וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

היה שווה לחכות

17.12.2011 / 8:00

עסקת כריס פול לא רק הופכת את הקליפרס לקבוצה מפחידה, אלא גם מאששת את גאונותו של סטרן ומעניקה להורנטס עתיד

אחת משתי הסאגות האהובות עלינו בעונת ההחתמות המקוצרת של ה-NBA הגיעה אתמול (חמישי) לסיומה עם המעבר של כריס פול ללוס אנג'לס קליפרס. נשארנו רק עם דוויט האוורד, וגם זה רק בתנאי שבאורלנדו לא באמת משלים את עצמם שיש להם סיכוי להשאיר אותו. במקרה כזה, השם החם של השבוע הבא יהיה חבר הכנסת אפללו.

צריך להודות, בסופו של דבר דיוויד סטרן סידר לניו אורלינס את העסקה הטובה ביותר שניתן היה להשיג. אם הוא היה רק הבעלים של ההורנטס, ההתנהלות שלו הייתה מושלמת. הג'נרל מנג'ר של הצרעות דל דמפס, שהפך במהלך השבוע לאחד הקורבנות הגדולים של הפרשה, צריך לבדוק גם את עצמו, כי עם ניהול מו"מ מוצלח את העסקה הזאת גם הוא היה יכול להשיג. אבל סטרן הוא גם מנהל הליגה, לכן העסקה המוצלחת שלו לא מבטלת את נזקי הפרשה, גם ברמת התנהלות המערכת וגם ברמת הפגיעה בקבוצות בליגה שלו.

כריס פול נבחר בדראפט 2005 ולוחץ את ידו של דייויד סטרן. AP
סוף סוף כל הסיפור המסובך הזה נגמר. פול וסטרן, מחויכים, בדראפט 2005/AP

הקליפרס, מצידם, נתנו יותר מדי. לא האמנתי שהם יסכימו לוותר גם על אריק גורדון וגם על הבחירה של מינסוטה בדראפט הקרוב. לדעתי, הם מצמצו ראשונים ואם היו מתעקשים עוד קצת היו משאירים אצלם את הבחירה של מיני. בזמן שכולם דיברו על גורדון בתור הויתור האמיתי, הייתי בטוח שהקליפרס מטעים את כולם כדי להשאיר לעצמם את הבחירה הגבוהה, שהיא הנכס החשוב באמת מבחינתם בטרייד הזה: דראפט 2012 אמור להיות מאוד חזק, והבחירה של הטי-וולבס אמורה להיות מאוד גבוהה.

הסיבה לכך היא כספית; הבעלים דונלד סטרלינג, שלא ידוע כבזבזן גדול, כבר החתים בשבוע האחרון את קרון באטלר ודיאנדרה ג'ורדן על חוזים נדיבים. שתי המשימות הבאות יהיו, כמובן, להשאיר את פול וגריפין, ולשם כך סטרלינג יזדקק לחוזי מקסימום שייכנסו לתוקף עוד שנתיים. אם גורדון היה נשאר, במהלך השנתיים האלה גם הוא היה צריך לקבל חוזה רציני, מה שהיה מכניס את הקליפרס לבעיית מיסים קשה בדיוק בשנה בה משתנים החוקים ומקשה על בניית שאר הסגל. בחירה גבוהה בדראפט איכותי במיוחד (חלק גדול מהכשרונות של המחזור הקודם נבהלו מהשביתה ונשארו בקולג', כך שזה כמעט מחזור כפול) ועמוס בשחקני כנף הייתה מביאה לקליפרס פוטנציאל לשחקן טוב לארבע שנים ברבע מחיר מגורדון.

עכשיו הבחירה הזאת הולכת לניו אורלינס. ההורנטס עצמם לא צפויים להיות טובים במיוחד כבר השנה, כך שרוב הסיכויים הם שיהיו להם שתי בחירות לוטורי בדראפט הקרוב, אולי אפילו שתי בחירות גבוהות מאוד. יחד עם גורדון ואולי גם אל-פרוק אמינו, יש לצרעות שלד צעיר ומבטיח שאמור לקרוץ לבעלים פוטנציאלי. את גורדון לא יהיה להם סיכוי להשאיר בלי בעל בית חדש, בקיץ הוא יהיה שחקן חופשי מוגבל ואני לא רואה את הליגה משווה הצעות באיזור של 70 מליון דולר ל-4 שנים שהוא בטח יקבל מקבוצות כמו וושינגטון. אבל בעלים חדש עם רוח חדשה ושתי בחירות גבוהות בדראפט מעניין - כל זה יכול להספיק לסקורר הנפלא כדי להישאר בעיר הג'אז ולהיות חלק מהשלד החדש של הקבוצה. לכן החודשים הבאים יהיו קריטיים במיוחד עבור עתיד ההורנטס, לאו דווקא עם קשר למה שיקרה על הפרקט.

שחקן לוס אנג'לס קליפרס, אריק גורדון. Harry How, GettyImages
אבן בניה של ממש עבור ההורנטס. לפתע העתיד לא נראה כל כך גרוע. אריק גורדון/GettyImages, Harry How

אבל כל זה לא אומר שהטרייד לא טוב לקליפרס. הוא מביא להם את הפוינט גארד הטוב בעולם, גאון כדורסל אמיתי בשלב יחסית מוקדם בקריירה שלו. פול מצתוות לבלייק גריפין וביחד הם ייצרו את אחד הצמדים המרתקים שנראו ב-NBA אי פעם. הפוטנציאל של הצמד הזה להפוך לגרסת הילוך מהיר של סטוקטון את מאלון עצום. אם בלייק יפתח קליעה מחצי מרחק - ולא יפתיע אותי אם זה יקרה בשנים הקרובות, בחודשים האחרונים הוא עבד על זריקות מחוץ לקשת - לא ברור מה יעצור אותם. מכל סימני השאלה בקשר לטרייד, העובדה שפול מגיע רק לשנתיים נראית לי הכי פחות בעייתית. זאת סיטואציה אידיאלית עבורו וקשה לי לראות אותו עוזב.

גם מסביב המצב נראה טוב. ג'ורדן הוא סנטר מעדת טייסון צ'נדלר, ובדיוק כמו צ'נדלר יכול להפוך למכונת האלי-הופים ליד פול. קרון באטלר מעבר לשיא, אבל רק לפני שלוש שנים סיפק מספרי אולסטאר ולקלוע מבטים פנויים הוא אמור לדעת. את עמדת השוטינג גארד יאייש, אני מניח, צ'ונסי בילאפס. הוא מספיק גבוה וחזק כדי לשמור על שחקני כנף והקליעה שלו אבסולוטית. המחשבה עליו מקבל כדור אחרי פיק & רול של פול, כשההגנה כבר מפוזרת, צריכה להטריד את היריבות. הספסל דליל בעמדות הפנים אבל עמוס בגארדים שעל אחד או שניים מהם ניתן לוותר כדי להוסיף פורוורד וסנטר מחליפים ראויים כבר השנה.

כמובן, אי אפשר להתעלם מכך שמדובר בקליפרס. הקבוצה המקוללת, הלוזרית הנצחית, הופכת פתאום לשם החם ב-NBA, לקבוצה שכולם מחכים לראות איך היא תיראה, לזאת שאוהדי היריבות מסמנים ביומן את התאריך בו היא מגיעה לעיר. האם ההגמוניה בלוס אנג'לס תשתנה? אולי היא כבר השתנתה? או שקללת הקליפרס תחזור לפעול? אחרי הכל, פול וגריפין כבר עברו פציעות משמעותיות. אולי עדיף שלא נחשוב על זה.

כך הגיבו בלייק גריפין ודיאנדרה ג'ורדן להגעתו של פול

ההחתמה של בילאפס מובילה אותי לנקודה המעניינת הנוספת של הימים האחרונים, החזית החדשה של המאבק בין הבעלים לשחקנים - חוק האמנסטי. החוק החדש קובע ששחקן שקבוצה שחררה לא רשאי לחתום היכן שירצה. לפני כן יש תקופה בה רק קבוצות שמתחת לתקרת השכר יכולות להציע עליו הצעות, ומי שתספק את ההצעה הגבוהה ביותר תזכה בו בלי קשר לרצונותיו. רק אם לא יהיו קבוצות כאלה השחקן יוכל לחתום היכן שירצה (זה בלי להיכנס לסיבוכים נוספים בחוק).

כאשר צ'ונסי שוחרר באמנסטי מהניקס, הוא הצהיר שאם לא ייתנו לו ללכת לאן שירצה, כנראה מיאמי ואולי הלייקרס, הוא יפרוש. מיד זה הפך למקרה מבחן - האם בעלי הקבוצות הקטנות יוותרו על היתרון שעמלו עליו ויחזירו את הכוח לשחקן? הייתי בטוח שיהיה מישהו שיחליט שלא אכפת לו מה בילאפס רוצה, הוא שם עליו הצעה. מכיוון שהייתה כרוכה בכך פגיעה במיאמי, המועמד המוביל היה דן גילברט. אחר כך הייתה שמועה שמייקל ג'ורדן זומם על כך. בסוף התברר שהקליפרס הם אלה שגנבו את צ'ונסי מתחת לאף של כולם, כי היו מתחת לתקרה. לעומת קליבלנד ושארלוט, מדובר בקבוצה רצינית שעושה רושם שבילאפס ישמח לשחק בה, מה שהופך את המהלך לאחת מהברקות העונה.

אתמול, בזמן שכולם דיברו על פול, גילברט שחרר באמנסטי את בארון דיוויס. לאחר שאיבדו את בילאפס, הבארון הוא אולי האופציה האחרונה של מיאמי והלייקרס להתחזק בפוינט גארד איכותי כמעט בחינם. עבור הלייקרס זה אולי צ'אנס אחרון להיות רלוונטיים השנה. יהיה מעניין מאוד לעקוב אחרי ההתפתחויות בגזרה הזאת - האם הקליפרס ייתנו אומץ לקבוצות ה"קטנות" להשתמש בחוק הוויבר הזה? ייתכן. מה שבטוח זה שנכון לרגע זה, כל אותן בדיחות מפורסמות על הקבוצה העלובה של לוס אנג'לס כבר לא תופסות. צוחק מי שצוחק אחרון.

אזור ה-NBA בוואלה! ספורט

בלייק גריפין מטביע בתחרות ההטבעות. Kevork Djansezian, GettyImages
פייר? אנחנו כבר לא יכולים לחכות. בלייק גריפין בתחרות ההטבעות/GettyImages, Kevork Djansezian

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully