וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ניו אורלינס פליקנס: משחק ילדים

אליאב נבנצל, ניו יורק

22.10.2013 / 7:00

מחממים את הפרקט: עם אנתוני דייויס מנוסה יותר, טייריק אוונס וג'רו הולידיי שהצטרפו וחמישייה עם גיל ממוצע של 23.8, לניו אורלינס תהיה קבוצה מלהיבה ואתלטית שכנראה לא תגיע רחוק אבל עתידה לפניה

שחקן ניו אורלינס פליקנס אנתוני דייויס. AP
ניו אורלינס בכיוון הנכון. דייויס/AP

תקציר הפרקים הקודמים

מאזן בעונה שעברה: 55:27

סיימה את העונה: במקום ה-14 במערב, רחוקה 14 ניצחונות ממאזן חצוי

ניו אורלינס פתחה את העונה שעברה כניו אורלינס הורנטס, ואחרי שהעבירו את השם לשארלוט, הם יכולים רק לקוות ששתי הקבוצות ילכו לכיוונים שונים בתכלית. העונה נפתחה עם המון תקוות ושתי בחירות דראפט גבוהות כולל הבחירה הראשונה בדראפט אנתוני דייויס והבחירה ה-10 אוסטין ריברס. אז אחרי 5 משחקים הם אפילו היו במאזן חיובי ואז קיבלו מכת פציעות והפסידו 20 מתוך 22 המשחקים הבאים כל הדרך ל-22:5 שמשמעותו ויתור על העונה כבר בדצמבר. הפציעות היו הסיפור הגדול של העונה החולפת בניו אורלינס, ולכן צריך לסמן כוכבית גדולה מעל המאזן המחריד שאיתו סיימו את העונה.

אנתוני דייויס שיחק 64 משחקים ורק 28 דקות למשחק, ריברס שיחק 61 משחקים ורק 26 דקות למשחק ומי שהוטל עליו להוביל את הקבוצה בתחילת העונה, אריק גורדון, שיחק 42 משחקים בלבד ורק 30 דקות בערב. שחקנים שלפני העונה סומנו כמחליפים סבירים כגון אל פארוק אמינו ורוג'ר מייסון מצאו את עצמם מקבלים המון דקות והזדמנויות לסדר לעצמם חוזים טובים יותר לעונה הבאה.

ולמרות זאת, כמה דברים טובים יצאו מהעונה ה"מקוצרת" של ניו אורלינס: גרייבס ואסקז לקח את ההזדמנות שנחתה עליו בשתי ידיים והפך לרכז מעולה שאחר כך הועבר בטרייד תמורת טייריק אוונס. רובין לופז השתלט על עמדת הסנטר בהיעדרו של אנתוני דייויס, נתן מספים יפים והועבר באותו טרייד סיבובי לפורטלנד. בנוסף, המאזן הוביל לבחירת דראפט גבוהה שהנחיתה בסוף אולסטאר טרי בדמות ג'רו הולידיי בקבוצה. אז אמנם היה רע, ואפילו רע מאוד, אבל מפה אפשר רק להשתפר.

אני יודע מה עשיתם בקיץ האחרון

באו: ג'רו הולידיי (בטרייד מהסיקסרס) טייריק אוונס (בטרייד מסקרמנטו) ג'ף וויטי (טרייד מהדראפט, בחירה 39 של פורטלנד) גרג סטימסמה (שחקן חופשי) אנתוני מורו (שחקן חופשי)

עזבו: רובין לופז (בטרייד לפורטלנד) גרייבס ואסקז (בטרייד לסקרמנטו) רוג'ר מייסון ג'וניור (שוחרר) לו אמונדסון (שוחרר)

אמנם יש רשימת העברות דלה לניו אורלינס בקיץ החולף, אבל כמעט כל העברה משמעותית. ג'רו הולידיי שיחק באולסטאר האחרון אחרי שהשאיר לפילדלפיה תקוות פלייאוף כמעט לבדו ויהיה הרכז הפותח של הפלקינס השנה. עמדת הרכז מלאה בכישרון וחוץ מהולידיי אפשר למצוא את אוסטין ריברס, שאמנם לא שיחק הרבה בשנה שעברה, אבל כששיחק הראה כמה פוטנציאל קיים אצלו. המחליף השלישי בעמדת הרכז הוא בריאן רוברטס, שמגיע לעונתו השנייה אחרי עונת רוקי טובה מאוד עם יחס אס'\איב' של 0.9/2.8 ופחות מאיבוד למשחק ויוכל לתמוך בקטגוריה הזו בקבוצה שהרכז הפותח, הולידיי, איבד בעונה שעברה 3.7 איב'. הולידיי הגיע מפילדלפיה אחרי שהפרוספקט הגדול ביותר טרום הדראפט, נרלנס נואל, הידרדר עד לבחירה ה-6 של ניו אורלינס ונשלח לפילדלפיה שוויתרה כבר על העונה ומתמקדת כרגע באנדרו וויגינס.

טייריק אוונס, שנכתב עליו רבות בפרק של סקרמנטו, הוא חיזוק משמעותי ויקבל חלק מהדקות שלו בעמדת ה-SF שאוישה בעונה שעברה על ידי אל-פארוק אמינו שנשאר בקבוצה. בכלל, מלבד אנתוני דייויס, רוב ההרכבים של הפלקינס השנה יסבלו מנחיתות גובה, אבל ייהנו מיתרון זריזות ואתלטיות והקבוצה נבנית סביב היכולות ההתקפיות של הגארדים ותקווה לתצוגות הגנתיות של דייויס שכבר הוכיח שהוא כוח משמעותי ביותר בהגנה.

אריק גורדון חוזר לעונה חדשה מהפציעה שגרמה לו להחסיר חצי מהעונה שעברה והצוות בפלקינס מרוצה מאוד מההתאוששות והחזרה שלו. ראיין אנדרסון והידית נשארים עוד עונה בפלקינס אולם אחרי עונה של 2.6 שלשות למשחק והשתתפות בתחרות השלשות, ההגעה של שני סקוררים נוספים והחזרה של אריק גורדון יגזלו ממנו הרבה זריקות, כך שהאחוזים יצטרכו להשתפר כדי שנראה ממנו עונה נוספת של 16.2 (!!) למשחק. סה"כ הסגל של הפלקינס הוא מהצעירים בליגה וממוצע הגיל של שחקני החמישייה הוא 23.8 כשרק סטימסמה מעל גיל 24, העתיד של הפלקינס נראה מצוין.

מה מי מו

חמישייה: ג'רו הולידיי, אריק גורדון, טייריק אוואנס, אנתוני דייויס, גרג סטימסמה

ספסל: ראיין אנדרסון, בריאן רוברטס, אוסטין ריברס, אל פארוק אמינו, אנתוני מורו, ג'ף וויטי, ג'ייסון סמית', דריוס מילר, לאנס תומאס

מאמן: מונטי וויליאמס, שנה רביעית בליגה, כולן בניו אורלינס

מועמד לפריצה: אוסטין ריברס. אחרי עונה שבה הראה ניצוצות וכשהוא עתיד לקבל דקות רבות בשתי עמדות, PG ו-SG, אוסטין ריברס מוכן לקפיצת המדרגה שלו. בעונה החולפת הוא סיפק 6.2 נקודות ו-2.1 אסיסטים ב-23 דקות בלבד. האחוזים מהשדה חייבים להשתפר אחרי 37% בלבד בעונה הקודמת, וריברס עבד רבות על הקליעה שלו במהלך הקיץ. הפלקינס נותנים גב והאריכו לו את החוזה לשנה השלישית עוד בטרום העונה, המאמן בוטח בו ונותן לו דקות והוא החזיר ב-21 נקודות נגד יוסטון בפרי-סיזן. אין ציפיות גבוהות מהעונה הקרובה וזה רק יתרום לביטחון ולקרדיט שיקבל מהמאמן. אחרי שאבא דוק כבר הוכיח את עצמו עם אליפות בבוסטון ועשה הקיץ את המעבר הגדול שלו, הבן אוסטין יצטרך להוכיח את עצמו העונה על הפרקט. כל הסימנים מראים שהוא יהיה בסדר.

מועמד לדעיכה: כמו שהזכרתי, רוב שחקני הקבוצה צעירים מאוד ועוד אין להם מאיפה לדעוך. אנתוני מורו רק בן 28 וכבר עבר ארבע קבוצות בקריירה כשהפלקינס יהיו הקבוצה החמישית. למעט עונה אחת בניו ג'רזי נטס ז"ל מורו תמיד עלה מהספסל ובשתי העונות האחרונות מיעט לשחק במדי אטלנטה ודאלאס. מספרי הקריירה שלו די מרשימים יחסית לשחקן משלים ומראים 10.9 נקודות ב-45% מהשדה לאורך הקריירה. השנה הוא יהיה מחליף שלישי אחרי אריק גורדון ואוסטין ריברס ואינו צפוי לקבל הרבה דקות בעמדה. האם כבר בדצמבר יעבור לקבוצה מספר 6? סיכוי סביר.

אקס פקטור: ראיין אנדרסון פתח בשנה שעברה רק ב-22 מתוך 81 משחקים ששיחק בניו אורלינס אבל קיבל 31 דקות בממוצע לערב. הוא סיפק 16.2 נקודות ו-6.4 ריבאונדים תוך כדי שהוא זורק 7 שלשות למשחק, מקום שני בליגה אחרי סטף קרי. השנה אנדרסון יהיה השחקן השישי של הפלקינס ויעלה מהספסל לפחות דקות אבל איכותיות. הוא משתמש בגדול שלו לקחת 2.4 ריבאונדים התקפה למשחק והקליעה הטובה שלו לשלוש גורמת ביס מא'צים רבים להגנות. עונה טובה של אנדרסון תאזן בין החמישייה הצעירה והדינמית של הפלקינס לחולשתו היחסית של הספסל, השחקן השישי של העונה הבאה? אני אומר כן.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין

ולכדור הבדולח

תסריט אופטימי: בכללי, לפלקינס יש קבוצה מבטיחה ביותר. השאלה היחידה היא כמה זמן ייקח להם לרכוש את הניסיון ההכרחי, כמה הפציעות הקודמות היו משמעותיות וכמה סבלנות יש להנהלה. המערב השנה חזק מתמיד ומיקומם של הפלקינס בסיום העונה תלוי פחות בהם ויותר ביריבותיהם. בתסריט האופטימי הפלקינס מגיעים למאזן חצוי ומפתחים את החמישייה שלהם בציפייה ל-2014/15. הולידיי מפסיק לאבד כל כך הרבה, דייויס נבחר לשחקן ההגנה של השנה וטייריק שוכח מהגיהנום של סקרמנטו ונהנה באחת הערים הכיפיות ביותר בארה"ב.

תסריט פסימי: האמת שלפלקינס אין יותר מדי מה להפסיד מבחינה מקצועית. הקבוצה נמצאת בתהליך בנייה והציפיות ממנה לעונה הקרובה לא ממש קיימות. החשש הכי גדול בקבוצה הוא הפציעות, בעיקר של אנתוני דייויס. גבוהים ופציעות ברכיים זה שילוב קטלני תמיד ואם כולם יישארו בריאים במהלך העונה הפלקינס עשו את שלהם. בעוד שנתיים זה כבר סיפור אחר לגמרי, אבל יש זמן וצריך לדאוג כרגע לבריאות וההתפתחות של הקבוצה הצעירה.

תחזית: המערב כ"כ חזק, והבית של ניו אורלינס כולל את סן אנטוניו, ממפיס (שתי הקבוצות של גמר המערב בשנה שעברה) יוסטון (לא צריך להכביר מילים) ודאלאס. זה כנראה הבית הקשוח ביותר בליגה והפלקינס צעירים וחסרי ניסיון מול סוללות ההאסל שמחכות להם שם. הם ישתדלו לסיים במקום ה-4 בבית לפני דאלאס, לא יגיעו לפלייאוף, אבל יראו שיפור מהעונה החולפת וינצחו 35 משחקים. בכל מקרה, יש עתיד, וזה הכי חשוב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully