וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיוויד בלאט: "זה לא הזמן לנפילת מתח, אסור להיכנע לעומס"

22.2.2012 / 19:10

מאמן מכבי ת"א דרוך לקראת המשחק הגורלי מול ז'לגיריס (ה', 21:05, ערוץ 10): "הלחץ הוא עלינו, לא נסתכל על קאנטו"

קובי אליהו

צילום וידאו: קובי אליהו
עריכת וידאו: יותם בן דוד

עוד שבוע חלף, ושוב מגיעה מכבי תל אביב למשחק שעשוי לקבוע את גורל העונה שלה ביורוליג. האלופה הישראלית תארח מחר (חמישי, 21:05, ערוץ 10 ו-5 HD) את ז'לגיריס קובנה כשהיא חייבת ניצחון, ובו בזמן תאזין בוודאי להתפתחויות מהמשחק המקביל בבית בקאנטו, שם יארחו האיטלקים את ברצלונה. האימון הערב היה חגיגי במיוחד, ובו חגגו השחקנים יום הולדת לדמונד מאלט, וכן את הולדת בנו של סופוקליס שחורציאניטיס. לאחר מכן קיימו הצהובים את מסיבת העיתונאים הרשמית לקראת ההתמודדות, ונשמעו נחושים כהרגלם.

"אנחנו עומדים בפני עוד משחק קריטי עבורנו, עשינו את הכל כדי לבוא למשחק כמה שיותר מוכנים וחדים", אמר דיוויד בלאט בפתח מסיבת העיתונאים. "ללא ספק, הלחץ הוא עלינו ואנחנו צריכים לעמוד מול זה, להתמודד עם זה, ובכל זאת להציג כדורסל טוב ואני מקווה שגם ננצח. ז'לגיריס אמנם לא ניצחה בטופ 16, אבל מתוך ארבעת המשחקים שלהם, בשלושה הם היו יכולים לנצח. היא קבוצה מאוד מסוכנת, מאוד כשרונית. יש לנו פייט רציני מולנו. כשאתה משחק הרבה מאוד משחקים קובעים בזמן קצר מתישהו יכולה לבוא ירידת מתח, אבל זה בטח לא הזמן לזה. אסור שניכנע לזה".

על המשחק המקביל בין קאנטו וברצלונה, שישפיע גם כן על גורלה של מכבי תל אביב, הוסיף בלאט: "אנחנו לא יכולים להסתכל הצידה אם לא ננצח מחר, אין טעם אפילו. קודם כל נצטרך לעשות את מה שצריך לעשות, כי אם לא, כמעט ולא יהיה לנו סיכוי. נסמוך קודם כל על עצמנו בכל מה שקשור להמשך הבית".

בלאט נשאל על הכושר המצוין בו נמצא יוגב אוחיון ואמר: "אני לא יודע אם הוא ברומטר, הוא פשוט שחקן מצוין שתורם המון. זה שירות טוב לכל השחקנים הצעירים - כשאתה תורם בשני הצדדים של המגרש, כמעט אף פעם אתה לא טוב. יוגב משפיע על המשחק גם בהתקפה וגם בהגנה והוא משתדל להביא לנו את זה כל היום. זה מה שהופך אותנו לשחקן מצוין ומשמעותי פה".

לקראת תום מסיבת העיתונאים נשאל המאמן על הפרסומים שצצו בשבוע שעבר, לפיהם שוחח עם מכבי תל אביב על הישארות במועדון גם בעונות הבאות ואמר: "זה הדבר היחיד שדי נכון שנכתב כאן בזמן האחרון. דיברתי עם ההנהלה על ההמשך שלי. לא הגענו לשום סיכום, אבל אם זה יקרה - אף אחד לא ישמח יותר ממני".

יוגב אוחיון עצמו, שנמצא בכושר נפלא, אמר לקראת ההתמודדות: "היו לנו יומיים וחצי להתכונן למשחק הזה אחרי יום חופש לכן מבחינה גופנית אנחנו מרגישים טוב. אני מאמין שאנחנו מוכנים למשחק מחר. המאמנים עשו את כל מה שצריך כדי להכין אותי, וצריך פשוט לבוא ולהופיע על הפרקט. אנחנו סומכים על הקהל ועל יתרון הביתיות שלנו, הוא נתן לנו פוש גדול בעבר ואני בטוח שהוא ייתן גם מחר, צריך פשוט לבוא ולהיות פיזיים מהתחלה. יש מי שיטריף אותנו בקבוצה, יש רצון והתלהבות לעלות לטופ 8 לכן לא צריך יותר מדי לדרוש מוטיבציה כי היא כבר ישנה".

קית' לנגפורד הוסיף: "אנחנו מתרכזים אך ורק במה שחשוב לנו וזה לנצח מחר את המשחק מול ז'לגיריס קובנה. יש לנו צ'אנס לשלוט בגורל שלנו ואנחנו צריכים לעשות זאת. אני לא אוהב להיות תלוי באף אחד אחר אבל ברור שאם קאנטו תפסיד מחר לברצלונה אנחנו נהיה שמחים כי זה יכול לעזור לנו. המשחק מול הפועל ירושלים היה משחק חזק וטוב שהוא הכנה מצוינת למשחק מחר. יש לנו קצב טוב כרגע וכושר טוב, אני בטוח בעצמנו שאנחנו מוכנים למשחק מחר".

דונטיי דרייפר וגיורגי שרמנדיני מועמדים לעונה הבאה

בתוך כך, ממשיכה הקבוצה לבחון מועמדים לקראת העונה הבאה, עם או בלי קשר לעזיבתו האפשרית של סופוקליס שחורציאניטיס. לוואלה! ספורט נודע כי שני שמות שהועלו כמועמדים אפשריים הם הרכז האמריקאי דונטיי דרייפר (27, 1.80 מ'), שכבר הוזכר כמועמד לפני הגעתו של דמונד מאלט, וכן הסנטר הגיאורגי גיורגי שרמנדיני (22, 2.16 מ'), שהציג יכולת טובה במדי קאנטו נגד הצהובים בטופ 16.

מאמן ז'לגיריס אלכסנדר טריפונוביץ' אמר לקראת ההתמודדות: "זה המשחק האחרון שאנחנו עוד יכולים להילחם עליו ואנחנו נבוא לעשות זאת בצורה הכי ספורטיבית שיש במטרה לנצח. אנחנו מבינים ויודעים שהמשחק חשוב גם למכבי, אנחנו יודעים שלתוצאות הללו השבוע תהיה הכרעה. נעבוד קשה, נהנה מהמשחק ונקווה לצאת מפה עם ניצחון".

יורוליג בוואלה! ספורט

מדוע בחר דורון פרקינס דווקא בקאנטו?

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully