וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחים לנשק: המספרים שעושים את העונה ב-NBA

אסף רביץ

14.11.2012 / 14:15

הריבאונדים של פאו גאסול והאסיסטים של מארק גאסול מונעים מהלייקרס וממפיס ליפול. וגם: כמה מאבד ג'רמי לין ומי המפציץ המרשים ב-NBA. אסף רביץ עם המספרים שעושים את העונה

האמריקאים אוהבים מספרים. אמנם כדורסל פחות מדיד מפוטבול ובטח מבייסבול, אבל זה לא מונע מעשרות מדדים סטטיסטיים שונים להתפרסם. יש כאלה המנסים למדוד הכל בעזרת מספר אחד, יש כאלה שמעדיפים לפרק לכמה שיותר גורמים. הפינה הזאת תחפש את המספרים המעניינים ביותר ותנסה להרחיב על משמעותם. לפעמים היא תעסוק בהשוואות היסטוריות, לפעמים תתמקד בתחומים מסוימים. הפעם אתמקד במספרים החריגים שמאפיינים תחילת עונה- השבועות הראשונים יוצרים חריגות סטטיסטיות שבהמשך יתאזנו, אך לפחות חלקן יתבררו כתחילתן של מגמות. מהנמוך לגבוה:

1.055/1: זהו יחס האסיסטים/איבודים של אינדיאנה (16.8 אסיסטים למשחק על 15.9 איבודים). ניתן להשוות אותו ליחס של 1.41/1 שהיה לפייסרס בשנה שעברה. יהיה מוזר לייחס זאת לפציעה של דני גריינג'ר, שלא היה מוסר גדול, זה בעיקר מעיד על פתיחת העונה המאכזבת והמבולבלת של הפתעת העונה שעברה, שהגיעה לשיא בהפסד ביתי לטורונטו יום אחרי משחק שלוש ההארכות של הראפטורס. רוי היברט קיבל חוזה מקסימום ונתקע, פול ג'ורג' עושה רושם ראשוני של סופר רול פלייר יותר מאשר השחקן המוביל בקבוצה רצינית ומהספסל אין יותר מדי בשורות.

3: זהו המיקום של ג'רמי לין ברשימת המאבדים. לא, לא בליגה, ביוסטון. 2.6 האיבודים שלו לא ממש נותנים פייט לעומר אסיק שמצליח לאבד 3.6 פעמים (לא ברור מתי הכדור נמצא אצלו ביד מספיק זמן כדי שיאבד אותו) ובטח לא מדגדגים את 4.6 האיבודים של ג'יימס הארדן. זה קשור לכך שהארדן מנהל את רוב ההתקפות, אבל ללין יש מספיק מקום בשביל למסור 6.4 אסיסטים ולהעמיד יחס אסיסטים/איבודים סביר. אם היה חשש שזו תהיה הבעיה המרכזית שלו, כרגע אלו אחוזי הקליעה שעוצרים אותו - 37.3 אחוזים מהשדה. אגב, הארדן הוא לא המאבד המוביל בליגה, התואר הזה שייך לג'רו הולידיי, שמאבד לא פחות משישה כדורים למשחק.

3.5: חטיפות למשחק של ברנדון ג'נינגס. באופן לא מפתיע, במקביל לריבוי האיבודים בליגה יש גם הרבה מאוד חטיפות. המוביל בתחום מעמיד כרגע מספר מפלצתי כחלק מפתיחת עונה נהדרת שלו ושל מילווקי באופן כללי.

3.8: שלשות למשחק של או ג'יי מאיו, הוא גם קולע אותן ב-60%. יש שחקנים שקולעים באחוזים אפילו גבוהים יותר, זה עוד יתאזן, זו הכמות שמרשימה במיוחד. גם אחרי שהחליפה את כל הסגל פרט לנוביצקי שפצוע, דאלאס היא עדיין קבוצה של בידודים. זה אומר שאת רוב הזריקות שלו מאיו מסדר לעצמו וחלק גדול מהן קשות, ובכל זאת הוא צולף אותן כאילו זו ממש לא בעיה. לצערו לשאר השחקנים שסביבו הרבה יותר קשה לקלוע, ודאלאס מתחילה לחזור למציאות הבינונית שלה. הוא יכול להצטער שהוא לא הראה את היכולת הזו בממפיס, מה שמוביל אותי ל...

5.2: אסיסטים למשחק של מארק גאסול, מוביל בפער עצום בכמות האסיסטים בין הסנטרים, ושני רק ללברון בין שחקנים שאינם גארדים. המשחק הקבוצתי של ממפיס נראה טוב מתמיד ולגאסול הצעיר יש חלק גדול בכך. הוא מתמקם בהיי פוסט ומנהל משם משחק, כאשר מרשים במיוחד התיאום שלו עם זאק רנדולף שמנצל את המרווח שהוא משאיר בצבע כדי לתפוס מקום, לקבל ממנו כדורים ולהשיג נקודות קלות רבות. אם הספסל ימשיך להפתיע לטובה ניתן יהיה לקחת אותם עוד יותר ברצינות השנה.

8: שלשות שכבר קלע העונה פול מילסאפ והוא גם עושה זאת ב-66.7 אחוזים. בכל השנים עד היום הוא קלע 16 שלשות, בקצב הזה הוא יעבור את המספר הזה עוד בנובמבר. למה זה מעניין יותר מכל גבוה אחר שחוזר מקיץ מסוים עם יכולת קליעת שלשות? כי מילסאפ מחזק בכך מאוד את היכולת להשתמש בו כסמול פורוורד בקבוצה בה רוב השחקנים האיכותיים הם שחקני פנים. במשחק ההארכות בטורונטו טיירון קורבין שיחק בכל ההארכות עם מילסאפ יחד עם אל ג'פרסון ודרק פייבורס, בזמן שכולם מדברים על השלשה של ביג אל היו בהארכות האלה גם שתי שלשות של מילסאפ שאפשרו ליוטה לרווח את המשחק באופן סביר.

8: זה גם ההפרש בין כמות הגגות של סרג' איבקה העונה (29) לכמות הגגות של היריבות של OKC שעומד על 21. זה לא קורה רק בגלל שאיבקה חוסם אדיר, אלא גם בגלל שהת'אנדר זו קבוצה שקשה מאוד להשיג מולה גגות. הגובה של דוראנט והתנופה של ווסטברוק מאפשרים לשניהם להגיע מאוד באגרסיביות לטבעת ולמנוע מהחוסמים היריבים אפילו לחשוב על בליקה, שאר השחקנים משתדלים לא להגיע לאיזור הזה.

צפו באיבקה חוסם כל מה שזז נגד קליבלנד

9.7: פער הריבאונד בממוצע למשחק בין הלייקרס ליריבות שלה עד כה. זה היתרון הגדול של הלייקרס, זה מה שמחזיק אותם במאזן סביר יותר מכל גורם אחר. השילוב של הווארד (10.6) וגאסול (9.9) קטלני בתחום הזה. D12 רגיל שהוא צריך לשלוט לבד בצבע, פאו הוא בעצמו אחד הריבאונדים הטובים בליגה, שניהם גבוהים ורחבים ואם הם תופסים מקום טוב קשה מאוד לסגור אותם. הקשר למייק ד'אנטוני הוא שבגישת לקחת את הזריקה הפנויה הראשונה שמקבלים ריבאונד ההתקפה נפגע מאוד כי הגבוהים בדרך כלל לא מספיקים להגיע. עוד סיבה טובה לקוות שד'אנטוני יעמוד בפיתוי ולא יכריח את הלייקרס לרוץ.

מעקב קליעה: בלייק גריפין

הנה תחום מעניין במיוחד שהמספרים יוכלו לעזור לבחון באופן עקבי. כדי שגריפין יוכל להיות שחקן חשוב ולא רק מלהיב, וכן המשלים האידיאלי עבור כריס פול, הוא יצטרך לגוון את היכולות ובעיקר להתחיל לקלוע טוב יותר מבחוץ. בואו נראה מה הוא עשה בינתיים:

באופן כללי בלייק זורק בינתיים פחות מבשנה שעברה - 12.4 זריקות לעומת 15.5. כל הירידה היא בזריקות ליד הטבעת - ירד מ-7.2 ל-4 זריקות שם, אולי בגלל ירידה בכמות ריבאונד ההתקפה, מה שאומר שפרופורציונלית הוא לוקח הרבה יותר זריקות מבחוץ מאשר בשנים קודמות. שיפור משמעותי ניתן לזהות באחוזים מ-3-9 פיט (כ- 1-3 מטר) - 53.8 אחוזים לעומת 44.8 בשנה שעברה. לעומת זאת, אין שינוי ממשי באחוזי קליעה מחצי מרחק (16-23 פיט), שאלה הזריקות שהוא יהיה חייב לקלוע יותר כדי להפוך לשחקן פיק נ' רול מוצלח יותר. מהטווח הזה הוא קולע בכ-36 אחוזים, שזה נמוך מאוד. המשך יבוא.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully