וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"בלאט מצליח בזכות היכולת להתאים את עצמו לשחקניו"

דייויד בלו, שון ג'יימס, דווין סמית' וגיא גודס התראיינו לכתבה ב-"וול סטריט ג'ורנל" על השתלבותו ב-NBA של מאמן הקאבס, שהוגדר בה כ-"איש הכי בר מזל בעולם הכדורסל"

דיוויד בלאט מאמן קליבלנד קאבלירס. AP
האמריקאים ממשיכים לנסות וללמוד אודותיו. דיוויד בלאט/AP

דיוויד בלאט ממשיך לככב בכותרות העיתונים בארצות הברית, שמנסים לנתח את התופעה מאחורי המאמן האלמוני מבחינתם, שיזכה בעונתו הראשונה ב-NBA לאמן את לברון ג'יימס. הבוקר (שלישי) פורסמה ב-"וול סטריט ג'ורנל" כתבה נרחבת על המאמן הישראלי-אמריקאי, שהוגדר כ-"האיש הכי בר מזל בעולם הכדורסל", וזכה למחמאות רבות, כולל הקביעה שהעובדה שהוא מגיע מאירופה לא תקשה עליו, אלא רק תיתן לו יתרון על פני הקולגות החדשות שלו, ותאפשר לו לשדרג אפילו את לברון.

כמה משותפיו של בלאט לזכייה ביורוליג עם מכבי תל אביב בעונה החולפת התראיינו לכתבה ושיבחו את היכולת הטקטית שהמאמן מביא איתו ל-NBA. גיא גודס, מחליפו בתפקיד אצל הצהובים, התייחס לשני הניצחונות המרשימים של הקבוצה בפיינל פור במילאנו ואמר: "היינו נחותים בכל עמדה על המגרש, ואם המשחקים היו נערכים בשיטה של סדרות, האיכות הייתה גוברת על הטקטיקה".

שון ג'יימס נפרד ממכבי ת"א: "האדם שהאמין בי לא נמצא כאן יותר"

קירילנקו: "קיד לא עמד בלחץ, הנטס מיהרו עם המינוי"

קווין לאב שחקן מינסוטה טימברוולבס. Ann Heisenfelt, AP
בלאט מייעד לו תפקיד חשוב. קווין לאב/AP, Ann Heisenfelt

על פי הכתבה השיטה של בלאט מתבססת על ריווח ההתקפה בעזרת שימוש בסטרץ' פור - פאואר פורוורד שקולע מבחוץ - והקפטן שלו לשעבר, שון ג'יימס, התייחס לכך ואמר: "מההיכרות שלי עם דיוויד, הוא בטח מאוד מאוד רוצה את קווין לאב". דווין סמית' נשאל על היעילות שהסגנון הזה הולידה עבור מכבי תל אביב, והצהיר: "זו תחושה שדומה לסגנון שסן אנטוניו הציגה בעונה שעברה".

הספרס מוזכרים גם בכתבה הזו כמודל לחיקוי של בלאט, כקבוצה שהכניסה את השיטות האירופאיות לכדורסל האמריקאי בדרך לאליפות מרהיבה, אך על פי דייויד בלו, הסוד של מאמנו לשעבר הוא אחר: "המפתח האמיתי להצלחה של דיוויד הוא היכולת שלו להתאים את עצמו לשחקניו". עם זאת, בלו הצביע על נקודה מקצועית אחת שתמיד עמדה לנגד עיניו של בלאט: "הוא אהב להגיד ששלושת הדאגות העיקריות של כדור הארץ הן איך להביא שלום עולמי, איך לעצור את הרעב בעולם ואיך לעצור את הפיק אנד רול...".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
דיון ווייטרס שחקן קליבלנד קאבלירס. AP
לא מהסס לדרוש לפתוח. דיון ווייטרס/AP

בינתיים נאלץ בלאט לכבות שריפה קטנה שהצית דיון ווייטרס. הגארד המוכשר, שפתח רק ב-24 משחקים בעונה החולפת, העמיד ממוצע של 15.9 נקודות למשחק ורשם עימותים עם מאמנו מייק בראון וחברו לקבוצה קיירי אירווינג, נשאל על ידי אחד מעוקביו בטוויטר האם יהיה מוכן להמשיך לשמש כמחליף בעקבות הגעתו של אנדרו וויגינס, והשיב בנחרצות: "לאאאא".

לאחר מכן הסביר ווייטרס את תגובתו: "אני רוצה להיות שחקן חמישייה, ואני מאמין שאני צריך לפתוח בעמדה מספר 2. רק אמרתי את מה שאני מרגיש. כמובן שאעשה את מה שהכי טוב עבור הקבוצה, אבל בסופו של דבר אני גבר ואני בטוח בעצמי. תמיד אמרתי מה שאני חושב, מבלי לשחק במשחקים פוליטיים. אני טיפוס ישיר, וככה חונכתי".

בלאט מיהר להגיב לדברים ואמר: "אני חושב שדיון הוא בחור שמאמין ביכולות שלו, ובאמת באמת רוצה להיות שחקן גדול ברמות הכי גבוהות. אין בכך שום דבר רע. אני רואה בכך שהוא רוצה להיות שחקן מרכזי דבר חיובי, מכיוון שבמקביל הוא גם רוצה לנצח, וזה מה שחשוב מבחינתי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully