וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עין תחת עין: הלחץ של מכבי תל אביב אחרי ההפסד

19.9.2014 / 9:37

השחקנים מתוסכלים, פארגו לוקח ללב, צוות האימון מוטרד, וההנהלה כבר מחפשת מחליף קבוע לשחורציאניטיס המדוכא והפצוע בעינו. ורד כהן על מכבי תל אביב הלחוצה, שכבר מתכננת את הנקמה ביריבה הצוהלת

צילום ועריכה: קובי אליהו

1. הפועל ירושלים ניצחה אתמול (חמישי) את מכבי תל אביב בקלאסיקו הישראלי בתוצאה 78:81. בכך גרפה ירושלים אל אמתחתה את התואר הראשון האפשרי של העונה – גביע ווינר. ירושלים הובילה לאורך רוב המשחק, בעוד שמכבי הראתה הגנה חלשה מאוד. רק בדקות האחרונות התנהל קרב צמוד, שהוכרע לטובת המארחת הנמרצת.

שחקני מכבי ואנשי הקבוצה נראו המומים בסיום. הם ידעו אמנם שירושלים עלולה להיות מסוכנת, אבל לא שיערו שיפסידו. לטקס עמדו השחקנים בפנים עצבניות, כשהם נאלצו לשמוע את אוהדי ירושלים מזמרים בקולי קולות, בעת ששחקני היריבה הניפו את הגביע הנוצץ.

מיד בתום הטקס מיהרו לרדת לחדר ההלבשה. ראשיה של מכבי שוחחו ביניהם, בין היתר על המשחק הלא אחראי של הגארדים, כשעוזר המאמן פיני גרשון נראה טרוד לא פחות. רוב צוות השחקנים ושחקני מכבי סירבו להתראיין בסיום. הם הסתגרו בחדר ההלבשה ויצאו ממנו רק לאחר שעה ארוכה, כשהם נראים מתוסכלים.

האוזמן מנתח את הבעיות של מכבי תל אביב וירושלים

איך נראה השילוב בין גודס לגרשון? צלמנו עם הממצאים

גיא גודס מאמן מכבי תל אביב (במרכז). ברני ארדוב
אנשי מכבי תל אביב נראו המומים בסיום/ברני ארדוב

מכבי מלאה בבעיות, וראשי המועדון מודעים לכך. לא היה צריך מומחה לשפת גוף כדי להבין מה קברניטי מכבי תל אביב או פיני גרשון חושבים במהלך המשחק.

המאמן גיא גודס, אמר בסיום לשחקנים בחדר ההלבשה בין היתר: "ריבאונד ההתקפה שלנו לא היה טוב, ההגנה לא היתה טובה. אי אפשר לנצח ככה. זו תחילת העונה, אך צריך להתאמן ולהשתפר".

"כולם נראו מאוד מתוסכלים בחדר ההלבשה, ממש מאוכזבים. פשוט לא שיחקנו כמו שהיינו צריכים", הודה אחד השחקנים. לא מעט שחקנים עזבו במהירות לעבר האוטובוס לאחר שיצאו, יוגב אוחיון נראה נסער וסירב להתראיין.

ג'רמי פארגו סיכם: "היינו בפיגור חמש במחצית וברבע השלישי כבר הובלנו ופשוט נתנו להם לקחת ריבאונדים. הדרך בה המשחק הסתיים הייתה מאוד מצערת. אני חייב לשחק טוב יותר ברגעים המכריעים ולקלוע את הזריקות הפנויות שהיו ואני לוקח אחריות מלאה על הטעויות שלי".

פארגו הוסיף: "למרות הטעויות שלנו, נשארנו בתמונה ויכולנו לנצח. זה פשוט שובר את הלב, אני מבין שזה גביע ווינר ואנחנו עדיין נמצאים בפתיחת העונה. יש לנו מספר דברים לתקן , אנחנו צריכים להתאמן חזק ולשחק יותר בכדי שנוכל להשתפר".

נייט לינהארט אמר לוואלה! ספורט: "ההגנה שלנו פשוט היתה נוראית, אחננו קבוצה חדשה אז אנחנו עדיין מנסים להבין דברים על המגרש, להשתפר בתיאום. כולם עצובים שלא ניצחנו, חשוב במכבי לנצח כל משחק, ואנחנו מודעים שאנחנו יכולים לשחק טוב יותר. ננסה להשתפר, אנחנו צריכים זמן להתחבר. מה קרה להגנה של מכבי? זה לא רק זה, צריך לתת גם קרדיט לירושלים יש להם שחקנים טובים".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
ג'רמי פארגו שחקן מכבי תל אביב. ברני ארדוב
שובר לו את הלב. פארגו/ברני ארדוב

2. מעבר לניצחון הנקודתי, לשתי הקבוצות ברור כי הזכייה בגביע ווינר בידי ירושלים היא מסר להמשך העונה: מבחינת מכבי זוהי קריאת אזהרה באשר לדומיננטיות שלה בליגה – ומבחינת ירושלים זוהי זריקת עידוד לתוכניתה לכרסם במעמדה של מכבי.

מי שנותר דקות ארוכות עם השחקנים בחדר ההלבשה הוא ניקולה וויציץ'. המנהל אמר בסיום המשחק: "אולי זה נשמע מוכר כאילו אני חוזר על דברים שאמרתי בתחילת העונה שעברה - אבל זה שלב מאוד מוקדם. יש לנו פציעות ואנחנו לא נמצאים הרבה שבועות ביחד. אי אפשר לממש את הפוטנציאל של הקבוצה בזמן כל כך קצר. הגביע הוא חשוב ורצינו לקחת אותו מול כל הקהל, זוכרים הפסדים ואיבוד תארים המון זמן במכבי, אבל זה מה שקרה. ברבע הראשון ירושלים קלעה יותר מדי נקודות, כשאנחנו לא שמרנו".

המנהל הוסיף: "גם אם צריך סבלנות לגבי שחקנים, אנחנו מודעים לציפיות ממכבי. לחץ? תמיד יש לחץ, כל הפסד במכבי , בכל סוג של משחק, גורם ללחץ. גם בעונה שעברה לקחו שלושה חודשים עד ששחקנים הבינו היטב מה המשמעות של מכבי – העונה אנחנו חייבים לגרום להבין להם מוקדם יותר מה ומיהי מכבי. זה מרתון. בעונה שעברה נראינו גרוע יותר וכולם כבר קברו אותנו. וזוכרים איך העונה הסתיימה אז? כמובן שכולם רוצים להשיג במועדון את כל הגביעים - אבל צריכים להיות יותר זהירים לגבינו".

ניקולה וויצ'יץ' מנהל מכבי תל אביב. ברני ארדוב
מנסה לעודד. וויצ'יץ'/ברני ארדוב

3. ירושלים חגגה וצהלה בארנה החדשה. המון קריאות נלהבות, הן מצד הבעלים והן מצד האוהדים, נשמעו עם סיום המשחק. החגיגות של הירושלמים זלגו גם לעבר חדר ההלבשה, שממנו בקעו קולות שמחה. המאמן דני פרנקו החמיא שם לשחקנים אך גם הזכיר כי זה משחק טרום עונה וכי יש להתרכז במשחקי מוקדמות היורוליג, שיתקיימו בשבוע הבא.

שחקני ירושלים התחבקו ואף שרו. "זו הרגשה נהדרת לזכות בתואר הראשון של העונה מול האוהדים שלנו", אמר דרווין קיצ'ן בהתרוממות רוח. "שיחקנו משחק טוב לאורך רוב המשחק ובסוף למרות שמכבי חזרו הצלחנו להשיג את הניצחון", הוסיף השחקן. "אבל זה משחק קדם עונה, זו הרגשה נהדרת אבל יש לנו עוד משחקים ואנחנו רוצים לנצח במשחקים באירופה. זה יהיה ענק לעלות ליורוליג".

ליאור אליהו שחקן הפועל ירושלים (ימין). ברני ארדוב
התלהבות של פתיחת עונה. שחקני ירושלים/ברני ארדוב

4. האווירה באולם הייתה כאמור טעונה וחמה, כיאה למפגשים כאלו. הפעם ישבו ביציעים אלפי צופים נלהבים, אשר צבעו חלק גדול מהארנה באדום. אוהדי ירושלים, שלטשו אל התואר עין חומדת, שרו לאורך כל המשחק, אולם מה שהעיב על מפגן התמיכה היה, קריאות הנאצה כלפי גיא פניני. למעט קריאות מכוערות אלה, האווירה באולם החדש, המהודר והגדול של הארנה החדשה לא נפלה מזו השוררת באולמות הטובים באירופה.

בסיום המשחק הצליחו האוהדים האדומים המאושרים לא הפסיקו לשיר, הבעלים של ירושלים אורי אלון התחבק בשמחה עם אוהדים ועם אנשי הקבוצה. ראשי מכבי, לעומת זאת, נראו מאוכזבים לפחות כמו 2,000 האוהדים הצהובים שנכחו אמש במפלה, אשר חלקם מיהרו לצאת עוד לפני תחילת הטקס.

אורי אלון הבעלים של הפועל ירושלים. ברני ארדוב
לא הסתיר את השמחה. אורי אלון/ברני ארדוב

5. לא רק שחקני מכבי יצטרכו להתאושש מההפסד אמש, אלא גם סופוקליס שחורציאניטיס. סופו, שנמצא על חוזה על תנאי, מתאושש בביתו. לוואלה!ספורט נודע כי במכבי בודקים כבר שמות של גבוהים נוספים – למקרה שהסנטר לא ימשיך במדים הצהובים. אם אכן ייבחר גבוה חדש, הוא יצורף בעוד מספר שבועות. עד אז אמור להתבהר מצבו של שחורציאניטיס באופן ודאי.

כפי שפורסם בוואלה! ספורט, במכבי שוקלים לשחרר את הסנטר – החלטה שתתקבל, מן הסתם, בהתאם למצבו הרפואי. הסנטר , הנמצא על חוזה חדש על תנאי, יעבור בקרוב בדיקה נוספת כדי להבין אם הניתוח בעינו הצליח. הביקורת הראשונית הראתה תוצאות חיוביות אך רק בבדיקה נוספת, שסופו יעבור חודש ממועד הניתוח – ניתן יהיה להבין את מצבו לאשורו. בסביבתו מספרים כי הסנטר בתהליך שיקום, אך נמצא במצב רוח קודר ונעזר רבות בבני משפחתו. במקביל קיימת אי שביעות רצון מהיכולת של שמציג אלכס מאריץ' - שמיעט אף לשחק אתמול. אופטימיות זהירה ישנה מכיוונו של דווין סמית', שיחל באימונים מלאים ביום ראשון.

סופוקליס שחורציאניטיס שחקן מכבי תל אביב. יוסי ציפקיס
מדוכא ומטריד. סופו/יוסי ציפקיס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully