גדולים אחרים של מסי יתקבלו בברכה.

המשחקים הגדולים של ליאונל מסי: מקומות 6-15

המשחקים הגדולים של ליאונל מסי: מקומות 1-5

מאספניול ועד גמר האלופות: הרגעים הגדולים של ליאונל מסי

ליאונל מסי שחקן ברצלונה חוגג שער. רויטרס
מוכנים?/רויטרס

מקום 25: 28/6/2005, ארגנטינה – ברזיל 1:2. ההספק: שער

בניגוד לנבחרת הבוגרת, שמחפשת כבר שנים הצלחה, אם יש טורניר בו ארגנטינה שולטת בזירה הבינלאומית, הרי שהוא אליפות העולם לנבחרות עד גיל 20. מראדונה הוליך אותה לזכייה ראשונה בטורניר ב-1979, סביולה לזכייה ביתית מדהימה ורביעית במספר ב-2001, וכעבור ארבע שנים, בהולנד, הגיע תורו של מסי. בשלב הבתים הוא מצא את הרשת רק פעם אחת, אבל ארגנטינה הסתדרה, וכשהגיע הנוקאאוט, הגיע הפרעוש, שהיה כבר אז אחד השחקנים המבטיחים בעולם. שער מול קולומביה בשמינית (שהסתיימה עם שער ניצחון של ארגנטינה בתוספת הזמן, אולי רמז לבאות) ושער מול ספרד ברבע הביאו את האלביסלסטה הצעירים למפגש מול ברזיל. כבר אחרי שבע דקות מסי השתחרר מכל הגנת הסלסאו ובעט כדור חזק לחיבורים של רנאן חסר האונים. ברזיל השוותה, אבל הילד המשיך לעשות ככל העולה על רוחו, יצר אינספור מצבים ושניות ספורות לפני השריקה לסיום הזמן החוקי הוא דהר בשמאל, נכנס לרחבה והעביר רוחב ופבלו סבאלטה מצא את הרשת כדי לסדר ניצחון ענק על היריבה השנואה. בגמר אגב, מסי כבש בשני פנדלים וניצח 1:2 את ניגריה, כשהוא זוכה בתואר השחקן המצטיין, כמו גם בתואר מלך השערים.

צפו בתקציר

ליאונל מסי חוגג זכייה במונדיאליטו עם ארגנטינה הצעירה. Lars Baron, GettyImages
כוכב נולד. מסי עם גביע העולם לנבחרות צעירות/GettyImages, Lars Baron

מקום 24: 7/9/2010, ארגנטינה - ספרד 1:4. ההספק: שער

הנבחרת, לפחות בינתיים, לא הייתה מקום של הצלחות עבור מסי, בניגוד למצב בקטאלוניה. בתור ילד שגדל מגיל 11 בברצלונה, רבים האשימו אותו שהוא לא חש במדי האלביסלסטה את אותה גאווה ותשוקה שהוא חש בברסה, אבל מסי, כמו מרבית הארגנטינאים, תמיד נשאר נאמן למדינת האם. מונדיאל 2010 היה עוד זיכרון מר עבור ארגנטינה, שחטפה רביעייה ללא מענה מגרמניה ברבע הגמר. עבור ספרד לעומת זאת, זו הייתה הצלחה והיא הגיעה למשחק הידידות הזה במונומנטאל בבואנוס איירס בתור אלופת העולם הטרייה. מסי פגש לא מעט מחבריו לברצלונה, כנראה אכול קנאה בשל האפשרות שהייתה לו בעבר להיות חלק מהנבחרת שלהם, אבל על כר הדשא הוא חגג וסופסוף כבש את ליבם של הארגנטינאים הספקנים. כבר בדקה העשירית הוא קיבל את הכדור ברחבה ומול הגליץ' של ג'רארד פיקה והיציאה של פפה ריינה, הקפיץ בקור רוח נהדר, כמו שרק הוא יודע, הקפצה שפיקה ודאי ראה לא פעם באימונים. משם ארגנטינה לא נעצרה ובניצוחו של הפרעוש דרסה את הספרדים 1:4, כדי להוכיח שגם לה יש מה למכור כשמסי הוא בעל הבית.

צפו בתקציר

מקום 23: 24/9/2011, ברצלונה – אתלטיקו מדריד 0:5. ההספק: שלושער

מסי אותת על הכוונות שלו לגבי העונה הנוכחית, בה ניפץ כל שיא כיבושים אפשרי, כבר מהרגע הראשון. במחזור החמישי, אחרי שהקטאלנים כבר איבדו ארבע נקודות, הגיעה לקאמפ נואו אתלטיקו מדריד החזקה, שזכתה בסיום העונה בליגה האירופית. דויד וייה פתח את מסכת הכיבושים בדקה התשיעית ומשם - הכל מסי. בדקה ה-15 הוא היה אחראי ישיר לשער עצמי של מיראנדה ואחר כך כבר לא נזקק לטובות מאף אחד. הטעיה אדירה ושינוי קצב אופייני הסתיימו בשער קל בדקה ה-26, מבצע אישי בו ניער שלושה שחקנים ושלח כדור לפינה בדקה ה-71 ועוד דאבל פס יפה עם וייה ושער מזווית קשה בתוספת הזמן קבעו שלושער אישי שביעי בליגה וניצחון מוחץ לברצלונה.

צפו בתקציר

ליאונל מסי שחקן ברצלונה חוגג. רויטרס
כבש בצרורות מהרגע הראשון של העונה. מסי מול אתלטיקו/רויטרס

מקום 22: 21/8/2010, ברצלונה – סביליה 0:4. ההספק: שלושער

ברצלונה הגיעה לעונה שעברה מעט מודאגת מהנפילה ביכולת, שעלתה לה באיבוד ליגת האלופות וגביע המלך. המשחק הרשמי הראשון של העונה, שהסתיים בהפסד צורב 3:1 בסביליה בחלק הראשון של הסופרקאפ המקומי, בוודאי לא עזר והחששות לפני הגומלין היו כבדים. אחרי שער עצמי של עבדולאי קונקו, מסי התפנה להרגיע את הרוחות וחורר את הרשת של אנדרס פאלופ. צ'אבי מצא אותו בכדור עומק גדול בדקה ה-25 והיתרון במפגש הכפול עבר לברצלונה. דקה למחצית הגיע הצמד עם שער קשה ברגל ימין ובתוספת הזמן הוא השלים שלושער מריבאונד. ברסה הזכירה לכולם מי הקבוצה הטובה באזור וסיימה את העונה עם עוד זכייה בליגת האלופות ובאליפות.

צפו בתקציר

מקום 21: 29/2/2012, ארגנטינה – שוויץ 1:3. ההספק: שלושער

כדי להפוך ללב הנבחרת לקראת המונדיאל הקרוב בברזיל, מסי צריך להיות זה שלוקח אחריות וזה ששאר השחקנים ידעו שצריך לחפש בתור אופציה ראשונה. כדי שזה יקרה בנבחרת, שם מסתובבים לא מעט אגואים, הוא חייב לספק קבלות וכך היה במשחק הידידות הזה, שנערך בברן. בדקה ה-20 מסי מצא את אגוארו, שהחזיר בעקב והקוסם שלח לפינה. שוויץ השוותה, אבל שלוש דקות לסיום היא השאירה את מסי לבד והוא השכיב את פליפ סנדרוס בקלות ושלח לחיבורים. בתוספת הזמן, הוא גם השלים שלושער ראשון בנבחרת עם פנדל מדויק.

צפו בתקציר

ליאונל מסי, נבחרת ארגנטינה, לפני אדמיר מחמדי, נבחרת שוויץ. רויטרס
צריך להשתלט גם על הנבחרת. מול שוויץ/רויטרס

מקום 20: 19/2/2012, ברצלונה – ולנסיה 1:5. ההספק: רביעייה

עוד אחד מרגעי השיא של העונה החולפת. ברסה הגיעה למשחק במשבר לא קטן, אחרי איבוד חמש נקודות ליגה תוך שלושה מחזורים וכשריאל מדריד ממשיכה לדהור. לצערם של העטלפים, הם שוב עמדו בדרכו של מסי, שבניגוד למשחק שבמקום ה-25 בדירוג, הפעם כבר היה הכוכב הבלתי מעורער של הקבוצה. ולנסיה עוד עלתה ליתרון מפתיע בנואו קאמפ, אבל מסי התפוצץ עליה עם רביעייה. שער מבריק מזווית אפס ועוד שער מריבאונד ערמומי קבעו מהפך פרטי תוך חמש דקות ובמחצית השנייה הוא הכה פעמיים נוספות, עם ריבאונד נוסף ודהרה מהחצי שהסתיימה בהקפצה אלגנטית. ברצלונה אומנם לא זכתה בתואר בסיום העונה, אבל מסי, בהופעה ה-200 ב'לה ליגה' ועם רביעייה ראשונה בליגה, אותת על שיאי השערים שהוא עתיד לשבור. אפילו גווארדיולה יצא מגדרו ואמר אחרי המשחק: "אנחנו בני מזל לחיות בזמן בו השחקן הזה משחק".

צפו בתקציר

מקום 19: 2/5/2012, ברצלונה – מלאגה 1:4. ההספק: שלושער

זו הייתה כאמור, עונה יוצאת דופן מבחינת כיבושים עבור מסי וברשימה הפרטית שהוא יעשה יום אחד, המשחק הזה בהחלט יהיה מדורג גבוה למעלה. אומנם זה היה "רק" שלושער הפעם, התשיעי שלו העונה והשביעי בליגה, אבל מבחינה אישית, השער האחרון עזר לו לשבור את שיאו בן 39 השנים של גרד מולר האגדי ולהגיע ל-68 שערים בעונה. זה היה משחקו ה-57 בלבד של מסי בעונה שעברה ואחרי צמד פנדלים מוצלחים שהשוו את השיא, הוא קיבל מסירת אמן מאנדרס אינייסטה, דילג עם הכדור בצורה נהדרת מעל קרלוס קאמני האומלל ומול שער ריק שבר עוד שיא - מלך השערים לעונה בקבוצה אירופית. מעבר לשערים הבודדים ולמשחקים הגדולים, למסי יש מטרה נוספת בקריירה והיא לכתוב את שמו בספרי הזהב של הכדורגל ובמשחק הזה, זה אכן קרה.

צפו בתקציר

ליאונל מסי שחקן ברצלונה (ימין) מול קרלוס קאמני שוער אספניול. רויטרס
משחק שיכנס לצמרת הרשימה הפרטית. מסי חוגג על מלאגה/רויטרס

מקום 18: 17/9/2011, ברצלונה – אוסאסונה 0:8. ההספק: שלושער ושני בישולים

ברצלונה באה למשחק הזה עצבנית מאוד. בשבוע שלפניו, היא עשתה 2:2 בלבד בחוץ מול ריאל סוסיאדד ומיד לאחר מכן שמטה שתי נקודות בליגת האלופות מול מילאן, עם 2:2 ביתי אחרי ספיגה בתוספת הזמן. הקבוצה מפמפלונה, שנתנה עונה מצוינת וסיימה במקום השביעי, נאלצה לשמש כשק החבטות של מסי וחבורתו. מספר 10 דחק מקרוב את הראשון כבר בדקה החמישית, הוסיף עוד שער קל כדי לקבוע 0:5 עוד לפני ההפסקה וגם כבש את השמיני, אבל גולת הכותרת הייתה צמד בישולים גאוניים לפברגאס וצ'אבי, שסימנו עליית מדרגה נוספת: מסי סיים את העונה האחרונה עם 29 בישולים, שיא קריירה.

צפו בתקציר

מקום 17: 20/11/2010, אלמריה – ברצלונה 8:0. ההספק: שלושער ושני בישולים

עוד שמינייה של ברסה בניצוחו של מסי, הפעם בחוץ. אלפי האוהדים של הקבוצה הקטנה מאנדלוסיה הגיעו למשחק עם חלומות על סנסציה וקיבלו קונצרט. מסי השתלט על העניינים במהרה וניצל דאבל פס עם וייה כדי לפתוח את מסכת השערים. עוד צירוף נאה עם וייה הסתיים בחמישי של ברצלונה מרגליו של מסי, כבר בדקה ה-37 והוא הוסיף עוד שער קל במחצית השנייה וצמד בישולים גדולים לבויאן קרקיץ', שחתמו את התבוסה הענקית. מה עוד כדאי להוסיף? שאלמריה ספגה עד לאותו משחק רק 12 שערים ב-11 מחזורים. אה, כן וששבוע לאחר מכן ברצלונה פגשה את ריאל מדריד לקלאסיקו הראשון בעידן ז'וזה מוריניו. זה נגמר ב-0:5 לקטאלנים.

צפו בתקציר

לאונל מסי שחקן ברצלונה. רויטרס
אוסאסונה ואלמריה חטפו שמיניות בניצוחו/רויטרס

מקום 16: 20/3/2012, ברצלונה – גרנאדה 3:5. ההספק: שלושער ובישול

לא הייתה למסי דרך יותר מושלמת מזו כדי לשבור את שיאו המיתולוגי של ססאר רודריגס האגדי ולהפוך לכובש המצטיין של ברצלונה בכל הזמנים. המשחק המטורף הזה נפתח עם בישול לשער מהיר של צ'אבי. בדקה ה-17 הגיע שער גדול בבעיטה מהאוויר לקורה ופנימה. גראנדה הדהימה והשוותה ל-2:2, אבל מסי מיד חילץ את ברסה עם שער טיפוסי, שכלל בריחה מהירה מההגנה והקפצה מעל השוער- השער ה-233, שהציב אותו לבדו בפסגה. עוד מבצע שלו הסתיים בשער של כריסטיאן טייו הצעיר וארבע דקות לסיום הוא השכיב את השוער וחתם שלושער נוסף. גווארדיולה לא נשאר אדיש ואמר לאחר המשחק: "אפשר להשוות אותו למייקל ג'ורדן, הוא נכנס להיסטוריה. הילד הזה הוא אחר, מצטער בפני כל האחרים שמנסים לחקות אותו". ג'רארד פיקה סיכם אז ואמר: "אני מאמין שהוא הטוב בהיסטוריה של הספורט הזה".

צפו בתקציר

ליאונל מסי, שחקן ברצלונה. רויטרס
מלך שערי ברצלונה בכל הזמנים. מסי חוגג על גרנאדה/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully