וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רונאלדיניו בעקבות פלה של 1970

3.9.2011 / 14:00

כשאחד מענקי דורנו חזר לליגה במולדתו אחרי תקופה בעייתית במילאן, אף אחד לא האמין שזה יסתיים בקאמבק לנבחרת ברזיל. מי זעזע אותו והעיר לו את הקריירה, מי המציא לו עמדה מנצחת שהסתירה את כמות הבילויים והאם זה תחילתו של הסיפור הגדול של מונדיאל 2014

ב-19 ביוני, שתי דקות לפני שריקת הסיום במשחק הדרבי בין פלמנגו לבוטאפוגו, החליט מאמן המארחת וונדרליי לושמבורגו להוציא את רונאלדיניו המאכזב, שהתמקד עד אז בבילויים ליליים וריקודים בקרנבל. כדורגל? אפשר היה למצוא אותו מככב רק במשחקי הפוצ'יוולי בחופי ריו. למהלך המפתיע של לושמבורגו הייתה מטרה מוצהרת אחת – לזעזע את השחקן באמצעות שריקות בוז מצד הקהל הפגוע של פלמנגו. "אם האוהדים דורשים יותר ממנו, זה בגלל שמשהו חסר", הסביר המאמן לאחר העימות בין רונאלדיניו לקהל. "אנחנו נותנים לו את כל התנאים האידיאליים כדי לחזור לרמה שתוביל אותו לנבחרת ברזיל. עכשיו זה תלוי רק בו".

שחקן פלמנגו, רונאלדיניו. Felipe Dana, AP
החיוך חזר, ואיתו גם היכולת הנהדרת. רונאלדיניו/AP, Felipe Dana

מאז מדובר בסיפור הצלחה מסחרר. רונאלדיניו הוא כבר לא אותו שחקן מלהיב שהוביל את ברצלונה לשתי אליפוית ספרד ולזכייה באליפות אירופה, ורחוק מהימים בהם נבחר פעמיים לשחקן השנה בעולם, אבל הקסם עדיין שם. גם בגיל 31. חודש לאחר הבוז הצורם בדרבי מול בוטאפוגו, הגיע המשחק ששינה את החזרה של רונאלדיניו לברזיל מן הקצה אל הקצה. פלמנגו פיגרה 3:0 מול סנטוס כשניימאר הבקיע פעמיים, אבל רונאלדיניו ענה לו עם שלושער והצעיד את קבוצתו לקאמבק ענק וניצחון 4:5. המאסטרו הוותיק הראה גם לילד הפלא שיש לו עוד מה ללמוד. ברזיל התאהבה מחדש, גם מאנו מנזס לא נותר אדיש.

אחרי תשעה חודשים: רונאלדיניו חזר לנבחרת ברזיל

רחבת הריקודים

רק לפני מספר חודשים התחושה בברזיל הייתה שרונאלדיניו הגיע לשנת פרישה ויהפוך בקרוב מאוד לרונאלדו. יותר מ-20 אלף אוהדי פלמנגו התרגשו לחזות בטקס הצגתו של הכוכב הגדול, שחזר אחרי עשור מוצלח באירופה והעדיף את קבוצתם על פני שיבה הביתה לגרמיו. חוזה לשלוש שנים וחצי (תמורת שכר סמלי של 130 אלף יורו לשבוע) הראה על כוונה להתקשרות ארוכת טווח, אך בפועל מספר 10 קרטע על המגרש, נראה עייף והרתיח את האוהדים כשצולם מבלה במועדונים עד אור הבוקר, לפני ואחרי משחקים.

אחד מאוהדי פלמנגו אף פתח קו חם על מנת לקבל דיווחים חיים באשר למעלליו של השחקן, אבל ברגע שהיכולת השתפרה הקו הפסיק להיות פעיל. אל תטעו, הבילויים לא פסקו לרגע. פשוט הביצועים של רונאלדיניו על המגרש האפילו על הכותרות במדורי הרכילות. מיד לאחר שהצליח להסיר את החלודה מארבע שנות דשדוש באירופה, מאז העברת השרביט בברצלונה לליאונל מסי והשנים הלא יציבות שבאו בהמשך במילאן, רונאלדיניו נראה שחקן אחר לגמרי.

ב-26 ביוני, שבוע לאחר שריקות הבוז מהקהל שלו, רונאלדיניו כבש שער ב-1:4 על אתלטיקו מיניירו וסימן לכולם לשתוק. לאחר מכן הסביר: "מצטער, אני כבר לא יכול לנשום כמו שצריך מבלי לספוג ביקורות". באותו יום החיוך כבר חזר לפניו של רונאלדיניו, מספר שבועות לאחר מכן החלו אותם אוהדים שקראו נגדו בקמפיין למען זימונו לנבחרת. חובבי הכדורגל בארץ הסמבה שוב נשבו בקסמו של 'דיניו'.

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - עכשיו בישראל

בשיתוף נומייר פלוס
רונאלדיניו במהלך הקרנבל בברזיל. רויטרס
תמונות כאלה הרתיחו את אוהדי פלמנגו וגרמו לאחד מהם לפתוח קו חם כדי לעקוב אחר מעלליו. רונאלדיניו חוגג בקרנבל/רויטרס

רחבת ה-16

החזרת רונאלדיניו לסגל נבחרת ברזיל הייתה אחת המטרות המוצהרות של פלמנגו. נשיאת הקבוצה פטרישיה אמורים הציבה את היעד כבר בינואר, והמאמן לושמבורגו הבטיח שיאפשר לקשר להתבלט. לושמבורגו הבין מהר מאוד שבגיל 31 רונאלדיניו הוא לא הפנטזיסט קל הרגליים מהעשור הקודם, ובהחלטה שהתבררה כמבריקה הסיט אותו לעמדה קדמית יותר והציב אותו כחלוץ. 10 שערים ב-17 משחקים העונה (מקום שני בטבלת המבקיעים בליגה) ופיגור נקודה בלבד של פלמנגו מהפסגה, הוכיחו שלושמבורגו מצא את הדרך ליהנות מכישוריו של העילוי מפורטו אלגרה. כמה שיותר קרוב לשער היריבה.

"רונאלדיניו הובא לפלמנגו במטרה להיות הפנים של המועדון, הוא האייקון היחידי שלנו", הבהיר לושמבורגו. "החלטתי להציב אותו בהתקפה כדי שירוץ פחות, אין צורך שיבוא לקישור וינהל משם את המשחק. רונאלדיניו יכול לעשות במונדיאל 2014 את מה שפלה עשה עבור ברזיל ב-1970. הוא התבגר ומביא איתו הרבה ניסיון. הוא יהיה בשביל הצעירים מה שרונאלדו וריבאלדו היו בשבילו ב-2002". ההשוואה של לושמבורגו מעניינת, אך יש לציין כי פלה עשה זאת במקסיקו 70' כשהוא עוד לא בן 30, ושנה לאחר מכן פרש מכדורגל בינלאומי. רונאלדיניו יהיה בן 34 בעוד שלוש שנים. האם החלום שלו יתגשם?

גם מאנו מנזס, שלא זימן את רונאלדיניו לסגל הנבחרת מאז נובמבר אשתקד והתעלם ממנו לפני הקופה אמריקה, לא יכול היה שלא לשים לב לפריחה המחודשת של אחד מגדולי הכדורגלנים של דורנו. בברזיל היה מי שטען שמנזס החזיר את רונאלדיניו לסגל רק כדי לעזור לקבוצתו האהובה קורינתיאנס, שתפגוש את פלמנגו 48 שעות לאחר משחק הידידות של ברזיל מול גאנה בלונדון (שני, 21:45), אבל המאמן לא פוסל אפשרות לבנות עליו למונדיאל הביתי בעוד שלוש שנים. "מבין כל הוותיקים שיש לנו בסגל, לרונאלדיניו יש את הסיכוי הגבוה ביותר לשחק איתנו בגביע העולמי הקרוב. אין לו היסטוריה של פציעות והוא שיחק באופן יציב למדי. רונאלדיניו היה אלוף עולם והחזרה לליגה המקומית עשתה לו רק טוב. הוא הפך לאחד השחקנים המובילים בליגה, ומה שמצליח בפלמנגו יכול לעזור גם לנבחרת ברזיל".

ונדרליי לושמבורגו מאמן אתלטיקו מיניירו. AP
החליט להציב את רונאלדיניו בהתקפה והרוויח אותו מחדש. וונדרליי לושמבורגו/AP

האס של ברזיל?

מאז ההופעה ה-88 והאחרונה שלו לעת עתה במדי הסלסאו, בהפסד 1:0 לארגנטינה במשחק הידידות ב-17 בנובמבר, רונאלדיניו חזר והדגיש כי יעמוד לשירות הנבחרת בכל רגע. "אני מאמין שיש לי עוד מה לתרום לנבחרת", הבהיר לא פעם. "פיזית, אני בכושר מצוין. חזרה לסגל ברזיל תהיה חלומית עבורי". למרות האכזבה מאי זימונו למשחק הידידות האחרון מול גרמניה, רונאלדיניו המשיך להצטיין בליגה עם פלמנגו, עלה איתה שלב בגביע הסודאמריקנה ובסופו של דבר קיבל את השיחה המיוחלת.

"אני מאושר לראות שהעבודה שלי זוכה להכרה", אמר רונאלדיניו לאחר הזימון. "זה מהווה עבורי עוד מקור למוטיבציה. התמזל מזלי להופיע בשני מונדיאלים עם נבחרת ברזיל וגם לזכות באחד. לשחק בגביע עולמי נוסף, ועוד כזה שייערך במדינה שלנו, זה דבר שאין דומה לו". לברזיל אמנם אין משחקים רשמיים עד המונדיאל אותו תארח בקיץ 2014, מלבד גביע הקונפדרציות שייערך שנה קודם לכן, כך שלמנזס לא תהיה אפשרות לבחון את רונאלדיניו במפגשים תחרותיים. למרות זאת, לא מדובר באטרקציה בלבד, אלא במועמד רציני להיות האס של ברזיל בעוד שלוש שנים – אם כמספר 10 ואם כמחליף שמשנה משחק.

מלבד העניין הרב שמייצרת חזרתו לסגל של כוכב בקנה המידה של רונאלדיניו, מדובר גם בתוספת אדירה של ניסיון – הדבר שכל כך חסר לברזיל בקופה אמריקה ובמיוחד בדו קרב הפנדלים המביך מול פרגוואי. פאטו, גאנסו וניימאר יוכלו להרוויח מהשהות לצד רונאלדיניו, שינסה במקביל להשיב מעט מה"ז'וגו בוניטו" אליו מתגעגעים כל כך אוהדי הסלסאו. "עכשיו רונאלדיניו יכול גם לשחק וגם לחגוג ולבלות", אמר הפרשן קרלוס ז'יל בערוץ הטלוויזיה 'גלובו'. "הוא נמצא במרכז העניינים מבחינה תקשורתית ויש לו השפעה על צעירים שזוכים לראות במו עיניהם את אחד מענקי הכדורגל. הוא פשוט חופשי ומאושר".

כדורגל דרום אמריקאי בוואלה! ספורט

רונאלדיניו חוגג שער במדי ברזיל. רויטרס
האם נראה אותו במדי נבחרת ברזיל גם ב-2014? רונאלדיניו/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully