וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ממפיס גריזליס: תכבו ותדליקו מחדש

שגיא רפאל

20.10.2013 / 11:35

מחממים את הפרקט: ממפיס משתמשת בתוכנות וסטטיסטיקה כדי לקבל החלטות, אבל גם העונה הכדורסל שלה יהיה פיזי, אטי והגנתי. זה אומר שהגריזליס שוב יהיו בצמרת המערב אבל הפעם הגעה לגמר נראית כמו משימה שגדולה עליהם

שחקני ממפיס גריזליס מארק גאסול (ימין) וחברו זאק רנדולף (שמאל). AP
יהיו בצמרת, אבל כמה רחוק יגיעו? גאסול וראנדולף/AP

תקציר הפרקים הקודמים

מאזן בעונה שעברה: 26:56 מקום חמישי במערב

סיימה את העונה: הדיחו את הקליפרס בסיבוב הראשון עם 2:4, הפתיעו את הת'אנדר 1:4 בסיבוב השני, ונכנעו ללא תנאי לספרס בגמר המערב 4:0.

במסגרת הגל ששוטף את ה-NBA שבו אנשי סטטיסטיקה משתלטים על ניהול הקבוצות, זה היה רק עניין של זמן עד שאחת מהן תחטוף את מומחה הסטטיסטיקה של ESPN ג'ון הולינג'ר. בדצמבר ממפיס הודיע על צירופו כעוזר לכריס וואלאס. הצפי היה טרייד לרודי גיי. חוסר החיבה של הסטטיסטיקאים למשחקו הלא יעיל של גיי בצירוף עם חוסר הנכונות של ממפיס לשלם מס מותרות הפך את האופציה הזו לכמעט ודאית.

אלא שבתפנית בעלילה, הולינג'ר שלח את ספייטס ואלינגטון שתרמו המון מהספסל לקליבלנד, בתמורה לכלום ושום דבר. עכשיו כולם ציפו שגיי יסיים את העונה בממפיס, אלא ששוב באה תפנית, והוא נשלח לטורונטו בתמורה לטיישון פרינס, אד דייויס, ואוסטין דיי. החמישייה של ממפיס הפכה לסופר הגנתית, כשבהתקפה אין אף מסיים דומיננטי למעט זאק ראנדולף.

ליונל הולינס, נציג הדור הישן, לא אהב את המהלכים, וביקר אותם בפומבי. זה הוביל לחיכוכים עם ההנהלה, שבסופו של דבר, למרות ההישגים בפלייאוף, הובילו לעזיבתו. בעונה הרגילה בכל מקרה זה המשיך לעבוד. עד הטרייד של גיי ממפיס הייתה עם מאזן 15:29, אחריו 11:27, וממפיס הגיעה לפלייאוף מהמקום החמישי במערב.

בסיבוב הראשון הדובים שחזרו את המפגש מהעונה שעברה מול הקליפרס. במצב של 2:2 הם הצליחו לנצח את הקליפרס בלוס אנג'לס, ולסגור את הסדרה בבית אודות לשליטה מוחלטת של ראנדולף וגאסול בצבע. בחצי גמר המערב הם פגשו את אוקלהומה סיטי נטולת ווסטברוק. הולינס שלח שלושה שחקנים לעצור את דוראנט, ולראשונה בתולדותיה ממפיס הגיעה לגמר המערב. כאן החוסר בקלעי כלשהו הרג את ממפיס. הספרס נעלו את הצבע, וממפיס התקשתה לקנות סלים. זה היה צמוד אבל חד צדדי לחלוטין.

אני יודע מה עשיתם בקיץ האחרון

באו: מייק מילר, קוסטה קופוס, ג'מאל פרנקלין, ניק קלאת'ס

עזבו: דרל ארתור, אוסטין דיי, טוני רוטן.

הצעד הראשון של ממפיס היה להיפרד מליונל הולינס. במקומו מונה עוזרו דייב ג'ורגר שאחראי על ההגנה של ממפיס. בגזרת הסגל וואלאס והולינג'ר לא חיפשו שמות מפוצצים, אלא את השחקנים שהסטטיסטיקה שלהם תורמת לניצחונות. כבר בדראפט הם הביאו את קוסטה קופוס היעיל כגיבוי לגבוהים. עם ראנדולף וגאסול בחמישייה, ואד דייויס וקופוס מהספסל, הגריזליס מחזיקים באחת מרביעיות הפנים הטובות בליגה. כדי לפתור את בעיית הקליעה מבחוץ הם הביאו את מייק מילר ששוחרר ממיאמי. מילר לא הרבה לשחק בשנים האחרונות, והיה על סף פרישה בגלל פציעות. כששיחק הוא הוכיח שעדיין יש לו את הקליעה משלוש. על חוזה מינימום בכל מקרה זו החתמה טובה.

מתוך הסגל הם החתימו את טוני אלן על חוזה חדש (20 מיליון דולר ל-4 עונות), וגם את ג'ון לואר, למרות שלא שיחק הרבה. לטוני רוטן הם נתנו הזדמנות בליגת הקיץ, וכשלא ראו את מה שרצו, שחררו אותו לפילדלפיה.

מצבת הקלעים השתפרה, כשלמעט מילר ממפיס מחזיקה גם את פונדקסטר שהצטיין בגמר. בכל מקרה ממפיס תמשיך לנצח משחקים בהגנה. גאסול אחד הגבוהים ההגנתיים הטובים ב-NBA. אלן ופרינס, למרות הגיל, הם שניים מהסטופרים הטובים בליגה, וקונלי שומר וחוטף מעולה. ההנהלה אמנם משתמשת בסטטיסטיקה בשביל לקבל החלטות, אבל הכדורסל הוא אולד סקול, ולגריזליס קו קדמי גבוה וחזק, שיכריח את הקבוצה השנייה לשחק כדורסל איטי והגנתי.

מה מי מו

חמישייה: מייק קונלי, טוני אלן, קווינסי פונדקסטר, זאק ראנדולף, מארק גאסול

ספסל: ג'אריד בייליס, מייק מילר, טיישון פרינס, אד דייויס, קוסטה קופוס, ניק קאלאטס, ג'אמל פרנקלין, ג'ון לואר, ווילי ריד.

מאמן: דייב ג'ורגר, עונה ראשונה כמאמן ראשי בליגה.

מועמד לפריצה: קווינסי פונדקסטר לא בלט במיוחד במהלך העונה, אבל היה כמעט היחיד שהצליח לעשות משהו מול ההגנה של הספרס. הקליעה משלוש, החוצפה במעמד כזה, והיכולת ההתקפית נתנו לו דקות משחק רבות, והוא הצדיק כל אחת מהן. בשביל לזכות בדקות משחק במהלך העונה הוא יהיה חייב קודם כל לשמור. הספרס הראו לכל הליגה איך לשמור מול ממפיס, וממפיס יזדקקו לקליעה של פונדקסטר, במיוחד אם מייק מילר ימשיך להיפצע. פונדקסטר הוא היחיד שיכול לשנות את ההתקפה של הגריזליס בלי נזק גדול להגנה, הוא צפוי לקבל הרבה דקות העונה.

מועמד לדעיכה: טיישון פרינס מתחיל את עונתו ה-13 ב-NBA. החמישייה הגדולה של דטרויט הבליטה את היתרונות שלו בהגנה, וכיסתה על החסרונות שלו בהתקפה. הבעיה היא שבממפיס אין את ראשיד וואלאס וצ'ונסי בילאפס שיקלעו שלשות, ויש את טוני אלן, עם אותן יתרונות וחסרונות. ממפיס צריכה מישהו שיתרום בהתקפה, ובגילו פרינס כבר לא יהיה השחקן הזה. מכיוון שטוני אלן הוא המנהיג של ממפיס, מי שיצטרך לפנות את הדקות לפונדקסטר או מילר יהיה פרינס. הוא ימשיך לעשות את שלו בדקות שהוא על המגרש, אבל אלו יצטמצמו משמעותית.

אקס-פקטור: הקליעה משלוש היא הבעיה הכי גדולה של הגריזליס, מה שאוטומטית הופך את מייק מילר לאקס פקטור. הבעיה הגדולה של מילר היא הפציעות, וב-4 העונות האחרונות הוא החמיץ מספר רב של משחקים, ואפילו שקל פרישה. כשהוא כבר היה על המגרש זה נראה טוב מאוד, כמו במשחק הראשון של הגמר נגד הספרס, אותו סיים עם 15 נקודות ו5- מ-5 לשלוש. כשהשלשות של מילר ייכנסו, זה יפתח את הצבע עבור ראנדולף וגאסול. החדירות של קונלי יהיו קלות יותר כשמילר עומד בפינה. זה יהפוך את כל משחק ההתקפה של ממפיס לקל ופשוט יותר.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל

ולכדור הבדולח

תסריט אופטימי: החיים בממפיס הופכים נעימים יותר עם מייק מילר על קשת השלוש. פונדקסטר לומד ממנו ותורם את שלו. קונלי, ראנדולף וגאסול רק משתפרים ורושמים מספרי קריירה. ממפיס משחזרים את ההישג מעונה שעברה ומגיעים לגמר.

תסריט פסימי: מילר משחק אחת לשלושה משחקים. פונדקסטר מראה שהגמר היה הבלחה חד פעמית, וקבוצות סוגרות את הצבע, ולא מוטרדות מהשלשות של ממפיס. ממפיס שוב מגיעה למפגש סיבוב ראשון מול הקליפרס, רק שהפעם יש מולם מאמן מנוסה שיודע איך לעצור אותם.

תחזית: ממפיס תמשיך להיות קבוצה מובילה במערב, ואמורה לסיים בין 5 הראשונות. הולינג'ר יהיה פעיל בשוק ההעברות וינצל כל עיוות סטטיסטי לטובתו. זה נראה שהפלייאוף הקודם היה הזדמנות חד פעמית להגיע רחוק אחרי ההתמוטטות של הקליפרס והפציעה של ווסטברוק, והעונה ממפיס תתקשה לשחזר את ההישג.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully