וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יש לי סיכוי להשתדרג, אני יודע: עומרי כספי עובר לסקרמנטו קינגס

אסף רביץ

19.9.2014 / 19:30

סקרמנטו נותרה אותה נמושה, אבל שינתה את פניה לחלוטין מהימים בהם עומרי כספי היה רוקי. הישראלי הראשון ב-NBA חוזר לקבוצה עם סגל דליל בפורוורדים, כך שעם הכנה טובה הוא יוכל להשתלב מצוין כפאוור פורוורד, ולהפוך לשחקן רוטציה בכיר. אסף רביץ על שובו של כספי לקינגס

עמרי כספי, סקרמנטו קינגס. רויטרס
הקלות בה הישראלי הראשון ב-NBA מצא קבוצה מעידה על כך שיש לו מעמד בליגה. כספי/רויטרס

עומרי כספי חוזר לסקרמנטו. החתימה הרשמית אמנם נגררה כמעט חודשיים, גם בגלל שכספי היה עם הנבחרת וגם בגלל שהנהלת הקינגס עסוקה בחמישה דברים במקביל כל הזמן, אבל בכל התקופה הזאת לא היה ספק אמיתי בכך שלכספי יש קבוצה לעונה הבאה. סקרמנטו, בעצם, סיכמה עם כספי מיד לאחר ששוחרר מניו אורלינס אליה הועבר בטרייד מיוסטון במהלך הקיץ.

הקלות בה הישראלי הראשון ב-NBA מצא קבוצה מעידה על כך שיש לו מעמד בליגה. כבר ברור שהוא לא יהיה שחקן מפתח, והעונה ביוסטון לא סיפקה תשובה סופית לשאלת היכולת שלו להשתלב ברוטציה של קבוצה גדולה, אבל יש לו מספיק מה להציע כדי למצוא לעצמו מקום בסגל של לא מעט קבוצות בליגה. התקווה היא שבסופו של דבר תימצא הקבוצה הנכונה עבורו, יגיע החיבור למאמן הנכון, שיאפשר לו להישאר כמה שנים באותו מקום ולתפוס משבצת מסוימת. אולי זה יקרה בקבוצה הישנה-חדשה שלו.

זה רשמי: עומרי כספי חתם בסקרמנטו

בלאט: "לברון רוצה שיאמנו אותו, ושיעשו את זה טוב"

דמרקוס קאזינס, סקרמנטו קינגס. GettyImages
הדמיון המרכזי לתקופה הקודמת של כספי בקבוצה הוא שהקינגס עדיין לא מצאו דרך לנצח. דמרקוס קאזינס/GettyImages

יותר חדשה מישנה, כי זו כבר לא אותה קבוצה מהקדנציה הקודמת. כל שדרת מקבלי ההחלטות התחלפה בשנה וחצי האחרונות, והקבוצה לא הייתה רחוקה מלמצוא את עצמה גם בעיר אחרת (וכחלק מהסכם ההישארות בסקרמנטו נבנה בעיר אולם חדש שצפוי להיחנך בעוד שנתיים). השינוי החשוב ביותר הוא חילופי הבעלים - האחים מאלוף נשארו עם הצרות שלהם בלאס וגאס ואת הקבוצה רכש איש העסקים ההודי ויוק רנאדיבה. את הג'נרל מנג'ר ג'אוף פטרי, שאיבד מזוהרו עם השנים, החליף פיט ד'אלסנדרו, מנהל מהדור החדש שמקבל החלטות בהתאם לכל מיני מדדים ונתונים שכרגע מעטים בליגה מצליחים להבין. את תפקיד המאמן קיבל העוזר המוערך מייק מאלון שרנאדיבה הכיר מהתקופה המשותפת שלהם בגולדן סטייט.

בעצם, הדמיון המרכזי לתקופה הקודמת של כספי בקבוצה הוא שהקינגס עדיין לא מצאו דרך לנצח. מאז התקופה הנהדרת בחצי הראשון של העשור שעבר, סקרמנטו לא מצליחה להתרומם מחדש והתקבעה כאחת מנמושות הליגה. העונה הראשונה של שלישיית הדם החדש לא הייתה שונה מהקודמות, ולמרות שלישייה התקפית איכותית בדמות איזייאה תומאס, רודי גיי ודמרקוס קאזינס הקינגס סיימו את העונה במקום ה-13 במערב ובמרחק 21 ניצחונות מהפלייאוף. ד'אלסנדרו היה מאוד פעיל הקיץ ובין היתר ויתר על תומאס, אך קשה לראות כיצד השינויים שביצע יקרבו את הקינגס למאבקי הפלייאוף במערב הצפוף.

זה כנראה לא מקרה שזו העונה השנייה בה הג'נרל מנג'ר שמביע עניין בכספי שייך לאנשי הסטטיסטיקות המורכבות. החבורה הזאת מכוונת למשחק שמבוסס יותר על ריצה ושלשות, משחק בו לריווח יש תפקיד מרכזי ועמדת הפאוור פורוורד מאוישת ע"י יותר ויותר שחקנים שמסוגלים לקלוע שלשות ולחדור לסל. עד לא מזמן הסטרץ' 4 היה תופעה נדירה, בקרוב הוא יהיה הסטנדרט. כספי הוא לא קלע שלשות ברמה של שחקנים כמו צ'אנינג פריי או ראיין אנדרסון, הוא גם לא גבוה וחזק מספיק כדי לשמור על חלק מהפאוור פורוורדים הבכירים, אבל בחלק מהעונות הקליעה שלו הייתה לא רעה והוא משקיע בהגנה, הוא גם מסוגל להגיע לטבעת בחדירה ולצאת למתפרצות טוב יותר מרוב הפאוור פורוורדים ב-NBA. חלק מהמנהלים בליגה רואים בו שחקן עם פוטנציאל להיות סטרץ' 4 סולידי לרוטציה בשמינית מהמחיר של פריי.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו
עמרי כספי שחקן סקרמנטו קינגס עולה מעל קווין דוראנט שחקן אוקלהומה סיטי ת'אנדר. רויטרס
חלק מהמנהלים בליגה רואים בו שחקן עם פוטנציאל להיות סטרץ' 4 סולידי. כספי/רויטרס

הרושם הראשוני, אם כן, הוא שגם בסקרמנטו כספי יהיה בעיקר פאוור פורוורד. רודי גיי עדיין נמצא ויקבל את רוב הדקות בעמדת הסמול, בעוד שבעמדה מספר 4 המאבק על הדקות פתוח לחלוטין וכולל מספר שחקנים עם יכולות מגוונות. בעצם, שילוב של גיי ושחקן חוץ נוסף יהפוך את החלוקה לסמול פורוורד ופאוור פורוורד לחסרת משמעות, גיי תפקד כסטרץ' 4 בנבחרת ועשוי לשמור על שחקני פנים טוב יותר מחלק מהפורוורדים האחרים בקבוצה, כולל כספי. כך שאולי יהיה נכון יותר לדבר על 96 הדקות של עמדות הפורוורד בסקרמנטו ולבדוק כמה מהן עומרי יוכל לקבל.

כאשר כספי סיכם בסקרמנטו לפני כחודשיים רוטציית הפורוורדים נראתה עמוסה ובעייתית במיוחד עבורו. הוא היה אחד משבעה שחקנים שהיו אמורים להיאבק על דקות לצד גיי. אבל מאז ד'אלסנדרו ביצע כמה מהלכים שדיללו את הרוטציה שלו. הוא ויתר על טרוויס אאוטלו וקווינסי אייסי, שניים שהיו אמורים לבצע תפקיד דומה לזה של כספי, ואת השחקן המרכזי שקיבל בתמורה, ווין אלינגטון שהגיע מהניקס, כבר שחרר. גם אלונזו ג'י, שהגיע השבוע בטרייד על ג'ייסון טרי, מחזיק בחוזה לא מובטח וצפוי להיות משוחרר בימים הקרובים. בנוסף, הפאוור פורוורד הבכיר בסגל, קארל לנדרי, הודיע לאחרונה שעדיין לא התאושש לחלוטין מניתוח בברך שעבר בעונה שעברה ומעמדו לקראת פתיחת העונה לא ברור.

אם לנדרי לא יפתח את העונה או שלא יהיה בכושר משחק, נשארים שלושה שחקנים שיכולים לקבל דקות בעמדות הפורוורד. המעניין יותר הוא דריק וויליאמס. השחקן שנבחר שני לפני שלוש שנים והגיע לקינגס במהלך העונה שעברה מתעקש לא להשתפר ולא לפתח קליעה אפקטיבית מבחוץ, אבל עדיין מדובר בשחקן מוכשר ומגוון שצפוי לקבל דקות. שני האחרים הם שחקני פנים סטנדרטיים שלפחות אחד מהם יתפקד גם כסנטר המחליף. ג'ייסון תומפסון הוא ברירת מחדל שסקרמנטו בסופו של דבר חוזרת אליה כל פעם מחדש, רג'י אוונס הוא משאבת ריבאונדים ושומר טוב שלא ברור כמה מוטיבציה תהיה לו לשחק בנמושה.

רודי גיי, סקרמנטו קינגס. AP
השחקן היחיד שיש לו דקות מובטחות הוא רודי גיי, אחריו הכול פתוח/AP

כספי הוא קלע השלשות הטוב ביותר מבין חבורת הפורוורדים, כולל גיי, ובקבוצה שמתכוונת להדגיש השנה את הקליעה מבחוץ זה עשוי להיות הנתון שיכניס אותו לרוטציה. אם הוא יגיע בכושר קליעה טוב לתקופת ההכנה, כפי שעשה בעונת הרוקי ובעונה שעברה, הוא בהחלט יכול לשכנע את מאלון לתת לו הזדמנות. מאלון הגיע לסקרמנטו על תקן מומחה הגנה, אבל לא היה לו עם מי לעבוד בעונה שעברה. קאזינס וגיי הם שחקנים בעייתיים שלא נוטים להשקיע בצד הזה של הפרקט וגם רבים משחקני המשנה מפורסמים בקבלת ההחלטות הלקויה שלהם. כספי לא שומר גדול בקנה המידה של ה-NBA, אבל הוא מבין הגנה ואמור לעשות פחות טעויות בקבלת החלטות הגנתית מרוב השחקנים איתם ייאבק על דקות.

זה לא מובן מאליו שלאחר חמש עונות ב-NBA זה המעמד של כספי בפתיחת עונה. זה לא מובן מאליו שניתן להזכיר את שמו בנשימה אחת עם דריק וויליאמס וג'ייסון תומפסון, למשל. הבדלי הרמות בין ה-NBA לאירופה הודגשו באליפות העולם ובלטו אפילו בנבחרת ישראל, בה לא היה ספק שכספי וגל מקל הם שני הכוכבים הגדולים. כספי שייך ל-NBA, גם אם למעמד הפועלים, למאבק על מקום ברוטציה של קבוצה בינונית ומטה. אל העונה הקרובה הוא מגיע מעמדת זינוק לא רעה.

שחקן סקרמנטו קינגס, עמרי כספי. AP
צווארון כחול, אבל עם אופק בהיר. כספי/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully