וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החמישיה הסודית

13.8.2009 / 14:44

כל אדם שפוי לא מתכוון להחמיץ את גמר ה-100 מטר או את איסינבאייבה. על מה עוד אסור לוותר באליפות העולם באתלטיקה?

מי שחי ונושם ריצות, קפיצות וזריקות - מחכה לאירוע הזה בקוצר רוח עוד מסיומם של המשחקים האולימפיים בבייג'ינג, אבל מה שיפה באליפות העולם באתלטיקה הוא שהיא פונה לכולם. זה האירוע הגדול ביותר בקיץ הנוכחי, ואין כמעט מדינה בעולם שלא תעביר אותו בשידור ישיר החל מה-15 לאוגוסט. אנחנו כמובן נהנה משירותיו של ערוץ 1, שיעביר את האליפות בכל יום החל ממוצאי שבת הקרובה.

אז ברור לכולם שאין אדם שפוי שיחמיץ את גמר ה-100 מטרים לגברים (ראשון, 22:35) כמו גם את הגמר במרחק הכפול (20/8, 21:35) ותחרות הקפיצה במוט לנשים בכיכובה של האתלטית מספר 1 בעולם, ילנה איסינבאייבה (17/8, 19:45). אנחנו בחרנו להמליץ לכם על חמישה אירועים אחרים: שלושה לגברים ושניים לנשים - בתחומי הריצות, הקפיצות והזריקות. ממש לא כדאי לכם להחמיץ.

גמר 800 גברים, 23/8, 18:25

גם ככה מדובר באחת מהריצות היותר טקטיות, וזה רק הולך ונהיה מטורף יותר כשמדובר באליפות העולם. הסודני בן ה-20, אבובאקר קאקי, הוא הרץ הטוב ביותר השנה במרחק הזה, אבל במשחקים האולימפיים בבייג'ינג הוא פישל בגדול ולא הצליח לעלות לגמר למרות שהיה פייבוריט לזכות. גם יורי בורזקובסקי הרוסי, אחד הרצים היותר מעניינים שנוהג לתת למתחריו "פור" ולהפתיע את כולם ביישורת האחרונה - לא הצליח לספק את הסחורה בבייג'ינג. שניהם מגיעים לתחרות הזאת רעבים מתמיד, ולהוטים לקחת את התואר של הקנייתי אלפרד קירווה יאגו. הבעיה שלהם היא שהרמה של הצמרת הבינלאומית בריצה הזאת כל כך גבוהה ושקולה, שלא יהיה מפתיע אם האחרים יגרמו לאחד מהם לפשל שוב.

האחרים זה אומר רביעיית רצים קנייתית, שנכון להיום יאגו הוא הרץ הפחות טוב בה. חוץ מזה, ישנו גם סודני אחר בשם יסמעיל אחמד יסמעיל, התותח הקנדי גארי ריד, אמין לאלו המרוקני והדרום אפריקאי הוותיק מבולאני מולואדזי. ריצת הגמר, אליה יעפילו 12 משתתפים, הולכת להיות אחת הצמודות, החמות והמרתקות באליפות הזאת. היא תכלול המון דחיפות, אולי אפילו נפילות וכמובן - סיום דרמטי.

גמר 200 נשים - 21/8, 22:00

אליסון פליקס האמריקאית נחשבת לרצת ה-200 מטרים הטובה בעולם כבר כמה שנים, אבל אין ספק שהיא מתקשה לעצום עין בלילות מאז שורוניקה קמפבל-בראון הג'מייקנית הפתיעה אותה וניצחה במרחק הזה בבייג'ינג 2008. ההפסד של פליקס היה עוד סמל לתבוסתנות של האתלטיקה האמריקאית במשחקים האולימפיים לעומת הזריחה של הספרינטרים הג'מייקנים.

פליקס מגיעה לתחרות הזאת עצבנית, ועד עכשיו נראה שזה עושה לה רק טוב. בגרנד פרי שטוקהולם היא קבעה את תוצאת השנה שעומדת על 21:88 שנ', כשקמפבל-בראון הייתה רחוקה ממנה כמעט בחצי שניה. התסריט האופטימי של האמריקאים הוא שאליסון פליקס עומדת לשרוף את המסלול ולזכות במדליית זהב שלישית ברציפות בריצת ה-200. מצד שני, צריך לזכור שהספרינטרית הג'מייקנית הייתה זו שהדהימה את אצטדיון האתלטיקה בבייג'ינג עם תוצאה טובה יותר משיאה האישי של פליקס, תוצאה שהכניסה אותה למועדון 10 הרצות הטובות בכל הזמנים. כל ספרינטר וספרינטרית בעולם יודעים שאי אפשר לזלזל בג'מייקנים, וזה מה שיהפוך את ריצת הגמר הזו לכל כך אטרקטיבית.

גמר רוחק גברים - 22/8, 19:05

הנה עוד מקצוע שהיה פעם כל כך מזוהה עם האמריקאים, אבל בשנים האחרונות הביצועים שלהם רק הלכו והדרדרו. למעשה, הם כל כך הדרדרו שאף קופץ אמריקאי לא השתתף אפילו בגמר של המשחקים האולימפיים בבייג'ינג. דוויט פיליפס היה האחרון שעמד על פודיום, כשזכה במדליית הארד באוסקה 2007, אז הוא גם איבד את התואר שבו זכה ב-2005.

למזלם של האמריקאים, פיליפס חזר לעניינים והפך לשם החם ביותר השנה בבור, אחרי שניתר ל-8.74 מ' באורוגון. כדי להוכיח שזה לא היה מקרי, הוא הוסיף עוד שלוש קפיצות של יותר מ-8.50 מ' מחוץ לארצות הברית. אירווינג סלאדינו הפנמי, אלוף העולם והאלוף האולימפי, עדיין מצוי בכושר וניתר השנה ל-8.63 מ'. המספרים האלה מבטיחים לנו קרב צמוד, ולא רק הם אלא גם הסטטיסטיקה של התחרויות הגדולות האחרונות - גם במשחקים האולימפיים בבייג'ינג וגם באוסקה 2007 ההבדל בין האלוף לסגנו עמד על עשרה סנטימטרים בלבד.

כמו שזה נראה, ההבדל הפעם יהיה אפילו קטן יותר. בכל מקרה, יהיה מעניין לעקוב גם אחרי הקופץ הגרמני, סבסטיאן באייר, שיקבל פוש אדיר מהקהל באצטדיון בברלין. מדובר בקופץ שהיה אלמוני עד לחורף האחרון, ופתאום ניצח באליפות אירופה באולם עם קפיצה מדהימה של 8.71 מ'. באצטדיון הפתוח הוא כבר הספיק לנתר ל-8.49 מ', ומבחינתם של המארחים הוא נחשב למועמד רציני לפודיום.

גמר גובה נשים - 20/8, 20:10

כמו ששמתם לב, אנחנו ממש בעניין של פייבוריטים שקיבלו בראש במשחקים האולימפיים בבייג'ינג, ומי שתופסת מקום מכובד בצמרת של קבוצת האתלטים הזאת היא הקופצת לגובה הקרואטית בלנקה ולאסיץ'. למעשה, מדובר באחת הלוזריות הגדולות של האתלטיקה בשנתיים האחרונות. חוץ מאת התואר האולימפי, היא הפסידה בשנה שעברה גם את רצף הזכיות בגולדן ליג. השנה היא פתחה את הגולדן ליג בהפסד לאריאן פרידריך הגרמניה, מי שככל הנראה תהיה היריבה הגדולה שלה על התואר.

בלנקה ולאסיץ' היא אלופת העולם, אבל גם את זה אפשר לקחת לה ומבחינתם של הגרמנים, פרידריך שקבעה את תוצאת השנה בעולם (2.06 מ') היא זו שאמורה לספק את מדליית הזהב של המדינה המארחת. שלוש קופצות אחרות בלבד ניתרו השנה מעל לשני מטרים, אבל בעקבות פרישתה של האלופה האולימפית תיאה הלבאוט, קשה להאמין שמישהי אחרת תוכל לסכן לשתי הענקיות האלו את התואר.

גמר כדור ברזל גברים - 15/8, 21:15

הזכרנו קודם את נפילתה של האימפריה האמריקאית בתחומים מסויימים באתלטיקה בבייג'ינג, אז הדיפת כדור הברזל לגברים ללא ספק נכללת ברשימה הזאת. האמריקאים קטפו את התואר בשתי אליפויות העולם האחרונות במקצוע הזה, אבל בקיץ 2008 היה זה תומאש מאייבסקי הפולני שהדהים את כולם. בכל מקרה, ריס הופה הוא אלוף העולם המכהן והוא יוביל אל משטח ההדיפה רביעיה אמריקאית מכובדת ביותר הכוללת גם את סגן האלוף האולימפי כריסטיאן קנטוול ואת אלוף העולם לשעבר אדם נלסון. דניאל טיילור, שקבע את התוצאה הרביעית בטיבה השנה בעולם, יצטרף וינסה להפתיע.

מצד אחד, קיים סיכוי גבוה מאוד שנראה שלישיה אמריקאית כובשת את הפודיום. מצד שני, מאייבסקי מוביל חבורת הודפים אירופאים קשוחה הכוללת גם את אנדריי מיחנביץ' הבלארוסי וראלף בארטלס הגרמני. מדובר באחד משלושת הגמרים הראשונים שיתקיימו ביום הפתיחה, כבר במוצאי שבת - וזה הולך להיות גמר שיספק חימום מצויין להמשך האליפות הזאת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully