וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וושינגטון וויזארדס: ברחובות שלנו יש קסם מיוחד

שגיא רפאל

20.10.2014 / 9:00

וושינגטון תפתח את העונה ברגל שמאל בגלל פציעות בסגל, אבל פול פירס הגיע, גורטאט הוחתם, ג'ון וול ובראדלי ביל תמיד היו שם, ולוויזארדס יש מספיק כישרון וניסיון כדי להתבסס בצמרת המזרח החלש ולהפוך לקבוצת פלייאוף בשנים הבאות

ג'ון וול, בראדלי ביל, שחקני וושינגטון וויזארדס חוגגים מול קירק היינריך שחקן שיקגו בולס. AP
רוצים להמשיך לחגוג גם העונה. וול וביל/AP

תקציר הפרקים הקודמים

מאזן בעונה שעברה: 38:44, מקום חמישי במזרח

סיימה את העונה: הפתיעו את שיקגו 1:4 בסיבוב הראשון, הפסידו לאינדיאנה 4:2 בסיבוב השני.

הקוסמים פתחו את העונה לאט, ולא הראו סימנים למה שיהיה בהמשך. הפסדים לדטרויט ופילדלפיה החלשות, ונפילה למאזן 7:2 גרמו לנו לחשוב שהנה מגיעה עוד עונת לוטרי. אלא שג'ון וול וחבריו התעשתו, וחזרו למאזן של 50%. הם פלרטטו עם ה-50% כל העונה, אבל רק בתחילת פברואר הצליחו לעלות בפעם הראשונה מעל ה-50%. זה לא החזיק מעמד, והפעם הבאה הגיעה בתחילת מרץ. וושינגטון נשארה באזור ה-50%, ורק ארבעה ניצחונות רצופים בסיום העונה שלחו אותה למקום החמישי במזרח, למאבק מול שיקגו.

בצד אחד עמדו הבולס המנוסים עם אחד המאמנים המוערכים ב-NBA, וההגנה החזקה בליגה, בצד השני הוויזארדס הצעירים וחסרי הניסיון. הפרשנים לא היססו להמר על הבולס. ג'ון וול ובראדלי ביל חלקו על הדעה הרווחת ופתחו את הסדרה עם שני ניצחונות חוץ. גם הפסד בית לא עצר את הקוסמים והם סגרו את הסדרה ב-1:4, ושלושה ניצחונות בשיקגו.

גם את הסדרה נגד הפייסרס הם פתחו בניצחון, אבל הפסידו בכל המשחקים ששוחקו בעיר הבירה, ועפו מהפלייאוף אחרי שישה משחקים. ועדיין - אחרי עונה בינונית, וול וביל הצליחו לעבור סיבוב בביקור הראשון שלהם בפלייאוף, ולהעלות את הציפיות מהוויזארדס לעונה הקרובה.

פותחים עונה ב-NBA: לכל כתבות מחממים את הפרקט

טרבור אריזה, וושינגטון וויזארדס. AP
פירס הגיע במקומו, וזה ייראה אחרת. אריזה/AP

אני יודע מה עשיתם בקיץ האחרון

באו: פול פירס (חופשי מברוקלין), דמיון ג'ונס (חופשי מסן אנטוניו), דואן בלייר (החתם והעבר מדאלאס), קריס המפריז (החתם והעבר מבוסטון).

עזבו: טרבור אריזה (החתם והעבר ליוסטון), טרבור בוקר (חופשי ליוטה), אל הארינגטון (חופשי לסין), כריס סינגלטון (חופשי לאינדיאנה).

הפעולה הראשונה של וושינגטון בקיץ הייתה לדאוג להשאיר את מרצ'ין גורטאט. הסנטר הפולני שהגיע בקיץ מפיניקס הפך לשחקן חופשי, אבל 60 מיליון דולר ישאירו אותו בוושינגטון בחמש העונות הקרובות. בגיל 30 יש לגורטאט עוד 2-3 עונות טובות לפחות, והחוזה נראה סביר. גורטאט אמנם לא נחשב לאחד הסנטרים הטובים בליגה, אבל משחק פיזי מאוד, וסוגר את הרחבות. לא מעט בזכות החיפוי שלו מאחורה וושינגטון סיימה תשיעית בעונה שעברה ביעילות הגנתית.

שחקן החמישייה השני שהפך לשחקן חופשי הוא טרבור אריזה. אחרי שהציפיות ממנו ירדו לאורך השנים, אריזה רשם עונה מרשימה מאוד. הדקות עלו ואיתם כל הממוצעים, אבל גם האחוזים, ו-2.3 שלשות למשחק השלימו היטב את וול וביל. אוטו פורטר שנבחר אשתקד שלישי בדראפט, והיה אמור להשתלט על העמדה, בקושי ראה דקות. הוויזארדס התלבטו לגבי אריזה, ובסופו של דבר החליטו להביא במקומו את פול פירס הוותיק שיחליף אותו, בחוזה לשתי עונות. מצד אחד אין ספק שהנוכחות של פירס הוותיק תעשה טוב לצעירים (וול, ביל, פורטר), ופירס אולי לא אותו שחקן שהיה, אבל עדיין אותו ווינר.

מצד שני, אריזה רק בן 29, והמשחק שלו שונה לחלוטין מזה של פירס. לאריזה לא הייתה בעיה לעמוד בפינה, ולחכות למסירות של וול. פירס צריך את הכדור ביד שלו להתחיל את המהלך. הגנתית פירס כבד בהרבה, וכנראה כבר לא מסוגל להתמודד עם הפורוורדים הזריזים שישחקו מולו. כנראה שהוויזארדס חושבים על פורטר וגלן רייס ג'וניור שממתינים על הספסל, והציפייה היא שהם יקבלו יותר דקות מאחורי פירס.

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio
סנטר וושינגטו וויזארדס מרצ'ין גורטאט. AP
יש ביג מן יעיל בצבע. גורטאט/AP

לאחר שסיימו עם החמישייה הם התפנו לספסל. ננה שיחק רק 53 משחקים בעונה שעברה, והסנטר הברזילאי מעולם לא היה סמל הבריאות. טרבור בוקר שהחליף אותו בחמישייה הועזב וחתם ביוטה, ובמקומו הוויזארדס הביאו את קריס האמפריז ודואן בלייר. שניהם על חוזים זולים מאוד, ושניהם מאוד אנדרייטד בליגה. האמפריז ריבאונדר מעולה עם קליעה טובה מחצי מרחק. בלייר שחקן שברכיים חזקות יותר, ועוד 10 סנטימטר היו הופכים אותו לאולסטאר, אבל גם עם מה שיש, הוא מפעם לפעם זורח, כמו שעשה בפלייאוף האחרון במדי דאלאס.

סה"כ נראה על הנייר שוושינגטון התחזקה, ובמזרח זה משמעותי. הבעיה היחידה שמסתמנת היא גורם הבריאות, וכאן וושינגטון תפתח את העונה ברגל שמאל. בראדלי ביל שהחמיץ בעבר משחקים על פציעות שונות ומשונות הספיק להיפצע, ועם שבר בזרוע, הוא ייעדר עד סוף נובמבר לפחות. גם קריס האמפריז יחמיץ את רוב מחנה האימונים, וכדי להוסיף חטא על פשע, ננה ובלייר מושעים מהמשחק הראשון של העונה עקב עימות באחד ממשחקי האימון. וושינגטון לקחה בחשבון את הבריאות של ננה והביאה לו שני מחליפים זולים, אבל מאוד יעילים. פציעה משמעותית של וול וביל תהיה בעייתית יותר.

בראדלי ביל שחקן וושינגטון וויזארדס. AP
ייקח זמן עד שייכנס לעניינים. בראדלי ביל/AP

מה מי מו

חמישייה: ג'ון וול, בראדלי ביל, פול פירס, ננה הילאריו, מרצ'ין גורטאט.

ספסל: מרטל וובסטר, אנדרה מילר, אוטו פורטר, קריס האמפריז, קווין סרפין, דחואן בלייר, גארט טמפל, דרו גודן, גלן רייס ג'וניור, דמיון ג'ונס.

מאמן: רנדי וויטמן (עונה רביעית בוושינגטון, תשיעית ב-NBA).

מועמד לפריצה: אוטו פורטר ג'וניור וגלן רייס ג'וניור הסתפקו בפירורים בעונה החולפת. בעונה הקרובה הם הולכים להיות חלק משמעותי מאוד מהרוטציה. אחד מהם יקבל את המקום של ביל בחמישייה עד שזה יחזור, פירס לא ייקח את כל ה-35 דקות שאריזה שיחק, וגם וובסטר יתחיל את העונה פצוע. שניהם הראו שיפור משמעותי בליגת הקיץ. פורטר נבחר לחמישייה הראשונה, ורייס לMVP של הליגה. פורטר טוב יותר הגנתית, ורייס התקפית. מי מהם שיוכל לרצות את המאמן בשני צידי המגרש יזכה ליותר דקות. ההימור שלי הולך על רייס.

מועמד לדעיכה: בגיל 37 פול פירס מגיעה בסה"כ לקבוצתו השלישית ב-NBA. אין לו את המעמד שהיה לו בסלטיקס, וגם היכולת היא לא מה שהייתה פעם. הוויזארדס הביאו את פירס כדי שילמד את הצעירים ווינריות. הם צריכים אותו בשלבים המאוחרים של העונה ובפלייאוף. בשאר הזמן פירס ייקח צעד אחורה, וייתן לצעירים לשחק.

אקס-פקטור: קריס האמפריז. וושינגטון עם ננה ובלעדיו אלו שתי קבוצות שונות לגמרי. ננה מביא משחק פנים, הוא יודע למצוא את הקלעים, לרווח את המשחק, וקולע היטב מחצי מרחק. אף אחד לא מצפה ממנו ל-82 משחקים, ולכן השאלה הגדולה היא כמה קריס האמפריז יוכל להיכנס לנעליים שלו כשננה ישב בחוץ פצוע? כמה דקות הוא יוכל לתת כשננה יהיה בריא? והאם הנוכחות של בלייר תעזור או תפריע?

פורוורד וושינגטון וויזארדס פול פירס. AP
לא באותו מעמד, לא באותה יכולת, אבל ווינריות הוא עוד יכול ללמד. פירס/AP

ולכדור הבדולח

תסריט אופטימי: פורטר ורייס מקבלים דקות ומחזירים תוצרת. ננה משחק 60 משחקים, ובמשחקים שבהם הוא לא משחק, האמפריז עושה את העבודה. וול ממשיך להשתפר ומנצח על התזמורת. וושינגטון מסיימת שלישית במזרח, ושוב מפתיעה את הבולס בדרך לגמר המזרח.

תסריט פסימי: פירס הוא לא אריזה, ופורטר ורייס מזכירים לנו שמה שקורה בליגת הקיץ בלאס וגאס, לא קשור לעונה הרגילה. ננה לא מצליח להישאר בריא, וגם וול וביל מחמיצים הרבה משחקים. וושינגטון מדשדשת לפלייאוף ועפה ללא קרב בסיבוב הראשון.

תחזית: הוויזארדס טובים מדי בשביל לא להגיע לפלייאוף במזרח. הם נמצאים בדרג השני אחרי קליבלנד ושיקגו. הם יכולים וצריכים להגיע לפלייאוף עם יתרון ביתיות. יהיה להם קשה להפתיע פעם נוספת ולהגיע, נניח, לגמר המזרח, אבל פחות מחצי גמר יהיה כישלון.

שחקן וושינגטון וויזארדס ננה. AP
רק שיהיו בריאים, ויהיה מה לראות בוושינגטון עוד דברים חוץ מהבית הלבן. ננה/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully