וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

את הסוף אתם תכתבו: ניתוח סדרות פלייאוף המזרח ב-NBA

שגיא רפאל

18.4.2014 / 14:50

מיאמי תחל את המסע לת'ריפיט נגד שארלוט, אינדיאנה תהיה חייבת להתעורר ומהר מול אטלנטה, ברוקלין וטורונטו יספקו קרב של גיל נגד יופי ושיקגו הקשוחה תרצה ללמד את ג'ון וול מה זה פלייאוף. שגיא רפאל מנתח את סדרות הסיבוב הראשון במזרח

שחקני מיאמי היט דווין וויד (ימין) וחברו לברון ג'יימס. רויטרס
ת'ירפיט? באמת? קדימה, צאו לדרך/רויטרס

(1) אינדיאנה פייסרס – (8) אטלנטה הוקס

מאזן בעונה הסדירה: 2:2

מאמנים בפלייאוף: פרנק ווגל 17:18 (0 אליפויות) מייק בודנהולצר (עונת ראשונה כמאמן ראשי)

איך אינדיאנה תנצח: בזכות הסגל העדיף. כל מה שאינדיאנה עשתה העונה, אטלנטה הצליחה לעשות גרוע יותר. פתיחת עונה טובה (אינדיאנה פתחה ראשונה, אטלנטה עד שלב מסוים הייתה שלישית במזרח), חצי עונה שני נוראי (אינדיאנה הצליחה לשמור על המקום הראשון, אטלנטה הצליחה לשמור בקושי על מקום בפלייאוף). האין-ספסל של אינדיאנה עדיף בהרבה על האין-ספסל של אטלנטה. הנוכחות-נפקדות של רוי היברט עדיפה על הנפקדות המוחלטת של אל הורפורד. אינדיאנה חייבת לנצל את הסדרה נגד אטלנטה כדי לייצר מומנטום חיובי בפלייאוף. ההגנה של אינדיאנה היא הטובה ביותר בצבע, אבל אטלנטה כנראה תרבה לזרוק מבחוץ וכדי להיפטר מההוקס מהר הפייסרס יצטרכו לשים דגש בשמירה על קשת השלוש. בנוסף, הם חייבים לייצר נקודות קלות.כדי לייצר מומנטום התקפי, כי כרגע ההתקפה שלהם נראית תקועה.

איך אטלנטה תנצח: זה כנראה יישמע מצחיק, אבל שחקן המפתח של ההוקס בסדרה הוא רוקי, בן 31, מאירופה. פרו אנטיץ' הוא השחקן שיכול לשבור את תוכנית ההגנה של הפייסרס. רוי היברט הוא שומר טבעת ענק (עם כל המשמעויות הנגזרות מזה), אבל לא מסוגל לצאת לאנטיץ' ולמנוע ממנו את הזריקה לשלוש. בניצחונות של אטלנטה על אינדיאנה בעונה הרגילה, אנטיץ' קלע 6 מ-10 לשלוש. בהפסדים הוא כלל לא שיחק. אם ההוקס ינסו להיכנס לסל הם יתקלו בקיר. אם הזריקות לשלוש ייכנסו, ווגל יהיה חייב להוריד את היברט לספסל, ואז יהיה הרבה יותר קל לכולם. גם למילסאפ ולסקוט יש יכולת קליעה לא רעה משלוש, ובודנהולצר חייב לנצל אותה כדי לשחק כמה שיותר פיק אנד פופ. הפייסרס שומרים את הפיק אנד רול בשיטת האייס (מה שאומר שסוגרים את החדירה, אבל מאפשרים לשחקן החוסם לזרוק מרחוק) ולאטלנטה יש את השחקנים שיכולים לקלוע את הזריקות החופשיות שיקבלו.

למה זאת ה-סדרה: יש הרגשה שאינדיאנה על סף התפרקות. הם נראים עייפים, ולא פוגעים. ווגל חייב להגיע לסדרה הזו ולתת הצהרה. פול ג'ורג' חייב להשתיק את כל אלו שטוענים שהוא לא סופרסטאר, רוי היברט חייב לחזור להיות שחקן ההגנה המפחיד שהוא יודע להיות. אינדיאנה חייבת להשאיר את החצי השני השל העונה מאחוריה, וחייבת לעשות את זה כבר מהמשחק הראשון של הפלייאוף.

ולתחזית: אינדיאנה מגיעה בכושר רע, אבל אטלנטה מגיעה בכושר רע יותר. עם כל הכבוד לפרו אנטיץ' זה ייגמר בניצחון לפייסרס, וזה ממש לא יכין אותם למה שמצפה להם בחצי גמר המזרח. 1:4 לאינדיאנה.

פרו אנטיץ' שחקן אטלנטה הוקס מול דייויד ווסט שחקן אינדיאנה פייסרס. AP
וזה הזמן להתעורר. ווסט מול אנטיץ'/AP

(2) מיאמי היט – (7) שארלוט בובקאטס

מאזן בעונה הסדירה: 0:4 למיאמי

מאמנים בפלייאוף: אריק ספולסטרה 29:50 (2 אליפויות), סטיב קליפורד (עונה ראשונה כמאמן ראשי)

איך מיאמי תנצח: היא תעשה את מה שהיא עשתה ב-2013. זה היה רק לפני שנה, אני מניח שהם עדיין זוכרים. המון לברון, מעט וייד, מעט בוש. ריי אלן יעלה מהספסל לקלוע שלשות, גרג אודן ישחק בפעם הראשונה בפלייאוף, וינסה להאט את אל ג'פרסון. תוכנית המשחק של מיאמי לא תשתנה בהרבה מהעונה הרגילה. קליפורד אולי הצליח להחביא את ג'פרסון, אבל נגד מיאמי זה לא יהיה קל. לשארלוט אין שומר טבעת אמיתי, ולמיאמי יש את שני החודרים הטובים ביותר בליגה. כרגיל, הם מוקפים בקלעים וכל ניסיון לדאבל טים יזכה במענה מיידי. בהגנה ההיט ירצו לקבל דקות טובות מאודן והבירדמן כריס אנדרסן, יכווצו את עצמם לצבע, וינסו למנוע הכנסת כדור. שארלוט תקבל הרבה מבטים פנויים לשלוש, שיהיה להם בהצלחה עם זה.

איך שארלוט תנצח: עם כל הכבוד לאודן, אין אף שחקן במיאמי שיכול לעצור את אל ג'פרסון. שארלוט תכניס לג'פרסון כדור פעם אחרי פעם, ומה שלא ייגמר בסל של ג'פרסון, ייגמר באסיסט של ג'פרסון. הנדרסון, קיד גילכריסט ומקרוברטס ינועו מסביבו במטרה לפתוח לו אופציות מסירה, ולהקשות על כל דאבל טים שיבוא. קמבה ווקר יביא את הווינריות שלו מהמכללות. זה כנראה לא יספיק ליותר מדי, אבל שארלוט הגיעה לפלייאוף, ככה שמבחינתה זו הייתה עונה מוצלחת.

למה זאת ה-סדרה: כי פה נמצא השחקן הכי טוב בליגה. כי מיאמי היא האלופה ויכולה לעשות השנה ת'ריפיט שלא נראה מאז ימי קובי ושאקיל וכדאי לראות את תחילת המסע. כי שארלוט היא אחת מהפתעות העונה, ויהיה מעניין לראות אם יש לה מה למכור בפלייאוף. כי כולם מחכים להתעוררות של מיאמי בפלייאוף. יאללה, קומו.

ולתחזית: 0:4 למיאמי, כמו בעונה הסדירה. ההיט ידעו לתת רבע אחד של קווץ' הגנתי בכל משחק, וזה יספיק להם בשביל לשים את הסדרה ואת שארלוט מאחוריהם.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
קמבה ווקר שחקן שארלוט בובקאטס מול שיין באטייה שחקן מיאמי היט. רויטרס
קווץ' הגנתי בכל משחק צריך להספיק לאלופה. באטייה מול קמבה ווקר/רויטרס

(3) טורונטו ראפטורס – (6) ברוקלין נטס

מאזן בעונה הסדירה: 2:2

מאמנים בפלייאוף: דווין קייסי (הופעה ראשונה בפלייאוף), ג'ייסון קיד (עונה ראשונה כמאמן ראשי)

איך טורונטו תנצח: על ידי זה שתשים את הכדור וההחלטות בידיים האמינות של קייל לאורי וגם תרוץ והרבה. הניסיון יהיה בצד של הנטס, אבל המהירות, האתלטיות והגיל יהיו בצד של הראפטורס. הגיל הממוצע של החמישייה של הנטס (עם גארנט בסנטר, ופלאמלי על הספסל) הוא 32.5. הגיל הממוצע של החמישייה של טורונטו הוא 24.5. קייל לאורי וגרייביס ואסקז יכתיבו קצב משחק מהיר במטרה להתיש את זקני הנטס. לא משנה מה הנטס יעשו בהתקפה, הראפטורס ירצו להגיע למצב של התקפת מעבר, וכמה שפחות למשחק עומד. לראפטורס יש מספיק שחקנים שמסוגלים לשים נקודות על הלוח, וכשהם ינצחו, זה יהיה לרוב בהפרש גדול. במשחקים צמודים היתרון יהיה של הנטס.

איך ברוקלין תנצח: אם טורונטו רוצה לרוץ, ברוקלין רוצה לשחק לאט. התקפות ארוכות, בידודים של הכוכבים שלה, לסחוט כמה שיותר דקות טובות מפול פירס וקווין גארנט. כבר מינואר מזהירים אותנו שגארנט ופירס מעלים רמה בפלייאוף. בשביל לנצח את הראפטורס, הם יצטרכו לממש את האיום. לנטס יש ספקי נקודות לרוב, עכשיו הם צריכים להראות את ההגנה שלשמה הביאו את קווין גארנט. אם הוא יצליח לחסום את הצבע של הנטס, לטורונטו לא יהיה סיכוי. ברוקלין תשאף למשחקים צמודים, יש לה שפע של קלוזרים שיודעים לקלוע את סל הניצחון (ג'ו ג'ונסון, פול פירס, דרון וויליאמס). הם ירצו שהניסיון ידבר, והידיים של הראפטורס ירעדו.

למה זאת ה-סדרה: גיל נגד יופי. הכסף של הנוצצת מהתפוח הגדול נגד הקבוצה שאף אחד לא נתן לה סיכוי. הפרשנים שלחו את הראפטורס ללוטרי, ונגד כל הציפיות הם מסיימים במקום השלישי במזרח בהנהגת קייל לאורי, שחקן שלעד יישאר אנדרדוג. בצד השני, סגל כוכבים נוצץ שנשפך עליו המון כסף, ובלי יותר מדי עתיד. צריך לזכור שגם הנטס עלו מאשפתות אחרי פתיחת עונה איומה, ויש כאלה שסבורים שאחרי החצי השני של העונה, הם האיום הכי גדול שיש על מיאמי.

ולתחזית: הניסיון ידבר וקווין גארנט יניף את ידיו באוויר אחרי 6 משחקים. 2:4 לברוקלין.

קווין גארנט, ברוקלין נטס, מול יונאס ואלנצ'יונאס, טורונטו רפטורס. רויטרס
קרב סגנונות. לגארנט מול ואלנצ'יונאס/רויטרס

(4) שיקגו בולס – (5) וושינגטון וויזארדס

מאזן בעונה הסדירה: 1:2 לוושינגטון

מאמנים בפלייאוף: תום ת'יבודו 18:16 (0 אליפויות), רנדי וויטמן (הופעה ראשונה בפלייאוף)

איך שיקגו תנצח: עם הרבה דם, יזע ודמעות (של שחקני וושינגטון). הבולס ישחקו הגנה לוחצת, ישרטו, ירביצו וילחמו על כל כדור. זה יהיה הכי מכוער שיכול להיות, אבל הכי יפה למי שאוהב כדורסל קשוח. לת'יבודו יש תוכנית משחק, ולא מעניינת אותו היריבה בצד השני, בטח לא קבוצה בלי אופי כמו הוויזארדס. הבולס ימשיכו בדרך שלהם, והוויזארדס הם אלה שיצטרכו לעשות התאמות.

איך וושינגטון תנצח: רק אם הוויזארדס יתחילו להפגין אופי, וילחמו על הכבוד שלהם. להתקפה של הוויזארדס יש יתרון על ההתקפה של הבולס, אבל הוא קטן מהיתרון של ההגנה של הבולס על ההגנה של הוויזארדס. אם וושינגטון רוצה לנצח היא חייבת לשלוף ציפורניים ולהתחיל להרביץ. היא חייבת לשמור על הכדור, ולדעת להיות סובלנית נגד ההגנה של הבולס.

למה זאת ה-סדרה: למי שאוהב כדורסל הגנתי, זו הסדרה. הבולס יכתיבו קצב משחק איטי, וסל בסדרה הזו יקנה בייסורים. אם אתם רוצים לראות כדורסל פלייאוף אמיתי, תראו את הבולס. מנגד, ג'ון וול רושם פלייאוף ראשון בקריירה ומסקרן לראות את התפקוד שלו במאני-טיים של העונה.

ולתחזית: הבולס יעברו את ג'ון וול וחבר מרעיו, יהיה שם גם טריפל דאבל אחד לג'ואקים נואה, ומשחק 40 נקודות אחד לדי ג'י אוגוסטין. 1:4 לשיקגו.

ג'ון וול שחקן וושינגטון וויזארדס במשחק מול שיקגו בולס. AP
וולקאם טו דה פלייאוף. זה בערך מה שמחכה לג'ון וול משיקגו/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully