וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מהראן לאלה: "בכל שנה גוטמן הביא חלוצים אחרים, ובסוף הבין שמקומי בהרכב"

דמארי ותמוז? "בכושר שלי אני צריך להיות בהרכב". טביב והחוזה החדש? "אף אחד לא עושה לי טובה, יש קבוצות אחרות שרוצות אותי". גוטמן והצל שהותיר? "העונה נוכל להיות טובים יותר". מהראן לאלה, שחקן הקלאץ' שהיה כל כך חסר להפועל תל אביב בעונה שעברה, פותח את הלב

את העונה שעברה מהראן לאלה בעיקר רוצה לשכוח. מה שהתחיל כחלום עם ארבעה שערים במוקדמות ליגת האלופות, הסתיים מהר מאוד עם קריעת הרצועות בדרבי התל אביב בגביע הטוטו. בזמן שחבריו נהנו בליגת האלופות, לאלה אסף את עצמו מחדש בחדר הטיפולים. כל חלוץ בסיטואציה הזו, שבה הקבוצה לומדת להסתדר בלעדיו ומביאה חלוצים בכירים במקומו, היה נשבר. בטח כשאחד מהם הגיע הקיץ ב-1.5 מיליון יורו לחצי כרטיס.

אבל לאלה, כפי שהוא כבר מוכיח במשחקים האחרונים, לא באמת חושש מתחרות מול עומר דמארי וטוטו תמוז, ומתכנן עונת קמאבק משובחת בלי קשר לתנאים המקדימים. "אני, תמוז ודמארי באותה רמה", הוא סבור. "אבל כרגע אני חוזר מפציעה קשה ומנסה להשתלב בחזרה ולהרוויח את הדקות שלי. אני לא יכול להגיד שהם צריכים להיות על הספסל ואני בהרכב, כי הם בכושר טוב ואני מקווה שימשיכו ככה גם לטובת הקבוצה. ברור שזה מתסכל שאני לא בהרכב. אני חושב שבכושר שכבר אני נמצא בו היום, אז המקום שלי בהרכב, אבל זה קשטן צריך להחליט. הטבע שלי הוא לפרגן ואני מאמין שאם גם לי ילך טוב במהלך העונה, הם ידעו לפרגן לי בחזרה, וגם אם לא, זו לא בעיה שלי".

מה עבר עליך בתקופה שנפצעת?

"איך שנפצעתי לקחו אותי לבית חולים, עשיתי שם בדיקה וצילום, ואמרו לי שאני הולך להיעדר שלושה שבועות. אמרתי לעצמי, שלושה שבועות זה לא נורא בכלל, ונרגעתי. יום למחרת הד"ר אומר לי שהוא רוצה לעשות לי בדיקת MRI והלכתי לעשות את הבדיקה בערב לפני הטיסה לאוסטריה למשחק מול זלצבורג, ואז בבוקר אמרו לי שיש לי קרע ברצועה הצולבת ואני איעדר עד שנה. פשוט הייתי בהלם, התחלתי לבכות ולא ידעתי מה לעשות ומה לחשוב. אחרי שהתחלתי את העונה כל כך טוב, היה לי מאוד קשה לקבל את זה. רק אחרי שבועיים בערך כבר התחלתי לצאת מזה, כי ידעתי שאם אני לא אהיה חזק בראש, אז אני אשב בבית ולא אחזור לשחק".

איך היה לראות הקבוצה מהצד?

"קשה מאוד. למרות שהייתה לנו קבוצה מצוינת והביאו את טוטו תמוז במקומי שהוא שחקן גדול, הרגשתי שגם אני הייתי יכול לתרום את חלקי. הכי קשה מבחינתי היה לראות את הקבוצה בליגת האלופות, אבל לא יכולתי לעשות עם זה הרבה. לשחק עם רגל אחת לא הייתה אופציה. שיחקתי במוקדמות והבקעתי, אמרתי שזו הולכת להיות העונה שלי, ואז באה הפציעה שהפסיקה את הכול. בכדורגל הכול זה מזל".

עוד לקראת תחילת ליגת העל:

שחקני ליגת העל מצטרפים למחאת האוהלים
רגע לפני: כל הקבוצות, כל הניתוחים
אייל גולסה פותח את הלב לקראת העונה החדשה

מהראן לאלה שחקן הפועל תל אביב (מימין). קובי אליהו
"הכי קשה מבחינתי היה לראות את הקבוצה בליגת האלופות". לאלה/קובי אליהו

העובדה שפרצת רק בגיל מאוחר עזרה לך בשיקום?

"ברור, כי אמרתי לעצמי עד שהגעתי לפה, עכשיו אני אוותר? לא היה שום סיכוי בעולם שדבר כזה יקרה וכל הזמן חשבתי שאני אתגבר על הפציעה, לא משנה מה. הייתי עובד כל יום חמש שעות על השיקום. בסוף כולם ראו שזה הסתדר כי חזרתי יחסית מוקדם. בהתחלה ד"ר אגר רק רצה שאני אחזור העונה, אבל אחרי שהוא הבין שהחלמתי לגמרי הוא נתן לי את האישור לשחק".

יש לך הסבר איך לא לקחתם אליפות בעונה שעברה?

"הייתה קבוצה באמת חזקה, אבל לפעמים לא הולך בכדורגל. עשינו באמת משחקים מדהימים בתחילת הליגה ובליגת האלופות ובסוף נשארנו עם העייפות בליגה. הרבה אמרו שהנהלה הפריעה לשחקנים, אבל אני לא חושב ככה. אני זוכר גם שגוטמן אמר לנו 'אתם תתרכזו רק במגרש. לא מעניין שום דבר אחר, לא הנהלה ולא כלום, רק היכולת על המגרש', וגם האמנתי בזה מאוד. לא לקחנו את האליפות כי הפסדנו בחיפה. שם איבדנו את התואר".

אז אתה בעצם אומר שאם אלי טביב לא ישדרג לך את השכר, זה לא אמור לפגוע לך ביכולת?

"זה כן יפגע. אם הוא הבטיח לי אז שדרוג ועכשיו יחזור בו, זה בטח יפגע בי אישית ויפריע לי לשחק. אבל גוטמן באמת גרם לנו לשכוח מכל הצרות על המגרש. גם לא שיחקתי כל העונה שעברה, ככה שקשה לי לקבוע כמה זה הפריע".

דורון אוסידון, נציג אלי טביב בקבוצת הפועל תל אביב. ברני ארדוב
"אם הוא הבטיח לי אז שדרוג ועכשיו יחזור בו, זה בטח יפגע בי אישית ויפריע לי לשחק". טביב/ברני ארדוב

למרות העונה המצוינת של טוטו תמוז ובן שהר, איך אתה מסביר שבמשחקי ההכרעה גם ורמוט וגם גוטמן אמרו שאתה מאוד חסר?

"לא יודע למה, טוטו ובן באמת היו מצוינים ונתנו עונה גדולה, אבל אולי הייתה חסרה קצת תנועה בחלק הקדמי. יש הרבה אנשים בחוץ שחושבים שאני לא מספיק רע על המגרש, אבל אני לא פראייר. שיחקתי בשביל המועדון ובשביל ההצלחה שלו ולא בשביל עצמי. הייתי חוזר להגנה ורץ כמו מטורף על המגרש על חשבון השערים שלי, הייתי משחק עם כל הלב ובשביל הקהל ויכול להיות ששחקנים אחרים שיחקו קצת יותר בשביל עצמם. אני לא יכול להצביע על שחקן מסוים ולהגיד זה שיחק בשביל עצמו, אבל הייתה חסרה הקרבה על המגרש. אסור לשכוח שגם שכטר היה חסר מאוד".

עם שחקן קלאץ' כמוך, הפועל תל אביב הייתה לוקחת אליפות?

"שאלה קשה, לא יכול לענות עליה".

אולי בגלל זה אתה חלוץ שלישי בהפועל תל אביב - כי אתה יותר מידי טוב ולא רע כמו שחלוץ צריך להיות?

"יש כאלה שיגידו שאני טוב מדי, אבל אני עושה בסך הכול מה שהמאמן רוצה ממני. גם יורד להגנה ומשחק בשביל הקבוצה וגם מנסה לתת את השערים שלי. אני שם את האגו בצד, ככה אני. ברור שכל חלוץ רוצה להבקיע כמה שיותר שערים, אבל אני עושה קודם את התפקיד שלי במערך וזה כולל לרדת להגנה. בטח שאני חושב שאני שווה יותר שערים, אבל יש דרישות מהמאמן ואני מבצע אותן".

על ערן זהבי אמרו שהוא אגואיסט ותראה כמה שהוא הצליח. אתה חושב שאתה צריך להיות יותר כמוהו?

"יכול להיות שאני צריך להיות יותר אגואיסט ונכון, הרבה פעמים היו משחקים שהייתי צריך לקבל מסירות כי הייתי חופשי לגמרי במצבים מסוימים, אבל אני לא יכול להיות כזה. בטח שלא בצורה קיצונית כזו. במגרש צריך לדעת מתי לוותר, אני לא יכול להיות מניאק, אני פשוט לא כזה".

מה אתה מעדיף - עשרה שערים ועשרה בישולים, או תואר מלך השערים בסוף העונה?

"בתור חלוץ אני צריך לרצות להיות מלך השערים, כמו אלון מזרחי בזמנו שאם הקבוצה הייתה מנצחת 0:5 והוא לא הבקיע היה צורח על כולם, אבל אני לא כזה. אני אוהב לשחק יותר בשביל הקבוצה. בכל מקום אני אהיה כזה".

אתה חושש שגם אתה תגיע למלחמה עם ההנהלה כמו שי אבוטבול?

"דואג? לא. אני יודע שיש סיכוי שיגידו לי שלא משדרגים לי את החוזה, אז אני אשחק את העונה הזו בהפועל ובשנה הבאה אני אהיה במקום אחר. יש לי קבוצות אחרות שמחכות לי ורוצות אותי, ככה שאף אחד לא עושה לי טובה. קשה לי לראות את עצמי בקבוצה אחרת כי נקשרתי למועדון והקהל, אבל זה הכדורגל, אני מאמין שיהיה בסדר עם הפועל, יותר נכון אני מקווה. הבטיחו לי שיישבו איתי בקשר לחוזה כמו עם שי ואני עדיין מחכה. אם לא ירצו, אז אני לא אהיה בהפועל. אני מקווה שלא יהיו לי קשיים כמו שעשו לשי".

שחקני הפועל תל אביב בן שהר עם מהראן לאלה, כשלצידם שחקן מכבי נתניה דלה ימפולסקי. קובי אליהו
"אולי הייתה חסרה קצת תנועה בחלק הקדמי". לאלה עם שהר/קובי אליהו

בגילך עדיין חולמים על לשחק באירופה ובנבחרת?
"כן, גם היו לי הצעות מאירופה, גבי קצרה יעיד, והפועל סירבה. אם הפועל תציע לי חוזה טוב, אז אני מאמין שאשאר. אני בסך הכול בן 29 ובאירופה משחקים עד 37, אז למה לא לחלום? אני זוכר טוב מה שאלי טביב אמר על ריאן גיגס והכל יכול לקרות בכדורגל. עוד לא הגעתי לשיא".

מה תהיה הצלחה אישית מבחינתך העונה?

"בתור חלוץ אני שואף להבקיע כמה שיותר שערים ואם אני אסיים עם יותר מ-20 שערים בכל המסגרות, אז זו תהיה הצלחה בעיני. אני מסוגל להיות החלוץ הכי טוב של הפועל ואני באמת מעריך את דמארי ותמוז, אבל עם עבודה קשה הכול יכול להיות".

איך הפועל העונה לעומת העונה שעברה?

"האמת שאין כזה הבדל גדול כמו שזה נראה, קשטן וגוטמן מאוד דומים בשיטה שלהם עם שינויים קלים. אני לא חושב שהפועל העונה תהיה פחות התקפית, עובדה שעד עכשיו אנחנו כובשים והרבה בכל משחק. זה ממש לא נכון שקשטן רוצה שנשחק יותר נסוג. יש קבוצה חזקה שעדיין חסרים לה שניים או שלושה שחקנים. איתם נעשה עונה מצוינת. אנחנו יכולים להיות טובים מהקבוצה של גוטמן, אבל זה תלוי בהרבה דברים, בעיקר אם נתחבר טוב על המגרש. אפשר לעשות דברים ממש יפים".

גם עם הבעיות בהגנה?

"אני לא יודע מה רוצים מההגנה, זו אותה הגנה שהיתה בשנה שעברה. יש עוד בעיות של תיאום, אבל אני מאמין שכל הדברים יפתרו ככל שהזמן יעבור. את אדל ישר קטלו אחרי משחק אחד והנה היום כבר מדברים אחרת, אנשים בארץ ממהרים לשפוט יותר מידי מהר".

מה יחשב בעיניך לכישלון העונה?

" אם לא ניקח אליפות או גביע זה יחשב בעיני ככישלון, כי אני באמת מאמין בקבוצה הזו".

מפריע לך שהרבה אוהדים חושבים שאתה שחקן טוב להפועל מהספסל ולא בהרכב?

"בטח שמפריע לי, אבל אני אוכיח לכולם שהמקום שלי בהרכב. בכל שנה מאז שאני במועדון גוטמן הביא חלוצים אחרים במקומי ובסוף הוא הבין שאני צריך להיות בהרכב. אני מקווה שגם העונה זה יהיה ככה".

הערב ב-19:00: לאלה והפועל אצל אקרנאס

שחקן הפועל תל אביב מהראן לאלה. קובי אליהו
"לא יכול להיות מניאק". לאלה/קובי אליהו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully